Parituntinen droppijumppaa. Taas sai mennä himpan kovempaa ja korkeemmalta, woo. On se vaan kivaa kun on hyvä pyörä ja seura.
Printable View
Parituntinen droppijumppaa. Taas sai mennä himpan kovempaa ja korkeemmalta, woo. On se vaan kivaa kun on hyvä pyörä ja seura.
Tänään ei ole vielä ehtinyt tulla hyvälle tuulelle kuin siitä ettei herännyt niska jäykkänä nukuttuaan pahassa asennossa ja siitä aamukahvia juodessa syntyneestä ajatuksesta että voisi vaikka lähteä kaverien kanssa lenkille vain pudotakseen jossain vaiheessa hyvässä järjestyksessä kyydistä.
Eilen minut sai hyvälle tuulelle useampikin pieni asia:
Kauppareissulla bussipysäkin ohi kulkiessani silmäni eivät välttyneet osumasta maahan heitettyyn koronamaskiin enkä tapani mukaan ymmärtänyt olla puhumatta tuntemattomille eli tässä tapauksessa kommentoin bussia odottavalle eläkeläispariskunnalle jotain siitä miten kumma on ettei maskeja osata laittaa roskalaatikkoon vaikka sellainen on metrin päässä.
Potkaisin samalla vähän kiukuspäissänikin maskia roskiksen suuntaan ja potkuni lennätti - tietenkin tuulenpuuskan avustamana - suoraan roskiksen aukosta sisään!
Samaisella kauppareissulla osuin takaisin tullessani kohdalle juuri kun kaksi läheisellä ruoka-avun jakopaikalla käynyttä mieshenkilöä tutkiskeli saamiaan elintarvikkeita. Huomasin että jotain vihreää laitettiin sivuun eli ihan kaikki ei kelvannut, joten - jälleen tapani mukaan - tokaisin että mulle kyllä kelpaa kaikki. En saanut kehotusta painua sinne mistä olin tullutkin vaan minulle tarjottiin näkemäni varsisellerin ja lehtikaalin lisäksi vielä kaksi rasiaa herkkusieniä!
Vaikka itse kehunkin, ei tarvittu kuin sipuli, vähän öljyä, suolaa ja pippuria, niin loihdin aineksista mainion lisukkeen hyvän maalaisleivän kanssa syötäväksi.
Ja tietenkin eilen sai hyvälle tuulelle se että pääsi taas ajamaan reilun satasen lenkin pienessä mukavassa porukassa. Eikä sekään että pääsi puhumaan joutavia pitkästä aikaa kahvila Roosan terassilla haitannut.
Last but not least: jos ei nyt mitenkään saanut enää yhtään paremmalle tuulelle - mikä ei olisikaan ollut helppoa - niin vahvistihan se vielä jollain tapaa hyvää tuulta että lenkin lopuksi ajoin KOMin - segmentillä jonka tein joskus useampi vuosi sitten enemmän kuin puoliksi huvikseni ja jokseenkin tietoisena siitä ettei segmenttiä tule kovin moni ajaneeksi sillä se on käytännössä kierros pisteestä A takaisin pisteeseen A.
Strava tiesikin kertoa (kun ensin olin klikannut "View full leaderboard") että olen ainoa joka on segmentin ajanut eikä minullekaan ole efforteja kertynyt kuin 12. Mutta kuten hyvin tiedämme, KOM on aina KOM!
Ui, osanottoni eläinystävän menetyksen vuoksi, saman koin vuosia sitten, monta lenkkiä jäänyt tekemättä, monta uutta tuttavuutta syntymättä, uusi lemmikki ei meille tule, mitenkäs tommin lauma, olisko saumaa uudelle sopivan hiljaisen hetken jälkeen?
^ osanottoni myös koirakaverin menetyksen johdosta, tsemiä.
Mutta eilisen tapaamisen jälkeen töihin on nyt kivempi mennä. Vaikka tänään mitään kummempaa saanu aikaseksi niin kuitenkin siivosin palan lenkkireittiäni, ja mietin että on elämässä "elämykset" myös tärkeitä.
Vielä tää työpäivä ja sitten 5 viikkoa lomaa. Heti töistä pyöriin fätillä kalliobaanoille. :)
Käyttötarkoitukseensa täydellisen kokoiset perunat.
Boksuille hankitut kylmäalustat toimii. Alkoi jo kiukuttaa nää kutun helleyöt.
Juttu Aapo Heikkilästä, ortotopologian dosentista: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008026016.html
Aamukahvi, olin 2 viikkoa ilman.
