Mulla on mielenkiintoa. Teknisesti saa olla haastaviakin, selkeästi haastavampia, kuin torstailenkin reitti yleisellä tasolla, kunhan ei ole kiire jatkaa lenkkiä, vaan niihin vaikeisiin paikkoihin voi jäädä tekemään toistoja.
Printable View
Kiitos hidaslenkin vetäjälle! Oli mielestäni erittäin hyvä lenkki vaikka vauhti oli noin 6 km/h. Oli tolla vauhdilla hyvä käyttää tilaisuutta hyväkseen harjoitella yhtä minulle vaikeaa kohdetta ja lopulta onnistuin sekä tulomatkalla meni yhdellä kertaa mut toiste päin... Kans droppeja tuli harjoiteltua. Kiva oli kikkailla lenkin aikana eikä tarvinnu tällä kertaa ajatella jollain olis kiire mennä vaan eteenpäin. On nopeassakin vauhdissa paljon hyvää missä on kokeneimmat kuskit, oppii menemään teknisesti kovempaa ja kunto kasvaa sekä minusta kehittyvämpää. Molemmissa harjoittelun suhteen sekä hyvät että ehkä huonot puolet. Enemmänkin minä näen molemmissa hyviä puolia.
Kiitti Pavelle pitkästä lenkistä. Ja sori kaikille siitä, että mun jalat alko temppuilemaan ja taukoja pidettiin mun takia ihan liikaa.. Nyt siis ei kunto loppunut vaan jostain syystä jalat alko kramppaamaan..
Tai sit se oli se paska kunto.. Hemmetti, ei me menty edes lujaa..
En ole käynyt Paven vetämällä muistaakseni ennen. Ei olis pitänyt mennä nytkään, sillä tää tauti vaan paheni. :mad:
Aika hurja mies, veti koko lenkin nelikymppisellä eturattaalla.
Timppi, no hätä, olis me muutenkin tauko siinä mäellä pidetty.
Ja kiitti kaikille seurasta, aika komee porukka.
Great.
No jaa. Eiköhän alkumatkasta kuitenkin ajeltu ihan reippaasti. Kuka nyt sen lujempaa edes haluaisi ajella. Eikä me nyt niin kovin paljoa odoteltu vaikka pari pientä taukoa pidettiinkin. Sitäpaitsi tauko on ystävä! Itselleni ainakin maittoi tämä kattaus. Tuli samalla testattua polvea, että kannattaako sillä edes lähteä Tahkolle asti tuskailemaan. Pari uutta osaakin tuli koeponnistettua ja kestivät ainakin yhden lenkin. Joku vois laittaa vähän datojakin lenkistä - ne kun ovat muodissa. Kiitokset kaikille pitkään letkaan osallistuneille ja erityisesti veturille.
Hieno lenkki. Sakkolenkkiryhmä ajoi 38km, 4 tuntia meni aikaa, taukoja noin 40 min.
Alussa oli tiukkaa menoa, sitten oli pätkiä vauhdilla ja taukoilua perään. Sakkolenkillä sitten tuli kyytiä, pitkospuita kolmeakymppiä, riihikallion kivikkoja kädet hellinä ja nappuloista näytti kotona puuttuvan palasiakin.
Hidaslenkin vetäjä kiittää osanotosta ja kiitoksista. Mukavan leppoisasti pyöriteltiin Runosmäen kallioilla ja Isosuon luontopolku käytiin ajamassa. Mun mittari kellotti noin 19 kilometriä ja 7,8 kmh. Varsinaisen maastotoiminnan keskari jäi aika tarkkaan tuohon 6 kmh, lisäys tuli siirtymistä.
Käppyrä löytyy tuolta:
http://www.ar.attackpoint.org/sessio...sionid=2537340
Kiitos myös lenkistä vetäjille, Pavelle varsinaisesta ja Akille sakkolenkistä. Nopean laskeskelun perusteella varsinaisen lenkin pituus oli 34 km ja keskinopeuden 10,7 km/h. Alku mentiin aika hyvää vauhtia, hitaimmat ja äänekkäimmät kilometrit tulivat lenkin juurakko-osuuksilla.....
Reittitiedot löytyvät tästä. Olisin laittanut suoraan kuvana kartan tähän, mutta se ei ilmeisesti oo mahdollista? Vai onko?
