Jos ne "herkät" komponentit arveluttaa,sipasee niiden ympärille vaikka elmukelmua tai vastaavaa.Ite oon laittanu satulan suojaksi muovipussin,jos tiedossa sadekeliä.
Printable View
Jos ne "herkät" komponentit arveluttaa,sipasee niiden ympärille vaikka elmukelmua tai vastaavaa.Ite oon laittanu satulan suojaksi muovipussin,jos tiedossa sadekeliä.
Sitä vähän arvelinkin, että nuo Euroopan moottoritienopeudet voivat olla turhan kovia pyörät katolla. Joskus prätkällä ajattelin huitaista Saksan läpi marssivauhtia 200+, mutta ei ollut ronttia ajaa laukkujen kanssa, kun laukut vaikuttivatkin kovemmassa vauhdissa yllättävän paljon ajo-ominaisuuksiin. 170 meni just ja just. Autolla taitaa olla fiksumpaa purkaa fillareita sen verran, että saa ne mahtumaan farmariauton sisälle pidemmiksi matkoiksi.
Ajan pääasiassa max. 100 kmh, mutta välillä tullut ajettua myös 120 kmh ilman ongelmia. Katolla 598, jossa ollut kiinni Sduro ilman akkua, luomu-27,5+ tai vanha hybridi. Yllättävän tukevalta tuo tuntuu painavammallakin pyörällä, vaikka esim. viime viikolla oli kova sivutuuli ajaessa motarilla.
Telineiden ohjeissa mainittiin maksimiksi 130km/h. Itse pidän täällä Suomessa marssinopeuden siinä satkussa. Sakkorajalla ajaminenkin lisää jo kulutusta hyötyyn nähden liikaa. Tuossa 80km/h jälkeen vaikuttaisi alkavan pyörät katolla vaikuttaa merkittävämmin kulutukseen.
Kansanauton "kahen litran turpotiisseli" nostaa kulutuksen päälle yhdeksän jos katolla on kaksi maasturia Proridessä ja vauhti se 120km/h. Koko matkan kulutukseksi etelä - Lappi näyttää sitten 6,4l/100km kun loppumatka on kuitenkin 80/100 -rajoituksilla.
Toki Suomessa taitaa olla se 160 km pisin pätkä moottoritietä ettei yksittäisen reissun ajotavalla säästä aikaa eikä toisaalta polttoainettakaan ajoi sitten 120 tai 100.
Olen ruukannut ajaa nopeusrajoitusten mukaista nopeutta myös moottoritiellä. Ohittaessa nopeus on joskus noussut yli puolentoistasadan, eikä nuo telineet tai fillarit ole tuollaisistakaan lyhytaikaisista nopeuksista oireilleet. Kulutus kasvaa jonkin verran, mutta harrastamisella on aina hintansa. Ainahan voi jättää fillarit kotiin ja käydä vaikka paikallisen pitsinnypläyskerhon yhteisnypläyksessä.
Vesisade ei fillareita riko katolla eikä koukussa. Sadesäällä pyörä pysyy puhtaana katolla kuskatessa, kuivalla kesäkelillä koukkutelineessä pysyy puhtaampana. Katolla fillari kerää aimo satsin hyönteisiä, joiden irti jynssääminen on tasan yhtä työlästä kuin auton keulastakin. En kuitenkaan vaihtele kuljetusvälinettä kelin mukaan, vaikka tähänkin olisi mahdollisuus. Kattotelineet on katolla lähes aina ja jos tarvitaan lisäkapasiteettiä, otetaan laituri koukkuun.
Ihan Thule-offtopiccina mainitsen tähän, että huoltoasemilta ja Motoneteista saa sellaisia proteiinilian irroittamiseen tarkoitettuja pesunesteitä suihkepulloissa.
Suihkuttelu - ~minuutin vaikutus - kevyesti vettä ja sientä perään. Ei tarvii jynssätä ja kynsillä raapia.
Hyvä vahapinta on toinen vaihtoehto.
