IT asensi ton, mutta kokemani mukaan se ei osaa muuntaa Sony -> WIN, toisinpäin kylläkin, vai olenko itse sössinyt jotenkin?
Printable View
IT asensi ton, mutta kokemani mukaan se ei osaa muuntaa Sony -> WIN, toisinpäin kylläkin, vai olenko itse sössinyt jotenkin?
Kyllä se ”Sonyn formaatteja” osaa lukea. Jos siis tarkoitat AVCHD:ta.
^Muistaakseni osaa kyllä lukea AVCHD, mutta ei muuntaa johonkin Movie Maker kelpuuttamaan muotoon.
Voihan vihnu, nyt toisen kyrpäleen nakkasi
Kuukkeli an alkanut esittää robottiepäilyjään ja pyytää kruksaamaan kuva-arvoituksiaan, jos on Opera VPN päällä. Kiusantekoa.
Sitten pitää ehkä ottaa komentorivityökalu, eli ffmpeg käyttöön. Ks. https://www.ffmpeg.org/
^järeät aseet käyttöön, ffmpeg FTW! [emoji106]
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
No nyt meni jo infernaalisen korkeaan matematiikkaan, mun toi Adobe Photoshop Elements on niin alkeellinen ohjelma että ohjeesi ei päde tähän.....
Mä yritän ottaa useampia kuvia jos vaikka joku sattuisi meneen suoraan ( kas, jokunen jopa onnistui!) ja korjailen. Toki jos jostain saisi ihan kunnollisen Photoshoppin niin voisin maksaa...90% kuvistani on kuitenkin "silleensä" joten ei ihan hirveesti inspiroi.
Mitään photoshoppia tarvi, tämä asuinpaikka on siksi juuri hieno että näkee ikkunastaan milloin on sopivat kuvausolosuhteet. Tosin tuuli joskus hieman vaikeuttaa asioita, mutta toisaalta auttaakin....:
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fas...pg?img=smaller
ärsyttävää, miten ( jotkut sivustot) alalaitaan ilmestyvän "vain suojattu sisältö näytetään ---- näytä kaikki sisältö x" saisi vakiosti pois ettei tarvi joka jeesuksen kerta tuota x-painiketta paintaa.
Kun on ihan muotinukke-keräilijöiden foorumi. ( muunlaisiakin nukke-foorumeita on...).
No sitten kun tämä makuuhuoneessa työskenstely käy jokseenkin ...no vähän kun työmaalle tulisi, laitetaan korvatulpat ja kuulosuoaimet päälle...
Ihmisillä on netti mukanaan kannettavien tietokoneittensa kanssa. Mikä semmoinen systeemi on, mä haluun. Voisi sitten mennä muualle, kun nyt olen kiinni tässä yhdessä huoneessa. Kuulemma mulla on "langaton netti" mutta kyllä modeemista johto pistokkeeseen lähtee, ja toinen johto tulee koneeseen. Lisäksi virtajohto.
No niin, kisu haluaa 2000-luvulle :-)
Sen kaikkialle mukana kulkevan nettiyhteyden voi hoitaa joko a) jakamalla netin älypuhelimesta tai b) ostamalla 4G-modeemin (myös mokkulaksi kutsutaan). Käsittääkseni a) ei ole vaihtoehto joten soitto netti/puhelinoperaattorillesi ja kyselemään mokkulan perään. Joudut datapaketin ottamaan puheluiden/tekstiviestien lisäksi joten rahanmenoa tiedossa. Parhaiten selviää soittamalla, on kaikenlaista tarjousta ja kytkyä. Helpoimmalla pääset kun otat suosiolla älykännyn ja sitten sulla on netti aina taskussa sekä läppärissä myös.
Jos kotonasi olevassa modeemissa on tuki langattomalle verkolle niin sitten läppärin kanssa voit kämpässä langattomasti liikkua; kantomatka sisätiloissa voi olla metrejä, ulkosalla joitain kymmeniä metrejä.
Laita sen modeemin merkki ja malli niin eiköhän joku jeesaa sen verran että ensin ainakin pääset kotona läppärin kanssa liikkumaan.
Tai c) tökkäät sim-kortin läppäriin ja menoksi (vaatii toki koneen jossa 4G modeemi on).
Olisko tämä minulla kolmas tai neljäs kone missä 4G mukana, ehdottomasti vaivattomin ratkaisu liikkuvalle käyttäjälle. Ja puhelimen akku ei oo aina tyhjä.
^ bici hyvä,minulla tietokoneen tärkein käyttökohde on valokuvat. Niitä ei nyt millään kännykällä "tehdä" ( no on siinä tekemistä kun laittaa ja korjailee yms pientä säätöä). No ei, siihen ei tarvita nettiä mutta kuvien laittamiseen kuvasivulle, ja foorumeille kyllä.
