Oliko eturieska sama sisällä ja ulkona?
Printable View
Oliko eturieska sama sisällä ja ulkona?
Kyllä oli, isolla tietysti.
Onko kellään jo omakohtaisia kokemusta älypyöristä? Mitä ilmeisemmin lastentauteja ja suunnittelumokia löytyy.
Tacx Neo Bike: hinkkaa nivusia ja reisiä?
Wahoo Kicr Bike: etupää notkuu kireissä?
Wattbike Atom: vain 170mm kammet?
StagesBike: vaihteiden vaihto tuntuu... oudolta?
Mikään tarjolla olevista älypyöristä ei tosiaan tunnu vielä olevan "täydellinen", kaikissa on jotain hyvää ja jotain huonoa. DC Rainmakerin arvosteluista oli paljon hyötyä valintaa pähkiessä. Wahoossa hyvät vaihtajat ja mielenkiintoinen kallistusominaisuus, toisaalta hinta kaikkein kovin ja tuo paksu putki joka saattaisi hinkata reisiin. Vähän epäilytti myös kestävyys. Tacxissa hauskana ominaisuutena eri tienpintojen simulointi, mutta myös paksu putki. Wattbikessa olisi valmiina TT-tanko, mutta kampiin ei voi tosiaan vaikuttaa ja oli kovaäänisin näistä. Stages vaikutti tästä nelikosta parhaalta kompromissilta, myös hinnan suhteen. Vaihteiden vaihto ei ole yhtä hyvin toteutettu kuin Wahoossa, mutta huhuja kuultu jonka mukaan firmwarepäivityksellä saisi vaihdon yhteyteen vastaavan naksauksen kuin Wahoossa ja Tacxissa. Lisäksi Stagesiin saa lisättyä extravaihdinkytkimet TT-tankojen päähän, jota pidin hyvänä ominaisuutena koska ajoasento on pääosin niiden päällä löhöämistä.
Eli Stagesbike on tilauksessa, katsotaan sitten miltä vaikuttaa kun näillä näkymin heinäkuun lopussa saapuu. Facebook-ryhmän mukaan jonkinnäköisiä lastentauteja tuntuisi olevan mutta onneksi asiakaspalvelukin tuntuu Stagesilla olevan kunnossa.
Aluksi pahoittelut etten kahlannut ketjua lävitse. Vähän taustalla kolkuttelee ajatus josko talveksi traineria hommaisi.
Vieras alue mulle nämä trainerit täysin, mutta ilmeisimmin teknologiaa saa hyödynnettyä varsin mukavasti nykypäivänä?
Asiaa saa avata mulle enemmänkin, jos mielenkiintoa riittää. :)
Garmin Edge 530 löytyy, kadenssi ja sykeanturilla. Mihin kaikkeen nykyaikainen trainer pystyy, mitä kaikkea pystyn sillä tekemään?
Joitain suosituksia/linkkejä keskitason(?) laitteista, sellainen jota ei tarvitsisi heti päivittää parempaan. Mutta ei myöskään maksaisi ihan mahdottomia.
Edit: Ajaneeko tämä asian, noin esimerkiksi?
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...hoCA4AQAvD_BwE
Edit2: vähän omatoimista googlailua ja onhan toi aika huikeaa! :D
https://www.youtube.com/watch?v=q8fArWR-CsE
^ kyllä Eliten Suito hyvin asiansa ajaa. Itselläni ei tuota ole mutta netistä lukeneena ihan hyvä peli sisäharjoitteluun. Eliten laitteet eivät ole tässä taloudessa ainakaan vielä luottamusta pettänyt.
Talvella hommasin itselleni ekan sisävatkaimen. Koska Tacx oli loppu joka paikasta taloon tuli wahoo kickr core. Olen ollut tyytyväinen.
Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla
Zwiftin iPad-sovellus, onko toimiva?
Punttihuoneeseen vois trainerin hankkia, mutta lisäksi tulis ainoastaan iPad.
Tv:tä tai tietokonetta ei.
Eli iPadille teline tankoon; kai tuolla jo tylsyyden tappaa?