Muutamista teknisistä huolimatta kohtuullisen pitkä 14 kuskin letka kulki kiitettävän sujuvasti ainakin keulilta katsottuna. Kaksi seitsämän kuskin letkaa olisivat jo painelleet aika haipakkaa? Alkuun mentiin ihan reippaasti, mutta jostain Rajakalliolta eteenpäin jo aika rauhallisesti. Aikuisemmat miehet vielä vähän revittelivät lopussa Pomponrahkan kautta nuorison jatkettua harjulta eri teitä Impivaaraan... ;)
Maariassa olisi vaihtoehtoja vaikka miten, tämänkertainen versio rikkoi perusreittiä pohjoisosissa sik-sakaten osaa sivupoluista. Aika ei tällä kertaa riittänyt myöskään Ilmaristen pistolle, näin ilta-ajeluna.
Tämä vähän varttuneemman väen versio reitistä Pomponrahka-sakolla Impivaara-Impivaara gepsuni mukaan vetäjän paikalta 38,34 km, 2:58:10, AV 12,9 km/h, MX 34,9 km/h, syke AV 135 / MX 170 bpm, nousu 556 m (GPS asetettu pilkkomaan tauot pois datasta).
Kotoa kotiin extra-Pompolla (joo, eipä ollut siellä laskuvarjospooreissa liiemmälti mutaa) & muulla vakiokattauksella mittarin mukaan 65,1 km, 4:15:17, AV 15,3 / MX 55,7 km/h, kadenssi AV 64 / MX 198 rpm. GPS puolestaan valehteli 61,38 km (lähdöstä unohtui puolisen kilometriä), 4:14:57, AVG 14,4 km/h MAX 35,6 km/h, 2666 kcal, syke AV 137 / MX (210??) bpm, nousua 803 m.
Koko setti läpi noin kahdella litralla vettä ja yhdellä myslipatukalla, joten kotimatkan loppuosassa alkoi jo tulla ajovirheitä, mutta nelikyppisellä toki kotiin asti. Yölenkki taisi myös painaa vielä jaloissa... Perillä kotona juuri ennen yhtätoista, joten kokonaisaikaa kertyi allekirjoittaneelle noin 5,5 h.
Käppyrää en edes yritä saada tällä ikiwanhalla kannettavallani karttapohjalle, sillä selain, Garminin softa ja Excel pistävät jo koneen polvilleen...
Pannutustakuu, eikö kukaan? Ai niin, HAK, kävitkö kuinka syvällä Pomponrahkassa, pitkoksen viereen oli jäänyt melkoinen mutalikko? :D
Kiitokset osanottajille, kaikki lienevät päässeet turvallisesti kotiin? Hyvä meininki?
Nyt tars pakata auto ja ottaa kunnon nokoset ennen siirtymistä itään... Pitäkäähän jussihauskaa, kohtuudella!
[edit] Yritinpäs...
https://lh5.googleusercontent.com/-Y...kki_Maaria.jpg
[/edit]
Maanantaina tosiaan ajoin mm. nuo laskuvarjospoorit läpi molempiin suuntiin. Ihan makeethan nekin on. Kun niitä on niin monta, niin vierestä/sivusta/välistä pääsee taiteilemaan läpi joka kohdasta.
Siellä pitkoksilla "bussipysäkin" jälkeen, siinä just ennen "karjaporttia" fillari putos siitä kahdensadan vauhdista sivuun. Jonkin matkaa se tais kyntää lankunsivua, mut pystyssä pysyin. :)
Sä Pave oot kyllä hyvässä iskussa. Jos aiot Tahkolla jotain aikaa, niin varmaan saat, kunhan nyt vielä viikon muistat levätä ja tankkailla.
Ja sama pätee muihinkin, lepoviikko.
Jos mä sinne ilmestyn, niin saatan ajaa yö+päivä-lenkit noin niiku tsek-meiningillä. Ehkä nähdään. Itäänpäin saatan itsekin suunnistaa, jos tuo keli ei aivan mahdottomaksi muutu. Mut ilman tarkkaa plääniä, lets see.
Hauskaa oli ja hauskaa Jussia kaikille.
Niin ja kiitti Akille myös oikein sopivasta lämmittelystä. Ja lukaisin mä nyt "tuon pitkänkin läpi", ihan asiaahan se oli. ;)
Oli kyllä hyvä lenkki. Ens kerralla otan jotain evästä mukaan ettei paukut lopu. Hyvää juhannusta kaikille.
Kiitos Pavelle eilisen lenkin vetämisestä. Lenkki oli mukavan leppoisa. Minua miellytti suuri määrä uusia polkuja, koska en ole aikaisemmin tuolla suunnalla liikkunut.
Hauskaa juhannusta!
-Teemu (perän pitäjä)
Jäi porukkalenkki harmittavasti ajamatta yllättävien kiireiden takia. Yksin kävin myöhään vähän kikkailemassa. Ja niin ne aikataulut elää, että tänään pitäis päästä mukaan.
