https://db3pap007files.storage.live....&cropmode=none
En ole mitenkään Spessua aiemmin fanittanut, mutta kyllä tänään täytyi myöntää, että detaljeille niillä on silmää.
Printable View
https://db3pap007files.storage.live....&cropmode=none
En ole mitenkään Spessua aiemmin fanittanut, mutta kyllä tänään täytyi myöntää, että detaljeille niillä on silmää.
Tapahtui eilisiltana, mutta hymyilyttää vieläkin. Petteri Orpo A-studiossa lipsautti: "Nämä kokoomusra, anteeksi kokoontumisrajoitukset". Näytti hieman naurattavan sanojaakin.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000007882349.html
Oli aloite ilmoittautumisesta sitten nuorten oma tai vanhempien käskystä tehty, niin näillä nuorilla on toivoa.Lainaus:
LOUNAIS-SUOMEN poliisi tiedotti keskiviikkona, että Paraisten keskustan ympäristössä on viime päivinä tehty ilkivaltaa omatekoisia pullopommeja räjäyttelemällä.
ASIASSA tapahtui yllättävä käänne heti seuraavana päivänä. Paraisten poliisiaseman ovikello soi heti kahdeksan jälkeen torstaiaamuna. Oven takana oli viisi nuorta miestä vanhempineen. He sanoivat, että heillä olisi asiaa poliisille.
Poliisin mukaan nämä 14-vuotiaat nuoret olivat nähneet poliisin julkaiseman tiedotteen pullopommien räjäyttämisistä. He halusivat tulla kertomaan, että he olivat räjäytelleet niitä.
Idea tekoon oli saatu joltakin kaverilta, ja se tuntui hauskalta. Poikien tarkoitus ei ollut aiheuttaa vahinkoa eivätkä he olleet tulleet ajatelleeksi pommien vaarallisuutta.
– Nuorten kanssa sovittiin, että he menevät siivoamaan pommien räjäytyksillä aiheuttamansa jäljet. Poliisi kiittää näitä nuoria miehiä reippaasta asioiden selvittämisestä ja ryhdikkäästä vastuunkannosta, poliisin tiedotteessa todetaan.
Ei ole tavallista, että jos hölmöillään, niin kannetaan siitä näin reilusti myös vastuu.
Iso peukku tapahtuneen hoidosta.
Tytär sai tänään ylioppilaskirjoitukset pakettiin.
^ Onnittelut, meillä aloittaa syksyllä. Huomisen aamuvuoron jälkeen alkaa yhdistetty talviloma ja päästäisvapaa.
Kiitos. Tsemppiä koko perheelle ja hyvää lomaa!
Mökkinaapuri oli huristellut sen pihamme joku 400 neliötä ruohonleikkurilla ilman eri pyyntöä tai edes vihjausta. Viiniputelin vähintään vien kiitokseksi kunhan joku päivä saadaan sinne mennä. Onni on mukavat naapurit.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Kesärenkailla ajelu ja hiekoitussepelin poisto.
https://i.postimg.cc/1tMMqyJX/Puolet-viel-tekem-tt.jpg
Ah, tänään ei tarvinnu lähteä lenkille kun kaksi pitkää rupeamaa takana ja yksi huomenna edessä, mutta ei tarvinnu myöskään lähteä töihin! Ja huomisen jälkeen on 5 päivän pääsiäisloma :) Tässä tilanteessa, kun koko ajan on ollut "lähtövalmiina" ja työpäivät on olleet raskaita, niin arvostaa tällaista pientä hengähdystaukoa aivan eri tavalla ( kuin aiemmin jolloin joka toinen viikko oli viikko pakkolomaa...)
Katsoinkin tuossa jo valmiiksi etukiekon jossa on valmiina silee kuviorengas, voisikohan sillä jo ajella....
Eka maantielenkki ja tajusin puolessa välissä, että tarkenee jo ilman hanskoja
Todella paskan oloisessa flunssan jälkeiskunnossa toinen metsälenkki viikon sisään pitkän tauon jälkeen ja keuhkot huusi hoosiannaa mäen päällä. Mutta jälkikäteen huomasin Stravasta että a) tuli PR ja Top 5 sija (KOM 45-55 ja 95-104kg) ”Roots and rocks” -nimisellä lyhyellä runtusegmentillä JA b) yhdellä polkusegmentillä toinen PR joka kaksi sekuntia hitaampi kuin Bob Jungels!
Alkoholi. Ainakin lyhyellä tähtäimellä...
Juoksin 10km alle tuntiin
Ystäväni leikkisä koira
Jokakeväinen riemu, kun lähtee ekaa kertaa ajamaan autolla, jossa on kesärenkaat.