Edit: kuinkas tuo Elite Suito, vaatii nettiyhteyden? Onnistuuko kännykän hotspot?
Vai käytetäänkö siis iPadin nettiyhteyttä?
Punttihuoneessa ei siis ole nettiyhteyttä; käytössä puhelimen 100M hotspot, ongelma?
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
iPad lienee ihan toimiva laite Zwiftailuun. Elite Suito/harjoitusvastus ei tarvitse nettiyhteyttä, Suiton parittaa Zwiftiin vaikkapa bluetoothilla iPadiin. Zwift on ainoa joka tarvitsee nettiyhteyden jos haluat muitten kanssa ajella. Jos haluat yksin ajella niin kirjautuminen vaatii nettiyhteyden jonka jälkeen voi ottaa wifin pois päältä ja ajella yksin.
^Kiitos selvennyksestä.
Pitänee syksyllä kiskoa ostohousut jalkaan. [emoji16]
Edit: ja taitaa syksyyn mennäkin; eipä ole juuri Eliteä saatavilla tällä hetkellä.
Saariselälle ajamaan, ja joo, ollaan UK-puiston ulkopuolella. Lopussa tippunut nenäliina haettiin maastosta myöhemmin. https://videos.kinomap.com/en/watch/apx485
Kuinkahan mahdolliset takuukeissit hoituu jos Eliten tilaa ulkomailta? Vai onko viisainta maksaa muutama kymppi lisää ja suosia kotimaan kauppoja?
Voi olla että syytä varautua ihan mihin vaan takuu asioissa. Tuli tuosta mieleen Velogin video joka koski tässä tapauksessa polkupyörää jonka oli ulkomailta ostanut ja pääsi kokeilemaan takuun toimivuutta, tuosta voisi vetää joitain johtopäätöksiä ja ajatuksia takuun toimivuudesta.
https://www.youtube.com/watch?v=XkM6Cok6jJc
Tästä tuli mieleen, että jos jollain (esim. itsellä) sattuu olemaankin niin ettei pysty samaan suoritukseen sisällä kuin ulkona niin onko harjoittelu sisällä koskaan optimaalista? Jos jokaisen vedon joutuu tekemään pienemmillä wateilla sisällä kuin ulkona, MUTTA jos se tuntuu yhtä pahalta kuin ajaisi ulkona isommilla wateilla onko harjoitusärsyke sama? Hieman offtopic..
Seuraava kokemus on asiasta: Kyseessä Elite Qubo Digital Smart B+, jonka ostin saksalaisesta nettikaupasta (Bike24). Noin vuoden käytön jälkeen vastuksen säätö lopetti toimintansa. Olin yhteydessä myyjään, he pyysyvät lähettämään vehkeen heille ja lähettivät minulle palautuslapun, jonka liimasin palautuslaatikkoon ja palautus hoitui kuluitta. Bike24 tsekkasi laitteen, lähetti sen valmistajalle korjattavaksi ja kuusi viikkoa myöhemmin laite tuli minulle takaisin korjattuna. Suoria kuluja takuuhuollosta ei tullut, mutta kalliiksihan tämä kävi, koska arvasin että huollossa aikaa tulee kulumaan ja hain saman tien kivijalasta Neo 2T:n, niin eivät katkenneet talven traineriajelut. Qubon olen sittemmin myynyt pois, koska kahdelle trainerille ei ole käyttöä.
Qubo oli minusta hyvä harjoitusvastus enkä olisi siitä luopunut, jos ei olisi tullut tätä huoltokatkoa. En osaa sanoa olisiko huolto toiminut nopeammin paikallisesta kivijalkaliikkeestä ostettuna, koska laite kävi valmistajalla huollossa joka tapauksessa. Bike24 hoiti homman mielestäni hyvin.