Seuraa pientä avautumista:
Tahko valmistautumiseni kruunaa TAAS flunssa viikoa ennen h-hetkeä.
Mikäköhän siinäkin on. Koko talveen ei ole ollut kuin yksi puolittainen köhä ja sitten kesäkuussa pamahtaa. Kele.
Kiitos Pavelle lenkin vedosta! Polut olivat minulle uusia ja vauhti sopiva. Lisää tällaisia lenkkejä kiitos! Tänään aion taas tulla Impparille kuudeksi, mutta kevyempi vauhti käy vallan hyvin.
Kyllä, kyllä. Ainakin yksi semi-OTB-ilmalento näkyi, jonka jälkeen mies kieriskeli tuskissaan maassa. Alkoi kuulemma jalat krampata ilmalennon aikana. :)
Eiks tää oo selkeesti nyt se huippukuntoisten herkkyysongelma kun ollaan äärimmäisessä vireessä. :)
Hip hip hurraa. Mun polvi ei tunnu erityisen pahalta eilisen ajelun jäljiltä!
Ennen sitä juomapullon putoamista vasen jalka irtosi polkimelta pienessä dropissa. Tämän seurauksena ukko mahallaan satulan päällä ja koipi sai pientä osumaa --> kyseessä siis ennemminkin pytti-pannu tyyppinen liikesarja.
Kamalasti en kyllä nukkunut kun nuo kylkiluut on vähän hellänä...
Tilastojen valossa lenkki oli epäonnistunut: keskari jäi kauas speksatusta ja taukojakin pidettiin (luojan kiitos) :). Ilmeisesti se lenkillä vaivannut naksunta tuli mun selkärangasta joka oli välillä lähellä katkeamista. Muuten hyvää kyytiä, kiitoksia Pavelle.
Kotiovelta-kotiovelle 44.5km, aikaa 4.07.54, keskisyke 150.
Vedin mäkin pienet pannut mis pyörä jäi paikoilleen ja äijä jatkoi juoksemalla matkkaa =)
Ja oikeesti kramppaskin just siinä, kun sen puun yli nostin perseen satulasta. Ei muuten voi sellasen pikkurangan ylityksessä vetä semi-otb:tä..
Sit siinä loppupuolella joku sai tarpeekseen matelevasta ylämäkivauhdista ja veti hirven lailla oikeelta ohi. Samaan syssyyn sitten alamäessä näkyi jotain otb:n kaltaista..
Se on tyylikästä
OTB:n voi vetää ihan missä vaan. Vaikka tasaisella hiekkatiellä. Kaikkea voi nähdä porukkalenkeillä. Mä luulen että sulla osui eturengas johonkin juureen (niitähän ei sillä polulla juuri ollutkaan) samalla kun kevensit perää. Näytti siltä että olisit hyppäyttänyt sen perän todella korkealle!
Taisi olla Nelson joka meni vauhdilla ylös ja ryminällä alas. En kyllä nähnyt mitä siinä alasmenossa tapahtui. En edes tiedä kaatuiko. En ollut heti perässä, kuten timpin ja SuperD:n tapauksissa. Ette oo vielä oppineet että mun edellä ei kannata ajaa...
Lenkki oli mitä mainioin, niin kauan kuin sitä kesti, vauhti oli sopivaa, enkä ollut toivottavasti liikaa muiden jarruna - Kiitos Pave!
Minäkin tunnustan pannuttaneeni siinä samalla, kun rikoin näköjään tämmöiselle paksukaiselle ylikevennetyn HT 29:n. Pyörästä paskana satula, ketjut ja kaiken kruununa runkosta ketjun ohjurin kiinnike (murtunut). No eipä se ole kuin toinen On One 29 hiilarirunko, jonka sain rikki tällä ajokaudella.
Tekee kyllä tiukkaa, että saan filon ajokuntoon ennen Tahkoa, kun Italian reissulta kotiudutaan ensi viikon keskiviikkona, mutta siitä huolimatta hyvät Jussit kaikille!
Ikuisesti muistan sen... Ja ihan hiukan olen edelleen pahoillani siitä suureen ääneen nauramisestani.
En muuten taivu tänään porukkalenkille. On niin paljon kaikenlaista säätämistä ja kaksi todella niukasti nukuttua yötä takana, etten oikein taitaisi jaksaakaan.
Mä ehdottomasti haluan kikkailulenkille tässä lähitulevaisuudessa!
Kävipä hyvä tsäkä...pääsen myös tänään lenkille. 2 h ajattelin olla porukassa, työpäivä huomenna...huh.
