Sitä ei kuvista tajua miten pieniä noi 80- 90-lukujen autot on. Tässä lähistöllä on farkku 850 vieressä parkissa Opel Grandad. Vaikka on kyseessä katumaasturiperheauto niin ihan järkky kokoero.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Printable View
Sitä ei kuvista tajua miten pieniä noi 80- 90-lukujen autot on. Tässä lähistöllä on farkku 850 vieressä parkissa Opel Grandad. Vaikka on kyseessä katumaasturiperheauto niin ihan järkky kokoero.
Tän kuvan otin vuonna 2012 :)
https://i.imgur.com/xOxJbUe.jpg
Täällä myös ilmoittauttuu yksi T5-R fani <3
Isällä oli 745 farmari, se oli lähimpänä mihin päästiin. Tosin oli se ruiskullaan paljon pirteämpi kuin edellinen 740, joka ei kyllä kulkenut yhtään mihinkään. Aika tietysti kultaa muistot, mutta oma muistikuva on että kun 740 sedani oli kulultaan lähinnä lehmänhenkäys, niin 745 tuntui jopa aavistuksen urheilulliselta.
Isällä oli aikanaan 850 GLT ja hän sai kutsun Lakalaivaan Volvolle kokkareihin, jossa esiteltiin toi T5-R. Mä sillä kutsulla sitten kuitenkin kaverin kanssa menin pelipaikalle, joten lähimpänä on ne kylmät tyypit, jotka otin autosta kyseisissä kinkereissä ennen sen Suomen myynnin aloitusta. Yllättävän monella avecilla oli jotain tipunkeltaista päällänsä ja yksikin neito asiantuntevasti tokaisi "hieno auto, mutta renkaisiin olis voitu panostaa" , kun ei ymmärtänyt mataprofiilien päälle :D
Keltainen 850 T5-R farkku. Tuosta ei päiväunet parane.
Tänään syksyn toinen koeajopäivä. - 18 Superb 2.0d 190 4x4, - 18 Kodiaq 2.0D 150 ja - 19 Passat GTE.
Superbi toimii paremmin tolla tehokkaammalla koneella.
Kodiaq on ihan jäätävän kokoinen laitos näin pienautoihmiselle. Vaatisi jo sen 100hv sähköä dieselin perään.
Pasuuna oli jännä. Tuo sähköinen voimalinja on kyllä kiva, mutta auto melkein vaatisi jonkun 100km matkan että näkisi miten se 1,4 kone toimii pidemmällä pätkällä omaan makuun.
Pitää kyllä laskeskella mitä lisäkuluja tosta hybridistä tulisi latausinfran kanssa. Taloyhtiön taannoinem päätös oli vähän epäselvä.
Kävin vuosi sitten kokeilemassa kodiacia. Ajelin kapealla yksikaistaisella hiekkatiellä. Tunne oli kuin öljytankkeria olisi yrittänyt ohjata sisävesillä. Kai siihen tottuisi.
Sisätilat ovat houkuttelevan suuret.
Tuli myytyä Octavia, kun tuli niin jäätävän hyvä tarjous. 34kk tuo ehti olla uudesta ja arvonalenemaksi jäi selvästi alle 200 euroa per ajettu kuukausi. Korona on saanut automarkkinankin ihan sekaisin. Viime vuonna tähän aikaan, kun koitin vaihdella tuota niin tarjoukset oli bruttona 3-4 tonnia alle sen, mitä nyt tuli käteen.
No pitäisi etsiä joku kehonliikutin tilalle. Ei oo kyllä helppoa näemmä sekään. Tekis mieli ostaa turbo-Volvo viismukisella koneella, koska olen joskus sellaisen halunnut.
Volvoa ei ole koskaan ollut omassa tallissa mutta abivuonna kaveri kortin saatuaan osti kullanruskean 164E:n joka oli kyllä upea. Kyydissä tuli vietettyä tunti jos toinenkin.
Niin se on ja tuon takia realisoin tuon auton pois haitolta ja kilsat muutenkin pudonneet. Korona on tehnyt sen, että uusien autojen toimituksissa puhutaan 10-12kk aikaikkunoista ja osalle malleista ei voida antaa edes arviota toimituksesta. Sitten pandemian iskiessä n 1.5v sitten uusien autojen myynti kyykkäsi eikä ole palautunut, joten vaihtoautohalleissa on tilaa. Samaan aikaan kuitenkin autojen kysyntä on noussut, kun ihmiset välttelee julkisia.
190 heppainen turbobensa automaatilla ja nykyajan pieruappseilla näytti tekevän kauppansa.
Polttoaineen hinta on merkittävä osa kuluttajahintaindeksiä joten eikös tuossa ole deflatoitu polttoaineen hinta indeksillä jossa se on mukana :)
Tuossa on 95:n hinnan mukaan (keskimmäinen hintasarake) 10 korkeinta noteerausta. Reaalihinnoissa ei olle vielä viime vuosikymmenen alun tasolla.
