Liege-Bastogne-Liege huipentumassa ja täällä väännetään jalkapalloilijan (mahdollisesta) douppauksesta...
Printable View
Liege-Bastogne-Liege huipentumassa ja täällä väännetään jalkapalloilijan (mahdollisesta) douppauksesta...
(ot) junassa...kohta pääsee nauhalta katsomaan. Pitää vältellä urheilumedioita (hevoskuuri jne) siihen asti.(/ot)
Tosin noiden 80 maalipaikan "haistamiseen" vaikuttaa pelisilmän lisäksi enemmän lähtönopeus ja loukkaantumisalttius, jotka Messillä on huomattavasti Littiä paremmalla tasolla. Näitä molempia voidaan jossain määrin parantaa satsittamalla. Ja en siis missään nimessä väitä että Messi satsittaa ja Litti ei, mutta ihme olisi jos moni futiksenkin huipulla ei satsittaisi. Testejä ei kuitenkaan ole välttämättä edes joka vuosi.
Nuo lapsena kasvuhäiriöiden takia annetut kuurit on jossain määrin eri juttu. Vertaisin ennemminkin siihen että joku kilpailee pikajuoksussa jalkaproteesin kera. Noihin on vaikea laittaa mitään järkevää rajaa. Varsin fiksua ettei pyörätuolilla sentään pääse maratonille kisaamaan, mutta toisaalta pitäisikö urheilu kieltää jos on vähän käyttänyt kortisonia ampiasenpiston hoitoon lapsena.
Etsikää jalkapallon oma dopingketju. Ei näitä jaksa lukea pyöräilyosiosta.
edelleen samaa mieltä,mode voi poistaa kaikki Messi-jutut tästä ketjusta.
Tämäkin on olemassa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...n-liittyv%E4t)
''Any horse that has been treated with anabolic steroids must be free of them by race day" -ajattelin että tuo voisi olla sopiva sääntö jatkossa pyöräilijöillekin, jos dopingsäätöjä rukataan....
USADA:n Tygartilta ihan odotettuja lausuntoja, ettei UCI olekaan ollut ihan tietämätön.
USADA chief: Lance Armstrong has evidence against UCI
USADA:n Tygartilta ihan odotettuja lausuntoja, ettei UCI olekaan ollut täysin tietämätön.
USADA chief: Lance Armstrong has evidence against UCI
Operaatio Puerto -dopingvyyhdessä on jaettu tuomiot.
Dr. Eufemiano Fuentes: 1 vuosi ehdollista vankeutta ja 4 vuoden toimintakielto urheilulääkärinä.
Jose Ignacio Labarta: 4 kuukautta ehdollista vankeutta.
Vicente Belda: vapautettu.
Yolanda Fuentes: vapautettu.
Manolo Saiz: vapautettu.
Espanjalainen tuomioistuin määräsi, että WADA:n vaatimia Operaatio Puerto -dopingvyyhden veripusseja ei anneta sille testattavaksi.
http://images2.wikia.nocookie.net/__...n-Facepalm.gif http://images2.wikia.nocookie.net/__...n-Facepalm.gif http://images2.wikia.nocookie.net/__...n-Facepalm.gif
Voittoja ja valheita kirja luettu. Ei muuta voi sanoa kun että ohhoh! Olenkin jo aikaisemmin sanonut täällä, että diggasin Lancea ja jopa puolustin tätä kun syövän jälkeen teki paluuta ja oli kaikenlaista muutakin Livestrongia jne. Mutta niinhän siinä kävi kuin naiselle joka menee narsistin kanssa naimisiin. Moni kakku päältä kaunis...
Näin tyhjentävää analyysiä en ole aikaisemmin lukenut, vaikka paljon on sivuja selailtu. Aivan kuin olisi ollut terapeutti ja kuunnellut Tylerin kertomusta (tyylistä pisteet Daniel Coylelle) ja elänyt mukana. Pienellä räntillä olevat dokumenttilaatikot olivat suurennuslasin kanssa läpikäytäviä, kunnes kirjan kestäessä sain uudet lasit (tilattu jo ennen kirjaa, ja tietoa pienistä laatikoista) joiden lukuosat on +5. Dokumenttilaatikot tukivat hyvin Tylerin kertomusta. Kaikkina näinä valheen vuosina on tullut katsottua pyöräilyn suuret tourit ja klassikot, mitä Eurosport on lähettänyt. Kaikkein huvittavinta oli "Lancen paluu" vuosi. Paljonkohan rahaa upposi siihen, että Lancea seurattiin kuin hai laivaa tai kysytään paremminkin paljonko piti maksaa, että sai seurata?
