Yllättävän iso toi dinotte on. Toivottavasti on hyväkin.
Printable View
Yllättävän iso toi dinotte on. Toivottavasti on hyväkin.
Iso? 5,5 cm pitkä ja halkaisija 2,8 cm. Iso? Niin kai sitten. Tänä iltana ehkä sittenkin pääsen sen kanssa metsään. Sitten nään onko hyvä. Siis mun mielestä. Mun hyvä lienee sun surkea.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti TJ
Se on iso mun kypärälamppuun verrattuna (3w luxeon valonlähteenä)... Enkä sanonut sitä surkeaksi missään vaiheessa. Kritisoin vain joitakin sen ominaisuuksia.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti finbred
Et tietenkään, miten testaamatta voisitkaan. Mutta mulle on tullut sellanen tuntuma, että meidän vaatimustasoissa on vissi ero. Mutta ehdottoman totta, että tunnet vaihtoehdotkin paremmin. Mutta mun mielestä se on yhä pieni ja etenkin sievä. Mulla on taipumusta tykätä sellaisista. Ja mitä eilen kellarissa testailin, niin valoa piisaa myös ja valokeila on oikein nätti ja tasainen.Lainaus:
Sievä se on. Missä päin veli Finbred vaikuttaa, pääseekö tuota dinoa näkemään elävänä?Lainaus:
Nimim. Vantaali
Sanotaan ehkä näin, että tuosta tuotteesta hinta on vähän korkea, mutta ominaisuudet ihan ok... Ja kyllä, tiedän, että suurinpiirtein samanlaisia myydään myös kalliimmalla. Mutta kuten Veli Shimaani totesi, olisihan tuo kiva nähdä livenäkin...Lainaus:
Tänä iltana Vartiokylä-Pakkala linjalla :)
Pitäsisköhän Ylästöstä tehdä ihmettelyretki tonne Pakkalaan päin....
Mihinkähän aikaan about?
Voin mä samoilla hapoilla polkaista Haltialan kautta Pitkäkoskelta yli Ylästön puolelle. Pitkäkosken siltaa ennen on, tai ainakin viimeksi oli pilkkopimeää. Aikaa en osaa vielä tarkkaan sanoa, mutta lähempänä kymppiä varmaan. Pistä privana luurinumeroa niin voin hätyytellä haluamallasi varoajalla.
---
Paitsi että missähän kunnossa ne tiet on? On mulla nastat, mutta jos se on ihan latua, niin taidan jättää jäykkiksellä ajamatta...
---
Se "Promenadi" Backaksen kartanon ja Tammistontien välillä on kanssa aika pimee. Siellä voi kanssa testailla, jos muu ei käy.
---
Ja nyt mä lahden mutsin synttäreille. Illemmalla täällä taas.
Haltialan tienoolla kaikki tiet ja polut on jäätikköä, nastoilla ihan ajettavassa kunnossa, kävellen ei pystyssä pysy. Sitä jatkuu sit Pikkukoskelle asti, kaikki pätkät joille ladut tehtiin on semmosta polannetta että nastarengasta ilman sinne ei o mitään asiaa. Paiskaan privaa tuosta randevuusta kohta puoleen.
Tänä aamuna syntyi akuutti tarve seuraavanlaiselle valolle:
- Sopii OS-kokoiseen cc-fillarin tankoon lisäjarrukahvojen seuraksi
- Ei tarvitse valaista koko tienoota
- Omaa helpon ja nopean kiinnitys/irrotusmekanismin
Cateyen kumiremmillä kiinnittyvä valaisin oli vähällä kokea väkivaltaisen kuoleman aiemmin aamulla, kun ei suostunut irtoamaan ohjaustangosta... :mad:
Onko vinkkejä?
'Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo
No miten nuo Sigman 5W/10W valostimet ? Kiinnitys/irroitus ~3 sekuntia ilman työkaluja... Eikä vie tangosta tilaa ollenkaan jos käyttää sitä T-bonea mikä tulee mukana. Saksasta halvalla.
Ei oikein nappaa nuo irtoakut. Työmatkavaloksi riittäisi joku patteri-ledi -systeemikin.
led lenser tms. 1w ledillä varustettu vehjes?Lainaus:
Led Lenser?