2012M09 1,58 1,74 1,8 2012M04 1,58 1,72 1,78 2012M10 1,57 1,71 1,77 2021M7 1,52 1,7 1,79 2012M08 1,54 1,69 1,75 2012M03 1,58 1,68 1,73 2012M05 1,53 1,68 1,74 2013M03 1,57 1,68 1,73 2013M04 1,55 1,67 1,72 2013M08 1,51 1,67 1,73
Kaivakaas vanhat Land Cruiserit naftaliinista. Osia saa taas.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...aosatuotannon/
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/12188056
Karu mutta komee peli
505 lavapösö pitkällä ohjaamolla?
https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Q...k-for-sale.jpg
https://www.motor1.com/news/533512/p...ruck-for-sale/
Myydään tyylitaju... tarpeettomana
https://www.carscoops.com/wp-content...-Cayenne-2.jpg
ford - ruosteen kemiallinen merkki, hieman sai taas näyttää harjalaikkaa ja kilikoli-maalia transitille, pilkkuja siellä täällä...eikä jää viimeiseksi sessioksi
seuraavaksi etuhjarru-remppaa pukkaa.
Olen ajanut matka-ajoa Kodiaqilla sen 1000 kilometriä ja itse asiassa 190 hepan TDI-kone kuljettaa sitäkin jo riittävän mukavasti. Superbista allekirjoitan saman. Kodiaqin ajo-ominaisuuksia parantaa jos kustantaa siihen sen mukautuvan alustan - säätää sitä sitten tarpeeseen sopivaksi. Plussana Kodiaqissa se, että neljä ukkoa ja pyörää ja viikon bike park - ja xc-kamat mahtuu pienen suksiboksin kanssa mukaan. Sisällä oli tuolloinkin tilaa matkustajille todella mukavasti.
Jos kummassakaan on se 150-heppainen versio, niin ohitukset saa suunnitella hyvissä ajoin ja suoran on oltava riittävän pitkä.
Kodiakki kyllä muutenkin karsiutui listalta tarkemman selailun perusteella kun se on sen 10k kalliimpi vastaavalla koneella ja varusteilla mitä Superbi.
Muistipaikallinen penkki mellein ohjaa aina supebiin mun ikä/hinta/kilsa haulla. Jos haluaa jalkatilaa. Volvot olisi muuten optio mutta V70 ja V60(vanhempi) on vähän ahtaahkoja pituussuunnassa.
Tässä on nyt kolme vuotta GTE-kokemusta ja kesäisin työmatka sisältää 100kmh maantietä jonkin verran. Ohitukset pelkällä sähköllä onnistuu tuossa vauhdissa, mutta kovin pieneen rakoon ei kannata yrittää. Onneks siinä on kuitenkin se GTE-taikanappi, jolla ohituskiihtyvyyttä saa sanoisinko riittävästi. Itse olen ajanut työmatkat 95% sähköllä, mutta vaikka kotona on latausmahdollisuus, niin monesti päivän aikana kertyy sen verran kilsoja työmatkan lisäksi, että bensalla loput. Realistinen range pelkällä sähköllä kesällä on 40-50km, jos wauhtia on yhtään enemmän, nurkka-ajoa saattaa päästä jopa 50km tai yli. Mun -20 pasuuna näyttää nyt viimeisen 4000km matkalle kulutukseksi 14,5kwh + 1,8l/100km, enkä varsinaisesti ole hissutellut. Mukaan osuu pari 500km reissua kärry perässäkin.
Nelivetoa kaipaa talvella...
Jepu, tuo Passatti kyllä sopisi hyvin perheen ajoihin. En tiedä onko tässä vielä vainoharhaisuutta mutta pohtinut kanssa että nyt jos ostaa jonkun vm 2017/100k ajetun, niin kun seuraavan kerran vaihtaa autoa niin sen akkutakuu on loppunut. Mulla ei ainakaan ole semmoista näppituntumaa mikä on silloin se tilanne jälleenmyyntiarvosta yms.
Tekisi toisaalta mieli vaan pysyä tutussa ja turvallisessa ja katsoa uudestaan sitä seuraavan auton kohdalla. [emoji2]
Vanhempi V60 on pituussuunnassa vinkeä auto. 194 cm pitkä kuskina ja 165 cm pituinen taakse, tuloksena on takana olevalle tuskallista polvitilan vähyyden vuoksi. Mutta jos lyhyempi säätää ajoasennon itselleen sopivaksi, pidempi mahtuu hienosti hänen taakseen istumaan.
Alfan toimari sanoo, että haluaa myydä ajajan autoja, eikä tabletteja, joiden ympärillä on auto...
https://www.carscoops.com/2021/09/je...car-around-it/