Suosittelen kirjaa kaikille joiden hermot kestää lukea kun tehdään ruumiinavaus siihen, miten sinulle on valehdeltu vuosikaudet. Tämän takia ei kannata hajoittaa taulutelvisiota tai hakata akkaa, ei edes kännätä kunnolla. Tyler Hamiltonille iso hali reilusta avauksesta, tunnustuksesta sekä siitä että pani oman elämänsä pantiksi totuuden esille kaivamiseen. Doping Omertaa ei varmasti vielä ole selätetty, mutta tämä on paras palikka tähän mennessä kansainvälisen paskakasan purkamiseen ja pelloille levittelyyn mitä on suomenkielelle käännetty (korjatkaa jos olen väärässä).
Huhumyllyyn vettä http://cyclingtips.com.au/2013/05/the-secret-pro-2/
"While I’m on the topic of Grand Tours, there’s talk going around the peloton that a former Grand Tour winner who’s about to be taken down for a biological passport irregularities. I can’t say who it is but when the news breaks you’ll know who I’m talking about. If it’s true, it’s a good thing that’s he’s been found out; it shows that the biological passport is doing its job."
Jos huhu pitää paikkansa niin nimilista on aika rajattu
(Basso,Cobo,Contador, Cunego,Di Luca,Evans, Garzelli,Hesjedal,Menchov, Nibali, Scarponi, A.Schleck, Valverde,Wiggins) ja listalta voinee blokata kuskit jotka kisaavat vailla huolen häivää.
Ettei olisi tämän hetken kulta kaloista se lihavin? En kyllä olisi yllättynyt mistään. Siis jos tuo huhu pitää paikkansa.
Veikkaus että ihan pieni kiiski kyseessä eli Cobo? Tää Sky on uusi US postal. Ei ne jää kiinni, kun vasta muutaman vuoden päästä, kun näytteet tutkitaan uudelleen ja sitten päivitellään, että se oli silloin kun kaikki muutkin veti satsia. :p
Sais olla espanjalainen, siltä tulee parhaat dopingfarssit.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Farssi
Tässä valossa se että Basso ihan viime hetkillä vetäytyi Girosta saa ihan uuden vivahteen...
> Basson 2006 esityksillä kyllä, mutta 2009-2013 esityksillä ei.
Toisaalta ei sovi unohtaa A. Schleckiä, on nimittäin päässyt maaliinkin asti... ;)
Toistan aiemmin sanoneeni: lopettakaa hurskastelu jo vihdoin. Kyseessä on ammattilaisurheilu. En ymmärrä miten joku voi kuvitella, että ei satsilteltas. Lopettakaa pro tason seuraaminen ja seuratkaa vaikka suomen M50 sarjaa :), siellä ei satsitella muutakuin se mitä lekuri on määräny, tosin aika paljon. oon kyl kuullu huhuja että porin puoles otetas joskus miestä väkevämpää. ei se poista 10 vuotta sitten katotun kisan nautintoja, jos kuullaan myöhemmin, että tehtiin sitä sun tätä. jos saisin päättää niin päättäisin täan topicin tähän ja tunkisin thereadin suoneen.
esko: kun kaikki käytti, niin ketä oikein kusetettiin?, (no eikös virtsanäyteet nimenomaan kusetettu ?). Ilmeisesti et enää seuraa kisoja, kun nyt tiedät, että ammattilaispyöräilyssä satsitetaan. YT en yleensä luekkaan, mutta nyt tuli pitkän lenkin jälkeen satsiteltua :) ja luettua näitä. ihan niinkuin jossain vanhassa historiassa, puhdistettiin oma syntinen mieli hurskastelemalla ja kivittämällä muita. olikohn se noin??? ei varmaan. molemmille lopettakaa tour tason kisojen kattominen.....ne douppaa ja ihan varmasti.
Olen joskus kuullut erään sanonnan. Jos ei kiinnosta, älä lue.
kp63:lla on mielestäni ajatuksia(kin).
