Oletko kokeillut molempia bluetoothilla ja ant+ ?.
Printable View
^Olen kokeillut vain tuolla ant+ jutulla, eli sillä johdon päässä olevalla mötikällä, joka on lattialla lähellä traineria ja toinen pää läppärissä. Sillä toimi edellinen.
^ olet varmaan jo kaikkea kokeillut mutta tuli myös mieleen oletko käynnistänyt ensin zwiftin ja vasta sen jälkeen kytkenyt virran Fluxiin?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^ En ole kokeillut vielä kovinkaan paljoa ratkoa asiaa. Kahden lyhyen testisession huomioita nuo. En ole varma kytkentä järjestyksestä. Minulla on jatkojohdon virtakytkin, jonka laitan päälle, jotta traineri käynnistyy ja läppärin lataus. Joskus, ehkä näissäkin kokeiluissa läppäri ensin päälle ja sitten virrat. Ajatukseni oli, että pitääkö Tacxin ohjelman ensin tunnistaa uusi laite, jotta tieto virtaa Zwiftiin. Käsittääkseni vanha Tacxin ohjelma ei tunnista tuota uutta laitetta, kun en ole siellä uutta konetta ilmoittanut. Mulla on näissä asioissa kaksi vasenta kättä, joissa kaikki sormet ovat peukaloita keskellä kämmentä!
Katso näyttääkö tacxin kännykkä apsi kadenssin. Veikkaan että näyttää, jollain vika on zwiftin säädöissä tai zwiftissä.
Niin ja mitään tacxin softiahan ei kuulu käynnistellä zwiftin kanssa. Ei se niitä kaipaa. Todennäköisesti tuo sotkee zwiftiä, jos kaksi apsia yrittää komentaa traineria.
En ole tuota kännykkä apsia koskaan ladannut, vaan aina käyttänyt läppäriltä. Mikä mahtaa olla tuon kännykkä apsin edut?
En tiedä mitään tacxin tietokone softasta. Kännykällä olen itse aina ajanut uudet päivitykset ja tehnyt muutkin säädöt traineriin.
En usko että Tacxin ohjelmista tarvitset muuta kuin Tacx Utility softan jolla voi tarkistaa uusimmat firmwaret jne. Tosiaan syytä tarkistaa kun Zwiftiä käytät ettei mikään muu sovellus käytä traineria samaan aikaan. Itse pidän tietokoneelta ja kaikista muista laitteista bluetoothin pois päältä kun traineria käytän ant+ yhteydellä ettei tule minkäänlaisia ristiriitoja.
Heh, itsellä Direto sanoi sopimuksen irti hirmuisen paukkeen saattelemana. Vein takuuseen kapistuksen ja tänään pitkähkön odotuksen jälkeen sain vekottimeni takaisin. Parasta tässä oli se että tilalle tuli täysin uusi Elite Direto X vanhan perus Direton tilalle. Tästä huolimatta lähdin seuraamaan valkoista viivaa kolmeksi tunniksi ulos ja jätin trainerin vielä odottamaan neitsytmatkaa. Tulipa hyvät fibat tuosta updatesta vaikkei mitään mullistavia eroja olekkaan.
^
Ei kovin paljoa, jotain 40 tunnin hujakoilla, jos sitäkään.
Suito oli jo ostoskorissa, kunnes luin kokemuksia DCsateentekijän sivuilta. Ilmeisesti ERG toiminut todella huonosti. Jospa sitä odottaa hetken jotta saisi vehkeen kuntoon.
^Jaahas. Pitääpä lukaista. Itse en ole osannut huomata Suitossani mitään vikaa. Tosin en osaa paljon vaatiakaan, toistaiseksi riittänyt, että alamäkeen rullaa kevyesti ja ylämäki tuntuu asianmukaisesti pahalta.
^Kerran tainnut testata jotakin ramppitreeniä Eliten omalla puhelinappilla, mutta muuten menty pelkällä zwiftillä toistaiseksi. Miten se huonous ERG-moodissa pitäisi näkyä/tuntua?
Osalla ilmeisesti vastus ei ole muuttunut ollenkaan ja osalla ei pysy tavoitewateissa vaan heittelehtii. Moni myös raportoinut huomattavista yli-wateista, verrattuna polkimien antamaan lukuun.
