Tuli sykemittari 20v palveluksesta firmassa. Pääsee katsomaan vihdoin että kuinka liian kovilla sykkeillä sitä ajelee - taitaapi mennä talutushommiksi....
Printable View
Tuli sykemittari 20v palveluksesta firmassa. Pääsee katsomaan vihdoin että kuinka liian kovilla sykkeillä sitä ajelee - taitaapi mennä talutushommiksi....
Good old Lance!
https://www.youtube.com/watch?v=srM9KvBhX5I
Mobilisti 2000 -lehti tulla mätkähti. Ei taas tiijjä miten päin olis'.
Oikeestaan esittelyssä olleessa MG: ssä on TREMEC TR-3650 loota, tai näin oon ainakin antanut itteni ymmärtää.
Ilahutti myös paikallisessa Kenkäveron myymälässä kulkusia helisyttänyt tyttölapsi, joka iloisena tuli kertomaankin että tää on miu suosikki. Jopa tällaselle paatuneelle tuli hyvä mieli.
Koirakoululaiset.
Raaaaaauhallinen paksupyöräily lenkki hyvässä seurassa :)
+1 Onneks tuli lähettyy,vaikka meinas sohva viedä voiton.Mukava lenkki eikä seurassakaan valittamista[emoji4]
Äsken kävelylenkillä joku isä oli alakouluikäisten kolmen lapsen kanssa pyörälenkillä. Jokaisella kypärät, hyvät valot ja reilusti positiivista asennetta:). Hyvä te!
10 tunnin yöunet, 8 km kävelylenkki vaimon kanssa, joulukuusen haku ja koristelu ja itsetehty poronkäristys muusilla. Eli hyvä päivä.
Komppaan kuusenhakua ja koristelua. Yksi vastaantulijoista nosti myös hyväksyvästi peukaloa kun hakukärrynä oli vanha sotakemsu.
Haukkuhakumettästä löytyi vielä suppiksia :)
Puhelin putosi fillaroidessa taskusta. Olin miettinyt oliko järkeä ostaa Samsung S5:n kallis Life Proofin kotelo kun puhelin itse on vesisuojattu. Juu kannatti, pieni jälki koteloon. Posti toi tänään (lauantaina) smartpostiin premium telineen ko puhelimelle fillariin (X-Grip systeemi). Halvalla harvoin saa hyvää ja köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Olin ihan varma että mun "joulunukkepaketti" ei ehdi jouluksi. Saapui tulliin viime perjantaina, ja toinen paketti kans.
Kävin tullaamassa eilen ihan aamulla, mutta aattelin ettei ne liikahda sieltä täksi päiväksi..
Paketit ON tulossa, jakelussa vastaanottajalle :D, saan tänäpä postista. Eilen oli ilmoitus jostain ihan yllätyspaketistakin.
Sain myös tilaamani akryylimuovipömpelit tänään.
..kun ostaa itelle lahjan, niin saa lahjan. ^
Toivoin joululahjaksi myös Lunta. Sitäkin tuli. Tästä erittäin iloinen.
Haukun riemu hangessa remuamisesta.
Joululahjaksi saatu itsetehty rosterinen tasapenkin runko.
Poron sisäfile. Murea.
Joulun vietto. Ilta laavulla nuotion ääressä, tähtitaivas, lumi ja pakkanen. Hyvä vodka taskumatissa. Lautapelit. Perhe.
Kaikki 7 koiraa teki niin huimat suoritukset hakumettässä että ei voi kuin ällistellä.
Hieno auringonnousu ja aamupannukahvit laavulla.
Piti aloittaa vuosi reippaasti satasen lenkki ajaen ja lähteä liikkeelle aamuvarhaisella viimeisten aaton juhlijoiden hämmästelteväksi. Ajattelin samalla poimia kuvarastin naapurikylästä, kun se paljastavasta vihjeestä huolimatta on jo jonkun aikaa hakijaansa odottanut. Aikaa ei kuitenkaan kotijoukot myöntäneet riittävästi, mutta lyhyemmälle lenkille pääsin iltapäivällä.
