Kalavaaka näyttää aina liikaa.
Printable View
Kalavaaka näyttää aina liikaa.
Sunnuntailenkillä käytiin kolmeen mieheen lentokentän kautta Kasurilassa kääntymässä. Kahvitauko oli Vuorelassa ja sitten Julkulan rantaa Volttikadun nurkilta keskustaan. Ensimmäinen pätkä (30 km) keskinopeus 24 km/h (max 49 km/h) ja keskisyke nousi maastopyörällä 129:ään. Kahvin jälkeen vähän lyhyempi matka ja keskinopeus 19 km/h. Kevyempää oli eli keskisyke 127. Siltakirissä (2 kpl) syke nousi jo lähelle 170. Tänään oli tällainen 55 km kierros. Muilla tuli pitempi reissu mutta tässä "virallinen" versio. Itsellä olikin vähän reipppaammin perässä ajaa ja sen sain mitä tilasin. :)
Aattolenkki 31.12.2007 klo. 10.00. Vielä.
Tänään vuoden viimeinen lenkki 40 km kahteen mieheen - perinteinen Päivärannan ja Julkulan kierros + väli/-päätöskahvit Petosella herrasmiesmäisesti konjakilla. :)
StantheMan ,joka tänään ajetaan yhteislenkki ? HYvää TÄtä VUotta !:D
Uusia Vuosia! Tietääkö kukaan onko Kuopiossa missään tykkilatua? Antikkalan tykittämisestä olen kuullut huhuja.
Uuden vuoden ensimmäinen yhteislenkki huomenna eli normaali keskiviikkolenkki klo 18.00. Lähtöpaikka perinteinen.
Eli rastaantien teebee?
Ei pääse tännään ajamaan, reenaan pehmolelujen esittelyä tytölle:D
Inkilänmäki-Rahusenkangas-Päiväranta-Julkula. Tunti ja 40 minuuttia. 20 km. = keskiviikon lenkki. Pakkasta oli 10.
Kiitokset Hannibaalille "kevyestä" perjantailenkistä. Harvoin kaveri tulee "matkalle jätettyä" mutta oma koti kullan kallis ja lisäksi mansikka; muu maa mustikka. Varpaista meni loppu puoliskolla vähän tunto, muuten hyvä reissu. [Väinölänniemi-Likolahti-Päiväranta-Julkula -kierros, keskustasta 30 km noin).
Sunnuntaina 10.00 uudestaan....
Huh, olipa reissu!
Alkoi särkilahden kohdalla tuntumaan siltä, että minulla ei ole lainkaan varpaita/sormia. Oli suhteellisen pitkämatka pirttiin!
Mulle tuli kaiketi 50km, joka tuntuu nyt. Sykkeet aivan hirmuiset, joten jarrua pitää saada vauhtiin. Sunnutaista mie en lupaa vielä mitään, mutta ilo olisi tulla matkaan taas! Mäkiä on kuopiossa aivan liikaa/liian jyrkkiä:D
Mutta tienasimpa itselleni 7 olutta, matkani kesti yhteensä 3.5h. Tein uudenvuoden lupauksen, että jokaista lenkki puoltuntista kohtaan saan juoda 0.33cl oluen:)
Kannattaa hommata lämmitettävät pohjalliset. Ei palele sen jälkeen. Kuopion Sportiasta saa tinkaamalla 130 hintaan pohjalliset ja akkusetin.
Ei ole suuri hinta siitä, että jalat pysyy lämpiminä.
On totta, että varpaat viimassa jäätyy. Pitänee vähän lyhyempää lenkkiä kylmimpinä aikoina ajaa. Kohta menen Ohlssonille pohjallisia tutkimaan. Laken talvikengät (maantiekengät) tuntuivat ensi käytön jälkeen aika lämpimiltä, mutta niiden pohjalliset ovat aika surkeat. Toiset talvikenkäni Shimanon goret ovat kyllä ihan syyskengät vain.
Minä ajoin ensimäisen oikea talvilenkkini torstaina. -12
Nuo grillipohjalliset oli ja 2danger kengät ja päällä karvatassut. Ihan kuin kesällä olis ajanut.
Olen ollut liian pihi liian pitkään. Onko Ohlssonilla myös lämmitettäviä pohjallisia? Ostin sieltä lämmiettävät sukat, mutta ne eivät riitä jos on pakkasta.