Minulla alkoi nyt Juhannus, vähän tynkämallinen, mutta silti.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008097082.html
Jeff Bezos vie avaruuslennolle 82-vuotiaan rouvan joka 60-luvulla jätettiin lentokeikoista ns. "rannalle" Project Mercuryssa.
Aamuhölkkä.
Voi että kun sai rakkaan autonsa takaisin, lommo korjattu ja tuli "edullisemmaksi" kuin mitä alunperin piti. Se vaan että takarontin suojakankaan joku jousi oli katkennut, ei voinu korjata. Korjaamon ukko ei siltä istumalta tilannu uutta sillä se olisi maksanu - 800euroa. Kääk! löytyi tosin ylijäämäosa mutta harmaana 200e, laitetaan tilaukseen. Pakko siinä takarontin päällä on se suojus olla, muuten näyttää pahalta.
Hienoa että korjaamon ukko alkoi hoitaa tätä asiaa, olen tosi tyytyväinen tällaiseen palveluun :)
En kirjoita tästä Aamulehden yleisönosastoon, mutta suosittelen Partolan kolarikorjaamoa, ukkeli ottaa autot ja autojen omistajan asiakseen.
Mieliala nousi useamman pykälän, kun sulki työpaikan oven takanaan näin perjantaina. Ei työssä tai työpaikassa mitään vikaa sinänsä ole, tänään oli vaan sellainen päivä...
^ Tuttu tunne, emme taida olla aivan yksinämme...
Hotlahuoneen päivitys "Presidential suite"ksi.
Sain hiottua pöydän ja penkin jalat. Puolen vuosisatainen maali ja päällä lisäks joku uudempi viritelmä. Olipahan homma, mutta ei voi tulla kuin hyvä. Liimat oli sopivasti jo pettäneet niin irrottelu kävi helposti.
Nuoret viiniköynnökset (istutettu viime kesänä) selvisivät hyvin talvesta ja kylmästä keväästä. Osa kukkii hienosti. Vielä ehtii jotain tullakin jos syksy ei kylmene rajusti ja voihan noita kasvihuoneella suojatakin. Pitää vissiin vähän rajoittaa terttujen määrää,, ovat kuitenkin kovin nuoria vielä.
Wolfcraftin (kehuttu) asiakaspalvelu. Meni työpöytään sahaa asennellessa eräänlainen mutteri rikki. Laitoin asiakaspalveluun postia fotojen kera ja seuraavana päivänä tuli postia takaisinpäin sanoen että uusi osa on tulossa. Ei kysymyksiä, ei tenttaamista siitä mitä on tapahtunut...oma vikahan tuo oli. Ei edes postikuluja tarvitse maksaa. Turhan harvoin annan positiivista palautetta, nyt oli pakko. Moinen detalji takuulla vaikuttaa ostopäätökseen kun seuraavan kerran jotain kamaa pajalle hommataan.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Vielä mukavan lämpimänä jatkuvat kelit.
Mainio päivä tuntureilla.
Sain ajettua enemmän kuin kaavailin, ja tänään tuli palkkaa :cool: säästötavoite3 on ihan lähellä..
Olin täysin unohtanut että tänään olikin lomapäivä. Asian laita valkeni aamulla, en sentään ehtinyt duunihommia aloittaa.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Viilennyt sää.
Ah, kämpässä on nyt ihan inhimillistä olla, yöllä laitoin heti parvekkeen oven auki.
Sain myös ihan ok kuvia, Nokialla oli kivoja paatteja.
Kalaruokani onnistui paremmin kuin eilen, eilinen meni piloille kun etukäteen keittämäni peruna oli "käynyt"...nyt kala ja peruna maistui hyvälle.
...no tietysti onhan se kiva kun on voinu heti aamusta lähteä lyhkösillä ajamaan lenkkiä, mun jalat toimii lämpöisellä parhaiten, mutta mieluummin että kotona on inhimillistä olla ja voi jotain tehdäkin.
Laitetaan tähän nyt sitten tämä tänään otettu kiva kuva, loppukesän pääprojekti, ja ihan kivastihan se paita onnistui vaikka oli tosi vaikee saada kuva sopivasti...
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/NU%...pg?img=smaller
Voiskin pitää partsin ovea auki, mulla junarata parin sadan metrin päässä. Tavarajunia kulkee yöllä verrattain tiuhaan niin oven avaaminen pitää hylätä.
Nii se ilon aihe, olkoot se jotta pyöräilin aamupäivällä gravelilla katsomassa työkaverin talonrakennusprojektia.