Kai toi nyt enemmänkin on huolto- , kuin korjausteline ja tolla moodauksella vielä parempi.
Printable View
Kai toi nyt enemmänkin on huolto- , kuin korjausteline ja tolla moodauksella vielä parempi.
Lempäälän liiterissa oli tänään vielä 11 kpl jäljelle, äähhhh nyt vaan enää 10 kpl, oli jo pitkä aika haaveiltu semmoista. Ensi vaikutelma kaikkien ruuvien kiristämisen jälkeen on.... pyörä pysyy ja on tukevasti kiinni....... katsotaan lisää kun teline on sitten tosi käytössä....
Kirkkonummen Lidlissä oli tänään melkein täysi lavallinen kun kävin tuossa klo 16.30 hakemassa oman pois. Testasin maastopyörällä telinettä ja pyörä pysyy "vaakasuorassa" kun laittaa sen keskeltä painopistettä vaakaputkesta kiinni. Passaa mulle ihan hyvin.
Lidl /Turku löytyi pyörän huoltoteline 29.99. Kasasin härpäkkeen ja näyttää hyvältä.
Plussaa on että siinä on myös työkalupidike ja magneetttinen osien säilytystaso. Suosittelen.
Ps Koska fillaristit muutenkin hifistelee ja grammaviilaa niin kannattaa maksaa käteiselllä-saa sen alle kolmenkympin :)
Hioin tosta Lidlin telineen siitä pyöritettävästä putkiosasta maalit mataksi ja sitte niiden muoviosien pinnat myös karheaksi, niin pysyy ainakin maantiepyörä vaakatasossa. Mutta tuo clamppi on ainakin aika löysä, kun satutolppaan kiristää. vääntyy aika mutkalle. tota täytyy vielä koittaa parannella.
Edit: Telineen ohjeita kun katsoo, niin ei ole vissiin edes tarkoitettukaan kiristettäväksi satulatolpasta.
Joensuussa tänään noin puoli tuntia ennen sulkemista oli vielä 26 kpl telineitä. Yhtään pumppua en bongannut.
Minäkin menin LIDLiin & halpaan ja kävin hakemassa fillaritelineen. Vantaan Tammistossa oli vielä muutama jäljellä eilen puolen päivän tietämillä. Teline vaikuttaa ihan toimivalta, hintaisekseen. Tosin oman fillarin takajarrun (V-jarru) säätö ei onnistu telinettä käyttäen, kun vaijeri kulkee rungossa just huonossa paikassa. No, tuskinpa sitä tulis telineessä tehtyäkään.
Onko kellään kokemusta LIDLin nyt kauppaamasta pumpusta? Näyttää jotenkin kapealta koko pumppu... Omaan silmään jopa Palikkateeman halpispumppu näyttää tukevammalta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri....&kategoria=172 vs. http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-...index_9856.htm
En ole nyt ihan varma onko sama, joka toimi mulla n. 5 min.
Muistaakseni pumpun rakenne oli ikään kuin ylösalaisin, eli mäntä tuli alhaalta ylös ja sylinteriosa liikuteltiin pumpatessa.
Pumppaus itsessään oli hyvinkin kevyttä, mutta muistelisin, että pumpun tukeminen lattiaan oli hyvin epävakaata, eli pumpatessa huoju ja vaappu ikävästi vähän joka suuntaan.
Tämä pumppu hajosi jotenkin siitä alaosasta, eli muoviosa meni halki sylinterin pohjatessa sitä vasten (voi olla, että oli jo rikki valmiiksikin).
Vein takaisin ja otin vaihtarina rahat takaisin.
http://www.mattikaki.fi/laitetestit/fillaripumput.htm
EDIT:
Itse asiassa se mulla hajonnut versio oli eri mitä nyt myynnissä. Mulla oli toi testissä ollut vekotin.
