Aurinko ja terassikierros!
Printable View
Aurinko ja terassikierros!
Jouduin pysähtymään vain yksiin liikennevaloihin kun ajoin Mäntsälän läpi.
Joskus se onnistuu vielä pysähtymättä.
Palautin 1.5 vuotta aktiivikäytössä olleet meindlin vaelluskengät ostopaikkaan, gore-tex kengät. Alkoivat vuotaa saumoista. Tänään, viikkoa myöhemmin sain ilmoituksen, että saan uudet kengät tai rahat takaisin [emoji4].
Kotiinpaluu.
Torstaina puhelin soi ja kysyttiin että ehdinkö äkkiä silmäleikkaukseen? Ainoa mikä harmittaa on parin viikon ajokielto kun ilmatkin parani.
+29 ja70% kosteus. Just sopiva päivä tienvarsiraivauksiin, oksien siirtoon, grillaukseen ja pikku lenkille ennen saunaa. Tätä oon odottanu
Kiva ajella kuumalla, ei kolota paikat, eikä nenäkään vuoda.
Pitkä ajoneuvoyhdistelmä ohitti minut reilusti vastaantulijoiden kaistaa pitkin Uudella Porvoontiellä.
^ Toivottavasti tämä tapahtui Boxin ja Kulloon välisellä osuudella...
(Olen kai jo lukijoiden kyllästymiseen asti kertonut että kokemukseni eli subjektiivisen vaikutelmani mukaan on niin, että mitä isompi auto, sitä fiksumpi ja ohitustilanteissa huomaavaisempi ammattikuljettaja sen ratin takana. Poikkeuksilta ei tietysti tässäkään voi välttyä, mutta niin ikäviä kuin ne voivat kokemuksina olla, ne ovat silti äärimmäisen harvinaisia.)
No juuri siellä taitaa olla se kelvitön osuus.
^ Joskus oli kovasti muotia sanoa "No shit, Sherlock!"
Vitsi - joka ei ollut millään muotoa uusi eikä erityisen hyväkään - perustui tietenkin siihen, ettei koskaan ole minkäänlaisia takeita siitä että pyöräilijä ei ajaisi ajoradalla, vaikka vieressä kulkisi pyörätie, joka Uudella Porvoontiellä ja Helsingintiellä kieltämättä on hyväkuntoinen ja varsin ajettava jopa sen urheilullisen maantiepyöräilijänkin mittapuulla. (Poislukien kenties Söderkullan osuus, joka on mukavampi kiertää.)
Kyllä ne ammattikuljettajat sen tiedostaa, että jos jotain sattuu niin voi mennä perheeltä leipä pitkäksi aikaa. Omien havaintojen mukaan raskaatkin yhdistelmät ohittaa maantiellä tosi fiksusti lähes poikkeuksetta. Tosin en ajele liikennettä tukkivissa parijonoissa tms. häröpalloissa vaan yksin tai parin kaverin kanssa fiksussa letkassa.
Toki niitä poikkeuksiakin on kuten aina, kuten se yksi bussikuski joka veti hihaa hipoen ohi suoralla tiellä, vaikka ajoin leveällä pientareella eikä vastaantulijoitakaan ollut. Sekopäitä löytyy kaikista ryhmistä.
Valitettava fakta että ammattikuskejakin ajoittain vituttaa töissä kuin ketä tahansa muutakin ja silloin voi olla vakavia seurauksia ulkopuoliselle.
Vitutuksesta tiedä mutta aika reippaasti jotkut ajaa kapeita pientareettomia mutkateitä.
^ Niin ajavat - mutta silloin on melkeinpä sataprosenttisesti kyse juipeista jakeluauton ratissa tai kiireisten, stressaantuneiden ja katkeroituneiden pienyrittäjien kuljettamista pakettiautoista.
Maastopyörälenkillä tehdyt havainnot tulevasta mustikkasadosta. Parhailla ottipaikoilla oli jo ihan syötäviä. Nam!