Aloitin reitin ajamalla pienempää maantietä ja heti alussa kävi selväksi pelin henki. Tähän saakka toisaalla hehkuttamani W106-renkaat eivät herättäneet minkäänlaista luottamusta märällä ja jäisellä pinnalla. Lukkojen kanssa ajaessa fiilis oli välillä ns. jännittävä, kun sivukalteva tie tarjoili jatkuvaa lipsumista niin edessä kuin takana sileissäkin kohdissa, epätasaisuuksista puhumattakaan. Liekö kesä kullannut muistot renkaista vai onko noin liukkaat kelit jääneet aiemmin ajamatta. Keskinopeus jäi tietysti vaatimattomaksi, eikä voimistunut vastatuuli tilannetta parantanut. Päätin muuttaa reittisuunnitelmaa sekä lyhentämällä sitä, että palaamalla takaisin isompaa tietä pitkin. Päätöstä tuki kotiin unohtunut juomapullo. Ratkaisu oli oikea, koska paljaaksi suolattu asfaltti tuntui juhlavalta reilun 20 km:n liukastelun jälkeen. Liikennekin oli periaatteessa vilkkaalla tiellä vähäistä ja vain yksi rekka ohittaessaan vastaantulijan kohdalla uitti minut kunnon kuransekaisessa sumupilvessä. Vaihteensiirto oli reittivalinnan onnistumisesta eri mieltä, koska etuvaihtaja alkoi vähitellen jumittaa ja takavaihtajaan tuli 1-2 sekunnin viive. Myötäinen tuulikin pyörähti sivuvastaiseksi, joten 45 km:n mittaiseksi supistuneen lenkin keskinopeudeksi jäi 19,9 km/h.
Kotona piti tarkistaa sykemittarin lukemat, mutta sähläsin nappien kanssa ja onnistuin hävittämään syketiedot.
Että miksi kirjoitan tätä tarinaa tähän viestiketjuun? No siksi, kun tuostakin lenkistä jäi hyvä fiilis.
Tämä. Miksi minusta ei tullut isona astronauttia ja voitaisiinko maailman kaikki asevarustelubudjetit siirtää avaruustutkimukseen, kiitos?
( en kyllä käsitä miten ihmiset satasen lenkkejä....ei täällä ole voinut lenkkeillä mitään..)
No mutta ** Heureka ** mä honasin! miten tällä valoteltalla, tai sen avulla, saa kuvia! Nyt saan muotokuvia myös siten että nuken laaja iltapukukin tulee kokonaan kuvaan. Aiemmin olen saanut vaan puolivartalokuvan kun valo ei riitä enkä jaksa yhdistellä niin paljoja osia yhteen.
Tarvii vielä kehitellä asiaa ja harjoitella, mutta nyt on idea ( esimerkiksi taustakankaidenkin suhteen) , josta jatkaa. Parit pikkuvalot voisi vielä käydä ostamassa.
Ja mikä parasta, tässähän voi kuvailla huolimatta kellonajasta tai säätilasta, ja koska "rakennelma" on pöydällä, voin samalla istuskella soffalla kun kuvaan, ei tarvi kykkiä.
Eilen paikallisessa Tokmannissa metrin mittainen pikkukaveri sanoi ensin "Hei" ja sitten toivotti mielle tuiki tuntemattomille Hyvää uutta vuotta!
Tienvieruspuusta bongattu käsin tussattu lappu jossa luki "Kiitos pölykapselin löytäjälle"
Kaunis lumipeite. Harmi vaan, että taas pian katoaa...
...jatkan. Aamulehden luettuani sain harrastukselleni uuden nimen "teemakuvaus".
Käyttäen erilaista rekvisiittaa, asuja ja tietokonetta tehdään fantasiakuvia. Jutussa oli ihan ammattilaisen kuvia, ja selitystä miten kuva oli tehty: yhdistelty kuvia, lisätty mallin kasvoille valoa, pehmennetty asun osia ja poistettu risuja kuvasta ( metsässä) lisätty lumihiutaleita ja sitten muokattu eri osien ( vaate, metsä) värisävyjä.