Wahoo Kickr first gen on alla nykyään. Toimii edelleen luotettavasti. Ajan n. 250 tuntia talvikaudessa. Mutta minkä hommaan sille backupiksi ensi talveksi?(ei kai se oo ikuinen?) Treenit ajan käyttäen Zwift/ TP. Hinta ei sinänsä niinkään kiinnosta, kunhan alla on toimiva kokonaisuus myös jatkossa. Traineripyörä on erikseen mulla olemassa. Kukaan ei varmaankaan tiiä, kauanko ite traineri kestää? OP:llä vissiin vielä toimii tää samanlainen trainer kuin mulla?
Mulla on kaapissa parikin vanhaa wheel-on traineria, toinen älyllinen ja toinen älytön. Wattipolkimilla kummatkin näistä (sekä rullat) toimivat ihan kuten Zwiftissä "trainer difficulty" nollassa.
Elite Diretosta vaihdettiin hihna viime joulukuussa muistaakseni 7000-8000 km kohdalla. Pian alkaa olla takana saman verran tällä uudellakin hihnalla. Muuten olisin antanut nuo vanhat trainerit pois, mutta tämä varalaitteen tarve on pitänyt ne talossa.
Alkaa olemaan runsaudenpula näistä alle 800€ suoravetotrainereista. Koska omasta takaa löytyy wattipolkimet/kammet ja nopeusanturit niin ehkäpä tärkeimmäksi ominaisuudeksi jää HILJAISUUS, koska laitteella on tarkoitus vetää aamutreenejä muiden nukkuessa yläkerrassa. Pyörät ovat pikalinkkumallia, mutta läpiakseliominaisuus lienee jo lähes itsestäänselvyys. Zwiftiä olisi tarkoitus ajaa jatkossakin.
Useamman vuoden vanha BKOOL:in vastusohjaus lakkasi toimimasta, mikä ei muuten haittaisi, mutta vakiovastus ei riitä 50/11 välityksillä vaan kadenssi nousee esim. FTP-testissä pitkälti toiselle sadalle, joka laskee tulosta sykkeiden karatessa.
Elite suito ja Campagnolo? Mites Suitoon Campan kasetti istutetaan? Raimakerin mukaan senkun laittaa?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...52f5959923.jpg
Ostettava vapari itse?
https://www.bike-discount.de/en/buy/...ub-body-560057
Muuttuneiden kuvioiden vuoksi ei tahdo keretä enää ajamaan "riittävästi", niin täytyy nyt traineri hommata että pysyisi edes jonkinlainen kunto yllä. Ei aiempaa kokemusta lainkaan kyseisistä härveleistä. Hyvä pitäisi tietysti saada, jotta ei rupea heti hatuttamaan. Netin arvostelujen perusteella Wahoo Kickr tai Kickr Core vaikuttaisi hyvälle. Monessa arvostelussa sanotaan, että suorituskyky lähes identtinen. Hinta eroa kuitenkin 400€...
Onko kukaan bongannut Elite Suitoa Suomessa myynnissä?
Eioota jokapaikassa..
Muitakin saman hintaluokan trainereita saa suositella.
Verkkokauppa.comin mukaan Suitoa olisi saatavilla elokuussa, eli ei pitäisi kovin pitkä toimitusaika olla? On kyllä hinnaltaan houkutteleva vaihtoehto.
Kun Suiton yhdistää Campagnolo setuppiin, suositeltavaa kai kuitenkin hankkia trainer-setupiin Shimanon ketju?
En viitsi hankkia Campan vaparia+pakkaa tuohon erikseen.
Mulla traineri meinaa innostua laukalle loppukireissä - eli kun tulee tosi tiukka sprintti (esim. 800W/80rpm tai 1000W/110rpm), revin tangosta alaotteella sen verran että fillari ja traineri törmäävät edessä olevaan pöytään. Muuten tuo Elite Direto (15 kg) on kyllä tukeva, mutta viisi lisäkiloa voisi olla hyvä, tai sitten lisäpaino/pulttaus.
Ajatteko te kisaa ja pysyykö pyörä paikallaan?
JK. Tässä saattaa olla myös asennosta johtuvaa ongelmaa. Kun tanko on 16 cm satulaa alempana ja ote ehkä 30 cm alempana, suuntautuu vartalon liike-energia aika tavalla eteenpäin.