Mie ostin sen LIDLin pumpun ja ihan jepakka se on. Rakenne on tosiaan ylösalainen ja koska pumpun jalat ovat taittuvaa mallia, se on hieman heilakka. Itse pumppuosa tunnostaa ihan niin jämäkältä kuin alumiinilta voi odottaa, ettei varmaan hurjana kannata nojailla siihen. Kyllä sillä silti pumppaa ihan rapsakasti ainakin 8bar, sikäli että se mittari näyttää edes arviolta oikein. Pumpun venttiilikiinnike pitää tiiviisti kiinni Prestasta eikä ainakaan omani falskaa mistään.
Huvittaa nuo taittuvat jalat. En tajua mitä iloa niistä on, koska pumpun kahvat eivät ole taittuvaa mallia. Voihan sen nyt sitten tunkea johonkin reikään, mutta jää kahvoistaan kantamaan. Taidan modata omaani kiinnittämällä sen johonkin sopivaan lankunpätkään. Niitä jalkoja on tosiaan parillinen määrä muoviläpysköjä, ei siis ole tuollainen yksijalkainen versio kuin Jopo Juopon linkissä.
Mukana tulee myös kaikennäköisiä nokkia, että voi vaikka uimapatjan tai neulaventtiilillä varustetun pallon pumpata.
Ihan hintansa väärti!
Piipahdin Liiterissä, mukaan lähti ajokintaat, pyöräilysukat ja huoltopukki.
Pumpun modausta voisi ehkä kokeilla liimaamalla ne koivet jäykiksi 2k epoksilla.
Liiterin kauppaama 2k epoksi on osoittautunut hyvin käyttökelpoiseksi. Viimeksi korjasin sillä lehtipuhaltimen kahvan, jonka sain irti poikki kun pudotin puhaltimen kalliolle.
Seuraava kohde 2k epoksille voisikin olla tuon korjaustelineen jäykistäminen, mitä tuossa edellä oli hommailtu fiksummin 8mm pulteilla.
Kannattaa noukkia tuo epoksi talteen silloin kun myynnissä, ”jos joskus sattuisi tartteen”.
Tuli kanssa haettua tuollainen teline. Kootessa jämäkkyys yllätti, mutta kun pyörän nosti ylös niin keula keikahti maahan asti riippumatta siitä kuinka tiukalle muttereita väänti.
Modauksen jälkeen keula edelleen vääntyy hieman alas mutta selkeästi vähemmän kuin aikaisemmin + rakennelma säilyy silti kohtalaisen tukevana:
http://farm5.static.flickr.com/4077/...9e4ae298_z.jpg
Kiinitysmekanismi antaa selkeästi periksi:
http://farm5.static.flickr.com/4115/...c58d2dbd_z.jpg
Muokkasin täällä esiteltyä modia siipimuttereilla + tein putkeen yhteensä 4 reikää täällä esitetyn kahden sijaan. Tämä mahdollistaa kiinnityksen pysty(satulaputki) ja vaakasuunnassa(rungon vaakaputki):
http://farm5.static.flickr.com/4080/...78a36417_z.jpg
Hintaansa nähden ihan ok vekotin. Pienillä modauksilla saa varsin toimivan telineen, kevyemmillä pyörillä toiminee vielä paremmin. Hintaa modaukselle tuli ehkä 30-40snt.
LIDLin takuu on kyllä mun kohdalla pitänyt. Yks paperisilppuri teki lopun ja rahat tuli takasin. Kuitti vaan pitää kopioida talteen , koska noi kuitit ei useinkaa ole säilyviä.
Oman telineeni jäykistin putkiklemmareilla, kun en vielä vielä viitsinyt läpipultteja laittaa.
Onhan nuo leuat melko heppoiset Parkin telineeseen verrattuna... No onhan hintakin eri tasoa. mut ei tarvi modata ja keula pysyy, missä sen haluaa olevan.
