Hutchinson taitaa olla ollut maastopyöräilyssä mukana ihan heti aikojen alusta..
Printable View
Alltricksistä saa Ranskasta.
Alltricksin web-sivu on renkaita katsellessa pätevä. Voi valita leveydenkin suoraan.
Kokeilin vanhaa edessä venynyttä 29x3 Rangeria taakse ja se sopi mutta tilaa jäi vain 5mm sivuille ja päälle. Ranger ei muuten käy kun nappulat on todella pienet eikä syksyn kurakeleillä pitoa ehkä löydy.
Hiukan oli liukkaat laufey vakiokumit liukkailla juurilla, lisäpito ei olisi pahitteeksi [emoji16] kuinkas leveet nakit porukka on laufeyhun saanut ahdettua, ja mistä nakeista löytyy parhaat kokemukset suomen syksystä?
No sitä tässä on 133 sivullista yritetty pohtia ??
Magic Mary super softina ei ainakaan pahasti pieleen mene.
Joo ei löydä :) veikkaan että noi uudet contit on vähintään yhtä hyviä…jos löytää niitäkään mistään…
Itselläni on contin Argotal/Kryptotal setti alla, tuntuu tuo Argotal edessä vähintään yhtä hyvältä kun MM. Syksyn kurakeleillä molempiin päihin Argotal voisi olla kova setti.
Saksan nettikaupoissa noita conteja näyttää olevan aika hyvin varastossa. Riippuen tietty vähän koosta.
Itselläni on juurikin tuo enduro soft, pakkasen kestosta ei voi vielä sanoa mitään.
Mutta +4c tietämillä ei ainakaan vielä mitään ongelmia pidon kanssa.
Paiskin Nobby nicin ja Magic maryn pyörään ja täytyy sanoa että oli hirveimmät renkaat saada vanteelle. En tiiä onko noi maxxikset vaan jotenkin super helppoja vai mikä homma mutta 1,5h tuli noiden kanssa ähellettyä. Insertin kanssa luovutin 40min kohalla ja ilman napsautinta olis jääny koko homma haaveeksi. Eka lenkki takana ja hyvältähän noi tuntuu mutta jos vaihtaisin yhtään useammin renkaita niin kiertäsin kyllä kaukaa.
Millä kyljillä noi on? Litkutin vaimon Nobby Nicit jotka on muistaakseni trailikyljillä niin meni heittämällä ilman työkaluja ja mitään kikkailuja. Samoin omat Hans Dampfit, BB:eet, Eddy Currentit Super Gravityinä ihan käsin vaan ilman onglemia ja poksahtelee mukavasti vanteille. Samoin MM Super trailinä. Toki nämä ilman inserttejä, sitä herkkua pääsee kokeilemaan sitten seuraavan MM/BB kombon kanssa, mutta nekin on trailiikyljillä. Eli omalla kohdalla kaikki Schwalbet superhelppoja.
Pistin viikonloppuna Eddy Currentit softina alle, pääsee kokeilemaan onko se Schwalben softi maineensa veroinen otsikon keleillä. Olin lukenut monta kommenttia, että Eddyt on lähes mahdottomia saada vanteelle, saati Super Gravityna. Mulla on takavanteessa insertti ja esim Michelinin E-wildin asennuksessa piti olla neljä kättä ja painia sai silti, joten odotin pikku pelolla tuota asennusta. Eddy ei meinannutkaan pysyä yhtään vanteella insertin kanssa, mutta kun sidoin yhdestä kohdasta renkaan vanteen sisään nippusiteellä, loppu renkaasta meni suht helposti. Olin kyllä alustanut hommaa renkaan suht reilulla fairylla voitelulla. Eteen Super Trail ilman inserttiä meni ilman nipparia.
Mary oli "Evo Super Trail 29" Addix Soft E-25 Folding Tyre 29 x 2.60"
Nicki oli "Evo Super Trail 29" Addix E-50 Folding Tyre 2.40 SnakeSkin TLEasy SpeedGrip"
Mä en käyttäny fairyä ollenkaan koska äheltäessä litkut liukasti rengasta niin paljon että muljahti/ei tahtonut pysyä kiekon "uomassa". Tuntu että kuivana tarrasi paremmin. Ongelma mulla oli että olisin tarvinnut vähintään kolme kättä. Rengas napsahti aina pois paikoiltaan ylhäältä (näin ollen siis koko renkaan sivu) kun jäljellä oli viimeiset 20cm ja jos päästi toisen käden irti niin peli oli menetetty. Insertin kanssa toi sitominen olisi varmaan toiminut itse asiassa hyvin. Pitää kokeilla sitten joskus kun uskallan ottaa ton irti =)
Se on hieno fiilis kun yksi käsi puuttuu :D Tässä on mun mielestä mainio video miten rengas asennettaan oikein, auttanut ainakin mua niin ei tarvitse työkaluja ( insertien kanssa vähän auttanut rengas ”raudalla” ) eikä faireja. https://youtube.com/watch?v=SEg1UVTHwQY&feature=share
Oli tuossa videossa hyvääkin. Rauhallinen ote, ei leikattu kohtia välissä ja kiva murre. Mutta hieman totuutta helpotettiin sillä, että sekä rengas että insertti (näkyi olevan Rimpact pro) olivat käytettyjä eli venyneitä ja rengaskin vain exo-kyljillä. Esim Rimpactin insertti on uutena aivan erilainen asentaa kuin videossa. Sitä saa ährätä ja venyttää aika tosissaan sinne vanteelle kun toinen kylki renkaasta on asennettuna. Tarttee sitä kolmatta kättä tai vähintään polvea tai nippusiteitä pitämään inserttia yhtäältä paikallaan jotta toisaalta ei pullahda pois vanteelta.