Aamusella jo tutuksi tullut fasaaniuros toi haareminsa pihalle näytille. Laskeskelin että neitoja oli rapia kymmenkunta. On se äijä!
:) voi sitä iloa kun on ajanu 103km ja se työpäivä takana, tulee kotiin ja saa ruokaa ( tänään oli ryynimakkarapäivä) ja sitten vielä tietoisuus että huomenna ei tarvi lähteä töihin!
^^ talvi(nasta)renkaat on itse asiassa paremmat ajaa kuin ohkaset kesärenkaat, mutta itepä halusin ohkaset renkaat...
Katselin säätiedotusta ja ihastelin. Muistin myös, että olen noin pari viikko lomalla.
Tänään 1400 nousumetriä suksilla ja mahtilasku alas Pic de Chamoissiereltä. Onnistunut reitinvalinta, klassinen reitti, mahtava monikansallinen seura (suomi-ruotsi-belgia-ranska), hyvä sää, hyvät jalat ja erittäin hyvä lumi. Oikeastaan tälle päivälle ei sattunut yhtään huonoa hetkeä. Tai no, pienenä miinuksena otsa pääsi vähän palamaan auringossa.
https://skitour.fr/topos/photos/6325.jpg
Kevyen tuntuinen aamulenkki hitonmoisen lintukonsertin säestyksellä.
Upea aurinkoinen keli.
Ja jopa hiukan hyvällä tavalla kateelliseksi, ai että:
https://www.youtube.com/watch?v=ZM07...%A3oNascimento
No sain ajettua 107km ja ai vitsit oli hyvää paistettua nieriää iltaruokana. Olen kyllä tosi iloinen että ruokailusta on tullut näin iloinen ja maukas asia, kun vielä vuosi sitten ruokailu oli ihan retuperällä jotain juuston napostelua ja vihanneksistakaan ei mitään tietoa.
Västäräkki bongattu:)
Sollikka ja kansituoli -kombo.
t:
nimim Punanokka Ke Sii
Ei tänään vielä mikään - ja jälleen kerran erehdyttyäni lukemaan Vaali-studio 2019 - keskustelua olin jo melko lähellä tulla perin huonolle tuulelle (vaikkei minua ollenkaan kiusaa että ihmiset ovat asioista eri mieltä kuin minä) - mutta eilen sentään tulin hyvälle tuulelle:
- kun näin kevään ensimmäisen lyhkäisissä ajohousuissa liikkeelle lähteneen fillaristin
- kun itse olin pitkistä housuistani ja ajotakistani (puseron sijaan) huolimatta ihan sopivasti (enkä vain keskimäärin) pukeutunut
ja erityisesti:
- kun Herttoniemenrannassa kelvillä (vaikka vieressä kulki ajorata jolla olisin voinut ajaa) ajaessani vasemmalta lähestyi hyvää vauhtia fillaristi jonka saattoi arvata kääntyvän vastaani; yleensä silloin kannattaa varautua että tolvana kuvittelee olevansa yksin liikenteessä, arvioi vauhtinsa ja pyörän hallintakykynsä väärin, ei huomaa muita jne - toisin sanoen että hän kääntyy leveästi suoraan eteen.
Mutta nyt näki selvästi jo siitä miten hyvin pyörä istui fillaristille ja miten luonteva ja kohdalleen säädetty hänen ajoasentonsa oli että kyseessä oli tottunut ja taitava kuski joka tajuaa missä on ja tietää mitä on tekemässä. Hänen käännöksensä oikealle oli samanaikaisesti niin tiukka että niin rento ettei sitä voinut kuin ihailla hyväntuulisesti.
Sain ajettua 108km ja - huomenna ei tartte lähteä lenkille ( kaksi reilu satasen lenkkiä peräpäivinä riittää) eikä töihin, tosi ihanaa. Paistettua siikaa äskön oli ruokana, hyvää oli. ^ en mä Herttoniemessä ajellut....
Aloitin pyöräilykauden :)
Aamiainen metsässä kallion reunalla komeissa maisemissa. Täytyy tehdä samanlainen aamiaisretki toistekin.
:D sitkeesti mä yritin Luontoiltaan, pääsin läpi mutta tuli kuulemma "teknisiä ongelmia" - mutta mä en luovuttanu, ja pääsin sitten suoraan lähetykseen, kertomaan mikä on suosikkieläimeni ja siihen liittyvä tarina.
Lopetin että "...nahkiainen ansaitsisi enemmän arvostusta" ja juontajan mukaan nyt sitä tuli! ..tosi perehtyny nahkiaisiin. No niin olenkin. Hymyilytti kun puhelimeen sanottiin että otetaan mut lähetykseen ennen merisäätä. Merisää kun on tässä tarinassa oleellinen tekijä.
Ihan on voittajafiilis, todellakin tuli hyvä mieli :)