Älykännykkä ...niin ei sovi minulle, liian pientä ( tarttisi taas uudet lukulasit) ja hankalaa. INHOON sitä kosketusnäyttöä, että etusormella lipsaistaan..yökyök, enemmän kun mitään muuta ( katonrajan napsun jälkeen), haluan naputella tekstit itse kun olen konekirjoituksessa näppärä.
Ja tämä nykyinen kone on mun mielestä maailman hienoin läppäri, tässä on valtavan iso hieno näyttö.
Mutta mä meen kysyyn Telian toimipisteestä, lisämaksu ei haittaa jos se helpottaisi elämää. Toi sim-kortin laitto tähän koneeseen ei varmaan onnistu, enkä edes yritä. Tuossa kun piti pyynnöstä kokeilla tämän (pskan) modeemin sulkemista ..niin kävi just kuten pari kertaa aiemminkin, jouduin melkein tunnin veivaamaan on-off ja sim-korttia takas, ja johdot pois ja taas ...että se punainen rinkula suostui vaihtuun siniseksi ja nyt siis netti toimii taas.
ps. kun nyt ollaan pohdittu kun juurikin viime kesänä tänne tuli nettiin jotkut kuparijohdot ja uudet modeemit, että voisiko se napsu jotenkin niistä kuparijohdoista tai jostain tähän liittyvästä johtua. Mä kyllä epäilen, kun napsu häipyi talvella ja kuuluu siis ajoittain olohuoneessakin...asia on alkanu kyllä kovasti askarruttamaan taloyhtiön nykyistä pj:tä.
Juu en toki läppärin korvaamista kännykällä varsinkaan kuvankäsittelyssä suositellut, sitä vaan että sellainen älypuhelin tarjoaisi nettiyhteyden siihen läppäriin mistä vaan. Se ei retropuhelimella onnistu.
Mut hei, sullahan näyttää olevan jo joku 4G-yhteys (koska Sim-kortti) joten mokkula läppärin kylkeen, rinnakkais-simmikortti Telialta ja menoksi! Ja taidat päästä halvalla (mitäköhän rinnakkaiskortti maksaa, euron-kaksi-kolme kuussa?)
Anna tempokisulle auttava käsi, niin tempokisu taatusti ensimmäisenä puraisee auttavaa kättää ja sen jälkeen syyttää kiusaamisesta:p:rolleyes::eek:
Voiko muuten kovalevyä vielä vuonna 2018 eheyttää, vai katsotaanko se kenties haitalliseksi aseman identiteetille?
o no color management
o Limited color management - optimazed for Web Graphics
o Full color management - optimized fof Print
Tuo ensimmäinen vaihtoehto (vakioasetus) taisi olla se vähiten paha vaihtoehto. No, laiturikuvia ei enää varmaan paljo, se on jo aika käytetty aihe. ( ja laituri alkaa jo rapistua, pitäisi tehdä uusi).
Joo, noissa SSD:issä on firmiksessä algoritmit jotka osaa optimoida allokoinnin. Jos niitä säännöllisesti eheyttämään rupeaa niin voi tulla ns. kilsat täyteen nopeasti eikä I/O-nopeudessa voita juuri mitään. Eli antaa rauhassa olla hajalla ettei mene oikeasti hajalle.
Miten saa siirretyksi puhelimen muistista storage/emulated/0 polun takana olevan tiedoston PC:lle, vai saako mitenkään :seko:
Joku filemanageri luuriin Gstoresta ja BT:llä siirto?
Tökkäsee data-kykenevän USB-piuhan kiinni puhelimeen ja kun se kysyy mitä USB:llä tehdään (lataus/tiedonsiirto/ynnämuu) niin valitsee tiedonsiirron ja puhelin näkyy ihan tavallisessa filemanagerissa?
Ei nävy ko. tiedostopolkua, on kai joku virtuaali polku ja tiedosto jossain uumenissa. Asiayhteydessä (Google) viitataan yleensä SD korttiin,mutta mulla on ko. paikassa SIM2. Kokeilin kyllä hätäseen SD kortinkin kanssa, mutta tuloksetta. Voi olla, että tallentui edelleen sisäiseen muistiin, mutta saatoin toki myös tyriä itsekin jotenkin. Kokeilin myös hakua *.gpx, mutta tuloksetta.
Kyseessä 00100100 merellä sovellus ja luotu reittipiste tiedosto, joka pitäisi saada kierrätettyä PC:n kautta Raymarinen kelpuuttamaan muotoon.
