Toi asia tässä on myös hiertäny onnex ei oo vielä kauppoja tehty . Punnaillu cuben nutrailii ,kona wo:ta ja farley 5:sta.
Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Toi asia tässä on myös hiertäny onnex ei oo vielä kauppoja tehty . Punnaillu cuben nutrailii ,kona wo:ta ja farley 5:sta.
Kyllä, tätähän täällä spekuloitiin. Verkkokauppa.com on harrastanut tuota ennenkin, ilman että kertovat että kyseessä on ennakkoale.
Kysyin tuota joskus niiltä miten hinnoittelu menee jos tilauksen toimituksen aikana hinta elää. Kuulemma ne katsovat (no, softa "katsoo") tuotteen hintahistorian siinä vaiheessa kun tilaus otetaan käsittelyyn, ja hinnaksi vaihdetaan automaattisesti se alin mitä tilauksen tekemisen ja käsittelyyn ottamisen välillä on ollut. En sitten tiedä miten ne toimivat jos tuote on maksettu korkeammalla hinnalla, mutta kaippa ne jonkin hyvityksen siitä antaa.
Niiden tuotteiden kohdalla taitaakin olla aina boldattuna huom-tekstit, että hinta ei ole oikea vaan muuttuu myöhemmin.
2017 Fatty on pysynyt samana (IMO siinä ei oikein korkeammalle hinnalle olisikaan ollut vastinetta), mutta 2016 Fattyt ovat tipahtaneet poistomyyntiin. Ei ole kuin S-kokoa, mutta hinta on oikein asiallinen 849 e (tiputusta siis 150 e). Tuossa kyllä saa loistavasti vastinetta euroilleen.
Onkos kukaan yrittäny irrottaa kasettia scoopista? On niiin tiukalla että en saa auki.
edit: huh sainpas pikalinkku vinkillä jonka löysin netistä.
Piti tehdä tunnukset kun tauti yltyy.
Läskikuumetta pidelly pitkin syksyä. Koskaan omistaneena hieman pihalla minkäkö verran kannattaa toimivasta maksaa. Onko tämä -17 vuoden Delight Silverback hankkimisen arvoinen tuohon 850e hintaan vai kannattaako suosiolla pistää 500e lisää? Toimii varmaan perus aloittelijan harrastekamppeena hissutellessa, enkä mitään aivan kalleinta pro laatua omiin tarpeisiini halua/tarvi kun käyttö nyt on enempi ja vähempi satunnaista lähimetsissä/poluilla/metsäautoteillä ajelua. Aikaisempi pyörä perus -90 luvun markettimaasturi mutta mieli tekis tasaisempaa kyytiä kivikoissa/poluilla ja juttua näistä fäteistä on niin paljon kuinka hauskoja kamppeita ajella.
Juttuja kun lukee niin pään saa sekaisin kun väitellään osien laaduista pitääkö se olla xt mallia vai deorea, kun muilla ei tee mitään. Delightissa shimanon alivio vaihtajaa ja mainospuheiden mukaan laadukasta osaa.
Tuttu kaveri hommasi juuri poistomyynnistä tätä S kokoa olevan Scoopin lähinnä vaimolleen ja samalla testiin uskaltaako itselleenki ottaa samaa merkkiä. Kuuluuko muillakin kyseisestä pyörästä etuhaarukan laakeroinnista naksaus kun jarru pohjassa pusket jarrua vasten että akseli pääsee hieman elämään putken sisällä? Onko ominaisuus vai vika ja onko uusimmissa vielä samanlaista väljyyttä. Tuntuu käsin putken juuresta pitäen millin liike laakeroinnissa.
Kyllä kuulu nakse ja mulle vaihettiin jopa ohjainlaakeri sen vuoksi. Ei loppunu. Mutta sain sen hiljennettyä meleko olettomaksi ku stemmin on laskettu alemmas ja ohjaustanko vaihettu jossa on 40mm nostoa. Ohjainlaakerin kiristyspultti vedetty niin tiukkaan ku pystyy ilman että ohjaus menee raskaammaksi. Pieni naksaus kuuluu joskus ku tarkkaan kuuntelee pompottavalla alustalla.
