Eiköhän se sovi. Ei ole Saksasta tullut osia, joten joudun peesailemaan hybridilläni! Esko luultavasti saa kilpurisa kuntoon, joten innokkaita vetäjiä varmaan piisaa! ;)
Ps. säävaraus!
Printable View
Eiköhän se sovi. Ei ole Saksasta tullut osia, joten joudun peesailemaan hybridilläni! Esko luultavasti saa kilpurisa kuntoon, joten innokkaita vetäjiä varmaan piisaa! ;)
Ps. säävaraus!
[img]smile.gif[/img] Kyllä sitä huomenna päästään lenkille ainakin sään puolesta: puolipilvistä parikymmentä selsiusta lussaa ja ee ainakaan vielä näyttäny sateita. [img]smile.gif[/img]
Kiitos lenkistä ( 72km, keskari: 26,8 km/h) [img]smile.gif[/img]
Harmi vaan että vettä rupes satamaan, olin kuin uitettu koira vielä toivalassa, mutta lentokentän risteyksestä jännevirtaan ois voinu sade pisarat laskee yhen käden sormilla ja kaiken kukkuraksi aurinkokin paisto ja kuivatti pikkasen. :D
Kari taisit kysellä KuoPys:n vehmerin ympäriajosta, se on 23.5, lähtö klo 10 siskotytöltä, hinta 10€ sis. huoltoauton mahdollinen käyttö ja pikku purtavaa (banaaneja, sämpylöitä jms.), osallistumis mitalli ;)
Kiitos vain itsellesi. On ihan kiva kun oli joku vauhdittajana. Toivottavasti kävi pk-lenkistä Sinullekin. Minä keräsin sen 80 km kuten viime sunnuntainakin. Odottelimme Karin kanssa Vuorelan TB:llä sateen laakkaamista ja ajoimme lentoaseman kautta kotiin. Tie oli märkä ja pyöräpyykkiä riitti. Tosi mustana oli valkoinen välineeni. Sukkien pohjaväri piti olla valkoinen, mutta tämän lenkin jälkeen harmaa. :D Keskari nousi minullakin 25 kilsaan, mutta oli se porukkalenkin aikana lähempänä 30 km/h. Kovakuntoinen heppu Simo näytät olevan.
Ensi sunnuntaina sitten kello 10 jos sää suo. Sen Vehmerinajonkin voisi varmaan ajaa porukassa jos joku ei halua lähteä kilpa-ajajien mukaan.
Minä en kun sitten se palautuminen vie niin kauan aikaa.
Kiitokset myös omasta puolestani. Ysikymppinen rikki ja johtuen 'löysästä' talviliikunnasta, en olisi kaivannut yhtään lisäkilometriä! Pienellä alueella se pilvi tosiaan oli, esim. Pöljä- Alapitkä välillä ei ollut satanut tippaakaan, eikä vastaavasti Vuorelan TB:ltä Kuopion suuntaan, näyttänyt sateiselta!
Eiköhän lähetä porukalla 23.5. Vehmerin ympäriajoon! On meillä nimittäin senverran hyväkuntoiset vetäjät - Hannu&Simo - !
Ensi viikonloppuna jatketaan...
Tulitta ehkä (???) vastaan jossain Toivalan tienoilla neljän aikoihin. Ajattelin, että onhan täällä muitakin hulluja. [img]smile.gif[/img] Olin itte aika ravassa, kun tie oli märkä Varpaisjärveltä melkein Kuopioon saakka.
Tuosta Vehmersalmesta, millä keskarilla ne sen tapahtuman esitteessä mainitut ryhmät - lähinnä se nopein ryhmä - ajavat? Tietääkö kukaan?
Mulla kävi kotia ajaessa mielessä, että vois käydä pikku lenkin vielä heittämäsä, mutta veti sen verran jäykäks se sateessa ajaminen että jäi vain haaveeks. :(
Kiitos kehuista, mutta totta jos puhutaan niin Hannu kyllä vedit paljon enemmän ja mä kerkesin huilailla riittävästi. ;)
ps. Jos teillä tai jollain tutuistanne sattuu olemaan maantiepyörää(n.56cm) myynnissä, olisin kiitollinen jos ilmoittasitte...Pitäs saada uudempaa kalustoo alle nii sujus ajelut paremmin. :D
Viime keväänä olin Eskon kanssa tapahtumassa eka kertaa mukana. Silloin ajeltiin 'pääporukassa' aina Lentokentän tien risteykseen asti. Juttelivat, että jonkun kerran keskarit olis menneet pari kilsaa yli kolmenkympin. Ja kun alkumatka lossilta Vehmersalmeen yleensä ajetaan rauhallisesti, niin sieltä eteenpäin pitää sitten polkea hieman rivakammin! Eli alkumatka <30km/h ja Vehmeristä >30km/h. Ja ainakin viimeksi oli joidenkin tarkoitus hajoittaa pääryhmä, siinä ihan kivasti onnistuen! Epäilen, että se on jo vakiintunut tapa!
