Jostain syystä tulee aivan samat ajatukset itselle.
Voi tietysti johtua ihan vanhanaikaisuudesta.
Tätä menoa on varmasti viimeistään kolmen vuoden päästä pluspyörät vähän karkeammin renkain legendaarisen Päitsin startissa.
Printable View
Kyllähän tuonne mahtuu sähkölläkin sekaan. Kuitenkin pelkkä sähkömaasturi tapahtuma olisi vielä toistaiseksi aika pienimuotoista väkertelyä. E-mtb lähtö voisi olla ihan mielenkiintoista seurattavaa omien ajelujen lomassa.
Minä aikoinaan katselin Motoparkissa yhtä erikoista kiihdytysautoa johon oli laitettu todella isot takarenkaat. Tästä yllättyneenä huusin kavereille että "Hei tulkaa katsomaan mitkä munkit!" Samalla huomasin viereeni tulleen todella iso rintaisen naisen joka katsoi minua aika tuimasti. :)
Mutta se Tahko, maksettu on koska pakkohan se on mennä kun nyt tulee 10 kerta täyteen. :)
Neljän tunnin alitus kyllä houkuttaisi...ekalla kerralla oli kyllä vähän räpellystä, josko sitä toisella kerralla onnistuisi[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moi. Kolmatta kertaa on tarkoitus Tahkolle mennä 60km ajamaan, tälläkertaa täysjäykällä fatbikella. Mietin tässä sopivaa lähtöryhmää. Eli kuinkahan paljon tuo läski liikkuu hitaammin tahkon reitillä, kuin viime vuonna käyttämäni molemmista päistä 110mm joustava 29?Itselläni kokemusta läskillä ajamisesta n. 500km, eli kokeneemmilta kuulisin mielelläni näkemyksiä. Kiitos.
Ilmoittauduttu kait. Jotenkin sekava tuo osittain tyky-onlinella maksaminen. Tuli ensin lukemaan, että ei onnistunut, mutta sit kuitenkin nimi löytyy listalta. Muilla tökkinyt tuo tykyonline?
Jos ajelet 60km niin siellähän on läskeille oma lähtö, pääset siinä kaltaistesi joukkoon. Kuinka paljon hitaammin läski liikkuu? No siihen vaikuttaa noin sata eriseikkaa. Polkija , keli, kunto, päivänkunto, letka missä ajat, fiilis, onko ongelmia matkalla, viimsen kuukauden valmistautuminen, onko emäntä ollut lempeä viimeisen puoli vuotta vai ei..... Minä oon joskus menneisyydessä kiertänyt tahkon 100mm joustavalla 29 täpärillä 3h50min. Nyt viimeiset 2 vuotta tullu kierrettyä Läskillä, viime vuonna 3h23min.
Se miten paljon hitaanpi/nopeampi Läski on riippuu ihan sinusta!
Noniin, kiitti. Jos nyt oletetaan, että keli, kunto yms. Ovat samat kuin viime vuonna, niin oletan ajavani läskillä hitaammin, kuin täpärillä. Lähtöryhmällä toki voi vaikuttaa ja siksi kysymykseni esitinkin. Sinulla todennäköisesti kunto on noussut, kun olet pystynyt noin huimasti läskillä ajamaan kovempaa, kuin 100mm joustavalla 29 täpärillä, joka mielestäni on Tahkolle ehkä se optimaalisin vaihtoehto. Itse ajoin myös viime vuonna 3.23. Tarkoituksena on siis löytää mahdollisimman sopiva lähtöryhmä, jossa välttyisi liialta jonottamiselta ja tunkkaukselta.
NO jos olettaan jotta sulla kunto sama ja se sinun Läski ei ole mikään "kivireki", niin en näe mitään syytä että miks et pystyis ajaa tuohon 3.30. Tietysti suurin vaikuttava asia on se sun Läski ja letka mihin satut ja sun ajotapa( sopiiko jäykällerunkolle vai hidastaako menoa ). Kyllähän sulle on jo varmaankin muodostunut kuva kun oot jo ajanu Läskillä vauhti verrattuna 29:n. Läskissä minusta on suuri vaikutus vauhtiin pyöriänmassan paino, renkaan rullaus ja käytetty renkaanpaine. Vaikka Tahkolla on paljon maantietä ja tasaista paanaa niin ei kannata lähteä liian kovilla paineilla, sillä silloin häviää ihan tolkuttomasti huonoilla osuuksilla. Kannattaa mielummin etsiä renkasta mikä rulla myös niillä hyvillä pätkillä pienellä painella.
Minä suosittelisin sulle 9.15 lähtöä. Menet siinä melko keilulli, niin pystyt melko varmasti ajamaan paremman ajan kuin 9.00 lähdön loppupuolella. Alun saat ajaa omaa vauhtia ja Kinahmin jälkeen on jo polulla tilaa niin, loppukin menee suht mukavasti. Mut jos haluat ajaa parhaan ajan mikä on sinun kunnolla on mahdollista niin silloin vastaus on Yöpyöräily, ei tarte jonotella.
Valmiina? En millään tasolla.