Sailmate osaa rakentaa rakentaa hienosti reitin väyliä myöten antamalla vain alku- ja loppupisteet. Siinäkin on pulma, ettei saa reittipisteitä ulos gpx tiedostona. Eli on lähinnä tablettisovellus ja siten epäkelpo, Läppärin ruudulla hätäseen kokeilin ilmaisversiolla.
Plotterissa on toki omakin reittiplaaneri, mutta se ei taas ymmärrä väylistä mitään, vaan vetää suoraan kivien välistä mistä vain vettä vähänkin löytää. Ja antaa pisteisiin hälyilmon olla nyt erityisen tarkkana :)
Reittejä taas tarviin, kun zoomaan kartan etäämmäksi mieluisaan kokoon, niin syvyydet, väylät, merkit ja jopa pienet luodot katoavat. Mutta tehdyt reitit sentään näkyvät. Pari vuotta sitten tehty plotteripäivitys meni siis huonompaan, vanhan näkymä oli muutenkin paljon selkeämpi yksityiskohdiltaan.
Plotterin jokin idea kai on, että näkymä splitataan kahtia, toinen puolisko näyttää reittisuunnitelmaa ja toinen puolisko ohjailuun, mutta se ohjailu täytyy silti zoomata turhan lähelle.
Vanhan plotterin aikaan ei tarvinnut tehdä yhtään reittipistettä.
Mulla näkyy sisäisessä muistissa oleva Sailmate tollasessa paikassa mutten nyt löydä 0100... noihan sais myös siirrettyä puhelimen SD:lle ja sit kortti suoraan kortinlukijaan minisd/sd adapterilla, tiiä sitten osaako PC lukee androidin kirjoittamaa korttia. Ehkä 0100 asetuksista sais valita paikan mihin tallettaa reitit
\Xperia Z5 Compact\Internal shared storage\Android\data\fi.nautics.sailmate\files
Navionics on näemmä omassa paikassa eikä Androidin alla
\Xperia Z5 Compact\Internal shared storage\Navionics\data
Eikä mitä, nyt ovat tiedostot ilmestyneet jostain Download kansioon, jotakin olen näemmä onnistuneesti sörkkinyt.
Saako Sailmatesta ulos gpx tiedoston, mieluusti läppärisovelluksessa vielä? Sen oli paljon kätevä sen reittisuunnittelu.
Sitten on vielä säätäminen Raymarinen formaattiin, mahtoikohan Babel osata hoitaa sen puolen. Tai sitten täytyy itse rakentaa jokin makro Excelliin hoitamaan tuo osuus. Säätelin tuota joskus vuosi sitten, mutta nyt on unohtunut tyystin.
Ei oo maksullista versiota Sailmatesta niin en tiiä mutta ainakin siinä näemmä on reitin teko ja seuraus
Puhelimen filemanagerilla 0100 merellä näyttäs olevan Android/data kansiossa muttei näy koneella
Mulla ne näkys virkakoneella, josta kopsasin ne vilkkaasti talteen.
Uudempi (lähtien mistä?) osaa avata gpx tiedoston suoraan xml tiedostona, kyselee avatessa jotain, mutta ok:lla eteenpäin.
0100100 ei näytä tekevän muuta kuin reittipisteet, eli Excellissä niitä pitäisi sitten edelleen jalostaa eli luoda pisteille ja reiteille ryhmät, nimet, ID, sekä määritellä reittien ja pisteiden värit ja symboolit. Sekä tietysti luoda ne reit. Excell sarakkeet ja niiden nimet pitää olla (tässä tapauksessa) kuten Raymarine.
Käytännössä se käy helposti, tuomalla Raymarinesta backup tiedosto ja sen avaaminen Excelliin ja sitten 0100100 gpx tiedostosta halutut pisteet (copy/paste) sinne Raymarinen tiedostoon vastaaviin sarakkeisiin.
Laitteista tulee aina ulos ainoastaan yksi GPX tiedosto, jossa ovat kaikki pisteet ja reitit, niinpä reittejä tehtäessä millä sovelluksella tahansa on jokaiselle reitille on tallennettava oma nimi, jotka näkyvät sitten Excellissä pisteen yhteydessä, muuten ei oikein homma luonnistu.
Lopuksi Excellistä taas GPX tiedosto SD kortille ja kortti Raymarineen. Tässä vaiheessa tiedostolla voi olla oma nimikin, koska tiedeosto kopsataan sitten kortilta plotteriin.
Että noin niin kuin suurin piirtein, onhan tämä säätämistä!
Työläin vaihe tuossa on kuitenkin sen reitin rakentaminen 0100100 avulla, Sailmate olisi siinä lyömätön, jos vain saisi sieltä sen gpx tiedoston ulos. Testiversiossa se ei mielestäni ollut mahdollista, näytti kyllä pisteluettelon (josta ei edes voinut copy/pastata), mutta ei gpx tiedostoa.
