^Voi mutta, aika pitkän lenkin meinaat heittää ellei edgen akku riitä. olen itse ajanut 330km/11h + tauot ja vielä jäi varaa.
Näkyi olleen päällä yhteensä 14h21min
Jari
Printable View
^Voi mutta, aika pitkän lenkin meinaat heittää ellei edgen akku riitä. olen itse ajanut 330km/11h + tauot ja vielä jäi varaa.
Näkyi olleen päällä yhteensä 14h21min
Jari
Ennen sammutusta vaan painaa start/stop-nappia niin ei mitään ongelmia ainakaan itellä ole ollut... tuli kokeiltua 300km brevetillä ulkoista virtalähdettä ja se pirulainen tosiaan katkaisi tallennuksen, joten joutui kahdessa osassa reitin talllentaan :p
Garmin temppuilee. Parilla lenkillä jo jättänyt watit ja nopeuden (GPS) näyttämättä/tallentamatta. On bootattu, resetoitu, kytketty koneeseen, tyhjennetty - ei vaan pelaa. Sykkeet näyttää edelleen ja Power Tapinkin tunnistaa, ja PT:n patteri vaihdettu uuteen. Onko jotain rakentavia ehdotuksia ongelmanratkaisuun? Just nyt lähettäminen huoltoon ei nappaisi...
Sent from my iPhone using Tapatalk
1. Vaihdappa viellä kerran se PT:n patteri laadukkaampaan, onpi jännitteen suhteen herkkä. Duracell toiminut minulla
2. Ota autopause pois päältä, minulla ainakin G3 pätkii jos autopause päällä
3. Ethän käytä sitä ilman sykevyötä? Jos niiin kytke Garminista vyö pois päältä, softassa taitaa tällä kohtaa olla bugi
4. Jos nuo ei auta en enää keksi muuta kuin palauta tehdasasetukset ja päivitä firmware uudelleen
Jari
Tein äsken ohjelmapäivityksen versiosta 2.8 => 3.0 ja Edge 500 meni päivityksen jälkeen täysin mykäksi. Kun käynnistin laitteen päivityksen jälkeen niin näytölle tuli joku päivitykseen liittyvä viesti, mutta kohta vehje meni pimeäksi eikä sano enää yhtään mitään. Tietokoneeseen kytkeminen ei myöskään herätä laitetta henkiin.
Vinkkejä?
Tsekkailin just tuota 3.0-päivitystä, mutta en uskaltanut päivittää, kun ihmisillä tuntuu olevan harmillisen paljon ongelmia sen kanssa. Täältä löytyy infoa: https://forums.garmin.com/showthread.php?t=27893
Mulla kävi aivan samalla tavalla. Ei auttanut resetoinnit eikä mikään muukaan. Lähetin Edgen huoltoon ja lähettämistä seuraavana päivänä tuli sähköpostiin huoltokutsun kuittaus completed.
Nyt tuli vaan harmillisesti viikonloppu väliin mutta maanantaina uskon mittarin olevan taas kiinni pyörässä.
No nyt löysin itse keinon saada Edge taas henkiin. Vinkki löytyi tuolta:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=28032
Eli kytkin laitteen tietokoneeseen ja tein em. viestiketjussa mainitun boottauksen eli painoin hetken kaikkia neljää painiketta. Tällä tavalla laitteen sai käynnistymään sen ollessa kytkettynä tietokoneeseen.
Tämän jälkeen deletoin laitteen kansiossa Garmin sijainneen gupdate.gcd -tiedoston. Sitten laite irti tietokoneesta ja käyntiin. Tämän ansiosta laite taas käynnistyy, mutta firmware-versio on edelleen 2.8 eli tuo 3.0 -asennus ei näytä onnistuvan.
Tuota ei tullut kokeiltua.
Mä sain 2. uudelleen käynnistyksen jälkeen ruudulle viestin Software Missing
Garminin huollolle arvosanaksi erittäin hyvä!
Viikonloppu välissä jarrutti maxikirjeen kulkua mutta silti mittari palautui nopeasti käyttäjälleen.
Nyt kaikki toimii ja vanhat suorituksetkin(eli kesäkuun) olivat palautuneet Edgeen takaisin.
Softa on nyt v3.00.
Iteltäkin hajos tänään toinen klipsi mutta onneksi on vielä takuuta jäljellä, huollossa vastasivat että laita Lohjalle menemään niin vaihtavat uuteen. Värinkin voi kuulemma vaihtaa samalla uuteen puna-mustaan. :) Pitää laittaa parin viikon päästä kun tulee hieman taukoa pyöräilyistä.
Edge 500 teki tänään kummallisen tempun. Laite jätti tallentamatta pari kilometriä lenkiltä. Se näkyy oikaisuna reittikartalla. Se osu siitä kummallisesti että tämä tapahtui juuri kun aloitin vauhti vedon, lie sattumaa?
Onko muilla sattunut samanlaista? Onkohan lääkettä tiedossa? Ettei tapahtuisi toiste.
EDIT:
Laite näyttää myös outoja lukemia hieman ennen tuota hyppyä. Reittiviiva on paikallaan, mutta nopeustiedot ovat aivan mitä sattuu. Vauhti on ollut luokkaa 25-35km/h mutta reittidatan mielestä se on ollut 10km/h luokkaa.
Edge 500,millä saan muutettua oletusarvoisen maksimisykkeen, tiedossa olevaan todelliseen, en onnistu lähettämään sitä connect:ta, ja miksei avaudu aktiviteettien toinen sivu, näen vain ensimmäisen joka on avoinna? Kiitos etukäteen!
Kiitos,selaimen vaihto auttoi!
