Joo nyt ei tarvitse enää polkea lainkaan.. keula tuntuu teknisissä paikoissa hyvällä tavalla kevyemmältä. Eipä se kuitenkaan mahdottomasti ajotuntumaan mielestäni vaikuttanut. Aika iso painoero siinä on kuitenkin vanhaan keulaan.
Printable View
Joo nyt ei tarvitse enää polkea lainkaan.. keula tuntuu teknisissä paikoissa hyvällä tavalla kevyemmältä. Eipä se kuitenkaan mahdottomasti ajotuntumaan mielestäni vaikuttanut. Aika iso painoero siinä on kuitenkin vanhaan keulaan.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...rbon_fatty.jpg
Niin pieni mutta silti niin suuri. Eilen tuli postissa Carbon Fatty -keula, ja tuommoinen noin puolen sentin kokoinen kolhu oli jo valmiina. Laitoin aspaan kyselyä mahdollisista toimenpiteistä, johon vastauksena tuli etteivät suosittele ajamaan tällä keulalla. Uuden keulan pistävät tulemaan postissa, mutta vastineeksi minun tulee halkaista vanha keula kahtia sekä lähettää siitä kuva On-Onelle, jotta he pystyvät varmistumaan ettei keula mene edelleen myyntiin. Eli täysin käyttämätöntä hiilarikeulaa, tai siis sen puolikkaita, olisi pian tarjolla tarvitsevalle :)
^Photoshoppi on keksitty. :cool: No en kyl tolla ajas. Saahan siitä jonkun kivan koristeen.
Nyt olen tosi rohkea kun kysyn kehtaako kukaan tunnustaa koeajaneensa saati ostaneensa XXL-ketjun halpisläskiä White Fat Pro:ta ?
No kun ei kukaan kehdannut tunnustaa niin minä sanon hep !! Pitäähän täällä high tech porukassa yks Lada-kuski olla mukana :) Eka 10 kilsan tietön taival metsässä heitetty ja täytyy myöntää, että wanhallakin oli pitkästä aikaa hauskaa !!
Kai sillä nyt saman ajaa kuin muillakin hintaisillaan, ei se ainakaan paperilla huono pyörä ole. Ja vieläpä vallan nätti kuten kuvastasi kävi ilmi. Happy trails!
Thanks, taatusti tulee ajettua. Pääskin pyöräilykipinä välillä sammumaan; joulukuun 27. päivän jälkeen en ole metriäkään ajanut ennen tätä päivää. Yksinkertaisesti vain alkoi tuo maantien laitaa pitkin tahkoaminen tympiä totaalisesti :(
varmasti toimiva peli ja ajaa ihan saman asian kun moni muukin "merkki" fatti, eli hyviä lenkkiä ja retkiä vaan uudella pyörällä. Nyt whitellä näköjään myös hiilikuitu fatti!
http://whitebikes.no/wp/wp-content/u...ptor-Skrå.jpg
Jep, onnea uudelle fätille, ei muuta kuin raporttia ja kuvia peliin.
Tämä oli puhtaasti mittanauhaostos. Nähtävissä ja koeajettavissakin (ehkä) olis ollut duunipaikan lähellä Vantaan Tammistossa, mutta ajattelin tehdä tästä uhkarohkeasta ostoksesta vieläkin uhkarohkeamman) Otin mittoja vanhemman pojan Bigfootista ja omasta wanhasta Cressun maasturista (omasta Spessun Crosstrailiin en vertaillut, koska kyseessä on kuitenkin erityyppiseen ajoon suunniteltu kampe) ja päädyin tulosten peruusteella 17 " runkoon, vaikka pituuteni puolesta rajoilla ollaankin. Koko osoittautui justiinsa oikeaksi. Katsotaan nyt vähän aikaa ajettuani, vaihdanko stemmin himpun verran lyhyemmäksi ja jyrkemmäksi vai en. Totutellaan taas tuohon maasturimaiseen ajoasentoon ensin jonkin aikaa :)
Ja nyt loppu off-topic tässä ketjussa ja vähän "tekniikkaa"
Ilmeisesti en vaan osaa käyttää tätä foorumin hakua tai sitten se ei toimi tai toimii huonosti ja epäloogisesti. Kurakaariasiaa kuitenkin olisi kun jossain vaiheessa niitäkin varmaan tullaan tarvitsemaan. Tosimieshän nyt ei mitään kumilerputtimia käytä omassakaan lerputtimessaan, mutta minä en tosimies olekaan :cool:
Ilmeisesti joku on modaillut Motonetin Polisport lokarista eli tästä läskiin kurasuojia ja sitten on tietty ansiokkaista TI-miehiä tyyliin
Muita hyviä vaihtoehtoja tai jos joku osaa käyttää tuota hakua niin linkki aiempaan aihetta koskevaan pohdiskeluun. Kiitos ja anteeksi etukäteen :rolleyes:
SKS:n isomummoo ja vaaria on ainakin käytetty. Itte roisimmilla kelillä taakse laittanu ja edessä pitänyt Crud Catcher kuraa. Pieniähän ne on joulukaloiksi mutta menettelee. Saa saksalaisista ja brittiläisistä kaupoista ainakin, varmaan jostain paikallisestakin - joita tosin näillä kairoilla vähänlaisesti. Portland Design Worksilla on myös ihan mainiot lärpäkkeet myös eteen, jotka sitten jo on oikeastikin läskikaliperia. Noita Foxcompista tietääkseni on ainakin aikaisemmin saannu. DIY-viritykset tietty parhautta.