En oo varma mikä näistä toimenpiteistä oli se ratkaseva vai oliko sittekki uus laakeri parempi mutta ei uskalla enään koskea ettei ala naksuu taas :D
Btw ne -16 mallin fattyt lähtee samaan hintaan ku delight ja ne on specseiltään parempia. Jos vaan kokoa löytyy.
Delightissa on huonot vaihteet, Heikommat jarrut ja kampisarja mallia halpis (ei ilmeisesti voi vaihtaa rattaita)
Kiitos infosta, joo tuossa S kokoisessa mitä vielä verkkokaupasta löytyy olikin takana deoren vaihtaja joka on sitten luultavasti se ok malli. Ja tuommonen nakse ei oo oikeen kiva jos kuitenki puhutaan 1000e hintaluokan pyöristä.
Pitää nyt vielä miettiä tuota Delight mallia lähtiäkkö sitten sen kyytiin vai miettiä toista merkkiä. Jossain kehuttiin vanteita mitkä tässä uudessa tulee että jo niiden takia ois niinku pakko ostos, mutta mutta. Trek5 mallista oli tarjousta 1700e, mutta hullulta se tuntuu että 2kpl saat siihen hintaan ihan ok silverbackin.
Hyvät on vanteet uudessa että vanhassa. Menee tubelessiksi meleko kivuttomasti.
Olisit ollu vähä aikasemmin ostamassa ku scoop singlen sai 1199€.
Se ois ollu aika hyvää vastiketta rahalle
Josko sitä malttas ootella joulun/tammikuun alennusmyyntejä, saiskos näitä taas alennuksista. Pitääpä lähteä testaamaan tuo kaverin hommaama S Silverbacki kun tulivat juuri pyörällä käymään.
Toi on ennakkomyyntiä vieläkin eli hinnat nousee. Uusi malli ja talvi on kuulemma sesonkia niin hullujahan ne on jos laskee hintoja . Varmaan nousee 200€:lla.
Aaivan! Nyt vasta huomasin että suo Single Scooppikin oli ennakkomyynnissä. Mutta samalla se oli myös yleisilmaus koskien kaikkia merkkejä nämä alennusmyynnit.
Tulipahan käytyä kilometrin lenkki polkua, aivan liian kivikkoista sellaista, monta sataa metriä piti edetä kantamalla. Mutta ensimmäinen ajatus kun lähdin jotenkuten ajettavaa polkua eteneen "eihän tässä pysy satulassa kun niin pompottaa". No etusesta laskin summassa ilmaa niin paljo että meinas kurtussa kulkea ihan omiaan ja kyyti vakautu huomattavasti. Tuli myös huomattua että S koko on liian pieni, oma pituus 181cm.
Noi scoopin renkaat on vaan ihan onnettomat maastossa ja pehmeällä lumella. Rupeavat itse ohjaamaan ku laskee alle suosituspaineiden (8psi) ja pehmeällä lumella ei pitoa mihinkään suuntaan. Paremmat renkaat alle ja 4-5psi niin kivikot menee heleposti.
Kokoa voi mietiskellä ku selaa tätä ketjua taaksepäin. Pohdittu on
Hinnan alennuksia odoteltavissa joskus kevään puolella
Joo ne vaikka. Ainaki kesärenkaana hyvät. Talvella saattaa kaivata pitoa enemmä.
Kokemusta ei ole mutta onhan noita kaikki kehunu. Tarkotus itelläki ostaa ens kesäksi. Talvi menen surlyn bud/lou
Mulla kans -16 Scoop Fattyssa oli pientä välystä josta kuului naksuntaa. Laitoin itsekin ohjainlaakerin niin kireälle kuin kärsi ilman että ohjaus kangistu, ja sillä tavoin ääni jotakuinkin katosi. Tai ei se ainakaan enää sen parin viikon aikana häirinnyt.
Jos tosiaan -16 vuotisessa S-koossa vain säädöt riittävät, niin ehdottomasti se ennemmin kuin Delight. Mutta mikäs vika Delightin vanteissa? Samat hyvät mulefutithan ne on kuin muissakin Scoopeissa.
