Hyvin on Contin Spiket toimineet tubelessina. Suomi Tyresin kohdalla pitää muistaa, että valmistaja on konkassa ja kumeja ei välttämättä saa jos ei jostain varaston nurkasta löydy.
Printable View
Hyvin on Contin Spiket toimineet tubelessina. Suomi Tyresin kohdalla pitää muistaa, että valmistaja on konkassa ja kumeja ei välttämättä saa jos ei jostain varaston nurkasta löydy.
Suunnittelen renkaiden nastoittamista itse. Miksi? No miksi ei. Nykyisessä pyörässä näyttää olevan tilaa ihan 29x2.25" koon maastorenkaille, mutta haluaisin ohutkylkiset n. 29x2.1-2.2 kokoiset nastarenkaat, jotka rullaisivat hyvin. Eteen tulisi enemmän nastoja ja taakse vähemmän.
Kuinka korkea nappulan tulisi olla, jotta nasta pysyisi siellä? Tarkoitus on liimata nastat kiinni. Olisiko esim. Schwalben Nobby Nic https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic tai Rocket Ron https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/rocket-ron sopiva aihio? ,
Kaverini on nastoittanut hyvällä menestyksellä Jumbo Jimit, jotka ovat osoittautuneet tosi nopeaksi talvellakin. Aikaahan siihen menee ja sitähän ei koskaan ole liikaa, mutta tällainen projekti kiinnostaisi. Piikkisikaa ja Routaa löytyy itseltä jo ennestään.
Ai että. Race King RS nastoilla. Kerro sitten onnistuitko, kiinnostaisi, jos joku viitsisi testata.
Onzan aitoa Piikkisikaa aikoinaan nastoitettiin rinteeseen sopiviksi, paljon meni nastoja ja aika hyvin jäisessä piti. RalliKunkku jää nauhoittamatta mutta lienee sarkasmia...
Minä kyllä kovasti epäilen, että Rocket Ronin nappuloissa nastat pysyisi. On ne sen verran matalat.
Sitä minäkin. Olikohan kolme milliä se raja, jota suuremmissa nappuloissa nastat pysyisivät. Pitää vähän selvitellä löytyykö jostain sellaisia renkaita, jotka eivät ole rullaavudeltaan mitkään ankkurit. Tämä rengastus tulisi siis melko tekniseen gravelajoon, maastopyörään laitan nuo Piikkisiat alle.
Mä varmaan hommaisin piikkisika 29x2.1, SL versio ja jos sattuisi hyvät yksilöt löytämään.
Rocket Ron ainakin näyttää aika heppoiselta nastojen suhteen, enkä ole varma, riittääkö NN:nkään. Itse tein itse ja säästin nastoittamalla joka toisen nappulan Spessun Teurastajista.
Kokonaiskustannukset (pl. hartiapankki) oli alle puolet vastaavista piikkisioista, ja ominaisuuksia pystyi tuunaamaan itse säätämällä mitkä nappulat nastoitti ja minkäpituisilla nastoilla.
Ongelmaksi muodostui vain sellainen pikku juttu, että varsinkin viime talven paljaiden kivikkoreissujen jäljiltä takarenkaan nastat taittuivat itsekseen pois siihen suuntaan, missä päin nappulassa tehtaalta on viilto eli nyt takarengas on nastamielessä melkein semislick. Eturenkaassa hävikki on ollut kohtuullista eli noin tusinan verran nastoja per talvi, mutta sekin johtuu varovaisesta ajotavasta paljailla pinnoilla.
En tiedä, mitä kokemuksia muilla on, mutta jos saatavilla on kohtuuhintaisia tehdasvalmiita halutussa koossa niin en välttämättä lähtisi itse enää puljaamaan tee-se-itse meninigillä: johdonmukaisesti oikeansyvyisen reiän poraaminen ei ainakaan itse onnistunut vaikka oli Mcarbonin myymä terä, joka upotettu dremeliin ohjeiden mukaiseen syvyyteen vaan meni herkästi ali tai yli. Vanhan pyörän 27.5" Fat Freddie ja ISP eivät tiputellet nastoja lainkaan tässä mittakaavassa.
Nuo nappuloiden viillot tosiaan vähän epäilyttävät minuakin, uskon että niissä ei nastat kovin helposti pysy. Mulla on Piikkisioistakin irronnut paljon nastoja. Specializedin Renegadessa näyttäisi olevan sopiva nappulaprofiili nappuloiden kiinnittämiseen. Oliko rullaavuudessa eroa ISP:iin? En lähtisi tähän projektiin kyllä mistään muista syystä kuin vierintavastuksen alentamiseksi, kun nastarenkaita löytyy jo autotallin hyllyltä. Voihan sitä lumikeleillä vetää vaikka ilman nastoja.
^nappuloiden on oltava tarpeeksi leveät ja korkeat, jotta nasta mahtuu asumaan siellä kolossa, mitkään pienet eivät välttämättä riitä. Oliko muistaakseni 3,5 vai 4,5mm syvyyteen mihin piti porata dremelillä, ja itse nastan kantakin pitäisi mahtua sinne poratun kolon pohjalle venyttämään kumia ilman että itse nappula repeää. Itse en uskaltaisi renegadeillä lähtemään nastoitushommiin ellei ole vähän käytettyä puoli-ilmaista testikumia. Mcarbon osaa ehkä vastata, mikä on minimikoko, mitä itse nastottaisivat.
