Tänään töihin ja takaisin:D.
Printable View
Tänään töihin ja takaisin:D.
Eilen Kallahdenselän jäällä n. 7 km. Aurinko pastoi, - 8C.
Eilen kanssa jäällä hiihtelyä kolme tuntia. Olisin mielelläni pidempään viihtynyt, mutta alkoi rassaamaan, kun vettä oli lumen alla muutaman sadan metrin välein ja sukset siis paukahti joka kerta jäähän. Muuten ihan hienoa taas ja arska paisteli myös ja ilman takkia pärjäsi just ja just.
Metsäpätkä ja meren jäillä umpihankea, vanhaa latua ja vesihiihtoa varmaan seitsämän kilsaa, oli kevyttä ja raskasta .. vuoden eka
3200 kilokaloria varisi ladulle. 10 kilsaa ummessa ollevaa latureittiä ja loput rapiat parikymmentä hienossa kunnossa olevaa latureittiä. Jostain syystä Pyhällä oli jätetty osa reitistä avaamatta ja juuri se joka menee mökin ohi. No ihan kivaa oli silti.
Minä en hiihdä.
Tänään 2,5 h Näsijärven jäällä. Taisi tulla jokunen kilometrikin.
Tunteroinen tänään.
Eilen 5 tuntia puskahiihtoa, umpihankea. Oli kyllä nautinto, luminen metsäkin tajuttoman kaunis.
Elen parikymppiä luistellen Paloheinässä. Hyvät olosuhteen..
Just äsken Herttoniemen latuja. Aika pöpperöistä. Läskillä ensin ladun varteen. http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...1b5b053759.jpg
Tunteroinen tänäänkin. Vähän lyhyeksi jää lenkit kun juniorit on mukana ja meillä mennään aina viihtymisen ehdoilla nuorisourheilussa. Mutta en valita vaan oottelen milloin alkavat huutamaan "latua" :)
Pertsaa tänään Kisikseltä Paloheinän mäki kiertäen takaisin. Harvoin on Urheilukadulla yhtä hyvä luisto. Keskusmetsässä vähän pöhmeröistä sateen jälkeen.
Olen kyllä hiukka kade noille helssinkiläisille:) Lunta ja latuja pitkin ja poikin. Täällä kierretään 1.8km tykkilumilatua 2 vuorossa. Lasten pulkkamäkikin tykkilumen varassa ja tammikuu lopuillaan! Ipa:n meinigille iso peukku!
Pakkasjakson jälkeen pitäny purkaa paineita 2krt/päivässä molempina vapaapäivinä.
Pikaiseen perinteistä 4.86 (1kierros) km ja näpit jääty :-( . Mitenkähän sitä viime talvena tarkeni? Vielä heinä paistoi paikoin ladunpohjasta.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
jääladuilla pertsaa 16 km,paljon oli porukkaa jäällä.
eilen vaan 5 km mutta pakkanen alkoi kiristyä iltaa kohta ja oli pakko palata lyhintä reittiä kotiin
Olisit odottanut pari tuntia; ainakin Kivikossa sai iltapäivällä puoli kolmen aikaan hiihdellä koneen ajamaa uraa. Talven eka lenkki mulla, 15 km, kakkossuksilla mahdollisimman rennosti. Viimetalvista liisteriä pohjissa sen verran ettei pito-ongelmia ollut (jos niitä muutenkaan tuommoisella kelillä on).
PS Sukset+sauvat (a) nippusiteillä runkoon, (b) nippusiteillä reppuun vai (c) kainaloon ja yhden käden tanko-otteella liikkeelle?
d) sukset+sauvat nipussa oikeassa kädessä joko ohjaustangon päällä tai tanko suksien välissä ( vuosien kokemuksella )
Eilen 17 tänään 17 😊👋
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Eilen koirien kanssa vetotreenejä tunti + alku/loppuverkkana kymppi järven jäätä.
Lauantaina Kallahden jäällää puolitosta tuntia, tai oikeastaan minuuttia vaille. Ei kivaa, jäällä oli vettä lumen alla.
Kannattaisiko kadehtia myös meitä osa-aikalappilaisia ja natiivilappilaisia. Pyhällä on ollut hienot hiihtokelit marraskuun alusta alkaen. Tosin melkein pari viikkoa oli niin kireät pakkaset, että ladulle ei mieli tehnyt mennä. Nyt on taas lauhaa, mutta lunta satelee perjantaihin saakka tällä viikolla ja kelit eivät ole luistavat. Hiihdin kuitenkin parisenkymppiä pertsaa vaikka tuntui kyllä hiekkalatuhiihdolta. Tulis nyt sinne Savvoonkin lunta, että pääsis vaimon viereen. Mitenkähän sitä on siellä oikein venkuloitu kun lunta ei tule ihmisille hiihdettäväksi.
Tänään 15 km töihin ja takaisin. Huomennahan alkanee satamaan (vettä), joten olikohan ne talven hiihdot täällä tässä.
Luonnonlumihiihdot mahdollisesti eli pahimmassa tapauksessa ovat ohi, mutta tykkilumipatjathan kestävät vesisadetta vaikka viikon putkeen.
Mä jatkoin eilen hyvin alkanutta hiihtokautta ja siirryin suksin Paloheinään ja takaisin. Kilometrejä kertyi tasan 40, osa hyvää konelatua, osa huonoa ja osa laduntapaista. Huomenna ei varmasti huvittaisikaan hiihtää...
Tänään meinasin lähteä hiihtämällä töihin. Fischer Zerot oli jo valmiiksi tuunatut, mutta sitten hokasin, että hiihtovaatteissani kastuisin litimäräksi. Niinpä lähdin fillarilla.
kuovipolulle: Liikuntavirasto ei aio lumettaa Hertsikan latuja. Vieressä on kyllä valtavat kasat tykkilunta, mutta ne roudataan Kivikon hiihtohalliin tai Mustavuoreen, toivottavasti ei sentään lumenkaatopaikalle.