Lähikaupassa odottelee uusi runko. Ennätyksellisen pitkät pari tuntia tiedossa.
Printable View
Lähikaupassa odottelee uusi runko. Ennätyksellisen pitkät pari tuntia tiedossa.
Kiitos linkstä! Tuossa reseptissä minulle kokeilematonta oli tuo aurinkokuivattu tomaatti tässä yhteydessä, jota kyllä muualla pastaruokaan on koklattu. Yksi aines (jotkut sanoisi mauste), jota tykkään käyttää, on kokonaiset viher- tai rosepippurit. On tullut käytettyä jopa siinä määrin että olen saanut rakentavaa palautetta asian tiimoilta.
Jotta pysytään topicissa niin tämä linkki sai hyvälle tuulelle. Ruoka, sen suunnittelu, tekeminen ja etenkin syöminen noin yleensäkin aiheuttaa hyvää mieltä.
Kyllä. Tänään lounaaksi oli tajolla paistettuja siikafileitä, peruna-piparjuurimuussia ja pinaattikastiketta ja paahdettuja vihanneksia ihan normaaliin (~10) lounashintaan. Iltaravintolassa kasaamani olisi maksanut 24-26€. Ja paljon vähemmällä siialla. Hyvää.
Toi Aihisen makaroonilåda on muuten kätevä tehdä valmiiksi jääkaappiin yöksi muhimaan ennen paistoa. Sitten kun tulee vaikka sieniretkeltä tai fillarilenkiltä senkus heittää uuniin ja saa vaivattomasti ruokaa.
Se että pääsee kotikulmille töihin. Kivaa vaihtelua tuo vantaan/espoon komennus mutta aika heikkotasoinen majoitus osan ajasta ja ei tuosta varsinaisesti ylimääräistä jää kuin parikymppiä päivä.
Romaanivähemmistön työpaikkakiusaamattomuus.
Talon loppukatselmus meni läpi ja mihinkään ei puututtu. Leijun varmasti vielä pari päivää onnesta.
.500 Jeffery. Olkapää muistanee huomennakin.
Huippukuntoinen latu, alamäetkin alkavat mennä jo kelvollisemmin
...Köftiksellä vaan novelleja...ja Ojan Jackilla yksi ateria maksaa saman verta kun mun viikon sapuskat...
Mutta sain yhden lähetyksen kuljetuksen sovittua keskiviikoksi, niin olen kotona vastaanottamassa joulupakettiani.
Janne on löytynyt ja on "hyvässä fyysisessä kunnossa", jess! :)
Eli hyvä henkinen puoli uutisoinnissa kuitenkin rajattiin ulos, vaikka näin ei olisikaan. Paskaa uutisointia :(
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006301602.html
Rutjan, Ukkosenjumalan pojan visuaalinen korvamadon vastine
"Kiksaa, kaksaa, Keijun pylly naksaa". Menninkäisten kailottamana.
(Menninkäisillä ja keijuilla oli symbioottinen suhde, mikä vaati molempien
osapuolien osallistumista; Menninkäiset toki kunnioittivat Keijuja..)
Remontti on melkein ohi. Toukokuussa aloitin omatoimimaalauksen, heinäkuussa lomalla panin kämpän pakettiin, neljä viikkoa sitten alkoi taloyhtiön "enintään kahden viikon" lattia keittiö ikkunantiivistysremontti. Suihkuun ei pääse.
:D "kadoksissa" ollut nukke löytyi; olin laittanut "piippuhyllylle" takariviin. Viime torstai-aamuna hätäseen ( töihin lähtö...) otetuista "paistopäivä"-kuvista tuli ihan kivoja ja just sellaisia kun olin suunnitellutkin. Oli varmaan viimenen päivä tänä vuonna kun olosuhteet oli siihen kuvasarjaan otolliset. Ah helpotti! kun olin koko ajan kytänny sopivaa kuvauspäivää ja harmitti kun ei vaan ( pilvistä ja tyyntä) tule.
Seuraavat projektit on sitten vasta helmikuulle, lunta ja sinistä taivasta ja ne projektit onkin helpompia.
Talvi yllätti pyöräilyhousut kintuissa ja nyt pääsee "nurkalta" hiihtämään. Tatsunin joutaa laittaa talviunille.