Kiitos kooki. Nuo Portlandin design-lärpäkket näyttävät ainakin hidastetun videon perusteella toimivan. Joko sellaiset siis tai askastelupaja pystyyn ja modaamaan itse :)
Pdweet on hyvät. Etupuolelle kaipaisi jotain benderfendertyyppistä ratkaisua, muuten pysyy kurat kurissa.
No ny se laukes! Eiku katkes. Melkein. Aikaisemmin jo narinoiden ja naksutusten takia jonkun vinkistä katselin runkoa sillä silmällä, mutta vasta nyt siellä alkaa näkymään selvä halkeama. Toivottavasti takuu toimii...
Sopiiko Fattyn osat (keskiö/kammet joka juuri laitettu Sram X5?) suoraan Muklukkiin? Kiinnostaa tietää vähän ennen Foxcomppiin kävelemistä. Tekisi mieli enemmän läskiä ja samalla leveämpää vannetta että läskeys pääsisi näkyviin kaikessa komeudessaan. Kait sen takuurungon/vanteet/kumit joku huolisi...
Älä kävele vielä Foxcomppiin. Eiks ne oo vielä viikon päivät lomilla ? Tai sitten olen nähnyt taas unta,,,
Fattyn hilut sopii suoraan Muklukkiin. Paitsi ohjain laakeri. Etu vanne vaatii vain 5mm levy adapteri rear spacing->front spacing. Saat varpilla uuden rungon, mutta vaattii lähetyksen UKoohon ja noin kuukaus siinä tuhraantuu kaikkineen. Munklukki ei juurikaan Fattyä leveämpiä vanteita ja kumeja huoli. Munkkiin menee taakse Lou 82mm yhdellä etu rattaalla ja Fattyyn ehkä. Bfl menee ainakin 82mm Fättyynkin. Rullamitalla erot minimaaliset. Keuloihin menee kaikki mitä kaupasta saa.
Ratkesko hitsi sauma vaakaputken ja seat tuben liitoksesta, niin kuin minulla? Vai mistä?
Kokeiltu Onone kuitukeulaa farleyssa,BFL/RD tubeless,en tykkää.Liekö syynä rengas vai keula?Doh.
Jones takaisin keulaksi ja nyt on Halo/Bud tubeleksena.Tarttis varmaan pyörähtää kaupungilla että näkee toimiiko Halo ilman sisuria.
Mulla narisee kanssa tällä hetkellä fatty. Otin keskiöstä kupit irti ja rasvasin. Autto hetkeksi. Kai se pitää vähän tarkemmin käydä läpi..
Mulla napsui takanapa ja satulatolppa. Tolpassa oli hiilikuituputken sisällä alumiiniputki joka tolpan joustaessa piti ääntä. Tolppa vaihtoon ja takanapa huollettu. Nyt naksuu oikea kampi kun on momenttia. Naksukoon.
^^^^^ ja + ^ Mulla ei ole "vielä" noin paha pipi kuin Antza44:llä, ja on sen lyhyen tukiputken juuressa. Narisi ja naksui siis todella pitkään ennenkuin mitään näkyi ulospäin (voimansiirto keskiöineen, kampineen ja flätteineen uusia, siksi uskon että tämä on se narisija). Paska homma jos menee kuukausi, just kun on hyvät meiningit... keinutuolivarapyöräkin on 500km päässä. Odottelen vastausta muailmalta.