Ihan mutuna ja kartta-harppi sydeemillä tullut reittejä suunniteltua, usein ei mitenkään kun menny vaan :) Tietty jos olis joku autopilotti niin saattaisi olla eri juttu
Tuossa vielä toi Raymarinen Excell rakenne, kirjainsarake viittaa Excel sarakkeeseen ja kuvan seuraava sarake on vastaavan sarakkeen otsake, jos joku haluaa asiaan vihkiytyä.
Onhan tää silleen persiistä, kun nyt joutuu väylät sinne manuaalisesti rakentamaan.
Turhan paljon tekniikkaa. Viimeksi AIS alkoi hälyttämään jostain, aikansa kun summassa jotain paineli, niin lopetti sitten.
Piirsi mustan täplän näytölle ja siitä sitten mustan pitkän viivan etuoikealle. Varmaankin jotain hirmu tärkeää, mutta ei avautunut juuri silloin, kun hätä oli suurin :D
Tyvenessä kun oli koneajolla, niin tietty säikähdin ja kirosin mielessäni, että kone kuumeni jostain syystä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...8&d=1533201902
Jos mulla oli koneessa Windows7 ja tartuin taannoin siihen Mikkisoftan "tarjoukseen" että sai ilmaiseksi päivittää Windows10:iin. Mutta sitten poistin Win10:n ja asensin puhtaalta pöydältä Win7 käyttiksen takaisin.
On mulla nyt mitään mahdollisuuksia asentaa ko kone uudelleen Windows10:ksi ilmaiseksi? Vai tarviiko ostaa lisenssin? Haluaisin tehdä aivan puhtaan täyden uuden asennuksen, en pelkkää päivitystä 7 --> 10.
Se ensimmäinen Win 10 asennus rekisteröityy emolevylle, uutta asennusta tehdessä kaiken pitäs mennä automaagisesti
^Ei kyllä rekisteröidy emolevylle vaan ennemminkin Microsoftille.
Pääsääntöisesti nuo päivitykset onnistuu ihan hyvin.
^jostain se kuitenkin haistaa että juuri siinä koneessa on ollut aiemmin 10 eli käyttiksen rekisteröinti / aktivointi kirjoittuu emolevylle
^^ ja ^ Tarkoittaakohan Smo että Mikkisoftalle jää tieto että tämän sarjanumeron emossa on ollut laillinen Win10 joten kun uudelleen asentaa ihan tyhjästäkin, niin aktivointivaiheessa Win10 tajuaa että JiHuu, mä oon laillinen ja aktivointi (rekisteröinti, whatever) onnistuu lennossa?
Mutta ymmärsinkö oikein että voin ladata Win10 mediat ja asentaa puhtaalta pöydältä uudelleen ja pitäs tulla ihan lailliseksi versioksi samantien sit ilman luottokortin vingutusta?
Edit: Smo kerkes siis väliin jo laittaa vastausta ylläolevaan.
^Ohittaa vaan asennusvaiheessa ne lisenssinumerokyselyt
Jees, ja ilmeisesti jos käyttää tuota "Media Creation Tool"ia, se tsekkaa jo tuossa vaiheessa että lisenssit on kunnossa ja sen jälkeen antaa tehdä asennusmediat.
https://www.microsoft.com/en-gb/soft...load/windows10
Täytyy alkaa hommiin tässä suht pian jossain vaiheessa kun on luppoaikaa.
^varaa myös viinaa siihen oheen jos homma rupeaakin kusemaan. Ja "Vituttaako?" -ketjuun löydät itsekin [emoji2]
Siinä asennusvaiheessa voi myös formatoida levyn. Luultavasti sitä "Media Creation Tool"ia ei kiinnosta lisenssit.
Tämmönen atk:ta liippaava tarkentava kysymys: Telian prepaid-nettiliittymä sanoo että siinä on 31 päivää rajatonta netin käyttöä. Ja paketin kyljessä lukee että voimassa 6 kk käyttöönotosta. Tarkoittaahan tuo sitä että minulla on yhteensä 31 käyttöpäivää kuuden kuukauden aikana?
(Perhana, puhelimessa on Elisan rajaton neljä-gee, hinta 2,90 per kuukausi, mutta mökki on sellaisessa katveessa että laiturin nokassa saa just ja just 4G:n, kuistilla 3G:n ja p*skhuussin kulmalla ei edes 2G:tä.. Telian masto (tai Yhteisverkon) on vastakkaisessa suunnassa, sieltä putoaa 50Mbps mokkulaan).