Ja itselleni vastaten: vain uusien mittarien kylkiäisenä tuo kahden kuukauden lisenssi.
Printable View
Ja itselleni vastaten: vain uusien mittarien kylkiäisenä tuo kahden kuukauden lisenssi.
Näytti olleen vain uusille premium asiakkaille.
Huomasinko oikein, että uutena, tai ennemminkin korjattuna omiaisuutena tehon pystyy kalibroimaan ilman että harjoitus on aloitettu?! Muistaakseni ennen oli käynnistettävä harjoitus, ennenkuin vasemman napin valikosta pystyi ajamaan kalibroinnin. Hyvä lisäys!
Mites ne Live Segmentit? Oma laite tilttaa aina harjoituksen käynnistyksen yhteydessä jos livesegut on päällä. Ei siis toimi. Live pois päältä ja taas toimii normaalisti.. heh, sama linja näyttäisi siis jatkuvan päivitysten laadun osalta.
Joo, samat kokemukset. Ei mennyt päivitys ihan sukkana koriin.[emoji52]
Muutenkin tuntuu että tässä V650 kehitystyössä on kovin unohtunut se pieni käyttäjä / miten laitetta ja sen ominaisuuksia käytetään/hallitaan.
Itsellä meni se 2h että sain live segmentit laitteeseen. Typerä 20 suosikin rajoitus koskee sekä reittejä ja segmenttejä yhteensä. Käytännössä jos ajelee vähääkään eri reittejä ja haluaa käyttää live segmenttejä, joutuu ne määrittelemään selainäkymässä Flowssa. iPad/Safarilla ei saanut järjestettyä suosikkeja ollenkaan (ei vaan tartu sormeen). Cromella sain järjestettyä vain live segmenttejä. PC/IE:llä sain siirrettyä molempia, mutta oli kovin hankalaa raahailla hiirellä useassa eri osassa (yli 70 suosikin listalla).
Jos tästä haluaisi edes vähääkään toimivaa, pitäisi suosikkien järjestely onnistua vähintään Flow appissa puhelimessa. Paras olisi itse laitteessa ilman rajoituksia.
Jos kuitenkin jotain posiitivista (ja yllättävää), niin hienoa että V650:stä vielä kehitetään. Mulla on ollut V650 aktiivisessa käytössä 3 vuotta ja laite on ollut hinta-laatu suhteeltaan oikein hyvä.
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Mulla live-segmentit toimivat hyvin ja ensimmäinen synkronointikin siirsi ne heti laitteeseen. 20 segmentin rajoitus tosiaan tuntuu aika tiukalta ja erikoista myös ettei reititystä ja live-segmenttitoimintoa voi käyttää samaan aikaan. GPS-pohjainen nousukulman näyttö on kiva lisä vaikka tarkkuutta en vielä selvittänyt. Lähinnä nousukulman takia olen aiemmin pitänyt erillistä nopeussensoria.
Mulla kaksi vuotta ollut V650 käytössä ilman mainittavia ongelmia. Liekö sitten hyvää tuuria vai ammatin tuomaa kärsivällisyyttä ATK:n suhteen :)
Ongelma ratkaistu, vaikka ehdin tästä jo laittamaan Polarillekin postia. Automaattinen keskeytys pitää olla päällä, että Live Segmentit toimivat. Kuntoon tuli ;)
Otetaas bäkkiä.. Olin siinä ährytessäni vaihtanut lajiprofiilin muu lajiin. Sillä segmentit toimii, muilla ei. Mutta Polarin tuesta tuli vastaus, että lähtevät toimimaan kun laitteelle tekee tehdas asetuksen palautuksen. On vielä koittamatta, että katsellaan huomenissa uudestaan.
Sama täällä, ei toimi. Mietin tuota factory resettiä, mut siinä on sit jonkinmoinen duuni rakennella näkymät kohdalleen.... kun ne ei tipahda sieltä pilven reunalta. [emoji21]
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Jahas, täällä kans tilttailee kone kun yrittää laittaa päälle. Mistä asetuksista löytynee , automaattinen keskeytys?
Taitaa olla ainut lääke tehdä se tehdasresetti, että kaiken saa kunnolla toimimaan. Ja onhan siinä taas hetki askartelua että kaikki näytöt saa kohdilleen.
Nonii kai se häytyy.
Täällä toimii hyvin(*), mutta kaikesta viihdearvosta huolimatta en oikein tiedä, mitä iloa mittarin live-segmenteistä on. Tiedän riittävällä tarkkuudella ilman mittariakin, mistä suosikki segmenttini alkavat ja loppuvat.
(*)Uusin OSX on muutaman kerran kaatunut piuhalla synkatessa. Kaatunut aina siinä vaiheessa, kun härveli on saanut synkronointinsa suoritettua.