Eri mieltä hänen kanssan olen treadin lopettamisesta. Kyllähän nämäkin asiat on käytävä reilusti läpi. Nyt tapahtuvat ja myös menneisyyden käytännöt. Ilman yleistä ymmärrystä ei dopingista koskaan päästä eroon. Tilanne on sama kuin sotien tai ilmastonmuutoksen kanssa. Mittasuhde vaan tuntuu joiltakin olevan pahasti hukassa :)
Samaa mieltä olen tuosta hurskastelun lopettamisesta. Valitettavasti raha ja kunnianhimo puhuu. Ei vissiin yllätä ketään. Jokainen varmasti myös muistaa sen vanhan tutkimuksen, jonka mukaan varma kuolema muutaman vuoden kuluttua olisi vaihdettavissa Isoon Voittoon nyt.
Myöskin komppaan noiden vanhojen mestareiden suoritusten seuraamisen aikana kokemieni nautintojen "ikuisuutta". En ole nyt, enkä ollut sillonkaan, niin naiivi, että olisin viitsinyt kuvitella urheilun puhtaudesta yhtikäs mitään. Ei ollut/ole minun tehtäväni, eikä vaikutuskentässäni. Kysynkin usein esim. LA:n lynkkaajilta mitä he ajattelevat Spertacusin tai Wiggon suorituksista. HevonPaskanJeesustelijat vastaavat nyt ihan samalla tavalla kuin vastasivat 10 v. sitten LA:n kohdalla: "..upean lahjakas ja älykäs urheilija, treenannut kovaa ja tiimi on sitoutunut..."
Odotan tulevaa ja samojen tyyppien kääntävän takkinsa Wiggo etc. osalta samoin kuin edeltäjiensä kohdalla, mikäli se on "muodikasta". Väittävät silloin, etteivät nauttineet 2000-luvun MM-kisojen tt:stä, koska 2020 saivat tietää UCI:n kusseen samaan purkkiin Fabianin kanssa. Hah !
Minusta valitettavan moni foorumilainen vaikuttaa ilmoittautuneen tuohon, kauniisti sanoen, "ymmärtämättömien" joukkoon, joille on tärkeää mennä ajan hengen mukaan porukan mukana kieltäen todellisisuus ja valehdellen omat, aiemmin kokemansa, tunteet.
ps. en epäile erityisesti kenenkään käyttävän tai olevan käyttämättä. Käytin todellisia urheilijoita vain ajatuksieni periaatteiden yksinkertaistamiseen.
Kaikki käyttää-argumentti on mielenkiintoinen. Ketkä kaikki käyttävät? Prohvat? Huippu amatöörit? Keskikastin wannabet? Sunnuntaipyöräilijät? Niin kauan kuin joku käyttää, niin puhtailla ajajilla tulee olemaan kynnys edessään, eli satsittaako vai ei. Ei douppaaminen mun penkkiurheilunautintoa vie, mutta mun mielestä tämä on väärin.
Mattia:lta mun teesit paljon älykkäämmin ja fiksummin ilmaistuna (mä oon jo vetäny liikaa noin hienoon ilmaisuun). No joo satsithredi on ihan ok, kunhan jeesustelu ja oman olen puhdas, viisas ja kaunis kirjoittelun laittaa pienellä fontilla loppuun. faktaosiona sitten ihan mielenkiintoinen jatkossakin. kaikki käyttää ajatukseen vaan se lisäys, että en nyt ihan 100% menis näin itekkään väittää, mutta väitän 110 %, että pro talleilla on 100% varmasti tiedossa tai saatavilla tieto siitä, miten tänä päivänä suoritustasoa voi manipuloida ilman riskiä kiinni jäämisestä. eikä mun ajatuksilla oo mitään tekemistä sen kanssa hyväksynkö asian vai en.
Kari: Lähden siitä, että sääntöjä seurataan ja että on olemassa sääntöjen rikkojia. Tämä koskee yhtä lailla Giroa, SM-kisoja, Naisten etappiajoja, Bianchi-cupia. Kusettaja on sellainen kuski, joka esittää noudattavansa sääntöjä, mutta huijaa. Kun sitten kusetus käy ilmi, minua jurppii. Ja kyllä fiilis menee olipa kyseessä doping tai jokin muu sääntörikkomus oman edun tavoittelemiseksi, vaikka sitten millä elämän alueella. Olen pohjoismaisen hyvinvointivaltion kasvatti :)
Tällä hetkellä näyttää tosiaan siltä, että huippupyöräily ja paikallispyöräily olisivat eri asioita, että huiput douppaavat ja kotomaassa ei. Onko ero todellisessa käyttäytymisessä vai testauksen määrässä? Toivottavasti OJ:n kysymykseen tulee täällä kiinnostavia vastauksia.
