Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
veijo-inkeri
Myös
tätä ole miettinyt yhtenä vaihtoehtona. Nämä XML-ledillä olevat otsalamputhan, jossa myös akku on päässä, ovat varsin tuoreita tapauksia. Tuon Sparksin lisäksihän Zebralightilta on näinä päivinä tulossa/tullut vastaava otsalamppu. Noiden etuna pitäisin sitä, että ei tarvi miettiä mihin sen akun pistää. Kapasiteettihan toki on pienempi, mutta sekin minun tapauksessa riittää, kun ei koko ajan tarvi täysillä käyttää. Eli mahtaakohan tuosta Sparksista, tai vastaavista xml-ledillä olevista otsalampuista olla täällä jollakin kokemusta?
Joo, käytin NW460:tä (muuten sama mutta vähän lämpimämpisävyinen versio) Kakkosnelosessa keväällä ja jonkin verran olen käyttänyt myös tieliikenteessä, kypärävalona. Metsään aika mainio valokeila. Samoin kadulle pienin varauksin. Spotti on melko leveä mikä on toisaalta hyvä mutta toisaalta lamppu ei näytä ihan hirveän pitkälle. Myös hajavalo on varsin leveä (metrin päässä jo kahden metrin levyinen) mikä tarkoittaa, että lamppu valaisee aika mukavasti kadun heti renkaan edestä lähtien ja valon näkee aika leveältä sektorilta (siis esim. autoilijat näkevät sen), toisaalta meneehän siitä hajavalosta sitten aika iso osa myös taivaan tuuliin. Lampun oma kiinnike on sen verran pehmeää silikonia, että ainakin metsäkäyttöön kannattaa mieluusti kehittää jokin oma kiinnityspatentti, muuten valo ja valokeila hyppii aika paljon.
Myös Zebralightin silikonikiinnikkeisiin pätee sama. Niistä minulla on vain AA-versio Nichian 85cri ledillä.