Kävin testaamassa. Toimi niin kuin olen ymmärtänyt, että sen kuuluisikin toimia. Minusta vastasi vikkelästi kadenssin muutoksiin ja vaihteisiin jne. Erillistä tehomittaria mulla ei ole, mutta jalkatuntumalla oltiin ainakin siellä päin (verrattuna oikeaan ergometriin). https://img.aijaa.com/b/00561/14753756.jpg
Kerran mulle on käynyt Zwiftissä niin, että Suito on tiputtanut tehotiedot pois. Tähän auttoi kun nappasin Suitosta piuhan irti ja paritin laitteen uudestaan Zwiftin kanssa. Kerran niin, että tehot jumittuivat X wattiin, eli fillari eteni itsekseen (treenidata tosin loppui siihen kun tuo jumahdus tapahtui). Näistä kumpikin tapahtui sen jälkeen kun puhelimeni pudotti nettiyhteyden. Käytän siis Zwift companion appia. Eli zwift tuntuu olevan melko herkkä verkkokatkoille.
Kokeilin äsken ohjata harjoitusvastusta Wahoo Elemnt Boltilla. Lyhyesti todeten se toimii, mutta ei niin kuin haluaisin. Eli harjoitusvastus on Elite Qubo Digital Smart B+, mittari on siis Wahoo Elemnt Bolt, tehomittarina on Stages ja lisäksi on sykevyö.
Bolt löytää Qubon (fitness equipment) ja kun se on paritettu, tulee Boltin näyttöön mahdollisuus ohjata vastusta halutulla teholla eli käyttää ERG-moodia. Laitan Bolttiin esim. 200W, jota Qubo sitten pyrkii pitämään. Tehotieto tulee kuitenkin Qubolta ja haluaisin vastusta ohjaavan tehotiedon tulevan Stagesilta. En keksinyt miten tämä onnistuisi vai onnistuuko ollenkaan. Jos käytän Zwiftiä, niin Quboa pystyy ohjaamaan Stagesilta tulevalla tehotiedolla eli periaatteessa tuo voisi toimia myös Boltilla.
Syy miksi haluaisin ohjata Stagesilla tehoja on se, että olen käyttänyt sitä vuosia ja se antaa konsistentteja lukemia. Qubo on tuntuman perusteella kalibroitu useita kymmeniä watteja eri kohtaan ja sen kalibrointi on turhan työlästä. Kokeilin sitä joskus ja eihän siitä mitään järkevää lopputulosta tullut Eliten appilla.
Jos tuo ei toimi, niin aina voi sitten käyttää Zwiftiä. Bolt olisi vain nopeampi käynnistää, jos haluaa vaikka joskus pyöritellä tasateholla ja katsella telkkaria samalla. Tällöin Zwift ei tuo lisäarvoa.
Väitetään ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan joten kysyn:
Mistä selkokielellä sanottuna jään paitsi tuolla Elite Turbo Muin Smart B+ trainerilla (verrattuna laitteisiin missä 'taikasana' erg).
Mittarina minulla Yahoo Elemnt Bolt ( jos sillä väliä). Ajaessa maantiellä seuraan nopeutta, aikaa ja sykettä.
Tavoitteena ajaa 'kilpaa' virtuaali vastustajien kanssa.
No tuo kilpa-ajo nimenomaan on vaikeaa kun treineri ei osaa itse säätää vastusta esim. Zwiftin mukaan, vaan sitä pitää tehdä itse esim. vaihdetta vaihtamalla raskaammalle. Se ei ole ns. smart-traineri.
https://forums.zwift.com/t/elite-tur...-smart-b/10081
Jahas. Ensityypit uudella Direto X:llä. Se mitä vanhaan huomasi eroa niin ERG-modissa ainakin tuntuu inasen nopeemmin vaihtavan watteja eikä viive ole niin suuri kun ajat esim jotain Zwiftin valmis treeniä. Vaikea kuvailla tarkkaan mutta jotenkin polkeminenkin tuntui smoothimmalta kun vanhalla Diretolla, sekä voi ah sitä hiljaisuutta, ei todellakaan ollut vanha Direto äänekäs (poislukien se ylimääränen pauke mikä siitä lähti) mutta kyllä tämä vie vielä voiton hiljaisuudessaan. Tästä on hyvä jatkaa kohti talviharjoittelua, kunhan saa maantiekaudenkin ulkona ensin päätökseen...
