No sitten se on kello 18:30 Diilerillä. Ja nyt ei kaahata.
Printable View
No sitten se on kello 18:30 Diilerillä. Ja nyt ei kaahata.
Pukkivuorentien länsipuoleiset polut oli tänään illalla melko raskaassa ja haastavassa kunnossa, katoavan metsän sekä marcon takapiha oli ihan ajettavassa kunnossa.
Huomiselle ehkä.
Tuun messiin.
Kiva kiva, ei tarvii yksin punkea polkuja auki :)
P&P heiluu kuvassa, muut skarppeja: http://1drv.ms/1KdDgCU
Sait taltioitua mun paremman puolen.
Ja kiitosta taas kaikille. Polut tuli nopeiksi, onneksi veturi vaihtui tiheään.
Pyörätkin vaihtu tiuhaan! Oli mukava kokeilla eri ratsuja, varsinkin mutiksen pöörä sytytti... ei ei EI, ajan Farleyllä, mutta ehkä joskus....
Se on käsittämätöntä, miten se kaverin fillari on aina paremman/herkemmän/nopeamman tuntuinen. No ei aina päde läskeihin, Petjalan tankki vaan meni ja jyräs. Ymmärrän hyvin niitä jotka vannoo leveän läskin nimeen, niinhän tuo rullas täysin eleettömästi. Farley taas tuntui niin tutulta, paitsi että tuntui just siltä kevyeltä ja herkältä. HC:n fillari taas on niin kuskinsa oloinen, kiero ja omituinen maantiepyörän ja mönkijän epäpyhästä liitosta syntynyt sekasikiö, jossa stongakin on asennettu väärinpäin. Ehkä siksi se toimii kuin riivattu.
Mutikselta jäätävä analyysi, sun testejä ois kiva lukea f-lehdessä :)
Jos olisin ollut paikalla, niin mun laitteesta olis Mutis vaan todennut tuntuu raskaalta läskiltä.:o
Eilen muo nöyryytettiiin oikein kunnolla. Paluu matkalla lähimetsästä todella röpelöisellä jään peittämällä klv:llä, jossa mummoilla olisi ollut vaikeuksia pysyä pystyssä, cc-mies pyyhkäisee heittämällä ohi ! Mä aloin samon tein vääntämään kampea tosissaan ja
heti oli moottori rajoittajalla, mutta perässä pysyin tosin vähän jäin. Muutaman sadan metrin jälkeen cc-mies kääntyi sivukadulle, joko kotiinsa tai hoksasi, ettei läski jäänytkään ihan täysin kuin tikku paskaan. :)
Läskitön tummui aika nopeasti, melkeinpä helpotus kun oli muuta menoa. :)
Ahisti kyllä siinä kohtaa kun läskitön meni jään läpi ja muut ei. Harkitaan kerhoon liittymistä syssymmällä vaikka silloin on jo varmaan joku muu härveli hotimpi.
Kävin tänään katoavassa metsässä tirauttamassa pari kyyneltä kadonneiden polkujen vuoksi. Mun työmatkapolun alku näytti ainakin täysin tuhoutuneen. Vai pääseekö siitä Tulkintien alikulusta vielä jotenkin metsään?
Ky - yllä siellä pitäisi olla polunpohja kun lähtee alikululta etelään ja taittaa inasen itää kohti. Häätyy piipahtaa tutkimaretkellä. Kaavassa siihen alikululle meinataan tuua 6m kapoinen ulkoiluväylä sieltä Pukkivuorentieltä.
Hmm.. no pitää tutkia tarkemmin huomenna kun poljen töistä kotiin sitä kautta. Tänään ajoin väärään suuntaan ja sieltä linjojen alta kun tykittelin sen notskin ohi alamäkeen, niin alamäen jälkeen jouduin kääntymään lähes heti oikealle suoraan menon sijaan ja siitä taas linjojen ali.
On siinä väylä. Tai oli ainakin eilen vielä.
RIP katoava metsä - but meanwhile, helene schjerfbeckin puisto alkaa rakentua kikkakallioiden e-puolelle. Uhan alla pari km kiharapolkua, kärsijät vähissä kun taidan olla ainoa joka noita jatkuvasti ajoi. Ei pysty jummartamaan et puiston rakennus alkaa sillä et kaadetaan puut.
https://lh6.googleusercontent.com/-Q...720/puisto.jpg
Tais olla 04022015 kun metsä alkoi kadota.
Siinä käy varmasti niin, että alkaa vituttamaan metsän katoaminen sen verran paljon, ettei siellä sitten enää huvita ajellakaan, tulee vaan pahalle mielelle. Tänään oli taas syväojan polut nopeessa kunnossa, kumpa mäkin joskus. Mutta sitten noi lumikelkan jäljet:eek:. Suoraa läskipyörän kantavaa baanaa silmänkantamattomiin, missä on päällä sellainen reilu tuuman paksuinen rapea kerros, joka syö vauhdin pois. Alamäki missä yleensä pääsee neljääkymppiä, jos vähän jarruttelee, ei tänään menny polkemallakaan kovin nopeasti. Noh säästypä jarrut ja kävi hyvin treenistä. Toisella ajolla oli jo ihan eri meininki, mutta mä olin jo siinä vaiheessa ajanu jalkani alta.
^^Minäkään en tajua miksi tuhotaan ensin kiva metsikkö puiston tieltä. Voihan jotain pahempia ryteiköitä vähän siistiä jos haluaa mutta luulis että riittäis jos tehtäis vaan joku kulkutie ja vaikka valaistus. Polkujen takiahan niissä paikoissa pitkälti ollaan. Keinotekoiset puistot nurtseineen ei vedä sinne muuta kun nuorison vetämään pussikaljaa. Taitaa suunnittelijat istua toimistoissaan kaukana todellisuudesta.