Henkilökohtaisesti en usko enää että tästä Verkkokauppa.com nostaa hintoja. Useimmat mallit (taitaa olla Scoop Fatty ainut poikkeus) ovat jo OVH-hinnoilla. Ennemminkin lienee hinnat nostettu nyt myyntitasolle, kun oletettavasti ja toivottavasti :) saavat niitä pyöriä kohta varastoon. Jotkut ulkomaalaiset kaupat väittävätkin jo että heillä niitä on varastossa, eikä Silverbackin omiltakaan sivuilta ole sattunut silmään mainintaa että kauppoihintulo olisi joskus myöhemmin. Toisaalta, en usko minäkään että hinnat laskee ainakaan ennen kuin -18 mallisto alkaa olla käsillä. Niinhän se kait tänäkin vuonna meni.
Oma kokemukseni bulldozerista kivilla oli myös samansuuntainen. Tai itse en paineita silloin tiputtanut vielä kun kovemmat paineet oli muuten ok, mutta kivikko-osuudella ei ollu hauskaa. Nyt tulevaan Scooppiin tulee talveksi evukkaat Snowshoe XL:t nastoilla (jos vain mahtuvat), mutta aikomus on käyttää bulldozereita kesärenkaina.
https://www.bikeavenue.de/b2c/navi.php?qs=Scoop
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...8d4ad2f175.jpg
L-koon Scooppi ja Iberan laukku, myös kokoa L. Juomapulloteline pitää keksiä johonkin vielä pidempiä reissuja varten, että saa urheilujuomaa veden lisäksi. Satulatolppaan todnäk.
http://www.ebay.com/itm/RockBros-Cyc...oAAOSw-itXrWq7
Ainoo että kurat lentää päin pulloa.
Itelläki menos täs suunniteluvaihde että saa enskesäksi kunnon retkeilykamat kiinni scooppii :)
Tuo large ibera menis sentin yli korkeudessa. Haittaiskohan tuo. Medium pienenee jo liikaa
Jossain myytiin kiinnikkeitä stongaan.
Onkos kukaan asentanut Fattyyn uutta takapakkaa joko 40 tai 42 piikkisellä isoimmalla rattaalla? Mietin että mahtuuko tuohon 42 piikkinen ilman mitään muita muutoksia. Jostain luin että tuo 40 menee lähes kaikkiin, mutta 42 piikkinen saattaa vaatia jotain muutoksia.
Hei! Single scoop 2017 M vai L-koko? Pituus 177cm, jalan sisämitta 82cm ja wingspan 179cm.
En oo viel mut talven aikana aattelin kokeilla 42:sta. Sais pikkusen kevyemmän vaihteen suolle verrattuna 40.
Goatlinkillä ilmeisesti saapi toimiin jos ei suoriltaan mene. Maksaa muutaman kympin.
http://www.wolftoothcomponents.com/p...n-instructions
Tuli hankittua Silverback Scoop Fatty -16, kun myivät Verkkokaupasta viimeisiä kappaleita hieman edullisemmin. Pyörä on siis S-kokoinen, itse olen pituudeltani 169 cm ja risat ja jalan sisämitta 78 cm. Minulle koko on hyvä, mutta yhtään pidemmälle arvelisin S-koon jäävän pieneksi. M-kokokin olisi varmaan minulle käynyt.
Jokunen lenkki Scoop Fattylla on nyt takana. Ihan kiva pyörä. Aiempaa kokemusta läskipyöristä ei ole, tähän asti olen ajellut maastolenkkini Radonin 29-jäykkäperällä. Siihen verrattuna Scoop tuntuisi antavan enemmän anteeksi ajotaidon puutteita, joskin polkimet tökkäisee esteisiin helpommin (mikä tietysti motivoi opettelemaan parempaa polkemisen rytmitystä).
Ekalla lenkillä muistui mieleen, mihin sitä etujoustoa tarvitaankaan, kun tuntui että kivikossa pompotti hulluna, mutta tuohonkin tottuu ja toisaalta renkaista on sittemmin laskettu paineita. Litkutus voi kyllä vielä olla tarpeen.
