Minkälaisilla paineilla olette ajelleet noilla Ice Spiker 304:lla?
Ko. kumit tuli pyöräytettyä vanteille ja nyt vaan odotellaan lunta ja jäätä.
Printable View
Minkälaisilla paineilla olette ajelleet noilla Ice Spiker 304:lla?
Ko. kumit tuli pyöräytettyä vanteille ja nyt vaan odotellaan lunta ja jäätä.
Onkos W106:sta mihinkään jos ajaa tasaisella, jäisellä asvaltilla? Ajattelin siis lumi- sohjo- ja jääura-ajot suorittaa maasturilla, jossa jytkymmät nastarenkaat ja 106:set työmatkakulkineeseen alle.
Missäs vaiheessa extreme 296 on vaihtunut 294 malliksi? Kuvio on ainakin erilainen, liekkö eroa rullaavuudessa verrattuna vanhaan? Itse ostin viisi vuotta sitten nuo extremet ja kilometrejä ei montaa sataa ole tullut, jokohan niihin sais käytön jälkiä tänä talvena aikaseks.:o
Mielestäni nimenomaan tuossa se on, sanotaan nyt erittäin ok! Varmaan noilla useampinastaisilla saa alhaisilla paineilla paremman pidon tuossakin, mutta normipaineilla tuskin on mitään käytännön eroa rauhallisessa etenemisessä.
Ja kyllä se nyt kesikset kevyesti voittaa! :D
296 oli huonommat/tylpät nastat, 294:ssa on vissiin sama nasta kuin wxc300:ssa. Ainakin näin omista käytetyistä renkahista nopeasti katottuna.
296 on ihan onneton jääkelillä verrattuna 3-sataseen ja 29neloseen.
Min en itse asiassa ole huomannut mitään eroa toimivuuden suhteen tylppien ja terävien nastojen kanssa silloin kun rengas on uusi. Vasta kun ne nastojen kärjet kuluu asfaltilla pyöreiksi on alunperin terävä nasta ehkä hiukan pitävämpi. Olettaen, etteivät nastat uppoa renkaaseen kokonaan. Sitten kun otetaan verrokiksi alkuperäinen Freddie DH, alkaa eroja löytymään.
Löytyykös kokemuksia tuosta extreme 120 mallista, onko tuolla maastoon menemistä vai onko lähinnä nappulaisempi malli työmatkoille?
Tarvitsisin nastarenkaat maastoajeluihin enkä itse niistä hirveästi tiedä, joten ajattelin kysyä minkälaiset kumit kannattaisi hankkia. Itse olen katsellut extreme 294:sta ja hakka 300:sta. Hinta enintään 100 e kpl
http://www.fillari-lehti.fi/perus/li...sivu.asp#Saksa
tuolla muutama vaihtoehto paremmuudesta en tiedä
tuolta:
http://www.bike-discount.de/shop/a64...61-spikes.html
tai täältä:
http://www.bike-components.de/produc...dell-2010.html
Aina on gummit tulleet perille molemmista puljuista :)
jaa niin, tarkoittikohan tripla-zeta nastoja? no mut saa niitä metallittomiakin kumeksia molemmista
Hei.
Minulle tarjottiin 240-nastaisia Bigfootiin (jolloin rengaskoko ei olisi enää 29, mutta minua se ei haittaa)...
Löytyykö tarjoukselle kannatusta?
Ajo olisi ihan arkiajoa paikasta toiseen, oikeastaan kevyttä ulkoilua omaksi iloksi.
Kiitos kommenteista!
Mikähän on rengasleveys? Kevyttä ulkoiluajoa noilla tuskin tulee, kun rengas rullaa niin huonosti.
Kenda Khan 29 x 2.10.
on alkuperäinen, http://www.korsonpyorahuolto.com/pro...roducts_id=158 tuon kaltainen 40-662 lienee se, mitä tarjottiin. Bigfoot on muutenkin niin raskas, ettei mitään veliä, mutta pysyn mieluusti pystyssä!
40-millinen Suomityresin hakka240 riittää teillä ja ehkä kovilla poluilla (sellaiset oli aikanaan cyclocrossissa), mutta muualle en niillä lähtisi. Sitten on vielä extreme 294:t,jotka lienevät paremmat. Jos aiot ajaa vain kevyen liikenteen väylillä tms. voisi Schwalben Marathon winter 42-millisenä olla hyvä.
Kiitos, tiet ja kovat polut ovat varmaan pääkohde.
Nastarengasta maastoon hakusessa... Onko kellään kokemusta kummastakin renkaasta Ice Spiker Pro:sta ja Nokian 300:sta (vanha malli)?
Palstaa lukiessa olisin havaitsevani, että näitä kahta suositellaan maastorymistelyyn. Kumpikin on samaa hintaluokkaa, mutta onko kukaan ajanut kummallakin, jolloin osaisi kertoa enemmän kokemuksistaan?
Mulla on melempia. Aika samanlaiset renkaat kyseessä. Ice Spiker ehkä aavistuksen vakaampi lumessa.
