Miten nämä virtuaalisoftat toimii ei älykkään trainerin kanssa? Mulla Cyclopsin Fluid2 ja ilmoittaahan ne, että on yhteensopiva Rouvyn tai Zwiftin kanssa, mutta oma järki ei sano, että miten se voi toimia järkevästi... Käyttääkö kukaan???
Printable View
Miten nämä virtuaalisoftat toimii ei älykkään trainerin kanssa? Mulla Cyclopsin Fluid2 ja ilmoittaahan ne, että on yhteensopiva Rouvyn tai Zwiftin kanssa, mutta oma järki ei sano, että miten se voi toimia järkevästi... Käyttääkö kukaan???
^^^Tuolla on tehty kanssa vertailua Zwiftin algoretmeista.
http://www.olympum.com/sports/impact...ight-on-zwift/
Kyllähän painolla (ruhon paksuudella ja pituudella) on oikeassakin elämässä yllättävän suuri merkitys. Mikä sitten on "tasainen" maasto? Jo 1,5-2 prosentin nousussa painovoiman voittamiseen voi mennä enemmän tehoa, kuin ilmanvastuksen voittamiseen - riippuen nopeudesta. Ao. laskurilla voi asiaa tarkastella
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Samoilla linjoilla. Kyllä tuo ajotaktiikka/peesaus näyttelee tässä isointa roolia. Näinhän se on oikeissakin kisoissa... eli harvoin eniten watteja tuottava tai edes kovakuntoisin on podiumilla.
Olen itse huomannut pyörän (Trek Émonda) ja kiekkojen (Zipp 202) tuoman edun nousuissa. Usein joku Aasian suunnalta oleva kaveri on ajanut rinnalla isommilla W/kg arvoilla (oletus, että tuolta tulevat kaverit ovat pienikokoisempia ja kevyempiä). Tasaisella voi olla haastavampaa havaita tätä... mutta yleensä joudun itse tekemään tasaisella enemmän duunia (mun pmi 21,5). On kyllä jäänyt vaihtamatta pyörää ja kiekkoja tasaiselle.
Mitä tulee kuskien kokoon, näkee pukee Zwift isokokoiset/painavat ajajat hyvin atleettiseen ulkonäköön. Testasin laittamalla oman painon 200kg, ja muutuin heti voimanostajan näköiseksi. [emoji28]
Ja sit taas ajamaan...
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
On tässä kyllä todella isoa hajontaa tehoissa.
https://i.imgur.com/V9Ya0M1.jpg
Tuo kun ei ollut kisa niin noi tulokset voi olla vaan yksinkertasesti väärin.
Jotain hajontaahan sielä pitäisikin olla tehoissa mutta kyllä tossa pari lukemaa pomppaa selkeesti silmään.
"Oikeissa" kisoissa vaaditaan yleensä stravalinkki että tulokset voi tarkistaa. En tiedä miten toi toimii mutta varmaan toi aika joka zwiftistä tulee on jotenkin epäluotettava.
Omasta mielestäni noita on nyt ihan turha katsoa tarkalla silmällä. Osa ajaa kuitenkin ilman wattimittaria halvoilla trainereilla, joiden tehot näyttävät yleensä reilustikkin yläkanttiin. Ennenkuin laitteet vakioidaan ja sinetöidään, sekä saadaan jollain tapaa kuskin todellinen paino tietoon, niin kisat ovat vain hyvää treeniä. Tuloksista ei kannata paljoakaan välittää.
Sillä ei ole väliä näyttääkö trainerin mittari oikein vai väärin, tai mikä on oma tulos suhteessa muihin. Sieltä tulee jokin lukema, ja Zwift kiidättää kuskia sen plus muiden parametrien mukaan. Lähinnä kummastuttaa miten niin erilaiset teholukemat voi tuottaa samankaltaisen kokonaisajan. Ehkä sitten paino, kalusto, peesaukset jne sattuu vaan joillain osumaan matemaattisessa yhtälössä optimaalisesti ja toisilla heikommin.
Näin se sitten varmaan on. Kuten voitte havaita, mulla ei ole kokemusta tehomittareista....
Auttakaa taas viksummat! Käytän Zwiftiä ipadin kautta. Kickr on yhdistetty ipadiin bluetoothilla ja toimii hyvin. Sitten yritän yhdistää Polar H7 sykevyon ipadiin, mutta eihän se pirulainen yhdistä. H7 on myos yhdistetty Fenix vitoseen. Onko kyse yksinkertaisesti siitä, että ipad ei pysty yhdistämään kahta BT laitetta samaan aikaan vai onko kyse siitä, että H7 ei pysty yhdistämään kahteen laitteeseen samaan aikaan?
