Ei vieläkään. Aikaisintaan huhti - toukokuussa lämpenee...
Printable View
Ei vieläkään. Aikaisintaan huhti - toukokuussa lämpenee...
Mitä luultavammin kyllä lämmitän.
Varsin todennäköistä se on.
EDIT: lämpiää juuri nyt
Jep, avaran luonnon jälkeen kyllä!
Väänsin siellä patteria isommalle, kun heitin pyörälenkkikamppeet lauteille kuivumaan. Itse lämmittelen huomenna jälleen uimahallin saunassa ja niin tein eilenkin. Sauna ilman allasta ei houkuta tälläkään kertaa.
Totta munassa lämmitän. On kuulema kivaa puuhaa sellainen.
Olen saattanut tämän jo aiemminkin kertoa, en ole varma.
Kaupunnissa meillä on Atomi-sauna. Se lämpiää seuraavasti ja on tulinen:
- Aluksi Olkiluotoon kärrätään uraania
- Siellä kaiffarit lyövät atomeita kahtia
- Seuraavaksi Garuna kerää lyödyt pilkkeet ja kärrää ne lankoja myöten saunaan
- Saunan kiukaassa atomin puolikkaat johdetaan sitten vastuksiin joka saa ne säteilemään punaisina
- Saunan kiukaassa punaisina säteilevät vastukset puolestaan kuumottavat kiukaan kivet ja saunan
Toimii hienosti. Ihte ei tartte edes eväänsä heilauttaa.
On topic: En ole lämmittänyt saunaa tänäänkään.
Sauna palaa. Mökkitontin koivua. Sammui kyllä alkuun kun ei jaksanut keskittyä puiden viritykseen. Tämän mahdollistamiseksi olen toissa kesänä tökkäissyt ketjusahan töpseliin, kaatanut koivun, sahannut sen pätkiksi, pilkkonut kirveellä ja kasannut nuo pilkkeet ensiksi ulos. Seuraavan kesän loppupuolella olen vienyt ne halkoliiteriin ja sitten vielä sieltä saunaan.
Osa kotipihasta kaadetusta kuusesta rätisee ja paukkuu saunan pesässä, joten kyllä juu.
Illalla lämpiää, taas!
En. .
En mutta uimahallissa on oletettavasti/toivottavasti lämmitys päällä, kun sinne illalla saavun
Noup, vasta lauantaina kuten tavallisesti.
Kyllä, piipusta nousee jo pienhiukkasia.
Pitää laittaa Loviisa puuskuttamaan
Jep jep! Oikeestaan on jo lämmin joten suljen koneen ja hipsin löylyihin...
Ei tarvitse lämmittää itse kun taloyhtiön sauna ja pari tuntia sitten tuli saunottua heti lenkin jälkeen. Eetvarttia, sano. :cool:
Kyllä kyllä, heti lenkin jälkeen lämmitin ilmakehäämme 10.5 kW teholla, ja se oli jokaisen menehtyneen norpan arvoista :(
Eilen lämmitin, tänään en
En. .
Sadepäivän sauna lämpiää, pesuvettä tulee taivaalta.
Just tulin omatekemillä koivuklapeilla lämmitetystä saunasta.
Sen kunniaksi Saunaralli.https://www.google.com/search?client...&q=saunarallli
Aivan tämän saunan tunnelmaan en päässyt...mutta ehkä vielä joskus.
https://lh3.googleusercontent.com/5m...w=w986-h739-no
https://lh3.googleusercontent.com/YY...g=w986-h739-no
Tänään saunotaan :)
En lämmitä, mutta tää on taas tämmönen vanha juttu taas.
Olkiluoto pyydystää atomin ja lyö sen halki. Garuna kiidättää nämä atomin pirstaleet sitten lankoja myöten kiukaan vastuksiin jotka alkavat säteillä punaisina kuumottaen kivet ja lopulta koko saunan.
Olkiluodon lämmittämän saunan hiilidioksidipäästötkin ovat nolla.
Eiku saunaan :)
Jeps, oon perinteen mies ja lauantai on "saunapäivä".
En lämmitä.
Tekisi mieli mutta kiuas hajosi kuukauden päivät sitten. Uusi on tilaamatta.
Just tulin eli lämmitin.
Kyllä, hetki sitten tulin saunasta.
tod näk en
Kohta syttyy tulet kiukaaseen.
Kyllä…
Mutta nyt harkinnassa kiukaan hapantuessa: Aito vai sähkö?
Piippukin on poikki pellin kohdalta, Aidon voisi reitittää ko. kohdan yläpuolelta.
Jatkuvalämmitteiset tuntuvat puhdittomilta.
Piipun katkeaminen taas johtuu siitä, että pelti on muurattu pellin ”kehyksen” kera, joka kehys on korroosion myötä alkanut turvota ja seurauksena hormin katkeaminen. Meillä se on n.0,5 cm luokkaa. Näitä tapauksia on paljon.
Lääkkeeksi tuohon on aluksi halkeaman kiilaaminen työskentelyn ajaksi ja sen jälkeen pellin kehyksen turvonneiden osien kilkuttelu irti. Irrotetut osat putoavat sinne hormin pohjalle ja tukikiilojen poiston jälkeen hormikin asettuu hiljakseen paikoilleen.
Tänään olisi saunapäivä mutten taida mökkisaunaa lämmittää kun on tällä hetkellä kivilattiallisena mökin viilein paikka ja siellä on hyvä säilöä vihanneksia ym. Kunhan ilmat jäähtyy niin pääsee testailemaan vähän modifioitua kivikasaa kiukaassa. Nehän kyllä sanoo että kun saunoo niin kuuma ilma ei enää niin häiritse.
Jep jep, äsken napsautin tai tarkemmin käänsin kiukaan päälle.
Yhtiön Olkiluodon atomeilla kuumotettu olisi tuossa ollut, mutta aurinkon pieksämänä jätin sitte väliin.
Mulla oli aiemmin sähkösopimuksena joku Jyväskylän Energian puusähkö. Tekeekö se sähkökiukaasta itse asiassa puukiukaan?
Kyllä, kyllä!
Lämmitin jo.
Sadepäivän Sauna. Kunhan vaan ei ehtisi sade loppumaan ..
En koskapa poikani lupasi lämmittää saunan wanhalle isukille