OK. Lossin tien liikenne on sen verran vähäistä, että uskaltaa ajaa tien laidassakin. Pitää käydä huomenna testaamassa. Koitahan parannella flunssa kuntoon, ettei mene koko kausi pilalle.
Printable View
Joo, lähden huilamaan kotiin, mutta huomenna pitää käydä töissä hetki pätemässä. Sitä kun on niin korvaamaton. :rolleyes:
Miten tehdään "materiaalien" vaihdon suhteen. Luin kirjasi - harjoitusraamattu on ok ja erittäin kiinnostava, mutta liikaa suunnittelua vaatii mitään tarkkaa ohjelmaa noudattaa.
Moi!
Ilmoitelkaapa mistä päin löytyy kuivat ja hiekasta puhtaat tiet, niin voisi käydä aloittamassa maantiekauden. Viime viikon lumisateet taitaa pitää siitä huolen että sulamisvesiä valuu teille vielä jonkin aikaa. Kallan siltojen pyörätie oli eilen sunnuntaina aika heikossa fillarointikunnossa (autosta tiiraillen).
Etelä-Suomen kaverit kehuu jo hurjilla maantielenkeillä. Pitäis ittekki saada muutama lenkki alle ennen Malliksen reissua, ettei tipahda heti ensimmäisessä nykäyksessä.
Lossin tie on siis kunnossa, mutta onko se jo kilpurikunnossa?
-Make
Mikäli vielä kykenet lenkille niin eikös siellä tuo vaihtokin onnistu? Voin minä tulla piipahtamaankin (ja hakemaan vähän flunssan alkua) jos haluat.
MakeK -> Tuo Länsirannantie oli paljolti kuivaa. Mikäli haluaa, niin pahimmat lätäköt välttää kun ajaa auton ihan Länsirannantien alkuun. Onhan siellä muutama kostea varjopaikka, mutta et kai sinä sokerista ole tehty? ;)
Moro!
Täytyy käydä testaamassa loppuviikosta jos kelejä pitää. Vähän on tullut sokerikuorutusta pintaan vuosien aikana. Ei hirveesti nauti pienien kivien syömisestä ja fillarin kuuraamisesta joka lenkin jälkeen.
Eilen tuli kaivettua kilpuri "kaapista" ja otettua tuntumaa trainerilla terassilla. Oli ihan mukava ajella auringon paisteessa :).
t:Make
Olisko huomenna ketään lähdössä vaikka länsirannalle?
Voisin lähteä krossarilla sotkemaan sinne klo16 aikoihin?
Puolviisi taitaa passata mullekkin, nähdään Aakkosilla silloin!
Sunnuntain yritän päästä ajamaan ihan julkisesti, mutta kevyesti. Jos poikkeuksellisesti lähdettäisiin ABC-asemalta klo 10.00 maantiepyörällä. Minun kyytiin autoon pääsee keskustasta, jos renkaat ei kestä hiekoitussoraa. Lauantaina, jos ajan ajan ihan kokeilumielessä itsekseni, sillä puolitoista viikkoa tulee täyteen räkätaudin merkeissä.
Taitaa olla mahdolliset kaverit vielä aamuvirkumpia, kuin minä. Itselläkin vähän "keikkaa" pukkaa sunnuntaipäivänä ja onkin tarkoitus tulevista sunnuntaiajoajasta ehdottaa varhennusta klo yhdeksään. Se 10.00 on minun kannalta parempi nyt. Olen kyllä aika epävarma lähtijä sunnuntaina, sillä tässä kunnossa en kyllä voi ajaa, mutta jos tässä jonkun ihmeparantumisen huomenna kokisi.
Mie lähen varmaankin ennen klo12 ajamaan länsirannalle, jos joku mukaan tahtoo niin ilmoitelkaa!
30 km eli Ritisenlahti. Kaksi ajajaa. Lähinnähän tuo oli sairaankuljetusta kun toipilaana mukana yritin sinnitellä. Lähdettiin siis poikkeuksellisesti ABC-asemalta. Petosen ja Leväsen pääpyöräteitä on jo puhdistettu, mutta keskustan tuntumassa ei, joten varmaan ensi sunnuntaina ABC-asemalta myös lähtö.
Mie reippailin kaislastenlahteen ja takas. Matkalla näkyi kaks muutakin ajajaa:)
Kevyt nelikymppinen sunnuntaille. Mites viikolla olis ajoja?