Nyt pitäisi saada vielä lämmitettävät hanskat ja lantionlämmitin.;)
Mulla on Trekin kolmisormihanskat, jotka nousee hihan päälle. En oo tarvinnu lämmittimiä käsissä tarkenee hyvin yli (alle)-15:een. Merkki vaan on häppeellinen (B-luokan miehelle!)... mutta talavella ei kukkaan pimmeellä kahtele.
Ei löytynyt Ohlssonilta lämpöpohjallisia, ei sähköllä eikä ilman. Ennen oli. Pitänee entiset kengät ja saappaat käydä läpi, joskohan niissä jossain olisi paksut pohjalliset. Muutenkin tämä elämä on jo niin paljon akkuparistojen varassa, että jospa kenkien kanssa sentään ilman pärjäisi. :o
(C-luokan mies, joka ajaa Trekillä)
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Petri/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]Tervehdys täältä kylymän tuulisesta Oulusta. Kävin keskustelupalstallanne katsoakseni, saisinko lenkkiseuraa viikolle 3 (14-18.1).
Teillä on ollut keskustelua talvivarusteista ja haluaisin kertoa kokemuksiani omista varusteistani. Olen mielestäni löytänyt kohtuu hyvät ratkaisut varpaiden ja sormien palelulle. (viime vuonnakin pyöräilyä lähes 30 asteen pakkasessa....)
Kävin ostamassa elektroniikkaliikkeestä 2 kpl vastuksia (27 ohmia,n.2W), niiden päälle lämmitettävää kumisukkaa(kahta kokoa), hieman sähköpiuhaa ja pari katkaisijaa. Akkuliikkeestä hommasin 6 voltin akut (2 kpl), jotka pitävät sisällään virtaa 1.3 Ah, sekä akkulaturin. Laskennallisesti akut jaksavat lämmittää normaalilämmössä noin 3 tuntia (huom.kylmän vaikutus akun kestoon alentavasti)
Rakensin siis kengän lämmittimet itse. Laitan vastukset kiinni teipillä alumiinipohjallisten kärkeen ja jalka kenkään:rolleyes:. Akut tarrateipillä nilkkoihin...ja hyvin olen tarjennut! Hintaa projektille tuli hieman yli 30 euroa ( saattaa nykyään kustantaa lähemmäs 50 euroa).
Sormien palelu loppui siihen, kun hommasin Haglöfsin Winstopper-rukkaset (Merak Shell Mitten) Tuulen pitävän rukkasen sisällä on fleece-rukkaset(helppo pestä), joiden alle voi pistää vielä esim. Haglöfsin sormikkaat... Katselin netistä, enkä löytänyt enää kyseistä mallia mallistosta, mutta jos näitä ei enää valmisteta, luulisi, että vastaavia mallistosta löytyy. Rukkasen hinta oli 80 euron tuntumassa.
Niin pyörälenkeistä vielä...Olette ilmeisesti ainakin keskiviikkoisin ja sunnuntaisin pyöräilleet yhteislenkillä. Olen siis viikolla 3 Kuopio-Siilinjärvi-akselilla ja ajattelin ottaa cyklon mukaan ja lenkkeillä (pk-vauhtia...), jos pysyn terveenä....;)
http://i250.photobucket.com/albums/g...g?t=1199552962
http://i250.photobucket.com/albums/g...g?t=1199552919
http://i250.photobucket.com/albums/g...g?t=1199552987
Viikolla 9 päivystetään Kuopiossa normaaliin malliin. "Julkisia" yhteislenkkipäiviä ovat siis keskiviikko ja sunnuntai. Keskiviikot ajan yleensä silti yksin ja sunnuntaina meitä on noin 2,5 ajajaa per kerta. Muutkin päivät käyvät minulle paitsi ti ja to. Kuopiossahan ajelee talvisinkin paljon muitakin kuin minä, mutta he eivät ajoistaan ilmoittele ainakaan yhtä julkisesti tai/ja säännöllisesti kuin tällä palstalla tehdään.
Itse tulen vuorostaan viikolla 10 piipahtamaan Oulussa (Karjasillan poikia ollaan :cool:). Yritän saada maastopyörän matkaan silloin ja käydä, vaikka Punaista Pilveä, Iissä tervehtimässä pyörällä.
Tänään yhteislenkkinä Uuhimäen kierros, n. 40 km. Lähtöpaikalla ei muita näkynyt, joten seura oli kerrankin mitä mainioin. ;) Varpaisiinkin alkaa tunto jo palailemaan.
Huomenna keskiviikkolenkki 18.00.
Ja keskiviikkolenkkinä oli kolmesti Puijon mäki ylös. Tien reuna on oli vähän pöperöinen mutta muuten mukava keli. Pakkasta max 8.