Ilmeisesti jokin tällainen setti olisi kyseessä?
http://www.reittipiste.fi/ledlenserbikerpowerchip.jpg
Jep. Esim. tuollainen. Sieltä löytyy myös otsalamppuja. Menee juuri kypärän alle, mutta mikäli käyttää ajolaseja, saattaa hieman häikäistä. Itse käytin otsalamppua puolisen vuotta työmatkoilla. Ja nykyäänhän noita 1w settejä on muitakin kuin led lenser. Tuon olen kuitenkin ihan hyväksi havainnut.Lainaus:
Lainaus:
Ihan pätevän näköinen vehjes. Missäs hintaluokassa nuo liikkuu ?Lainaus:
Ei lainkaan hassumpaa. Saattaa olla kuitenkin, että saan tuosta naapuritalosta materiaalia Cateyen modaamiseen käyttäjäystävällisemmäksi...
44 euroa näytti olevan www.reittipiste.fi:ssäLainaus:
Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen
44€ näyttävät tuolla reittipisteessä maksavan...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen
Edit: pahus, että olenkin tänään hidas...:p
Minkähän verran tuollasessa on valotehoa ? Vaikuttas pätevän näköseltä. Liekö paljon kirkkaampi kuin tuollanen smartin 3 ledinen lamppu ?
Lenkillä varavalona, kun hämärässä liikkuu ei tarvis paljoa valoa. Lähinnä tuollasella siirtymälle maantielle ajattelin. Tuntuu tuo 20W halogenin käyttäminen turhalta, jos vähemmälläki pärjäis.
(Eikä sitä tietenkään ole tuolla kaupassa varastossa vaan varastosaldo sanoo toistaiseksi loppu.)
Noniin. Ehkä vähän aikaista sanoa noista mitään varmaa, mutta kolme settiä (3x4kpl) tuli postissa ja kaikkia oon nyt käyttänyt (eli kaikki oli ehjiä). Ei ole millä mitata tuota todellista tehoa, mutta lisää sitä on tullut syklien myötä. Laadukkailta näyttää ja kyllähän tuo valmistuttaja (Kiinassa ne tietty tehdään) näyttää ihan vakavasti otettavalta. Tervetullut hintaluokka ainakin!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Menni Merkkari
Ja Dinostakin olen tykännyt. Paristopidike on vähän amatöörimäisen näköinen hyllytavarajuttu, mutta sen stemmin alle tuleva holsteri on mainio. Itse valon neanderthalilainen kiinnitysperiaate on yksinkertaisen nerokas. Asentaminen käy hetkessä, kuten myös säätäminen ajon aikana, mutta silti pysyy paikallaan kovassakin rynkytyksessä.
Aika paljonkin kirkkaampi, väittäisin minä. Valotehoa on n. 30 lm, joka kyllä pyörätiellä riittää ihan hyvin, vaikka sattuisit välillä vähän pimeämmällekin tieosuudelle. Maastoon tuo ei kyllä sitten ihan riitä...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti mk
ookkei .. laitetaas tilaus vetämään, sillähän se selviää :seko:Lainaus:
HOX HOX!! Sama tarjous taas huomenna AAA - D kennoja sekä 9 volttisia taas huomenna kaupan. Siis Lidlissä!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti M.S
4000 mAh D-kennot oli siis €2,99 per 2 kpl ja paino oli 94-96 gr kappale eli 12V 4Ah NiMH akulle tulee painoa hivenen yli kilon ja hintaa kokonaiset €14,95 sekä rakentamisen vaiva.Täysin kaasutiivis kenno näyttäisi olevan esitteen mukaan.Kiitos vinkistä.
Tänään sain tuon valon ja kyllä vaikuttaa hyvältä. Valoteho jopa ylitti odotukset. Selkeästi kirkkaampi kuin tuollainen 3 ledin normivalo. Eiköhän tuolla nää pyörätieajelut ainakin [IMG]/forum/images/icons/icon14.gif[/IMG]Lainaus:
Työmatka-ajossa syksystä saakka ollut Pro-merkkinen ledivalaisin, nyt kommentteja: samat patterit vieläkin (3xAAA) kuten oletettua, valoteho lähinnä säälittävä (näkyy muille mutta ei valaise), kiinnitys tankoon kökkö pikaruuvikiristys. Ledejä tuossa on "kourallinen", en muista määrää.
Nyt kun tarkemmin alan miettimään en muista edes onko kyseessä Pro vai joku muu merkki, täytyypä tarkistaa.
Kuvan hommaaminen hiukan kesti ja silti kuvanlaatu on mitä on, mutta puusta ne nyt kuitenkin on tehty alumiinin avustuksella. Lamppuina 20W halogeeni sekä 18 tehotonta lediä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kharik
http://www.pinkbike.com/photo/732430/
Jos jotakuta kiinnostaa, taustalla näkyvä toinen puutekele on ProAc Response 2.5 Clone.
Livenä nähneenä voin todistaa, että tässä tsydeemissä on tyyliä!! Etenkin valot päällä puu kuultaa mukavasti valoa lävitseen.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Mikko