Ei siihen muuta syytä voi olla. Tuo katoava metsä oli valmis puisto, kun taas lähempänä kehä kolmosta olisi ollut joutava ryteikkö, jonka olisi voinut tehdä lumenvastaanottopaikaksi kenenkään nurisematta, Nyt siitä tehdään joku vitun tuulensuunpuisto vuonna miljoona, kun siihen ei ole varaa.
Tää on malliesimerkki siitä että aluearkkitehti [nimipoistettu] ei asu alueella jonka käyttöä hän suunnittelee. Samalla hän todistaa ei ymmärtävänsä metsän virkistyskäytöstä yhtään mtn. Metsän virkistyskäyttöähän ei yhtään haittaa se, että viedään metsä pois noin 20m syvältä kaivaen.... Jostain kumman syystä kyseinen virkamies ei uskalla tulla täyttämään virkavelvollisuuttaan ja kohtaamaan alueen asukkaita esim. kaavaillan muodossa.
Vantaa taitaa sittenkin olla verbi
Mä epäilen aina salaliittoteoriaa,Money talks.Rahaa liikkuu taskusta toiseen pöydänalla.
Vrkamies-urakoitsijat-suunnitelijat-materiaalikauppa.Todellista projektitarvetta ei ole mutta tehdään sellanen.Hei me kehitetään ympäristöä ja liikevaihtoa.
Btw.Voiksä järkkää meidän mökille soraa,salaoja jne.Mä kato pidän sitten huolen lautakunnan hyväksymisistä,joo joo paprut tulee 100% kondikseen.
Tänään rullailin kotipoluilla, toisaalta umpilumipolkujen jälkeen kivaa mutta jos tollasta kansallispuistojen kivituhkabaanaan verrattavaa alustaa pitäisi vuoden ympäri ajella,
vaihtaisin harrastusta.
Vantaahan on pitkään harrastanut eroosiota hakkaamalla metsän poi ja kalliot jauhetaan tappajasepeliksi, liittyisin heti vihreisiin jos ne rupeai estämään kallioiden tuhoamisen ja metsien kaadon näiltä meidän asuma alueilta, suunnittelijat eivät ilmeisesti ole koulussa oppineet mikä virka puilla on ilman pujhtauteen.
Juubajuuu,
Uantaan viherien johtokuntaa asuu tuossa jänes Marco1:n naapurissa eikä sekään pysty noille *piip* kaavoitusveljeskunnan jäneksille mtn. Melkein tekis mieli [nips] .......... . . [/nips]
Aika hankalaa on Uantaan väittää olevansa vihreitten arvojen aisalla...
En oo ihan varma että riittääkö älli salaliittoiluun vaan olisko vaan ihan perinteistä piittaamattomuutta ja hölmöilyä?
Jotenkin ikävää että nykykäytännön mukaan virkistysalue = tasaiseksi jyrätty kenttä jossa valikoima viranomaisten hyväksymiä leikkivälineitä.
->S
Mistäs sen kaavan näkis, jonkun vanhan mukaan se klv menee alikulusta tuota pellonlaitaa melko suoraan pohjoisesta etelään?
Ke illalle jossain jotain ajelua?
Mulla menee hiukan hektiseksi, mutta ehtisin syväojalle polkemaan polkusia vaikka kello 18:00, olis tarkotus saunoa kanssa, niin ei hirveen myöhäänkään jaksais.
18 ok. Mulle kävis kans kevyt/lyhyt pollan tuuletuslenkki kun yö unet jäänyt vähiin työkiireiden takia. Otan rataksen messiin.
Mulla alkanut ranteet keljuilemaan kun vaihdoin jäykän keulan läskiin. Ylä femmasta tarttu mukaan Bontraagerin evoke ergotupit niin täytyy kokeilla olisko niistä apua.
Huomenna Nuukselan Kattila klåkkan 10
Kylä mulla on huano kunto- tai sitten noi on vaan niin kovia..
Puksua ulkoilutin ja totesin että jo vain pääsee, siinä on pätkä vanhaa metsäpolkua ennen sähkölinjaa ja siitä eteenpäin polut on ennallaan. Muunsin sen kolmesta rungosta rakennetun okserin semmottiseksi että siitä pääsee ajamalla yli. Melkoinen kuumaisema siinä Tulkintien laidassa, sniif...
^mäkin siellä kantojen seassa tänään seikkailin, aidan vieruskin on ajettavassa kunnossa. Tänäänhän pääsi oikestaan mistä vaan hankia pitkin!
Höpöjä. Tossakaan alamäjessä ei hengästyttäny yhtään.
https://lh6.googleusercontent.com/-k...20/alamaki.jpg
Mutiksen takana oli helppo ajaa kun sai peesi apua, ajoitko vielä satkun täyteen?
^ olin parkkiksella hiukan kolmen jälkeen, en oo ynnänny tunteja. 51,2 km näytti karmiini.
Upea ulkoilupäivä, vaikka aamupuoli tulikin keräiltyä energiaa ja kamppeita. Ajelin iltapäivällä (ja välillä tunkkasin) maisemia katsomaan. Polkemistekniikkaa sai useasti harjoitella kun läskikammet ei mahtuneet kapeassa spoorissa pyörimään. Hankikanto oli vain paikoin riittävä.
http://lh4.googleusercontent.com/-07.../IMG_3590b.jpg
Hieno päivä kyllä. Sopiva määrä vaikeaa elämää ladulla ja polulla niin tietää ulkoilleensa.
Hero -osastolle ei ole enää asiaa mutta pikkuhiljaa kohti parempaa elämää.