Laitoin kyselyä kaupungille kyseisestä asiasta. laitan vastauksen tännekkin niin saadaan ihan virallinen vastaus
Printable View
Laitoin kyselyä kaupungille kyseisestä asiasta. laitan vastauksen tännekkin niin saadaan ihan virallinen vastaus
Pyöräily oli kielletty Aulangon valaistuilla lenkkipoluilla ainakin 1970 -luvulla ja taisi olla myös 1980 -luvulla Siellä oli nuo rjr:n mainitsemat kyltitkin. Ahvenistolla taisi saada tuolloinkin pyöräillä. Jos tuo linkitetty järjestyssääntö on voimassa, niin Aulangon luonnonsuojelualueella saisi ajaa pyörällä vain noilla karttaan erikseen merkityillä asfaltti- tai sorapintaisilla poluilla. Muille luonnonsuojelualueen poluille ei pyörällä olisi tuon mukaan asiaa. Kartassahan on nimenomaan erotettu luonnonsuojelualue muusta alueesta. Sen vuoksi tuo rannankin reitti "katkeaa". Aulanko Mtb:kin on mahdollisesti kulkenut osin luvattomilla poluilla. Kuten rjr:kin toteaa, ei kaupunki voi antaa lupaa luonnonsuojelualueella pyöräilyyn.
Majalla josta ulkoilureitti alkaa on kyltti jossa kerrotaan säännöt en muista mitä siinä sanotaan. Ei ole eka kerta kun aulangolla avaudutaan ajamisesta.
Luontoon.fi -sivustolta oli linkki mm. tuohon järjestyssääntöön, joten voimassa se lienee. Lisäksi siellä oli Aulangon ja maastopyöräilyn osalta seuraavaa: "Maastopyöräily on järjestyssäännön mukaan sallittu ainoastaan päällystetyllä rengastiellä sekä järjestyssäännön liitekartassa osoitetuilla sorapäällysteisillä teillä ja poluilla". Aika selvää näyttää olevan tuon luonnonpuiston osalta. Itsekin olen ajanut siis väärin, mutta ajaa siellä kuitenkin saa, kun pysyy noilla mainituilla poluilla ja teillä. Kaupungin alue onkin sitten oma juttunsa. Uskoisin, että saa ajaa.
Mites porukka täällä ajellu noita yhteislenkkejä maastossa? Millasia matkoja ja millasta tempoa ootte vetänyt? Kerännyt rohkeutta ny viime syksystä liittyä porukoihin, jos vaikka tänä kesänä uskaltas ilmestyä puomille :D
Mukaan vaan. Lenkkien kesto on yleensä n. 2-3 tuntia ja vauhti sovitetaan porukan ja maaston mukaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moro RATE! En tarkoita millään tavalla tehdä tuosta ongelmaa. Lueskelin tätä ketjua eilen ja innostuin hieman muistelemaan (asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Aulangon liepeillä) ja sitten vielä selvittelemään asiaa. Tuo oli vaan se mitä Aulangon luonnonsuojelualueella ja valaistulla ulkoilupolulla pyöräilystä itse muistan ja siitä eilen löysin. Saa siellä järjestyssäännön mukaan kusettaa koiraakin, jos se on kytkettynä hihnassa:).
Aika karua luettavaa, jos ihan pilkun tarkasti menisi.
AulankoMTB:hen oli haettu monelta taholta luvat, mutta eniten tuolla ajellessa kannattaa vaan pitää järki mukana eikä tykitellä "pimeisiin" paikkoihin niin kovaa, että ihmiset hermostuvat. Varsinkin hevosten kanssa liikkuvat on hyvä ottaa huomioon jo ennen kohtaamista.
Samaa mieltä edun kanssa ja ohitetaan varsinkin takaa tultaessa ihmiset ja eläimet tarpeeksi etäältä ja mahdollisuuksien mukaan maltillisella nopeudella.
Nyt on mullakin Fujin takajarru kunnossa, ehkäpä maastoon mukaan jos saatte mut vakuuteltua nautinnollisesta tuskasta metässä paarmojen keskellä.
Joo voishan sitä maantietelle ajatella, hissukseen.. tauti vähän ahistaa hengitystä ja kurkku on kippeenä... iltalenkin muodossa vois ajallisesti onnistua, eli joskus klo 16->17 tuntumassa lähtöä esim. Sitä ennen ei oikein onnistu, rouva töissä ja minä riiviöiden kanssa kotosalla.
Ok, mä taas ajattelin ennen puolta päivää lähtöä
[QUOTE=Juniper;2382230]Ok, mä taas ajattelin ennen puolta päivää lähtöä
Monelta mistä ja millä? Mä oon kans lähdös.
11 ja puomilta?
Ja kiiturilla....
Mukavaa oli sinkuloida härkätie ympäri. Ei kellään sattuisi olema toimivaa sram rivalin oikean kahvan sisuskaluja...
Tänään mtb kuudelta Vaakunan rannasta. Olisko Kalpis? Ainakin mukava myötätuuli paluumatkalle :)
Katsotaan kerkiikö mukaan, haluja ois mutta katsotaan.
Kävisikö lähdöksi 18.15? Menee tiukalle muuten. Toinen et meen 130 tien alkuun odottaa letkaa.
Joo eiköhän se 18:15 käy. Hieman on ilmankosteus koholla :)
Yes, tulen sinne sato tai paisto.
Mä olen taas sokeria ja odotan aurinkoista kesää.
Tai ainakin huomista..
Joo sokeri ois sulanut lämpöön. Oli aika hieno keli ajella ylipukeutuneena :)
Kierrettiin katuma Aulangon kautta myötäpäivään.
Olisko jollakulla jakaa gpx (tai sportstracker) jälkeä. Turengista Hämeenlinnaan? Maastoreitti olisi hakusessa.
Kolmilammilta Turenkiin reitti on jo tuttu, mutta jos pääsis viel jatkamaan siitä Hämeenlinnaan asti...
Saakohan tästä gpx ulos https://www.endomondo.com/routes/214357311
Tässä Garmin versio https://connect.garmin.com/activity/527076874 ja vielä mun suosikki reitti Turenki-Kolmilammi https://connect.garmin.com/activity/760288624
Onko sulla vastaavasti reittiä Kolmilammilta Riihimäen/Hausjärven suuntaan?