Rimpactin oma video on mun mielestä myös aika pätevä.
Täytyy testata tota tyyliä. Periaatteessa tein noin että työnsin rengasta koko ajan sinne insertin alle mutta en kyllä tajunnu pitää ylhäältä kiinni samaan aikaan. Tietysti voi vähän helpottaa hommaa =)
Ite käytän jalkoja käsien lisäksi :D supergravity on kyllä uutena veemäinen, käytettynä menee jo huomattavasti helpommin, melkee alkuu vois laittaa ilman inserttiä niin helpottais. Kokeilu myös monia erilaisia rengasmuoveja(rautoja) jne mut maxxiksen muoviset olleet parhaat.
Helpolta saa Pepi homman näyttään
https://youtu.be/ImNCGdYQ7TU
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo kyllä sitä rimpactia, etenkin prota, sai venyttää huolella :) mutta tuossa rauhallisessa tyylissä on just se salaisuus, pikku hiljaa ja huolellisesti. Toki uskon kyllä että gravity ja dh-kylkien kanssa joutuu käyttämään muutakin kun sormia inserttien kanssa :D Komppaan Samboloa, Maxxiksen ”raudat” on parhaat.
Joo taas tuommone xc kumi. Onko yhtään pätkää missä asennetaan jykevää kumia? :D Itteä hirvittää jo valmiiks, kun on aika huonossa kunnossa sormet kaikkien vammojen takia ja nyt entistä huonommat kun kesällä meni nivelsiteitä sormista. Onneks tekniikkaa on hiottu ja on ne varpaat :D
Tuossa cushcore ja maxxis dd, helpolta sekin näyttää. Maxxiksessa kyllä se hyvä puoli(asennuksessa/ajossa taas ei itselle niin hyvä), että vahvemmat casingit on vain paksumpia, ei juurikaan jäykempiä, kun swalpessa melkein puuta. Renkaan koko(ilmatilavyys vaikuttanee myös paljon, enemmän ilmatilaa niin helpompi saada insertti pois tieltä, että saa kumin painettua keskiuraan. Tää menee kyl rankasti nyt ooteeks ja inserttijutuiks :)
https://youtu.be/7csiirhyMHM
Kommenteissa: ”Pure wizardry confirmed. First, I broke a couple new levers without these techniques and spent over 4 hours reaching intense frustration levels, muscle failure in arms and hands, and no tire mounted.. Watched this then successfully installed CushCore with a Schwalbe MM Super Downhill in under 10 min with ONE plastic lever.$35 for the a 32gal trashcan is the best investment I've made for my garage bike shop.”
Ilmeisesti roskis olis hyvä sijoitus :)
joo offtopicissa uidaan mutta liittyy sentään renkaisiin. Yksi hankalaksi osoittautunut seikka renkaiden vaihdossa on myös tiettyjen renkaiden pois saaminen vanteelta insertin kanssa. Rengas on tosi tiukkaan hyllyllä ja sen painaminen siitä pois renkaan irroittamiseksi ei meinaa onnistua ennen kuin jonkinlaisen alun saa tehtyä.
Onhan tämä sillä tavalla topicissa että inserttien kanssa voi vedellä pienemmillä paineilla mikä taas sopii märkään jurikkoon ja kivikkoon kuin nenä päähän :)
Olen nyt testannut kolme päivää Levillä parkissa ja Kätkällä Kryptotal Re Enduro Softia takarenkaana.
Kyllä, se toimii 2-6 asteen lämpötilassa kuten Black Chili aiemminkin, mutta rullaus on kyllä nyt myös hämmentävän hyvä ollen jossain Dissector-osastolla, mutta vetopitokin tuntuu samalla paremmalta kuin Der Kaiserissa. Jopa niin että edessä pitämäni aiempi kylmän ja märän kelin luottoratsu Vigilante High Grip tuntui nyt aavistuksen jälkeenjääneeltä verrattuna takarenkaaseen.
Kryptotal on ihan asiallinen agressiivinen takarengas. Aika kivassa balanssissa pito ja rullaus. Itsellä on ollut ajossa tuo keväästä asti. Tuntuu myös kestävän kulutusta oikein hyvin, nyt kilsoja takana noin 1800 ja ihan hyvässä kunnossa on vielä. Ei ole nappulat alkaneet murtumaan. Mukaan mahtuu joku 5 kertaa parkkiajoa ja loput lähipolkuja. Rengas ei ole myöskään turha tarkka paineista, tuntuu toimivan aika laajalla alueella.
Ainakin 2.6 leveänä on reilun kokoinen rengas, nyt venähtäneenä juuri ja juuri mahtuu pyörimään takana.
Tää alkaa olemaan jo niin high end tekniikkaa ettei mulla riitä näppäryys saati venyvyys =D