Kiitti. Ei tuo meikäläisen läski ihan kivireki ole (n.12kg), mutta tällä hetkellä vaikuttaa, että tiellä ajaessa häviää aika paljon 29:lle. Juurakko-/kivikkojumppaa en ole vielä päässyt kunnolla kokeilemaan, koska meillä polut vielä lumessa/jäässä. Renkaita en ala vaihtelemaan ja vaihtoehdotkin on aika vähissä, kun mulla on 27,5 kiekot. Saa nähdä mihin tässä päätyy. Onneks on vielä aikaa arpoa.
Minkä takia sinne Tahkolle pakko lähtee läskillä, jos parempikin vaihtoehto löytyy tallista? Siirtymää kumminkin suurin osa matkasta, joten ei pääse läski oikeuksiinsa.
Miksi pitää lähteä Läskillä, en oo vielä pystynyt perustelemaan itsellenikään ja 180km tietty... Joulukuussa selkä venähti meni reilu kuukaus reenaamatta sit ku pääse reenaa Nii polkemista ja bodaamista ja jalat aivan tukkoon bonuksena 2 viikkoo flunssaa. Ihan vi**n valmiina ollaan
Täällä ollaan täysin valmiita. 10 kerta olisi tulossa, ja jos vaikka alle 7 tunnin pääsisi tuon 60 km. :)
Ja pitäisikö vohvelin syönnissä tehdä samalla oma ennätys? Harmi kun en muista omia pohjia, olisiko ollut ehkä 7-8 palaa? ;)
Jollain pistää tänne viime vuoden 60km gpx?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oon jo valmis, mutta tässä saa renkaiden speksaaminen kohta ihan uuden ulottuvuuden jos kesä ei tule ollenkaan. Eli Racing Ralph vai Ice Spiker Pro?
Ennemmin isp alle ja kitkat reppuun, näyttää todennäköisemmältä.
Valmis? Ihan sama en ole tulossa..
Harkinnassa josko elämän ensimmäiseen joukkotapahtumaan lähtisi ajamaan.
Ensikertalaisena 60 km varmaan menee ihan ok kunhan ei ala liikaa reuhtomaan. Mutta mietin millä tonne nyt kannattaisi lähteä?
Laufilla varustetulla Farley 9.8:lla vai täysjousto Farley Ex 9.8:lla? Ja oikeilla 4.5-4.8 läskirenkailla vai 3" plussakumeilla?
Auttakaa aloittelijaa :)
Muovirunko plussakumeilla on kevyt kantaa ylös Taivaan portaita.
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Jos ei ole mitään hirveitä aikatavoitteita tai muuta kilpailumeininkiä, vaan lähtee nautiskelemaan, niin ihan sama millä ajaa kunhan sillä osaa ajaa..tai riippuu mistä nautintonsa saa voihan se olla kurjuutuskin joillekin.
Jotain tollaista, kävin äsken makustelemassa röllipolulla. Hissitolpan mää tarvin, kun oon vanha ja onneton kuski ja kerran Tahkolta lähtenyt olkapääleikkaukseen...https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...93c103429d.jpg
3,5 viikkoa Tahkoon ja en ole valmis. Tosin tänä vuonna retkeillään yölähdössä täysjäykällä jolle lupasin jo viime kesän jälkeen eläkepäivät...
Mitenkähän käy loppulaskun kanssa tänävuonna, eturinteissä huhujen mukaan vielä reilusti lunta.
Näkeekö jostain reaaliaikaisen tilanteen ilmoittaneiden suhteen?
Viime viikolla rinteissä olisi voinut vielä järjestää Tahkon Megavalanchen, mutta nyt lumet jo vähissä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e498d7b4c2.jpg
Enemmän olisin huolissani Rahasmäen laskusta, jossa melkoisesti tuulenkaatoja (kukaan vastuullinen metsäkoneurakoitsijahan ei tuollaista sotkua jättäisi jälkeensä). [emoji15]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b70c8bb5c5.jpg
Onko nuo oikeesti tuulenkaatoja vai onko siellä moto käynyt reihumassa?
Siinä on jollekkin hyvä risusavotta :)
Moto on käynyt riehumassa. Näytti siltä, että puuta on kasattu tarkoituksella reitille ja ideana varmaan ollut estää koneen uppoaminen. Jälkisiivoukset vain jäänyt tekemättä. Tuollaista jälkeä oli noin 300m matkalla.
https://secure.onreg.com/onreg2/star...ex.php?id=3498
Linkki löytyy myös tahko mtb:n kotisivuilta.
Moro ja kiitos raporteista! Reitti käydään kokonaisuudessaan läpi ennen tapahtumaa. Raivausta ja korjaustoimenpiteitä tehdään parasta aikaa, mutta tapahtumaa varten tehtävä viimeinen viilaus tehdään vasta tapahtumaviikolla. Silloin mm. niitetään pitkä heinä pois polkujen varresta.
Reitti on tällä hetkellä pieni murhe järjestäjällä. Paljon suurempi ongelma on tämä tänään uutisoitu asia (uhkaako jopa tapahtuman peruuttaminen?!?): http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005243092.html
Järjestäjä tekee kaikkensa tilaanteen normalisoimiseksi kuun vaihteeseen mennessä... :P
Tarkoitus olis käydä itsekin tsekkaamassa reitti lähipäivinä.
-Make [emoji12]
^Toivottavasti tuo ei koske paarmoja😅