Mun ongelmiin löytyi apu vasta huollossa. Uusi laite tuli postissa. Watit ei edelleenkään näy, seuraavaksi siis ongelmaratkaisua ja huoltokeikka Power Tapin G3:lle. Eipä tarvii tuijotella mittariin Ruotsin tai Saksan kisoissa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänään tuli mittari, uus väri on aika makee. :)
onko se pyöreät 3 sataa rahaa kotimaasta hankittuna sykevyöllä+kadenssi anturilla???
Ei ihan, esim Verkkokaupasta 250€
Viime kesänä koneboxista sai 215€. Nyt siellä ei näytä olevan.
saahan tuota ihan kotimaasta alle verkkokaupan hinnankin kun tietää mistä kysyä.. ;D
pitääkö tietää oikeat käden puristus rituaalit,että saa kyseisen tiedon haltuunsa....
3.00 version ongelmat jatkuvat.
Mulla itse laite toimii moitteettomasti, mutta suoritusten lataaminen Garmin Connectiin ei onnistu. Ohjelma löytää laitteen ja automaattinen lataus käynnistyy, mutta jumiutuu jossain vaiheessa. Suoritukset saan ladattua manuaalisesti kaivamalla tiedoston esiin, mutta oishan se kiva, jos tuo automaattilatauskin toimisi. Vielä en ole tehnyt asialle mitään, kun en oikein tiedä mitä tekisin. Jossain suositeltiin täysresetointia, mutta siihen en vielä ole viittyny mennä, kun aattelin, josko olisi joku pehmeämpi konsti. Oisko vinkkejä?
Jep se lataus todennäkösesti kaatuu samaan .fit tiedostoon (aktiviteetti), joka on korruptotunut. Poista se Windowsin tiedostonhallinnalla.
Jari
Kemisti, onko erityinen syy pihdata tietoa? Itsellänikin on harkinnassa, että vaimolle ostaisin.
jakelen tietoa kovin mielelläni, yksityisviestitse täällä.. tai fillaritori.com:n yritykset tarjoavat osion kautta voi omatoimisesti tsekkailla..
On se salaista. :seko:
Tuskinpa tämä EH-Tarvike tarkoituksella kätkenyt ilmoitustaan fillaritorin perukoille samalla toivoen, ettei kukaan vaan löytäisi. Eli eiköhän tämäkin markkinointiponnistus tehty siinä mielessä että mahdollisimman moni siihen tarttuisi.
Suomeksi: EH-Tarvikkeelta saa sähköpostissa kysellä tarjoushintaa, pitää vaan muistaa mainita "fillaritori.com mainos" jolloin paluupostina pitäisi tulla hinta.
Kemiztin salamyhkäisyydellä saattaapi olla jotain tekemistä tämä foorumin mainostussääntöjen kanssa, minkä jo nohevimmat pystyivät rivien välistä lukemaan ;)
Jaetaanhan täällä tietoa myös CRC:n yms muiden puljujen tarjouksista ;)
Edit: poistetaan poistetaan, vähän kyllä ihmetyttää
parempi näin..
Kiitos!
OT: Sepä se. Mainostaa saa, jos on vain tyytyväinen asiakas tai riittävän löyhästi sidoksissa yritykseen, kuten yrittäjän lenkkikaveri, mutta itse yrittäjä ei saa mainostaa. Pääsääntöisesti ihan järkevä linjanveto, mutta aiheuttaa sitten näitä koomisia salamyhkäisyyksiä tai epäsuoraa mainontaa kavereiden toimesta.
Aiempaan ongelmaani viitaten.
Täysresetointi tuntui auttamaan tiedostojenlatausongelmaan. Katotaan ny huomisen lenkin jälkeen toimiiko kaikki niinkuin pitääkin, mutta so far so good.
Kävin ostamassa Verkkokaupasta kyseisen laitteen bundle -version ja vaikuttaa kyllä tosi asialliselta! Hirmu määrä kaikkea dataa mitä saa näkyviin ajon aikana, menee lenkit helposti mittarin tuijotteluksi. Polarin sykemittarin kanssa oli tullut kiroiltua kun kello näyttää sykkeet miten sattuu jos näyttää ollenkaan, Garminilla ei tätä ongelmaa tunnu olevan ainakaan ekan testilenkin jälkeen. Kuinka tarkka tuo korkeusmittari on ollut porukoilla, pitääkö suunnilleen paikkaansa?
Tuo ilmapuntariin perustuva korkeusmittari on hyvinkin tarkka, kunhan aina kalibroit sen ennen lenkille lähtöä tunnettua korkeutta vasten. Toki pitemmän lenkin aikana sää saattaa muuttua ja siten myös ilmanpaine, joka siis vaikuttaa korkeusmittarin näyttöön. Tällöin se täytyisi kalibroida udestaan.
Mittariin voi myös tallentaa muutaman korkeudeltaan tunnetun paikan koordinaatit ja tällöin se aina kalibroi korkeusmittarinsa tullessa tällaisen paikan läheisyyteen.
Oon käyny meren äärellä kalibroimassa mittarin mutta toi oli uus juttu että tiettyyn koordinaattiin voi asettaa tietyn korkeuden, kiitos vinkistä!
Ei se ihan noin fiksu laite ole, eli mittarin muistiin talletetut korkeuspisteet tarkistetaan vain Start-nappia painettaessa. Ihan hyvä ominaisuus tuo toki on, sillä ennen Start-napin painamista GPS:n avulla tapahtuva korkeuden kalibrointi ei ole kovinkaan tarkka.
Kun harjoitus on käynnissä muuttuu korkeuslukema ainoastaan ilmanpaineen perusteella, eli mitään lennossa kalibrointia GPS:n tai tunnettujen pisteiden perusteella ei tapahdu.