Yleinen hyvä fiilis tästä suttuisesta ja pimeästä vuodenajasta huolimatta, osittain johtunee että painonhallinta "hmm, hyvin hallinnassa, lisäksi verikokeet ok mitkä otettiin tuon polvikivun takia Ei ainaskaan mitään kihtiä tms. :)
Katselin tuossa työluetteloa ja vaikutti siltä, että pitäisi tänään tehdä muutama toimeksianto pois alta. Tarkistin tilanteen koneelta ja olinkin tehnyt hommat joskus lokakuussa joutoaikanani. Jäljellä on siis enää tarkistus, toimitus ja laskutus, joten voin puuhailla omiani tämän päivän.
Sain siskon koukutetuksi Susanna Vainiolan Kissankehto-ohjelmaan Radio Suomella. Oli kivaa kuunnella samaa ohjelmaa samaan aikaan, kommentoida biisejä WhatsAppissa, eri maissa satojen kilometrien erottamana.
+1. Eilen onnistui ihan mukavasti kaalilaatikko, tuota pitäisi tehdä useammin. Iltapäiväkaffella sitten (aiemmin itse tehtyjä) korvapuusteja, joita rouva myös kiitteli; on tuo pullapuolikin alkanut kohtuudella sujumaan näköjään.Lainaus:
---Ruoka, sen suunnittelu, tekeminen ja etenkin syöminen noin yleensäkin aiheuttaa hyvää mieltä
JackOjan linkkaama Aihisen makaronilaatikko pääse kyllä testilistalle, kun on seuraavan laatikkoruuan aika, sen verran herkulta vaikutti (ei se voi kovin pahaa olla puolella litralla kermaa...)
On tuossa ollut aatoksissa yhdistellä koemielessä jumalainen yhdistelmä valkosipuli/palvikinkku/ranskankerma magaroniloodaan ja katsoa mitä siitä syntyy.
Hyvälle tuulelle sai se, miten kevyesti maasturillakin voi huollon jälkeen rullailla vastatuuleen. Taas luulin, että oma kunto vaan niin umpisurkea jos ei pyörä kulje.
Rouvan VW Touran -03 heräsi 3kk odottelun jälkeen montun pohjalta takas eloon ja ajo jatkuu. V#$%@*i jo reilusti että joutuu laittaan ostohousut jalkaan ja lähteen ostoksille jonkun "rehellisen" autokauppiaan tykö. Korvamerkityt kyhnyt vapaana...[emoji848]
Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla
Elukat, päivästä toiseen. Upeeta seurata niiden häsellystä päivästä toiseen. Harmaapapukaija äijät on loistavia. Vielä niin nuoria niin eivät osaa puhua mutta kälättävät silti kokoajan häkistään joko meille tai toisilleen. Kälätys kuuluu kun istuvat vierekkäin. Ihan kuin kertoisivat jotain hyviä juttuja toisilleen ja välillä käkättävät jutuilleen. Siltä tuntuu ainakin. Käärmeet taas hupaisia, yksikin iso röttiäinen viihtynyt luolassaan lähinnä niin sattu kulkee just vesiastiansa ohi kun vaihdoin siihen tuoreet mukavan lämpimät vedet niin tyyppi tönöttänyt siinä vesiastiassa nyt jo päiväkausia. Suorastaan nauttii olostaan siellä. Pari muuta taas on alkanut viihtymään puussa. Hienon näköistä kun paksu käärme on kerällä puussaan ja kattelee vain maailmanmenoa. Yksi taas viihtyy pääasian luolissaan mutta nyt jostain syystä käynyt pistämässä terran sisustukset uusiksi harva se päivä. Hillitön meno ollut ja terran sisustus saa kyytiä kun varmaan 5-10kg röllö painaa menemään. Ja Ecuadorin araspariskunnalla (papukaijoja siis nämä) on selvästi nyt kevättä rinnassa... Harva se päivä raikaa asunto tiukan sekstailun äänistä. Täytynee hommata (tai siis tuli just eilen postissa) pesäpönttö, epäilen että jälkikasvua on kyllä tuolla menolla tulossa.
Joo, eläimet on hienoja kyllä! VesaP suosittelee. Kotieläimiä, oli ne sit minkäsortin elukoita tahansa. :)
On kuiteskin perjantai, viikon paras arkipäivä.
Suomen miesten jalkapallomaajoukkue kisoihin!!
Noin pääsi käymään kun kisoihin pääsee liian monta joukkuetta.
Juu ei tietenkään. My bad. Mut kova suoritus kuitenkin👌
Juniorin saama kutsu Madridin itsehallintoalueen edustusjoukkueen harjoitusleirille.
(asia perspektiiviin: alueella 6,5 miljoonaa asukasta, lajina rullaluistinhockey)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk