Alkujaan tämän lähetti
ToLi
Itsellä ei niin positiiviset kokemukset takuuasioissa. Uuden Radon Swoopin takaiskari alkoi klonksua gate auki asennossa 2h ajon jälkeen. Otin yhteyttä ja lähetin pyydetysti videon tilanteesta. Kun odottelin vastausta, niin huomasin kyseessä olevan tyyppivian, ja johtuvan ilmeisesti väärästä ifp paineesta. Chekkasin paineet, mutta iskari ei tullut kuntoon, eli ilmeisesti sisältä oli jo hajonnut jotain. Lähetin sitten takaisin takuuhuoltoon ja ikäväkseni sain 157€ korjausarvion.
Kun ihmettelin mistä on kyse, niin sanoivat, että koska olin itse tarkastanut iskarin, niin takuu ei ole voimassa, vaan minun pitäisi maksaa uuden iskarin huolto.
Lopulta lukemattomien emailien jälkeen RS:n huolto sanoi tekevänsä huollon 90€:llä ja B-D sanoi maksavansa siitä puolet, jolloin minun maksettavaksi jäisi 45€ tai vaihtoehtoisesti lähettävät huoltamattoman iskarin rikkinäisenä takaisin. Kun sanoin, että maksan tuon 45€, mutta en hyväksy ratkaisua, yrittivät vielä lähettää 75€ laskun, mikä piti erikseen oikaista.
Iskari hajosi viikko ennen pääsiäistä ja tällä viikolla sain sen takaisin. Nyt asia on EU kuluttajariitalautakunnassa.