Illalla silmään pisti, että Särkilahti-Jynkkä-Petonen akselilla on pyörätiet putsattu ja kuivat. Keskiviikkona ainakin minä voisin lähteä porukalla tuolle suunnalle. Mahdollisesti myös aiemminkin...
Taitaa jäädä loppuviikkoon ensi viikon ajot. Syynä ei ole viikon tulevat huonot säät. :rolleyes:
Kuinkas tämän viikon porukkalenkkeily? Onko sunnuntaina jo perinteinen Rastaantien Teboil - Helvetti - Rastaantien Teboil?
Huominen tekee ainakin minulle tiukkaa, kun on tuo Ghent-Wevelgem... Toki se loppuu ilmeisesti ennen kuutta.
Sunnuntain lähtöpaikka riippuu pyöräteiden kunnosta. Jos Teboililta pääsee ulos kaupungista putsattuja pyöräteitä pitkin, niin lähtö sieltä, muuten ABC. Ajan tänään yksikseni siinä viiden jälkeen ehkä Puijoa muutaman kerran maastopyörällä. Tauti vähän eilen uusiutui, joten täytyy tänään vähän tyhjentää nokkaa. Pe tai la voidaan sopia kai myöhemmin.
On niin paska sää, että ärsyttää!!!!!!!! Ei paljoa huvita fillarin satulaan nousta:mad:
Kohta lähden, kunhan Eurosportilta kisa loppuu. Baskimaan ajo on tulossa parhaillaan netistä ja Astana vetää pääjoukkoa, kuin Discovery/Postal aikoinaan (hienonnäköistä), joten ei malttaisi lähteä.
Baskimaan ...
Kävin äsken kolme kertaa Puijon ajamassa. Lähtö viivästyi, koska sain etujarrun jotenkin säädettyä (en koskenut mihinkään :() täysin hengettömäksi. Joku nuori herra oli viidesti ehtinyt Puijon ajaa. Hyvä, että muitakin kiinnostaa. Edellisestä puijoilusta olikin kolme viikkoa aikaa. Keli oli kauden paras. Ei satanut, oli lämmintä ja hapekas ilma. :)
Minä käyn huomenna testaamassa pohjoisen suunnan. Raportoin, miltä tiet näyttää.
Mikäli sunnuntaina on lähtijöitä enemmän kuin kaksi, niin voihan Antikkalan ohi pyyhkäistä ajorataa pitkinkin. Kallansilloilla saisi pyörätie olla kuitenkin putsattu. Ajorata on ehkä hieman riskipeliä :p
Jäipähän tänään sitten ajamatta. Pitää kihnuttaa illalla sisällä. :mad:
Onko huomenna lähtijöitä?
Kävisikö, että nähdään puoli viisi Rastaantien Teboililla?
Yhteislenkkimaantiekausi avattu pohjoisen suunnassakin. 3 mieheen Uuhimäki. Hyvä keli. Keskinopeus oli 23 km/h, vaikka tuli sotkettua ihan tosissaan. Huomenna 12.00 Teboililta jatketaan.
Tuosta Uuhimäestä mielipide kysely ja jos jollain on faktatietoa niin nyt ne esiin.
Minusta Essolta lähtevä nousu tuntuu vaikeammalta/raskaammalta kuin Ranta-Toivalasta lähtevä nousu.
Mikä lie syynä, mutta ratkaisu on helppo, pitää vaan ajaa lisää koko nyppylää.
Minulle raskaampi on Ranta-Toivalan puoli. Lisäksi siinä kovemmat vauhdit alamäkeen.
Tänään kahteen miehen lentoaseman lenkki. Kesä on näköjään tullut, kun lukuisa joukko Bianchi-miehiä näkyi lenkillä. Toivottavasti viikon päästä sunnuntaina on porukkalenkillä tungosta. Huomenna saattaa olla maantielle liian ikävä keli.
Minusta Ranta-Toivalan suunnasta ainakin mäki on jyrkempi. Ja eihän siihen saa edes vauhtia, kun se risteys on sillä lailla strategisesti sijoitettu.
Essolta nousu on kyllä pitkä, mutta "paljon" loivempi.
Ja tosiaan. Bianchi miehiä käytiin morjenstamassa Siilinjärven puolella. Sää oli melko arktinen, kun tuulikin jonkun verran. Varpaat säilyi lämpiminä, mutta sormia palelsi. Eikä fleece takin alla olisi ollut varmaan pahitteeksi.
Näyttää keli aamulla paremmalta mitä joku aika sitten. Lähdetään 10.00 Teboililta . Itse ottanen maantiepyörän. Keskustassakin on nyt soraa putsattu pois. :)