Kyllä oli mukava lenkki. Kierrettiin katuma ja positiivista oli se, että salaluolan wanha polku on taas ajettavissa :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Kyllä oli mukava lenkki. Kierrettiin katuma ja positiivista oli se, että salaluolan wanha polku on taas ajettavissa :)
Minkälaista maantiepyörää (käytettyä) kannattaa kattoo esimmäiseksi maantiepyöräksi? Ei o mitään hajua näistä laitteista. Tähän asti oon ajanu maastossa M kokosella pyörällä ja se on osoittaunut sopivaksi. Tarviiko maantiepyöräily omat kengät, kypärän, ajovarusteita? Pyörällä ois tarkotus ajaa kesällä työmatkaa (50km) ja lenkkiä jos jää maastopyöräilyltä aikaa ja intoa.
Maastopuolen ajovarusteet käy hyvin alkuun myös maantiepyöräilyyn. Maastopolikimet ja kengät pelaa ihan hyvin. Pidemmillä lenkeillä alkaa sitten maantiekengät ja polkimet olla jo suositeltava. Hämeenlinnassa ei muotipoliisit vielä kovin ankarasti ole pienistä tyylirikoista (vielä) pamputtaneet...
Rungon koko pitää laskureilla selvittää/ päästä koeajamaan muutamaa pyörää niin löytyy se hyvä. Hatusta heitettynä lähtisin 52 rungosta hakemaan...
Sen verran noita mittataulukkoja katsoin et 54-55 tarjos mun mitoilla (176cm / 80cm). Kai se on sitten lähettävä jotain tollasta hakemaan ja testaamaan. Jos ei homma miellytä ni myyntiin takasi :). Mikäs noissa kengissä ja polkimissa on suurimmat erot? Uskon et mtb kengät ja polkimet kestää enempi kolhuja ja kävelyä mikä tekeen niistä varmasti raskaammat mutta mikä muu?
Haluutko alumiinista vaiko hiilikuituista pyörää? Sun koko luultavasti osuus paremmin tuohon 54 / M. Uskoisin siel hämeessä muutamalla ihmisellä olevan M-kokoinen pyörä. Jos nyt ei parissa vuodessa ole yllätys pituutta tullut. Itse olen sua reilun sentin lyhyempi, mutta hiukan pitemmät jalat. Oikea runko on mulle toisilla S ja toisil M. Eli siinä aika kiikun kaakun vaapun. Mut selkeemmin ole M-koon puolen. Ei muuta kuin rohkeesti testaamaan mahdollisimman montaa erimerkkiä. Sillä merkkien välinen koko ero voi hämmentää välillä
Hyvä vastaus Teepulta runkoihin liittyen. Merkkien erot on isoja ja toiselta merkiltä oikea koko on 52 ja toiselta 55-56. Kenkien ja polkimien eroista.. maantiekengillä ei käytännössä tee mieli kävellä yhtään. Maastokengällä nyt voi sen kilsan tai pari tarvittaessa talsia. Maastokengässä on enemmän sivuttaisliikettä lukitusasennossa ja lukitusmekanismi on polkimen molemmilla puolilla. Maantiepolkimessa lukitus vain toisella puolella ja yritetty varmaan aerodynaamisuutta hakea muotoilulla. Mä olen ajanut maantiekisojakin maastokengillä ja polkimilla, eikä ole vaikuttanut suorituskykyyn (samoilla wateilla tuntuu pärjäävän). Eli ihan edullinen ratkaisu on hommata se maantiepyörä ja pistää samanlaiset lukot kiinni siihen. Selviää sitten yksillä kengillä tarvittaessa.
Mä olen ajellut kaikki maantieajoni maastokengillä ja spd-polkimilla. Jos kengät ovat jäykkäpohjaiset (eli huonot kävellä), niin kyllä niillä satasen / kolme tuntia ajaa maantielläkin. Skeittikengän tyylisillä voi alkaa klossi painaa jalkapohjaan aika ikävästi.