^^Tuli myös ajettua nyt kesämatkalla jatkuvassa 10-13m/s tuulessa (Tanska) 130kmh jatkuvasti eikä varjoista näyttänyt heiluvan ihmeemmin. Katolla oli tosin kaksi alle 10kg gg pyörää mikä saattoi auttaa. Ihmetetytti noissa ohjeissa että tuulivaroitus oli merkitty ohjeisiin mutta ei kerrotti millaisissa tuuliolosuhteissa ei kannata ajaa
Miten tuo Freeride 532 ja hiilikuiturunko. Syystä että eivät sitä suosittele hiilikuiturungolle? Entä saako tuohon fatbike adaptereita?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuossa runkokiinnike on esiaseteltava ja sitten epäkeskovivulla lopuksi kiinnitettävä.Jos sattuukin olemaan nuo leuat liian liki toisiaan ja puristat sen kiinni,saattaa kuiturunko tykätä huonoo.Itellä on ton mallin vanhempaa versiota käytössä,ja ei ole Orcan kuljetuksessa ongelmia ollu.Huolellisuutta vaatii jos erilaisia filoja kuljettelee,et muistaa aina tarkistaa sen leukavälin sopivuuden. https://cdn1.static-tgdp.com/ui/prod...ed_750x492.jpg
Joo minulla oli aikoinaan bilteman teline (se kalliimpi versio) jossa tuo runkokiinnitys oli identtinen. Hyvin siinäkin kulki hiilaripyörät kun piti ajatuksen mukana siinä esisäädössä (joka pyörä erikseen). Toki se alurunkokin painuu kasaan jos hampaat irveessä vääntää? Nyt ajattelin brändiin satsata :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olen kelaillu tätä ja muita ketjuja, mutta en ole oikein saanut kiinni miten kannattaisi meidän pyöriä kuskata. Suksiboksi katolla ja verso sen verran korkea että vetokoukku olisi paras.
Nyt on kaksi läskiä. 26 ja 24 tuumainen ja olisi hyvä varautua siihen että kolmannenkin pyörän saisi kyytiin. Velospace 918 saisi 465 EUR, mutta olisiko kustannustehollaampaa ratkaisua Thulella? Tuossa on 4.7" max, joten pitää ehkä kuitenkin käyttää muita hihnoja.
Mulla on Thulen Euroway 920 g2. Läskiä en ole kuljettanut, mutta muuten olen todella tyytyväinen. Kai tuohon saa jotkut adapterit läskeille? Maksoi Saksan ebaysta hieman päälle 300€.
/Edit: niin tuo on kahdelle pyörälle. Kolmellekin löytyy.
G2 923 vois olla paras. En vaan löytänyt adaptereita ja jos löytyy niin ne on varmaan a 30 eur. Mahtaakohan niitä tarvita välttämättä. Kouru tuossa on kai 2.5"
Thule 943 ja tein läskiadapterit itse. Kustannus 10 euroa ilman asennusliemiä ja työaika 30 min ilman asennusliemen nautiskeluun kuluvaa aikaa.
Putkiliikkeestä 150 millistä viemäriputkea, putki halki ja kahdella pultilla kiinni alkuperäisten kourujen paikalle. Pidemmät remmit Motonetistä.
Tilasin sitten kuitenkin velospacen. Kolmas pyörä sit katolle jos tarvii.
Omalle ICT:lle nuo thulen remmit ei riitä akselivälin takia. Renkaat kyllä mahtuisi. Eli toisen renkaan joutuu laittamaan muulla kiinni tai hankkimaan vielä pidemmät thulen remmit.
Oikein. Hyvä teline säästää hermoja ja on muutenkin fiksua kuljettaa kamoja kunnon vehkeillä. Tuolla tien päällä näkee ihan liian paljon joskus kalliitakin pyöriä roikkumassa kaikenmaailman parin kympin virityksissä. Saako kysyä mistä tilasit, kun itsellänikin Velospace olisi tarkoitus ostaa.
Coolshopista tilasin. Nyt toin lasten pyörän ja oman läskin Vuokattiin. Koiran saa nostettua häkkiin ja pakkailtua kamat takaluukkuun kun tuo kääntyy alas. Tyytyväinen kyllä ostokseen, vaikka eihän tuo ihan halpa ollut.
