Kiitos mukavasta kahdesta sunnuntailenkki seurasta ja kilometrejä kerääntyi itselleni 37.4 km.
Printable View
Kiitos mukavasta kahdesta sunnuntailenkki seurasta ja kilometrejä kerääntyi itselleni 37.4 km.
Kuhankuono - Vahdonkorpi tuli ajettua jäykkäperällä pitkästä aikaa. Jonkin verran oli kaatuneita puita siivottu pois, vaikka oli niitä vielä jäljelläkin. Halasin vähän pitkospuutakin ja nyt on nahka ohutta ranteissa, mutta ei kai mitään pahempaa. Vauhtiakin oli...
Ketään en nähnyt!?!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pave
Eihän ole vielä liian myöhäistä aloittaa treenikautta Tahkoa silmällä pitäen?
Suoritin pääosin asvalttia vältellen 80,0 km, 4:11:59 ja jonkun kolmisentuhatta kilokaloria yhdellä banaanilla, geelillä, myslipatukalla ja vajaalla pussillisella vettä, Tahko pitäisi mennä heittäen matkan varrella säännöllisesti tankkaamalla.
Mitäs sitä pitäisi syödä tuon kompensoidakseen, suosituksia?!? :seko:
Ennen lähtöä itselleni annettu lupaus vasemman peukalon käyttökiellosta piti, koko reissu 40T:llä. Ainoastaan Vyyryläisenmäki jäi ajamatta, parit pikku lipsahduksen helpommissa paikoissa.
Sisärengas vaihtui hyttysten ininän tahdittamana Pääskyvuoressa. Stemmi ja jarruletku lyhenivät jo alkumatkasta Pläkkikaupungissa ketjujenöljyämistauolla.
Ja selkää kolottaa... :(
Hyvältä kuulostaa Paven vauhti.
Itse irvistelin 41 km aikaan 2:05, eli samaa vauhtia, mutta otin mukaan reilusti siirtymähiekkatie reeniä.
Määkään en käyttänyt vasenta peukkua (1x9) ;)
1300 KCal, ei eväitä.
Selkä... outch...
Tästä päivästä tulee selkeästi lepopäivä... :rolleyes:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pave
PMMP @ Loimaan tori, taidanpa lähteä käymään kotopuolessa...
Flat pedalit ja flat pedal kengät: Vinkkejä mistä te tilaatte/tilasitte tai voiko niitä ostaa Turussa jostain?
Nukeproof Proton flätit ja Five Ten Freeride kengät itel ja jalka on ku liimattu polkimeen .. melkee ainaki .. CRC:ltä tilasin ..
Kävin taas vähän lenkillä:
https://vimeo.com/43831822
Five Ten Impactit on hyvät kengät, löytyy hi5bikes.fi
Pistä video tonne säikeeseen: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...87#post1844787
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=18195
nää o ehottoman parhautta
Tahkolle on nyt sitten ilmottauduttu (60 km). Saa nähdä miten ukon käy :)
Mahtaisko Google tietää?
Sillä mitään alamäkeä ole. Pelkkää nousua koko kierros.
Täpärikuume iski niin pahaksi että menin hommaamaan trek remedyn. Torstaina vasta pääsee ajamaan...
Siistiä menoa tossa videolla.:)
Hyvä video Eklundilta taas! Ja 5-10 Impactit on parhaat (...no joo en oo muita edes kokeillut, mutta tuskin millään kyseisen valmistajan kengillä menee valinta pahasti pieleen). Polkimiksi tilaisin esim. nämä
Impactit on kehuttuja ja ne punaset oisin halunnut, mutta ei löydy kokoa 36... :( Karver naisten mallissa on olemassa 36. Täytyy surffailla vielä jos löytyis Impactista kokoa 36.
Toinen kysymys: voitteko kerto finlandia maastopyöräily reitistä lahdessa Messilän alueella ne jotka on sen ajanneet... Mietinnässä on jos ois uskallusta lähteä kisaamaan...
Parina vuonna (tai ihan varmasti ainakin yhtenä) olen sen ajanut, 2006 ja 2007 muistaakseni. Turkuun verrattuna paljon nousua ja teknisesti erittäin helppoa. Mutta joku lienee ajanut tuoreemmin kuin minä, HAK ehkä?
FiveTen Sam Hill Monsterit itellä. Hyvät ovat :)
Kun on kerta mainittu, niin vastataan.