Ohitin erään hemmon Kittilän ja Sirkan välillä ja mainitsin siinä, ettei tarvii palella. No hänhän onkin samassa hotellissa ja kysyi eteisessä olenko mahdollisesti Jack Oja ja heti arvelin että hänhän on kuvarastinäätä ja "Northern Man" mth! Olin jo ohittaessa tuuminut, että voisi olla joku "tuttu".
Ällistyttävä kohtaaminen!
Joskus olis hauskaa (tai sitten ei) törmätä johonkin palstalla esiintyvään hahmoon ja kuinka mukavia joku saattaa olla (tai sitten ei)...
Lisäksi se ettei Lapissa ole pahemmin itikoita.
OT: pihalle, pussikalja
Joo. Tulin just kaupungilta. Missä oot, itse ulko-ovella.
Ai mää vai? Hemmetti. Olisit huutanut jotain, muistan miettineeni joko tässä pitää mennä hotellikuolemaa potemaan.
Pidin mahdollisena teikämandoliniin tai OKS:n kohtaamista. Tai jonkun omasta työkonsernista.
Kesäloma sai jatkoa, 44 päivää vappaata alkaa kohtsillää. Ensin etelään, sitten pohjoiseen :)
Suomen U19 poikien lentopallomaajoukkueen mielettömät suoritukset MM-kisoissa saivat tänäänkin jatkoa. Kolmeen päivään kolme peliä USA:ta, Brasiliaa ja Kuubaa vastaan ja eräsaldo Suomelle 9-1!
Laitetaan vielä linkki
https://yle.fi/a/74-20174504
Yhdysvallat (ranking 3.)
Brasiliakin (9.)
Kuuba (16.)
Suomi (26.)
Sain aitaprojektin maaliin aamusta ja päälle kolme tuntia kesäkelissä hyrräilyä.
Aika hyvä sapuska Parppeinpirtillä Ilomantsissa, luultavasti parhaat karjalanpiirakat mitä tähän ikään on tullut vastaan.
Reissusta kotiinpaluu saa aina iloiseksi!
Jatkuu vaan :)
Poikien lentopalloputki 5/5
https://yle.fi/a/74-20174953
Sain yhden moottoripyöristäni myytyä
Melkein sama, mutta polkupyöristäni.
Mun pitäisi tehdä sama, mutta en oikein tiedä mistä luopuisi. Aina kun huomaa, että jollain ei ole ajettu aikoihin, tuleekin sillä ajettua sitten monta kertaa peräjälkeen.
^ Myydyn kohdalle avautuu uuden pyörän mentävä aukko pyörävalikoimaan. Eli voi vaikka arpoa.
Aamulenkki vielä viileältä tuntuneessa säässä lainakoiraa ulkoiluttaen.
Olen kahden viikon ajan ulkomaanmatkailevan emännän sijaisena ja samalla myös talonvahtina. Siitä on jo aikaa, kun oli oma koira, mutta yhtä mukavia ne osaavat olla nykyäänkin!
Näin se varmaan on tehtävä. Nyt olen saanut päähäni, että mun on saatava Pinarellon gravel. Yhtään ei auttanut asiaa, että jäin tänään matkalla Pilvijärvelle Pinarellon ohittamaksi. Ainoa mahdollinen syy ohitukselle oli Pinarello, eikä se, että olen hidas. Toki ohittava porukka ajoi kolmistaan ja minä yksin. Mutta porukkaa veti… Pinarello.
Itsellä (onneksi) vain kaksi pyörää tällä hetkellä ja luopumiseen ei (tällä hetkellä) perusteluja.
Joskus käynyt mielessä että pitäisi tehdä reset. Myydä kalusto pois tai jättää yksi fillari ja miettiä mitä sitä oikeasti tarvitsee. No kalliiksihan se taitaisi lopulta tulla.
Minut ohitti tuossa muutama päivä takaperin tyyppi jollain napavaihteisella, suoratankoisella hybridillä. Ei silti tullut mieleen, että olisi vaihdettava sellaiseen :-) Näillä harrastuskilometreillä on jo tullut niin monen ohittamaksi, ja ohittanut itse, että se on menettänyt merkityksensä.