^Toki näin, mutta jollakin tavalla laitteeseen ladattavien segmenttien pitää olla tuttuja, tai suunniteltuja, ennen kuin ne voidaan "suosikeiksi" valita ja polariin synkata. Ehkä Stravaan tulee joskus jonkinlainen reitinsuunnitteluoptio, josta olisi helppo poimia myös halutut segmentit kyytiin. Sekin olisi hauskaa, jos laite osaisi kertoa vaikka muutaman kilometrin välein, paljonko ollaan tutulla vakiosegmentillä omaakovaa jäljessä/edellä.
Jossain täytyy olla iso laatikollinen myymättömiä V650. Jotta niistä päästäisiin eroon on Polarin markkinointi keksinyt teettää tuon Live Segmentit laitteeseen, jotta uusia ostajia houkuteltaisiin. Pannaan siihen vielä tuo optinen sykemittaus kylkiäiseksi ja toivotaan, että kauppa käy.
Mitään olemassa olevien omistajien (jos niitä nyt montaa enää on) ilmoittamiin puutteisiin ei ole reagoitu. Se markkinointi floppi reitityksen osalta on edelleen olemassa. Ja paljon muuta.
Kun katsoo nykyistä tarjontaa vastaavista laitteista voi vaan todeta Polarin (pyörämittariporukan) haasteet tulevaisuuden suhteen.
No onpas nyt harmia 😂
Mulla toimii. Eikä mun mielestä näkymien muuttaminen/luonti ole kummosen vaikeaa tai raskasta.
Ja Stravassa kun näpyttelee segut suosikeiksi ja synkkaa nii great.
Ajossa näkee vertailun omaan ennätykseen ja KOMmiin.
Ja muistan ku alettiin huhuta täälläkin että kuollu systeemi V650 mutta ei ollukkaan 😂
Ja ainakin vielä ihmiset näitä koodaa, yhteistyössä mittarintekijä ja Strava, joten virtuaalinenkin kivienheittely joskus tuntuu väärältä ..., mutta siis, minä tykkään tästä , ja olen kokeillut Garminiakin 😀👍
Silloin kun yritetään tosissaan jotain KOMia niin mutu ei ole alustavasti riittävä tarkkuus.
Tuo ominaisuus löytyy jo Stravan reittisuunnittelusta. Sieltä saa segmentit myös näkyviin.
Tuota vartenhan se Live Segment nimenomaan myös on. Ainakin Garminin laite osaa kertoa reaaliajassa missä mennään vaikka suhteessa omaan ennätykseen jos sen valitsee vertailukohdaksi.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa
Nämä kaikki oli tosin täysin offaria, koska liittyivät enempi Stravaan enkä edes omista otsikon mukaista Polarin laitetta.
Joo, puhuin toki vain oman käyttöni puolesta. KOMien metsästäjille tarkkuus on varmasti merkittävämpi ominaisuus kuin minulle. Mitenköhän ihmeessä olen onnistunut olemaan löytämättä tuota Stravan reittikonetta, vasta pari-kolme vuotta sitä kuitenkin käyttänyt X) Kiitos vinkistä!
No perhana, niihä se löytyki, eli tuo polarflown pikkuikkuna kun aukeaa ja synkrointi käynnissä, ni sieltähän se löytyi . Thanks :)
EDIT: Sehän rupesi pelittää. :) Mahtava homma, tämä oli kyllä huippu päivitys polarilta!
Onko muilla lakannut synkkaus toimimasta piuhan kanssa viimeisimmän isomman Windows-päivityksen jälkeen?
Bike-Discounttiin oli ilmestynyt uutena tuotteena V650 N ? Sai sykevyöllä ja ilman. Mikä ero tässä on normaali V650 vai onko mitään?
Entä sykesensoreissa, nykyään minulle H7. Onko syytä upgreidata h10 ?
T. A
Sent from my iPhone using Tapatalk
H10 sensori oli muistaakseni muistilla varustettu. Ei tartte olla koko aikaa laitteen tai puhelimen lähettyvillä.
Onko muilla tällaista synkkaus ongelmaa. Ipad:iin menee mallikkaasti. Mutta kun laittaa kaapelilla kiinni mäcciin niin tulee pieni kummajainen. Synkkaus itsessään on ok. kaikki näkyy Polar Flow:ssa. Mutta mittarissa pyörii synkkaus indikaattori ja Polar Sync jää näytölle sellaiseen tilaan että "Älä irroita Polar V650 tuotetta. Ladataan karttoja. Tämä voi kestää noin 5 minuuttia". Alhaalla lukee "Synkronoidaan karttatietoja". Punaista palkkia on auki vielä jotain 20%.
Tuota hommaa nähtävästi voi jatkua vaikka maailman tappiin.
Onko tullut muille vastaan sellaista, että mobiilisynkkaus näköjään tyhjentää V650:n segmenttilistan?