DHL tullasi US-Thulen etukiekkotelinene pyörän varaosana, ei auton tarvikkeena - pitäisikö olla huolissaan tullaustilastoista?
Vaihdoin autoa, eikä tietenkään samat kattotelineet käy, vaikka kummassakin kaiteet katolla. Uudemmassa Skoda Yetissä on niin eri muotoiset kaiteet, ettei nuo yleismalliset sovi.
Nyt pitäisi löytyä Thule Proride + Yeti yhteensopivat telineet, onko vinkkejä?
Auton hankintaan toki vaikutti se, että pyörä mahtuu sisällekin, mutta välillä pitäisi mennä myös katolle.
Saako noihin kattokaidemallisiin jalkaosan adaptereita? Itellä auto ilman kattokaiteita ja olin auton vaihdon myötä myymässä telineitä mutta riitti alaosien vaihto(ne kumityynyt ja peltiläpsyttimet). Toki myös koko jalkaosat voi vaihtaa ja pitää vanhan putken. Tosin en tiedä mitä ne sitten maksaisi. Mut thulen sivulla kun vertailee suosituksia uuden ja vanhan auton välillä niin näkee mikä osa eroaa ja saako niitä erikseen.
Kellään tarpeettomana Thulen perusmallin vetokoukkuun tulevaa 2 pyörän telinettä? Vois pitää tommosta kontissa koko ajan, niin ei tartteis roudaa parvekkeelta isoa ja painavaa kolmen pyörän telinettä lyhyiden autosiirtymämatkojen ja extempore-henkisten lenkkien vuoksi...
Kelpaa vinkki jos jossain halvalla / tarjouksessa uutena, vaikka eipä toi 79eur nyt niin paha oo muutenkaan. :)
^^ Minulla on semmoinen Ride-on malli tallinnurkassa turhana. Sopii kyllä parhaiten lyhyille matkoille.
Infoa Proride 5981 fatbike adapterista, joka siis sopii 598 ja modifioituna myös 591 telineeseen. Fatbike adapterin hinnat pyörivät tällä hetkellä 30-40 euron välillä. Kiristysliinat ovat myös yksi tapa kiinnittää paksumpia pyöriä näihin molempiin telineisiin.
Ostin Thule 5981 adapterit, jotka Thulen mukaan mahdollistavat 3-5" renkailla olevien fillareiden kuljetuksen. Kuvan vanteet 80mm ja renkaat 27,5x4,5, joilla ajelen lumikauden metsäajot. Ne mahtuivat 5981 adaptereihin juuri ja juuri reilun 0,5 bar paineilla. Uskallan epäillä, että tiukkaa tekee isompien renkaiden kanssa, mikäli joku näiden adapterien ostoa isommilla renkailla harkitsee. Yksi pieni miinus 5981 adaptereissa oli: vannetta suojaavia suojakumeja on yksi per hihna. Otin 598 telineen alkuperäiset vanteen kumisuojat myös käyttöön, jotta leveän vanteen molemmat reunat olisivat suojattu hihnoja kiristäessä.
http://i65.tinypic.com/20ffajk.jpg http://i66.tinypic.com/2rrpilu.jpg
Sivulta 12 löytyy hyvät ohjeet adapterien uudelleenmuotoiluun 591 telineeseen sovittamiseksi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...21#post2553421
Minkäslaisia aseöljyjä te tuohon Thule ProRide telineen mekanismiin laitatte, että se toimisi talvellakin. Nyt on parina kertana jäänyt pyörä laittamatta telineeseen kun se mekanismi ei tule ulos sen putken sisältä pienellä pakkasella.
Mont Blangin fillariteline on pelastanut, mutta siihen ei tuota minun läskiä saa kun irtohihnoilla renkaista kiinni. Kivempi olisi jos saisi tuon Thulenkin toimiaan talvella.
Joku aseöljy tulisi mieleen. Niille kun luvataan sellanen -50 astetta vähän toimittajasta riippuen.
Edit. Ja talvi ei oikein ole täällä etelässä edes alkanut. Ei enteile kyllä hyvää tuo Thulen mekanismi talvikäyttöä ajatellen.