Myös meidän seuralla TCC:llä on maantiepyöriä vuokrattavana http://www.tawastcc.com/vuokrattavat-pyorat/. Viime kesänä vuokrasin viikoksi ja ajoin viikossa parisataa kilsaa omilla maastopolkimilla ja kengillä, hyvin toimi. Samalla sain testattua runkokokoa ja ainakin Jamiksen 54cm oli mulle sopivan kokoinen (174cm/64kg).
Onko ketää lähössä kiertämään Aulangon reittiä huomen aamupäivästä?
Näissäkin eroja riippuen merkistä. Itse ajan maastossa Shimanon XTR ja maantiellä Speedplayn polkimilla. Speedplayn maantiepolkimet ovat kaksipuolisia kuten maastopolkimetkin. Lisäksi niiden vapaaliike on selvästi laajempi ja "liukkaampi" kuin noissa Shimanon maastopolkimissa.
Puolen päivän jälkeen saattaisin joutaa kiertelemään aulankoa
Saimou83 & Juniper mihin aikaan aiotte lähteä?
Mä voisin olla vaakunanrannassa 12:00 ja kylpylällä muutamaa minuuttia myöhemmin
Joo, vähän yli 12 kylpylän edessä.
Tulen sinne
Kerkesin perskules jo enne puoltapäivää takasi. Onko kukaan muute sattunu löytämää minkäänlaista avainta MTB-reitiltä? Hukkasin joku viikko sitte.
Ei mekään polulle asti päästy kun tuli tekniikkamurheita mutta ajettiin kuitenkin reilu kolme tuntia toisella puolella kaupunkia.
^Sitä ihmettelinkin kun tässä puhelitte aulangosta ja menitte väärään suuntaan. Puserot oli kuitenkin ihan puhtaat l. oletin ettei polulla olisi vielä käyty.
"Meidän sakki" ajeli 70 km vaikka alkusuunnitelmat olivat 90-100. Kun keli ei lämmenytkään ja tuli vilu sekä [emoji29].
Hätilässä hyvä kahvila samaisessa risteyksessä "Sokerileipuri Suominen" ( muistaakseni) on erinomaiset vaniljapullat[emoji507]Suosittelen.
Päästiin ajamaan alun noussut ja kihtersuon jälkeen keulani pölytiiviste pullahti irti..... Eli paineet karkas. Eikun kotiin ja paineet takaisin keulaan. Jatkettiin sitten polkuilua loimalahti-Hirsimäki akselilla. Nyt sitten otin varoiksi keulan auki ja perus puhdistus, voitelu selä nesteiden vaihto....
Huomenna mtb-lenkki taas Hotelli Vaakunan rannasta kuudelta.
Edu: Millasta vauhtia ootte suurinpiirtein pitäny mtb-lenkillä porukka-ajossa? Aika, keskinopeus?
Edu: Millasta vauhtia ootte suurinpiirtein pitäny mtb-lenkillä porukka-ajossa? Aika, keskinopeus?
Porukkalenkeillä koitetaan vauhti pitämään hitaimman mukaan ja kesto sovitaan lähtiessä. Yleensä noin 2-3 tuntia. Keskinopeus vaihtelee maaston mukaan suuresti :)
Joo, esim viikko sitten katuman kierroksella kaikkine taukoineen vauhti oli varmaan noin 10 km/h.. itse ainakin yritän ajaa niin, ettei ihan täysillä tarvi punnertaa kuin kaikkein raskaimmissa nousuissa. Eli ei missään nimessä "treeniä kisoihin" vaan mukavaa yhteisajelua.
Tiistaina ajetaan kohinoor cup moottoriradalla. Ensimmäinen osakilpailu on samalla bianchi cup osakilpailu.
Mä olen sen verran sokeria, että taidan skipata tänään lenkin..
Niin jää minultakin väliin kun ei kerkii....
Tänään uusi yritys mtb-porukkalenkille. Lähtöpaikka moottoriradan puomi klo 18.