Joo, semmoset löytyy kanssa. Rullaavuus on tiellä huonompi, mutta lumessa ei rullaavuurella ole juuri merkitystä. Ne painaa tietty kilon, mutta ei silläkään ole hangessa merkitystä.
Pito ja hallittavuus sen sijaan ovat ihan eri tasolla. Irtolumessa ja umpihangessa Litet on huomattavasti paremmat (=nopeammat). Extremet ja WXC:t jää sutimaan ja hakemaan selvästi helpommin.
Ainoiksi nastarenkaiksi en ehkä suosittelisi ainakaan eteläsuomen talveen. Ne kelit, joissa noista on oikeasti iloa on nykyään aika harvassa. Mutta, jos käytössä on useampi maastopyörä tai kiekkopari (tai jos asuu lumisella seudulla), niin suosittelen.
Itselläni on myös edessä nastorenkaiden hankinta, tosin hybridiini. Maasturissa on alla Nokian 294 Extreme 29, joihin olen ollut erttäin tyytyväinen http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Mutta tuollaiset nakit ei vaan mahdu pyörimään hybridissä, valitettavasti... Mutta kummalla seuraavista pääsisin mahdollisimman lähelle samaa suorituskykyä pitoa preferoiden siis:
Nokian Hakkapeliitta W240
vai
Schwalbe Marathon winter?
Jos pitää saada maksimipito loskassa ja muutenkin, niin sitten 240. Marathon Winterillä on taipumus kiemurteluun epätasaisella alustalla, 240 menee suorempaan. Rullausominaisuudet yllättäen toisin päin. Tänne etelään molempia kokeilleena on cc:ssa alla Marathon Winter. Puurokelit ajan maasturilla.
On jo varmaan ketjussa mainittukin, mutta kerrataan: Continentalin Nordic Spike on hyvin lähellä Nokian Hakkapeliittaa. Hinta on kuitenkin jonkin verran halvempi, esim.Bike24 myy alle kolmen kympin.
Ensikokemukset märällä asfaltilla Shwalbe Ice Spiker Pro edessä ja takana 304 mallista. Rullaavuus yllätti positiivisesti kun painetta +3 bar.
TODELLA miehekäs rutina lähtee ko laittaa asfaltilla menee, et kyllä käänty ihmisten päät ;)
Tänään kuitenkin matka jatkuu vielä kesärenkailla, kun kerran talvea vielä täällä turussa näy. Lyhyessä työmatkassa kiinnostaa eniten turvallinen matkanteko kelissä kun kelissä joka on turussa loskapaska jäätä. Kerron talvikokemukset sitten tammikuussa kun varmaan tulee ensimmäinen todellinen lumijää keli :D
Uskoisi ainakin hintalaatusuhteen olevan kohdallaan ja metsään on myös mentävä ku kunnon talvi tulee ja routa iskee!
Mulla on tuolla varastossa sellaset odottamassa maastosinkulaa varten. Saa nähdä miten äijän käy niiden kanssa.
Hankin hybridiin 35-622 Marathon Winterit saksanmarketista http://www.bike-x-perts.com/en hintaan 59,90e pari + 15e toimitus. Tähän astiset kokemukset Oulun ensijäillä enemmän kuin positiiviset, saa sitten nähdä minkälaisiksi heittäytyvät kun saadaan parempi talvi päälle.
Neuvoa kaipaan. Vähän kiire...
Kaupassa tarjolla fitness-pyörääni 28"
1) Nokian Hakkapeliitta w240 40-622
2) Schwalbe Marathon Winter 35-622
Kummat otan? Ajo pääasiassa tavallisilla talvisilla pyöräteillä/autoteillä. Ei kokemusta nastoista.
Marathonit on mukavammat ajaa. (varma tieto)
Nokialaisissa saattaa olla parempi pito lumessa/loskassa. (Spekulaatio)
Jos on tarve ajaa joku kilsan parin työmatka säässä kuin säässä, niin Nokian W240, muuten melkeinpä Schwalbet. Schwalbet rullaa todella paljon paremmin kuin W240, eli lenkkikäytössä ja pidemmillä matkoilla ovat huomattavasti mukavammat. Lumipöperössä Schwalben matalampi kuvio on nopeammin pulassa kuin W240, jossa on korkeampi ja karkeampi kuvio. Schwalbessa on pehmeämpi kumi, joten se kuluu hiekoitussepelillä ajettaessa Nokialaista nopeammin, ja on myös hieman W240:stä alttiimpi rengasrikoille. Itse en tosin ole kumpaakaan saanut vielä puhki, mutta Schwalbella on kilsoja huomattavasti Nokialaisia vähemmän.
Edellinen puhuu täyttä asiaa. Eturenkaana Schwalbe menee yhden talven mutta rengasrikkoja voi tulla. Taakse en moista pistäisi. Tänään oli Contin nastakumi ekaa kertaa alla ja selvästi schwalbee tönkömpi. Toivottavasti edes kestää...