E: Viime yönä pe 8.5. annettu DHL:lle kuljetukseen.
Printable View
29.4 tilaus tuli perille tänään.
Itse olen jostain syystä ottanut DPD:llä ja nytkin on tulossa paketti. Veikkaan että 8 vrk tilauksesta niin on perillä.
Ja kotona.
Elikätä:
Tilattu 5.5.
Postitettu 8.5.
Suomessa 12.5.
Toimitettu 13.5.
Ei toi nyt covin hidas ole.
10.4 tilattu ja 11.5 tuli perille. 32km ajeltu ja ongelmia boschin moottorin kanssa. Pari sataa metriä ajaa niin tulee 513 Error. Laitoin Bike-discountille viestiä, katotaan mitä vastaavat.
DPD menee Mellen ja Helsingin kautta jos paketti lähtee ihan loppuviikosta eli perjantaina liikkeelle Saksasta. Ja silloin kestää pitkään tulla tänne. Alkuviikosta kun lähtee niin menee Unna-Turku -reittiä joka on nopeampi.
Nyt sitten meni hitaammalla ja n. 10 vrk kesti. DPD:n terminaali on melkein vieressä niin siksi on sillä kivempi ottaa ja hakea siitä kun itselle sopii.
19.4. pyörä tilattu
14.5. pakattu
15.5. lähetetty
20.5. Helsingissä
25.5. perillä
Osat tilattu 13.5. Mitään ei ole kuulunut so far... Pari tuotetta näyttää nyt ei saatavilla mutta oli tilaushetkellä stock.
Corona tai ei niin voisivat vähän tsempata tuon homman kanssa. Jos corona haittaa noin paljon niin laittaisivat puljun kiinni stana.
^Kannattaa ottaa yhteys asiakapalveluun.
Itse tein tilauksen ke 20.5. ja paketti lähtenyt heiltä niin että ma 25.5. lähti Saksasta kohti Suomea. In stock -tavaraa.
Juu, itekin tilailin ti 19.5., ke 20.5. tuli ilmoitus, että pakattu ja to 21.5. tuli sähköpostiin dpd:n seurantakoodit. Tilasin kiekot ja jotain muuta tavaraa, niin näemmä tulossa kahtena pakettina, joista toinen kököttänyt seurannan mukaan kolme päivää Unnassa ja toinen päivän Mellessä. Hieman hämmentävää, että sama tilaus kahdessa paketissa, jotka kulkee eri reittiä. Saa nähdä, milloin perillä ja onko kuinka eroa toimitusajoissa.
Teillähän vikkelästi liikkuu paketit. Tilasin 17.5. in-stock tavaraa. Paketti ilmestyi DHL:n seurantaan 20.5., mutta ensimmäinen liikku tapahtui 22.5.. Tämän viikon maanantaina DHL:n seuranta päivittyi siihen pisteeseen, että paketti on lähtenyt Suomeen ja siirtyy Postin seurantaan. No ei näy vielä Postin seurannassa. Olisihan tuo ollut kiva saada kamppeet käyttöön tulevan viikonlopun mökkireissulle, mutta ei tule tapahtumaan koska Posti osaa hautoa näitä lähetyksiä ainakin viikon kun saapuvat Suomeen. Ei tähän kuitenkaan onneksi kukaan kuole. Toivottavasti.
Pikku sälää tilasin 21.05 ja tänään löytyi laatikosta.
Yli 2 viikkoa jo tilauspäivästä eikä mitään tietoa mikä on tilanne. Aspasta tuli autoreply jossa kerrottiin että yli 7 päivää kestää pelkästään mailiin vastaaminen.
Taidan laittaa viimeistään ennen 45 päivää PayPal disputen menemään jos eivät viitsi edes ilmoittaa miksi ei lähde eteenpäin ja muiden tilaukset menevät edelle.
18.5 tilattu tarvikkeita eilen 27.5 tuli.
^^ Ootko heitä somen kautta lähestynyt tai ottanut luuria käteen ja kilauttanut?
Mun paketti on ollut tänään jaossa eli haettavissa nyt lähimmästä postista. Ei ainakaan mun kohdalla mitään koronaviivettä näy. Sitähän en vielä tiedä onko kaikki paketissa oikein mitä olen tilannut.
Lisäys: Ja paketissa oli kaikki mitä piti.
Sunnuntaina tilasin ja todennäköisesti huomenna aamulla paketti suomessa. Mikäli postin toimissa ei mikään ole muuttunut niin päivällä saatavissa.
^^ Hyvä idea tuo soittaminen. Vois kait sitä huomenna kokeilla.
Eikös se ole selvästi siellä infottu, että kauan kestää ennen kuin tavarat saadaan siellä päässä käsiteltyä. Tällä hetkellä pyörille ilmoitettu 12-18 työpäivää, tilaushetkellä oli 10-15 päivää. Itse tilasin pyörän 9.5., ja juuri äsken tuli ilmoitus, että on pakattu ja seuraavaksi luovutus rahtiin. Eli 14 työpäivää meni (tai 15 jos Saksassa ei juhlita Helatorstaita..). Tilaamani pyörä oli "in-stock".
Pyörä tilattu 7.5. ja oli in stock. Eipä ole vielä lähtenyt..
Lauantaina illalla laitoin kiekot tilaukseen, nyt kuitattiin että asiaa ollaan edistämässä.
Menee kyllä mielenkiintoiseksi kun 2,5 viikkoa sitten tehty tilaus ei ole edes pakattu. Ei toivoakaan päästä läpi puhelimella ja sähköpostiin ei ole vastattu vaikka 10 päivää mennyt jo.
Onko pyörä vai tarvikkeita? Pyörissähän taitaa olla se 12-18 työpäivää lupaus sille, että saavat kaupan päässä käsiteltyä/pakattua. Eli parhaimmassa tapauksessa 2,5 viikkoa, pahimmassa 3,5. Itsellä meni tosiaan pakkaukseen 14 työpäivää ja se oli ensimmäinen hetki kun tilauksen jälkeen mitään sieltä kuului.
^ Sekalaisia osia vajaa 200 eurolla. Jos ei maanantaina ole mitään kuulunut niin laitan sen disputen PayPal niin sitten heidän on pakko reagoida. Hyvin on kyllä toiminut joka kerta tämä kauppa ties montako kertaa aikaisemmin mutta nyt en ymmärrä. Oli corollaa tai ei niin ei noita tilauksia noin vain pitäisi sivuun vetää ilmoittamatta.
Ja mulla 7.5. tilattu pyörä, joita oli varastossa. Eikä ole lähtenyt vieläkään. Tialushetkellä 10-15 päivää oli ennuste käsittelylle.
Olen koettanut soittaa n. 10 kertaa ja aina katkeaa jossain vaiheessa odotusta puhelu. Mailia laitoin maanantaina ja eipä ole vastausta tullut.
Kiva kun 4te pyörä ja Visalaskukin jo maksettu siitä...
Noniin. 3 viikkoa ja 2 päivää tilauksesta ja nyt ilmoittivat että yhtä tuotetta ei ollutkaan varastossa. Eipä taida tämä pulju harrastaa mitään kompensaatioita kuten seuraavaan tilaukseen alennuskoodi tms?