5- päivää sitten saapui V650 mukaan ajoihin nopeus/kadenssisensorien mukana ja on piristänyt ajoa ja vaikka tällainen "varma" Polar ostos tehtiinkin näin vanhaan malliin niin tosi hyvä laite on omaan makuun.
Uudet live segut nyt vei aikaa värkätä pc:ltä Veehen, mut toimi heti ja ainakaan koon puolesta ei pienempää vois ees kuvitella...
No sitte muuta, kun kilometrejä fillariin..
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Just eka kerran toimi itellä kyseinen mobiilisynkkaus, ei kylläkään vienyt segmenttejä.
Mutta uus ongelma ilmeni kun koneeseen tuli jokin uusi windows päiivtys, kohtuu iso oli. Sen jälkeen polarflow ei tunnista enää v650 konetta, ei lähe synkkaamaa ollenkaan. Onko ajatuksia mistä lähteä etsimään vikaa?
Olihan se päällä ja käynnissä, ei vaan lähe synkkaamaa.Vielä etsiä tuo palomuuri jos se blokkaa jotenkin, voiko windows päivitys tehdä muutoksia palomuuriin ja virustorjuntaan, itsellä käytössä kaspersky, ei tuttu ohjelma ollenkaan kun vasta laitoin koneelle. Polarin omassa ohjeistuksessa suositeltiin katsomaan toi palomuuri mutta siinä ohjeessa fsecure ja kasperskyltä en löydä vastaavaa kohtaa...pitää jatkaa tutkiskelua.
Jos bonjour on ok, täällä synkronointi lähtenyt käyntiin, kun olen vaihtanut synkronointivälinettä pc->tabletti->mobiili ja taas pc. Tällä alkanut toimimaan.
Polarin tuesta tuli sähköpostia ja viesti oli seuraavanlainen, eli bonjour poistettiin ja polarflow sitä myöten. Koneen uudelleen käynnistys ja flown uudelleen asennus, homma toimii jälleen, tosin v800 synkrointi lähti hitaammin päälle, ennen lähes välittömästi kun yhdisti johdon koneeseen ni pim. Mutta mihinpä tässä kiire valamiissa maalimasa. :)
Jaa tulipa turhaa innostuttua, eipä tuo lähe taaskaan synkkaamaan. Pitänee vissiin aina poistaa polarflow ja asentaa uudellee...Ihme hommaa...Sitte vielä mobiililaite synkroinointikin lopetti toimintansa.
Tuossa on jokin muuttunut, koneessa nyt myös tuo iso win10 kevätpäivitys ja bonjour palvelu on nyt näköjään täysin manual tilasassa eikä käynnistettynä ja v800 syncronoi ongelmitta joten jotain muuttunut kun ei tuon tarvitse olla päällä. Ei tarvinnut asennella flowta uudestaan.
Otin tuon uusimman Fw päivityksen eilen mukaan 400 brevetille. Ainoa anturi mukana oli H7. Aika pian näytti siltä, että akun kestoaika on muuttunut positiiviseen suuntaan. Päätin antaa sen käydä loppuun asti, jotta näkee miten kauan se kestää. Ja se kesti, muutaman minuutin vaille 22h. Aikamoinen ja tervetullut tulos! Pari km jäi reissusta tallentamatta, kun se ilman ilmoitusta yksinkertaisesti sammutti itsensä, akun varaustila ilmoitus oli vielä 4%.
Kotona syncin jälkee kaikki muut tiedot paitsi GPS jälki ilmestyvät Flow'n. Eikä automaattinen siirto Stravaan toiminut. Myöskään käsin exportattua tiedostoa (exportti toimi) voinut lukea Stravaan. Kannattanee välttää akun loppumista.
Aikaisemmista ajoista todettu hallittu harjoituksen lopetus toimii moitteetta.
Onko kenelläkään muulla ongelmia saada V650:stä ja joskus mukana tullutta H6-sykevyötä pelittämään aukottomasti? Tuo on alusta asti ollut sellainen, että joskus yhteyttä ei vain muodostu ja siihen on tepsinyt yhteyden poisto ja uudelleen paritus. Nyt viime aikoina (päivityksen jälkeen?) paritus on alkanut ärsyttämään todella. Aina ennen lenkille lähtöä pitää säätä vähintään vartti, että saa sykkeet tauluun. Tänään ei onnistunut edes säätämällä. Lähettimeen on juuri vaihdettu paristokin testin vuoksi, mutta eipä jeesannut sekään. V650:n näkee H6:n ja parituskin onnistuu joskus, mutta sitten kun pitäisi aloittaa reeni, yhteyttä värkkien välille ei muodostu.
Paritin vaimon H7:n ja se yhdisti ja toimi välittömästi. Pitääköhän tässä lähteä vyökaupoille vai löytyykö kikkakolmosia? Tähän asti käytössä on ollut V650:n boottaus, pariston poisto H6:sta ja H6:n napojen yhdistäminen esim sähköjohdolla. Tänään ei auttanut mikään näistä.