En pysty kunnolla kommentoimaan Butcherin ja ISP:n rullaavuutta muuten kuin että molemmat ovat mallia surkeat asfaltilla.
Itsellä on Terrene Cake Eater Light 29x2.8". Todellinen leveys 45mm vanteellakin vain jotain 67mm. Ei nuo silti välttämättä joka pyörään mahdu, mutta rullaa kyllä loistavasti. Tuota Light-versiota ei näytä kyllä enää olevan myynnissä.
Pitääpäs kysyä sieltä. Tuo 3,5-4,5 mm on jo aika paljon. En kyllä lähtisi uutta rengasta pilaamaan projektimielessä, pitää katsoa löytyykö kavereilta mitään. ISP Evo pitäisi ehkä mennä mun pyörään, kaveri oli mitannut niiden halkaisijaksi 730 mm ja leveydeksi 55 melko kapealla vanteella. Mun pyörässä nuo kriittiset mitat on 730 mm ja 57 mm. Mulla on kuitenkin kahdet kiekot, joten ei sinänsä haittaa, vaikka nastarenkaat olisivatkin huonommin rullaavat, kun voin ottaa kesäkumit paremmalla talvikelillä alle.
Oliko kellään muuten kokemusta 45nrth Kahvasta? Aika tyyris rengas, mutta ilmatilaa riittää ns. tierenkaaksi, kun koko on 29x2.25". Rengas näyttää vähän kuin ylikasvaneelta 38 mm Gravdalilta, joten voisi ehkä rullata ihan hyvin.
Contact spike toimii hyvin tubeleksena. On mallia korkea ja kapea. 19mm vanteella 37 leveys on 35.
Suomi Tyresia varmaan saa hetken vielä jos sitä on kauppojen varastoon jäänyt, sitä meinasin itsekin testata kun Conteista aika jättää, eli kokemuksia ei ole ja tuskin tuleekaan.
Edit: hups, vastaus väärälle sivulle, jäi uusimmat huomaamatta ja Kotler jo olikin vastannut tähän. Sorry.
Mulla on työmatkasähköhybridissä 60tpi kahvat, parhaat nastarenkaat mitä rahalla saa Helsingin talveen työmatkoihin. Toki niissä on sisurit ja sähköpyörässä niin en ota kantaa tubellekseen tai rullaavuuteen, paitsi 2.6” piikkisiat rullaa perstuntumalla paremmin.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti moukari;[URL="tel:3231742"
ISP:t ovat hyvät testirenkaat, niitä kun saa ostettua ja myytyä helposti Fillaritorilla eli pienellä vaivalla pääsee eroonkin jos ei toimi tai ole makuun. Ei tule myöskään hapanta makua epäonnistumisista jos hartiapankin tunnit tai kolminumeroiset rahasummat menevätkin kankkulan kaivoon.
työmatkakulkineeseen pitäisi saada talvirengasta eteen. 50-622 isoin mikä mahtuu lokarin kanssa. Nastoja saisi olla luokkaa 200 ja kuvio riittävän syvä, että pitää myös lumessa ja sohjossa. Onko hyviä ehdokkaita?
vaihtoehtoja
Black Ice 216 29*2.0" ei mitään hajua mahtuuko
45NRTH Gravdal 252 700x45 33tpi.
Black Ice 200 28*1.6" vähän kapoinen
Continental Contact Spike 240 28*1.6 vähän kapoinen ja kuvio tiheähkö eturenkaaksi
Eikö Schwalben ISP:sta ole enää tarjolla EVO-versiota? Pelkkää yli kilon Performancea tyrkyllä vaan ja taittuvat vieläpä DD, kuullostaa liioittelulta.
10 talvea ajetut ISPit pitäisi ehkä vihdoin uusia, mutta vähempikin kumin määrä riittäisi.
Amazonista reippaat 135 € EVO. Per pää. Itkunauruhymiö
Ylävitosesta 120€.
R2-bikesta tilasin vähän aikaa sitten 27,5 evot graveliin. Huimat 28,6€ kappale!
Onneksi ostin keväällä vähän käytetyn ISP Evo parin 50€, kaupan päälle sai vähän enemmän käytetyn parin.
Kävin tuossa paikallisessa XXL:ssä ja hetken mielijohteesta ostin Roudan 50mm vaijerikylkisenä. Näillä Oulun korkeudella piikirengasta oikeasti tarvitsee tosi vähän kaudesta mutta ajattelinpahan kokeilla. 30 euron hintaan ei mennä konkurssiin.
No joo, tubelessointi helppoa mutta tippuu tyhjennettyään vanteelta. Yksi rengas kiero. Jaa ajokokoeiden varaan miten paljon tuo haittaa. Josko laittais sisurit ja mikäli paskaa niin suoraan jätelavalle.
Vähän harkitsen pitäisikö graveli varustaa nastoilla tänä talvena jos on vähälumista. Onko suosituksia?
Hintalaatusuhteeltaan ainakin contin contact spiket ovat hyviä. 42mm versio on todella korkea rengas, mikä kannattaa ottaa huomioon jos tila on tiukilla. Leveyttä oli muistaakseni lähelle nimellismitan kapeallakin vanteella.
Kiitos! Täytyy speksailla.
Toimii nuo ihan tyydyttävästi. Yksi talvi takana 37 mm 120 nastaisilla, nastat riittää omaan käyttööni kuin myös leveys.