Pikke: no joo, ehdottomasti kikkailulenkki joku kerta. :)
Ai niin, mainittakoon päivän piristyksenä, että kun tulin tänään Sottungasta, niin Nauvon lossille Paraisten puolella oli 4 kilometrin jono. Nauratti ihan ääneen katsella niitä juhannuksen viettoon jonottavia ihmisiä. Paikalla oli myös Yle ja poliisi seuraamassa menoa.
Sjutton också - jätkä on kierroskone! Ittelle alkumatka mentiin liian lujaa - kiitos kaikille ajoseurasta ja Pavelle vedosta. Kun jäin ennen Ilmarista kyydistä pois, niin ajettiin Jukan (? menikö nimi oikein - hän, jonka 29 One-Onesta hajosi vaihteet) kanssa Metsämäkeen, josta hyppäsin vielä Littoistenjärvelle nopsaan. 3h48min, 41,8km, avhr 141, max 179. Loma alkoi just ja ensi viikko levätään ja Tahkolla ajetaan seuraavan kerran - hyvää Juhannusta kaikille!
-Simo
Kiitos porukkalenkistä. Tunnin jaksoin ainoana naisena olla mukana. Eilinen lenkki väsytti vielä ja päivän työmatkapyöräilykin oli takanapäin. Vauhti oli mielestäni ihan hyvä, mutta heti ekalla ylämäen nousus ketjut petti. Alkumatka meni osaltani päin puuta. Kyl se siitä sit alkoi sujumaankin. Joku tais kaatua ja loukatakin. Toivottavasti pyörä ja kuski pääsi kotiin. Tällä kertaa se en ollut minä joka yleensä on nurin porukkalenkillä...
Mukavaa Juhannusta!
T. Mirri
Torstailenkki päättyi multa tällä kertaa keskeytykseen aika nopsaan. OTB alamäessä ja turvallaan risuisessa, mutta onneksi pehmeässä sammalmättäässä. Syytä lentoon en tiedä. Pinnoja tarkemmin tarkastellessa niissä oli aika terävä vekki. Ainoat muistikuvat tapahtumasta on kiven väistö ja ilmalento. Joko kiveä väistäessäni ajoin risun pinnojen väliin tai sitten onnistuin kiilamaan eturenkaan kahden kiven väliin. Onneksi vauhti lennon alussa oli hyvin maltillset 1-2 km/h. Otin mäen hiljaa, koska se oli vaativa ainakin minulle. Tarkoituksena oli hypätä ajoissa pois kyydistä taluttamaan, jos näyttää pahalta. Yleensä tuo on onnistunut, nyt ei.
Eikä tuossa itse lennossa vielä mitään, mutta kun etuvanne meni niin pahasti mutkalle, että päätin turvallisuussyistä keskeyttää lenkin ja ajaa kotiin. Orikedon shellin paikkeilla pysähdyin kiristelemään pinnoja ja sainkin vanteen oikenemaan hieman siten, että kumi ei hangannut enää haarukkaan. Etujarru oli toki pois pelistä koko kotimatkan. Koko lenkille tuili mittaa palloiluhalleilta 24 km, josta vajaat 20 km kotimatkaa asfaltilla. Keli oli niin mainio ja myötätuuli reipas etten viitsinyt soittaa kotiväkeä hakemaan vaan päätin polkea hissukseen ja anttaa tullen viedä kauniissa arinkoisessa säässä kotiinpäin. Kaunis sää, myötätuuli ja tieto tilapäiskäyttöön soveltuvasta varavanteesta kotona sai pahimman kiukun haihtumaan kotimatkalla. Kiitokset vetäjälle ja muulle porukalle mukavasta alkulenkistä. Joskus käy näin. Onneksi henkilövahinkoja ei tullut :)
Täytyykin lähteä tästä vaihtamaan uutta vannetta alle. Josko vielä ehtisi paikallisille polulle ajamaan pienen jatko-osuuden. Toivottavasti taas ensiviikolla ehdin mukaan.
Häh, 24 km? Mä jäin pois aika samaan aikaan. Harmi ku en laittanut trackeriä päälle. Jollain on varmasti tarkemmat kilometrimäärät, makkelilla tai jollain muulla?
16 kuskia lähti matkaan torstailenkille. 13 pääsi maaliin asti. Matkaa kertyi 18km. Aikaa paloi 2h40min
Tapahtumia matkalla:
2x OTB
2x Kiero vanne
1x Puhkeamaton tubeless-viritys päästi ilmat pihalle. Ei systeemit toimi oikein, jos litkut on kokkareina sisällä.
1x Ketju katkesi.
1x vapaaratas rikki.
1x hävinneet ajolasit
Teemana Haunisten altaan kierto. Reitti tällä kertaa mielivaltainen. Kartta alla.
https://sites.google.com/site/aborig...e/20120621.png