Edellisvuonna olin, viimevuonna olin "melkein menossa". Tänävuonna saatan mennä, jos sillä viikolla siltä tuntuu.
Sehän on oikein kiva kuntotapahtuma. Vähän samaa henkeä kuin Finlandiahiihdoissa. Porukkaa sentään vähän enemmän kuin yleensä noissa maastopyöräkekkereissä Suomen maassa.
Reitti oli 2010 vauhdikkaan mukava, ei lainkaan liian tekninen. Jos pitää vauhtia niin varsinkin pitkät ja hiukka kääntyvät alamäet ovat haastaviakin. Tuskin reittiä ainakaan helpotetaan, kun taitaa olla painetta toiseen suuntaan. Helpollahan siellä ei pääse entiselläkään reitillä, Tiirismaa ja Salpausselkä takaavat sen.
Tahkoon en pysty vertaamaan, kun en ole käynyt (vielä).
Näistä Suomen MTB-maratonkisoista - CUPiko se nyt on - saisi kyllä vastaavat tapahtumat, jos halutaan. Tottakai siellä Suomen huippujen pitää kilpailla, mutta sinne mahtuisi paljon enemmän "tavallista maastopyöräilijää" mukaan, ja varmasti nauttisivat. Kynnys vaan on kovin korkea, mutta se korkeus on vain mielikuvatasolla. Niihinhän on "vapaa" pääsy kaikille kuntoilijoille nytkin. Varmaan niitä pitäisi markkinoida kuntotapahtumia, joihin otetaan huippujakin mukaan (jos osaavat käyttäytyä :D). Ja antaa järjestäjien tehdä mieleisiään tapahtumia, joissa jokaisessa saisi olla omat jujunsa. Säännöistä en tiedä, enkä halua tietääkään. Kunhan luvat on kunnossa, niin se riittää mulle.
Sinne vaan Mirri.
No niin, hauskaa kesäpäivää. :cool:
Mirri kiittää tiedosta ja pistää vakavissaan mietintämyssyyn. Kuulostaa minun kisalta reitistä päätellen kun ylämäistä tykkään ja on vahvimpia ominaisuuksia (ainakin juoksus oli ylämäet minulle tarkoitettu :)) Pyöräilys meni vuosi aikaa ennen kun löysin minulle sopivan tekniikan polkea ylämäet ja nyt se löytyi. Ihmettelin kun oli melkein taju mennä seisaaltaan kun poljin aiemmin ylämäet. :D
Näitä isoja tai isoiksi pyrkiviä tapahtumia voisi listata vaikka Jämi 84 MTB, Finlandia maastopyöräily ja Tahko MTB. Eiköhän nuo kaikki (kaipa myös maratonkisat) ole ihan läpäistävissä maratoonarin kunnolla vaikkkei maastopyöräilykokemusta paljoa olisikaan. Kaikissa näistä on teknisesti helpompi maasto kuin Turun suunnalla, mutta mäkiä toki enemmän. Jämin pitäisi olla reittinä näistä helpoin. Tahkoa kuullaan puhuttavan teknisestikin haastavana reittinä, mutta eihän se turkulaisten mielestä sitä ole. Isoin haaste täkäläisille tuppaa olemaan muun Suomen korkeuserot.
Joo, olenhan minäkin ajanut muutama vuosi sitten Kuusankosken, Korson, Seinäjoen ja Jyväskylän maratonkisoja. (Jyväskylä olisi mahtava treeni Tahkolle!). Nousumetrit ne tosiaan on mikä Turussa ajamaan opetelleelle on eksoottista tuolla muualla. Nykykunnolla, en.
Jaahas, en olekkaan vähään aikaan odottanut torstailenkkiä näin paljon...
Mukava päästä tuulettumaan, kun tuli sitten tänään tieto että lähtee duuni alta! Asian valoisa puoli taas sitten voi olla, että kohta on aikaa harrastaa :-)
Mää harkitsen vakavasti torstailenkille saapumista ja silloin edetään sitten hiipimisvauhtia.
Jäi taas tolpalla laskematta, montako meitä oli, joku 15 hujakoilla kai. Hiitaahkolla vauhdilla paineltiin pitkin ja poikin lähipolkuja, muutama hiukan eksoottisempikin polku löytyi. Pannutus ja hajotustakuu hoidettu, ei kuitenkaan isoja vahinkoja.
T:suunnannäyttäjä Bamse.