Jos vielä jaksatte pähkäilyä. Takana 5 vuotta Tacx iGenius traineria, joka heittäytyi järkyttävän kovaääniseksi. Jos menee uuden kapineen hankintaan niin miten jakaantuvat mielipiteet Elite Direto X:n ja Tacx NEO 2 Smartin suhteen?
Eikös tuo ole vähän epäsuhtainen vertailupari? Neo maksaa melkein tuplat, vaikka mäkijyrkkyydet ja max tehot ovatkin aika lähellä toisiaan. Extrahintaa tulee sit hiljaisuuden lisäksi pienistä nyansseista. Ihan kuin pyörissä, kun ne viimeiset gramman viilaukset on ne kalleimmat. Ja makeimmat. Toinen on paras ja toinen kategoriassa helvetin hyvä... mutta ei siis paras.
Sent from my iPad using Tapatalk
En ole perehtynyt Directo X:n kuin kuvia katsomalla ja speksejä lukemalla, mutta niiden mukaan isoin ero teknisessä rakenteessa. Directossa liike-energia välitetään hihnalla sivussa olevalle moottorille. Neossa (kaikissa versioissa) moottori on ”integroitu” suoraan takanapaan. Perusominaisuudet on varmasti hyvin lähellä toisiaan ja riittävät vakavampaakin harrastamiseen. Isoin ero on varmasti äänessä ja lisäominaisuuksissa kuten Neon Roadfeel.
Itsellä ollut Neo käytössä 3vuotta ja n. 450h. Ainoat ongelmat ollut alkuperäinen vapaaratas joka vaihtui takuuseen (uusissa on toimiva vapari) sekä alkuaikoina silloin tällöin esiintynyt kirkuva ääni, joka korjaantui magneettien puhdistuksella. Tätä ei ole enää esiintynyt pitkään aikaan.
Voin suositella Neo 2:sta, mutta jos hinta ohjaa enemmän Directo X:ään, niin ei varmasti ole huono valinta sekään [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
On ollut harkinnassa kohtuu hintainen harjoitusvastus (noin 500€). Olen katsonut erityisesti https://www.xxl.fi/tacx-bushido-smar...114608_1_style ja https://www.xxl.fi/elite-turbo-muin-...152814_1_style . Onko kokemuksia näistä malleista? Kumpi on esim. hiljaisempi tai todellisentuntuisempi ajon aikana?
Onko teillä myöskään kokemuksia virtuaalipyöräilystä näiden mallien tietokoneohjelmilla? Haluaisin pyöräillä oikean näköisissä maisemissa. (ei esim. Zwift).
Sportamorella on vielä hetken voimassa 30% alennuskoodi, josta aiemmin oli keskustelua toisessa ketjussa:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...41#post2918541
Trainereista näyttää olevan tarjolla enää Kickr Snap -mallia, jolle jää alennuksen jälkeen hintaa 335€.
Eikö edes Eliten omalla My E-Trainingillä?
Mutta siitä olemme varmasti yhtä mieltä että jos aikoo ja halua ajaa Zwiftissä, kuten sanotaan, tai vastaavassa, kannattaa varmasti hankkia sellainen laite jonka vastus tottelee automaattisesti Zwiftin komentoja.
Ja moni on varmaan sitä mieltä että jos on valittava kummasta maksaa kk-maksua, niin valinta ei ole Eliten app, vaikka sen avulla kaikenlaista "smartia" pystyisikin tekemään.
Mitä tarkalleen ottaen "smart" aikoinaan tarkoitti? Minä olen ymmärtänyt että se tarkoitti ainoastaan ominaisuutta jossa pyöräilijä voi vain ajaa ja laite muuttaa niin sanotusti itse vastusta (jonkun ohjelman mukaan). Nykyään vain on niin että käytännössä kaikki muut "smartit" harjoitusvastukset ovat sellaisia joita Zwift ja muut pystyvät ohjaamaan.
Mutta muutenhan - mikä kieltämättä on iso "muuten" kun tiedetään esimerkiksi Zwiftin arvo viihtyvyyttä lisäävänä ja motivaatiota antavana juttuna - Turbo Muin Smart tekee ymmärtääkseni kaiken minkä muutkin. Voi ajaa kuvan kanssa RealVideolla, voi ajaa GPS-reittejä tai GoogleMapin korkeuskäyrien mukaan ja tietenkin tehdä harjoitusohjelman mukaisia treenejä ja testejä.
Vai olenko ymmärtänyt Eliten mainospuheet ihan väärin?