Uudella läppärillä saisi varmaan homman kuntoon, mutta ei riitä budjetti.
iPad hoitelee tarvittaessa useamman BT-laitteen yhteyttä kerrallaan. H7 osaa pariutua yhteen "isäntään" kerrallaan.
Halvin vaihtoehto on uusi sykevyö, esim Wahoo Tickr, jossa sekä Ant+ että Bluetooth. Pariutuu Bluetoohin kautta Ipadiin ja Ant+ kautta Fenix viitoseen, kustannus noin 50€.
Virtuaalikisailusta pieni blogiteksti: Giro de Castelli: #myfirst
Sama täällä, TICKR ollut käytössä vuodenvaihteesta kun luulin että edellinen Wahoon ANT+ -vyö oli tullut tiensä päähän 4-5 vuoden käytön jälkeen, mutta se vaatikin vaan erikoisen nollauksen paristoa vaihtaessa (paristo hetkeksi napaisuudeltaan väärin päin paikalleen) jota en muista tehneeni aikaisemmin.
En vaihda Wahoon sykevyöstä pois ilman erittäin hyvää syytä, osaavat tehdä noita. Vyöt on hyviä ja itse lähettimet vielä parempia. Vöissä on käytetty samanlaista nepparikiinnitystä vuosia, joten vanhan rispaantuessa voi hankkia tilalle vaikka uudemman sykevyömallin vyön ja se toimii myös vanhan lähettimen kanssa.
Kestääkö tuo wahoon vyö konepesua garminia paremmin?
Minulla ei ole ollut tapana pestä sähkölaitteita pyykinpesukoneessa.
Mä en ole pessyt sykevyötä ikinä...
Yök. Minä kyllä nakkaan garminin vyön tasan joka kerta ajon jälkeen koneeseen. Kyllä tuo vajaan vuoden kestää käyttöä noinkin. Joskus koetin pesua käsin, mutta ei vaan jaksa.
https://support.garmin.com/faqSearch...t01GOxVtBmm3l7
No täytyy harkita vakavasti. Vähän vain Polarin käyttäjää epäilyttää, olen pitänyt Polarin vyötä ja lähetintä "alansa huippuna".
Mutta tuosta wahoosta saisi ilmeisesti ongelmitta yhtä aikaa BT -yhteyden Polarin V800:seen ja Ant+ Garminiin. Se kiinnostaisi.
En ole pessyt koskaan sykevyötä. Pisimmillään ollut 45 vuorokautta päällä vuorokauden ympäri. No, ei sillä keikalla pesty vaatteitakaan yhtään kertaa.
Polarin H7 vyöhän nähden Tickr on valovuoden edessä. Tickriä ei tarvi juuri kastella ja toimii kuin junan vessa muutenkin. H7:n kanssa kaikenlaista staattista sähköongelmaa ja Polarin käyttötuki ehdotteli kaverille pyörälenkille märkää t-paitaa, jonka päälle sitten H7. H7 ilmeisesti sekosi jos ajopaita pääsi yhtään hinkkaamaan anturia ajaessa. Sykkeet pompsahteli satunnaisesti 200bpm jne.
https://www.clasohlson.com/fi/Sykevy...-Tickr/31-8659
Vielä yksi ääni Wahoo Tickrille. Luotettavampi kuin mikään muu käytössä ollut (monia: Polaria useampia, Garminia, Kurt Kinetic, Sport Tracker/ Suunto).
Kiitoksia kovasti kommenteista. Ja tuosta clasohlson -linkistä myös. Täytynee huomenna hakea sieltä tuollainen vaikka edelleen epäilen voiko olla yhtä mukava käytössä ja ennen kaikkea yhtä tarkka kuin Polarin kombinaatio (H10+uuden mallinen pro-vyö).
Mutta olishan se tosiaan suorastaan ihqua jos saisi sykkeen polariin, garminiin ja ehkä jopa samantien Zwiftiinkin. Kun mikäli oikein käsitin niin samaa ant+ tietoa voi lukea kaksikin yhtä aikaa.
Ainakin garminin ant+ vyötä lukee puhelin ja vivoactive hr yhtäaikaa. Ei ole tullut kokeilluksi että lukisin vielä wahoon Bolt näiden kanssa. Kaikki kolme ei ole ollut yhdessä käytössä, mutta muuten ristiin kyllä.
Parhaillaan ollut 4ant+ laitetta ja Bluetooth yhteydessä yhtäaikaa samaan puhelimeen.