Naksun etsinnässä oli muuten kätevä kun laittoi kameran videolle ja kiinni pyrörään eri kohtiin, sitten kuunteli missä äänet on hurjimmillaan.
Jos joku meinasi OnOne kuitukeulaa isoilla kumeilla niin mainittakoon että ainakin minulla tulee (tubeless + Bud + RD + ~0.6 bar) yhdistelmällä ajoittaista osumaa reunanappuloista keulaan. Laitoin 3M kiveniskuteippiä suojaksi ettei maalit kulut. Pitää seurailla miten nopeasti teippi kuluu pois.
Taitaa olla melko susi tuo On Onen setti kun hajoo lähes kaikilla käsiin? Minkälaisia oireita teillä oli kun vapaaratasongelmat alkoivat? Nimim. Yksi lisää
Ei kai ne nyt ihan kaikilla hajoa. Google löytäisi osumia ongelmista muuten ihan helvetisti pitkin maailmaa. Suomessa kun on vaan murto-osa pyöristä joita ovat myyneet.
Tai sitten ne ovatten myyneet Suomeen vain ne murto-osapyörät.
Muutama maanantai-kappale vain. Kyseessä oleva n. 8v Thaimaalainen hitsari-ilkimys on jo aikoja sitten erotettu ilman irtisanomisaikaa. Thai myyty huaraksi Kiinaan.
No hätä. Hei... Mitä! Vapaaratas? Aaaapua! Paniikki!
Tuli vaan juuri itse tuommoinen Fatty hommattua ja nyt ajellessa jurraa ja resonoi välillä ihan tosissaan ,mutta tämä ei kuitenkaan jatkuvaa. Joka ajoreisulla ilmenee kuitenkin.
Toisekseen en ole mikään ihan kevytrakenteinen "pyöräilijä"ksi ,joten hiukan huolettaa nuo rungon murtumiset kevyemmilläkin kuskeilla.
Eipä se poikki ollutkaan (tietääkseni). Takalinkku kaipasi rasvaa ja nyt on hiljainen taas.
Mun napsuminen tuli satulasta. Pyörät on pysyny hyvin paikoillaan Hopen linkuilla.
Vielä XXL:n fillaritakuusta. Eli tuossa White FatPro:ssa on automaattisesti tuo aiemmassa postauksessani maksulliseksi lisäpalveluksi luuleman takuu. Tässä eilinen vastaus Miialta asiakaspalvelusta :)
"Kaikilla osilla kahden vuoden takuu (materiaali ja valmistusvirhe). Tämä ei koske normaalia kulumaa. Teräs- ja alumiinirungoilla on elinikäinen takuu, hiilikuiturungoilla 5v.
Eli kaikki takuun piiriin kuuluvat asiat hoidetaan ilman kustannuksia."
Tapatalkista iLuuri vitosella
Tällä kerralla tutkimisen jälkeen naksunnan alkuperä ei löytynyt pyörästä (Salsa) vaan oikeanpuoleisesta lukkopolkimesta.
Olikos hajonneet OnOne Fattyt L-kokoa?
Mietin vaan että kun standover on koosta riippumatta sama mutta seat tuben pituus kasvaa niin eikö juuri tuohon saumaan tule isompi vipuvarsi mitä isompi runko on?
Kestää pienemmillä rungoilla paremmin?
Kesä on pitkällä mutta Blutoraportteja ei näy. Nyt ryhtiä näppäimiin!!
No kai se tukevoittaa mitä syvemmällä tolppa on. Omassa L kokkoisessa tolpan alapää oli aika liki juuri vaaka ja satulaputken liitoksessa ja silti ratkes. Vipuvarteen vaikuttaa olennaisesti satulan korkeus ei niinkään rungon koko. No aika näyttää paljon näitä poksahtaa. 3 kipaletta ilmoittautunut vasta tällä foorumilla ja yksi oli ainakin 18". Onhan se seat tube kovilla läskissä, kun sitä tulee helpommin ajettua enempi persus penkissä, kun muita kova peräsiä. Tietyn tyyppiset satula tolpatkaan ei kestä minun persauksen alla, kun pultit katkeaa.
Nyt kun oot hetken ehtiny ajella, ni näkyykö se halpa hinta jossain/missä? Itelläkin tekis mieli tuota, ilman aiempaa fättiskokemusta (koittanut olen kyllä paria).
Näyttääkö se muuten päällepäin myös talven kestävältä? Ja maantien laidassa suolaliuoksessa ajelun kestävältä...?