Mulla on ollut kyseiset kiekot tänä vuonna käytössä. Taitaa myös olla samasta tarjouksesta ostettu. Kokemuksia muista aerokiekoista ja hiilikuitusesta jarrupinnasta ei ole, joten suurella kokemuksella en pysty vertaa. Aikasemmin paremmanpään kiekot on ollut Dura-ace C24 ja C35 kiekot alujarrupinnoilla.
Sateella toi kuitunen jarrupinta on lähinnä vitsi. Ensin menee monta metriä, että rupeaa jotain tapahtuu (jarrupinta kuivuu). Sitten tehoa rupeaa tulemaan yllättäen nykien. Pystyy hallitsemaan, mutta pitää olla varovainen. Kuivalla kelillä tehoa on ihan riittävästi. En oo vielä käynyt ulkomailla ajamassa, joten en osaa sanoa miten tehoa piisaa oikeissa alamäissä.
Kirimiehelle ei välttämättä ole tarpeeksi jäykät kiekot sivusuunnassa. Itse oon ainakin huomannut, että kovaa putkelta vetäessä jarrut ottaa kehään kiinni.
Sivutuulessa en pysty ajamaan noilla kiekoilla ilman käsiä. Tosin jos noissa on panostettu nimenomaan aeroominaisuuksiin, niin en todellakaan halua ajaa kiekoilla joissa sivutuulta ei ole huomioitu yhtä paljoa.
Jarrupinnan leveys (28mm) voi aiheuttaa ongelmia joidenkin jarrujen kanssa. Itselläni aiheutti sellaisen ongelman, kun toiset kiekot on kapeat ni jarrujen säätö on haasteellista. Eastonin kiekoilla jarrulänget on aina täysin auki ja kapeilla Dura-aceilla kiekoilla käännän pika-avauksen kiinni ja säädän lisää vaijerin säätöä, että ei tarvitsisi siirtää vaijerin kiinnityskohtaa.
Noi kiekot ovat suoraan tubeless yhteensopivat ilman mitään teippejä, joten laitoin kiekoilleni Schwalbe pro one 25mm tubeless kumit. On oikein mukavat ajaa alle 6 bar paineilla (itse painan alle 70kg).
Tuohon tarjoushintaan oli minusta ihan ookoo hintaset. Joitain kevyempiä ja halvempiakin kiekkoja olisi löytynyt, mutta noiden ulkonäkö ratkaisi minun ostopäätöksen.