Eilen näytti Espoon Mikkelän liiterissä olevan vielä muutama kappale telineitä tarjolla, jos jollakin on tarvetta.
Joensuussa n. 15 kpl tellinkejä, ei lopu heti kesken :)
Kirkkonummen liiteristä hain telineen pois kuleksimasta. Niitä jäi sinne vielä vino pino hyllyyn.
Kangasalan Lidl näytti tyhjää telineistä jo ajat sitten.
Herttoniemen liiterissä näkyi tänään (28.8) vielä olevan muutama teline.
Jees! Vihdoinkin Lidliin on tulossa myös pitkähihaista paitaa ja takkia, käsinettä ja valoa ja muuta...
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-...fferdate=10321
Sitten taas koko-lotto pyörimään :)
Niin, saas nähdä mitä noi takit on, yleensä kun olen jotain juoksutakkeja ja muita katsonut, niin ainakin hihat niissä jää aika lyhyeksi. Saahan niitä tosin kaupassakin koittaa...
Ei muuta kuin se, että vaakaputki ei naarmuunnu. Ei se kyllä näissä pihdeissä naarmuunnu jos se on puhdas ja nuo leuat ovat puhtaat.
Hyvä teline ja minulle ritti se, että karhensin nuo putket tartuntojen alta.
16 kiloinen Turneri ei pysy satulaputkesta, mutta vaakaputkesta pysyy.
Kevyemmät fillarit pysyvät mistä vain kiinnitettynä.
N. 12kg cube pysyy vaakaputkessa riittävän tukevasti ja huollot voi suorittaa. Satulatolpasta en edes kokeile , mutta hintansa nokkii toi teline varmasti.
Toi takki kiinnostaa , jos sattuu mahtumaan päälle ;)
Hanskojen kalvo taitaa olla valmistettu aika kalliista materiaalista:D
Hanskoja täytyykin testata, josko noista sais edes perushanskat työmatkoille.
Lisäksi "naisten tai miesten" paita kuulostaa hassulta. Eikö ne osanneet päättää, vai mikä siinä on?
Ostin muistaakseni kevällä takin Lidlistä. Takki oli muuten sopiva, hihojen pituus jne, mutta vyötärön seudulla oli reilusti tilaa kesän kaljanjuontia varten :D Täytyy kyllä ohi mennen käydä katsomassa, että miltä tuo tämän kertainen takki vaikuttaa.. Kuvassa oleva takki näyttää slimmimmältä :rolleyes:
Eppää :mad: Miehille tarjotaan shoftselltakkeja mutta naisille vaan jotain kahisevaa materiaalia. No, enpä tartte takkia, kun on jo. Josko pistäis ukon noutamaan itselleen oman softsellin.
Noi sukat on muuten hyviä, mä oon ollut jo kahteen satsiin tosi tyytyväinen. Taidan hakea niitä lisää.
Hipohanskat :D
Kävin hakemassa mustan softsellitakin. Ihan passelin oloinen 17 egun hintaan :)
PS.
Senhän kaikki tietää notta liiteriin politiikka on se että voi palauttaa/vaihtaa minkä tahansa vaatekappaleen ostokuittia vastaan. Paketin EI tarvitse olla avaamaton. Eli jos ei kehtaa liikkeessä sovitella, arvalla vaan lähinnä sopivin kotiin ja sitten tarvittaessa vaihtamaan.
Elä vielä innostu JiiPee :D Katila puhui takkien eroista ja tämän jälkeen kävin tuolla Lidlin sivuilla ja eroja tosiaan oli, joten täytyy vetää takaisin aikaisempia sanomisiani. Sori :( Tuo mun takki meinaan on sellaista kahisevaa kangasta ei softshelliä.
Takit näyttäisivät muutenkin olevan ihan eri settiä(naisten ja miesten) kuin silloin keväällä(tai joskus milloin ostinkaan(, joten taidan käydä katsomassa josko nyt takki olisi sopiva :D