Minä näen kyllä satsituksen pahana asiana. Pro tason jutuista jeesustelu on kyllä turhaa, tuskin siellä kovin moni kärkimies puhtaana ajaa. Yksittäisen kiinnijääneen ristiinnauliminen on typerää.
Paikallistasolla on eri asia. Harvalla on siihen edes varaa, siis kunnon satsitukseen. Satsittajan kanssa ei silloin olla ihan samalla viivalla.
Pahimmat dopingtilitykset mä olen kyllä kuullut ikurikuskin suusta. Ei ollut testejä ja oli tilaisuus. Viime kesänä jäi just yksi kestävyyslajien ikämiesurheilija testosta kiinni, kilpaili tosin SM-tasolla nuorempiensa kanssa.
Kyllä suomalaisten taso kotimaassa kaikissa luokissa on sellainen, että jos joku käyttää niin pistää ohi suonen. Samaa kertoo se, ettei oo ketään dominoivaa kuskia. Kontrolliahan ei käytännössä ole. ja kyllähän pro tason douppaus on kuitenkiin miljoona kertaa mitättömämpi asia kuin esim se, että ostamme uuden fiinin ajopaidan, joka on todennäköisesti lapsen tekemä ja ihan karmeissa oloissa.
Tätä mietin edellistä viestiä kirjoittaessani. Kyllä jopa minä aika hurjan kovaa pääsisin jos tuo jossain mainittu Ank -> vomax pitää paikkansa. Siis jos douppihyötynä kynnys nousisi tuon verran.
Kysymys kuuluukin: miksi ihmeessä joku hassaisi rahaa siihen että voittaisi kotimaan kisoissa?
Lapsityövoiman, holokaustin, maailman nälänhädän, ilmastomuutoksen, globalisaation sun muiden hurskastelu ei todellakaan kuulu tähän ketjuun. Sitäpaitsi fiinejä fillaripaitoja saa kyllä ihan EU-maissakin tehtyinä. Tai jos oikein ahdistaa, niin aina voi ommella itse.
Huikea kirja toi Hamiltonin The Secret Race. Luin melkein pakonomaista vauhtia loppuun asti, vaikken edes ole kovin suuresti ammattipyöräilystä kiinnostunut.
Mä olisin paljon enemmän sinut tämän asian kanssa jos pelikenttä olisi selvä; pahikset douppaa ja hyvikset yrittää saada pahikset käräytettyä. Pelikenttä ja säännöt muuttuivat kun järjestöpuoli tuli peliin mukaan. UCI peitteli Lancen douppaamista, operaatio Puertassa veripusseja ei annettu WADAn tutkittavaksi, kansalliset pyöräilyliitot haluavat "uskoa" kaikenlaisia lihansyöntiteorioita etc. Kiinnijääminen tehdään selektiiviseksi kattojärjestön tai kansalliset intressit näkevän tuomioistuinlaitoksen toimesta.
Kotimaasta. Näkökulmani on rajoittunut master-ikäluokkiin enkä tiedä miten se istuu kansalliseen elitesarjaan, mutta mastereissa homma menee jotakuinkin niin, että samat naamat ovat joka viikonloppu samalla lähtöviivalla. Kaikki tuntee kaikki ja osaa pelotonista voi pitää jopa ystävinä ja kaikkia ainakin kavereina. Siihen maailmaan ei kuulu kusetus. Koska menestyksen kokonaismäärä on vakio, varastamalla itsellesi isomman osan kuin ajamalla olisit ollut oikeutettu, varastat kavereiltasi. Eihän kavereilta varasteta rahaakaan eikä panna niiden vaimoja.
apuajajalle: kyl aika moni panis jos sais ja ei jäis kiinni (voisko tehdä jonku testin 10 vuoden jälkeen ?), lisäksi mastereissa yksi lisä jos eli jos pystyis :).
haha, joo huono vertaus oli. Ja riippuu tietty vähä siitäkin mistä masterikäluokista puhutaan :)