Kuvan tekemiseen meni päivä.
Ihan samaa mä teen, paitsi ehkä vähempi tietokonetta :D ja konkreettisestikin pienemmät kuviot.
Ja te ootte naureskelleet, tää on taiteellinen harrastus jossa tarvitaan näkemystä.
Uusia ulottuvuuksia asiaan voisi löytyä tuon valaisun suhteen valomaalauksella. Juutuubi on neuvoja pullollaan, tässä yksi esimerkki:https://www.youtube.com/watch?v=pp1t...c&spfreload=10
Tänään pääsi pariin viikkoon ekaa kertaa kunnon lenkille ja komea ilma vielä kruunasi sen! Hymyä suurensi vielä erään perheenisän kommentti, kun ajoin cycloa lumisella kärrypolulla: Kappas, nythän se kesä tuli! :)
Tilaamani lämmitysöljyn hinta ja varsinkin toimittajan suostuminen ehdottamaani lisäalennukseen, vapise Tankki, sun puitas kohta tarvita ollenkaan :)
LAHTIBLOGI. Tämä kaupunki on ihan käsittämätön.
Matkahuolossa käynti sit Lidl ruokaostoksilla kasalla Nainen toivotti hyvää päivänjatkoja😊Tuli hyvä mieli ukolle😀
^ No kiva. Minä en tykkää kun myyjät opetetaan toivottamaan automaattinen sanapari kaikille, sen kyllä kuulee tuleeko toivotus käskien tai omasta tahdosta. Kiitos, hei oon jotenkin paljon luonnollisempi. Esmerkiksi "hyvää päivänjatkoa" puoli kasilta illalla tuntuu hassulta.
Vertaan toivotusta esim. vastaanotolla.
:) Mua ilahdutti suuresti onnistuneet muotokuvat tuon valotelttasen kanssa. Tuli tosi kauniita omastakin mielestä, niin tästä on taas mukava jatkaa.
Hakuhaukkuilu™, oma rekku veti huimat suoritukset.
Vai olisko se tuo uusi pesukomuutta.
Löydettiin mainio klapikauppias ihan lähikulmilta.
Ei tänään mut perjantaina. Kahvakuulat. Ne sai hyvälle tuulelle. Yllättävän hyvää reeniä selkävaivaiselle vanhalle jäykälle rautakangelle. Kyllä saakeli luulis selän parantuvan urakalla kun alkaa noilla huitomaan tuota kahden päivän ohjelmaa minkä ohjaaja opasti mulle perjantaina. Eikä tarvii ees vaivautua salille, olohuone kotona riittää! Kuhan varoo katteja...
^Kyllä lihaskuntotreeni auttaa. Se täytyi itsekin todeta kun olen nyt pari vuotta tehnyt niska-/hartia-/selkätreeniä. Tosin vuoden se vei, että kivut hävisivät. Ja nyt ei uskalla pitää taukoa treenissä, ettei ongelmat palaa.
Kuumemittari ei enää eilen illalla ja tänään aamiaisella heilahtanut ylilämmön puolelle, jee! 1,5 viikkoa sitä tulikin kytättyä ja aina liikaa lämpöä... Huonoahan tässä on se, että sairasloman viimeinen päivä oli eilen eli saahan nähdä onko tämä nyt sitten lyhytaikainen ilo.
Kesälomamajoituksen varmistuminen Vogtlandissa (ex DDRää ihan Tsekin rajan kupeessa)
Vielä pitäs löytää vuokrarennrad jostakin läheltä (130km päästä majapaikkaa löytyy varmasti) niin pääsee katselemaan Erzgebirgen maisemia. Vuokra MTB.tä ja sähköfillaria löytyy jokanurkalta - vaan kun tuo tie on tutumpi. Mutta eihän sitä tiedä vaikka metsäänkin ekan kerran eläissään eksyisi. Ulkomailla ei olekaan ennen tullut pyöräiltyä. Mutta nyt sitä siis alkaa jo odotella kesää...