Oletteko kaikki vaihtaneet pyörässä vakiona tulevat Bulldozerit pois? Itse ajattelin kokeilla, josko niillä kuitenkin pärjäisi. Tai selviäisikö pelkän eturenkaan vaihtamisella, jos lumella ajaminen menee liian vaikeaksi. Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa lenkkiä läpi talven.
Kyllä mä lämpimästi suosittelen niiden vaihtamista, molempien. Tai no, vähintään eteen. Ja tubeless ehdottomasti, Scoopin vakiosisurit painaa n. 550g kappale. Tästä ketjusta löytyy omat tubelesointihommat ja modaukset.
Loppuun vielä kuva eiliseltä, Iberan runkolaukku oli tosi jees. TÄYSIIIIII!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...6fe82a3d0a.jpg
^^Minusta Bulldozerit on kuitenkin kohtuu hyvä kompromissi rullaavuuden ja pidon välillä. Niillä kyllä pääsee hyvin alkuun. Selfsteeringiä on pienillä painella, edessä talvella/mudassa ei ole oikein sivuttaispitoa (no vetopitokin voisi olla parempi) ja ilmatilavuus on vähän pienempi kuin 4.8 tuuman kumeissa. Paineet kohdilleen ja tubeless, ja jos vielä harmittaa ne Bulldozerit niin ehkä se se Jumbojim/Bud keulille. Mutta helpostihan se lähtee rengastestaamisen linjoille tämä läskeily, ei siinäkään kai mitään pahaa (nimimerkillä Snowshoe->Bulldozer->GC->D5->JJ->Knard->Lou->Bud) :)
Bulldozer olisi vieläkin toisen läskin takarenkaana, jos sen reuna ei olisi pettänyt (nyt JJ+GC ja JJ+Knard ja talvella D5+GC(nastat) ja Bud+Lou). Turhaa rengasjumppaahan tuo on periaatteessa, kun hauskaa olisi millä tahansa yhdistelmällä. :)
Pehmeällä lumella ovat todella huonot. Eturengas on ihan tunnoton ja lähtee helposti alta ja jopa pyrkii tekemään niin ja takarengas sutii.
Mutta jos tarkotus on ajaa kovilla alustoilla niin kyllä nuilla pärjää talven. Kesällä juurakoissa ja kivikoissa taas onnettomat ku jos ilmaa laskee pois niin rupeaa luikertelemaan.
Ite menin kyllä kesän pelkällä eturenkaan vaihoksella. Takana pietin bulldozeria suurinpiirtein 7psi paineilla maastossa. Sillon ei luikertelu kauheesti tuntunu. Takana ei tarvita niin löysiä paineita.
Aika yhteneviä ajatuksia. Bulldozer vs. Dillinger 5 ero pehmeässä lumessa oli siinä, että kun Bulldozer edessä luistamaan alta, sitä ei enää korjata millään, kun taas D5 luiston sai vielä korjattua. D5:skään ei tosin ole mikään paras kumi pehmeälle alustalle (muista ei ole vielä kokemuksia lumella).
Bulldozerin huonoin puoli on käsittämätön self-steering. Kun paineet laittaa sen verran alas, että pehmeämmässä on mukavaa niin kovemmilla alustoilla saa tangosta pitää kaksin käsin kiinni ettei ole turvallaan.
Mun mielestä niitä orkkis renkaita voi vertaa järkyttävään krapulaan . Ne renkaat on asennettu sen takia ,että pyörää parempi liikutella tehtaalla yms. Uusissa pyörissä on 120 tpi:t ehkä paremmat.
Kyl ne asfaltilla, kuntopoluilla ja hiekkateillä on hyvät ku paineet laittaa sinne 10psi. Rullaa hyvin
Olen kans ajatellut vaihtaa bulldozerit. Aluks ehkäpä vain eteen, JJ 4.8 tai Minion FbF 4.8. Käyttäjä Lanssin kuvan perusteella JJ 4.8 mahtuu just ja just taaksekkin, vai tekeekö tiukkaa?