Simo. Lehden torilla joku kuopolainen myy halvalla Veloce-osilla tehtyä 57 cm pyörää.
Käyppä tällä mittaamassa minkä pituinen vaakaputki pitäisi Sinulla olla:
http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
Torin kuopiolainen näyttää olevan Bianchi.
Velocesarja on ihan ok. Itse ajelin Veloce-mirace sekoituksella ilman harmeja varmaan 15 000 kilometriä.
Jos on sentistä parista pyörän pituus kiinni niin sen voi aina säätää stemmiä vaihtamalla. Se operaatio ei tule kalliiksi.
Kahvavaihtajat tietenkin pyörässä pitää olla, jos se on joku vanhempi niin sitten kannattaa tietenkin unohtaa.
Kuulostaapi hyvältä. Jos se vauhti on Vehmersalmessa siinä kolmenkympin tienoilla, pitää varmaankin lähteä ajamaan, ellei mitään tuu eteen. Se ois hyvää harjoitusta Pirkkaa ajatellen. Antas vähän suuntaa, miten heikossa hapessa ukkeli ois reilun kahden sadan kilsan ajamisen jälkeen... [img]smile.gif[/img]
Kiitos Hannu vinkistä... [img]smile.gif[/img]
Laittelin äsken myyjälle mailia, toivottavasti ei oo kerenny myydä.
Joo, kyllä siitä lähdetään että kahvavaihtajat pitää olla...Jos sais uuden pyörän tour de vehmeriin.
Torilla oli muutama muukin hyvä pyörä mutta ne oli jossain espoossa, mutta niitten osto/haku jäis sitten kesäkuun puolelle :(
Minkäslaista "reissua" sitä on sunnuntaiks suunniteltu :confused:
Toivottavasti vaan keli suosii, näyttää alustavasti turhan synkältä, ilmatieteenlaitos näytti äsken sadetta viikonlopulle, mutta eihän sitä tiedä mitä se todellisuudessa on ;)
Ois kivä lähtee heittämään uudella pyörällä pitkää lenkkiä ennen tour de vehmeriä :D
Oisko tänää kellää kiinnostusta/aikomusta lähtee ajamaan, itte ajattelin tossa neljän aikaa käydä ajamssa, jos vaan ei sada :cool:
Minä olen menossa pienelle 1-2 h lenkille noin puoli viiden aikaan, että jos mennään yhdessä niin nähdään silloin muistomerkillä.Lainaus:
Originally posted by Lyytinen:
Minkäslaista "reissua" sitä on sunnuntaiks suunniteltu :confused:
Toivottavasti vaan keli suosii, näyttää alustavasti turhan synkältä, ilmatieteenlaitos näytti äsken sadetta viikonlopulle, mutta eihän sitä tiedä mitä se todellisuudessa on ;)
Ois kivä lähtee heittämään uudella pyörällä pitkää lenkkiä ennen tour de vehmeriä :D
Oisko tänää kellää kiinnostusta/aikomusta lähtee ajamaan, itte ajattelin tossa neljän aikaa käydä ajamssa, jos vaan ei sada :cool:
Käviskö sunnuntaina klo. 10.00? Koleaa ja sateista on luvassa, joten kelin mukaan eletään! Sovitaan sitten paikan päällä lähemmin reitistä.
Ajelin tänään pienen lenkin ja jalat meinas kyllä paleltua. 50 km on varmaan maksimi tällaisessa säässä. Muutenkaan ei tänään kyllä kulkenut.
Eilen kävin kuntosalilla ja sitten Simon kanssa 50 kilsaa. Oli ehkä vähän liikaa vanhalle kropalle.
Mut lähdetään kokeilemaan huomenna jos ei aivan täpöillä sada ja tie ole märkänä.
lähetään vaikka kukonlaulun aikaan :D klo 10 on ihan sopiva aika [img]smile.gif[/img]
Eli pikkunen tihkutus ei saa meitä jäämään pois lenkiltä vai? :confused:
Kyllä meinas eilen mehut loppua jaloista, kun lähin uuhimäkeä tyypittämään 53km:n jälkeen, mutta kyllä sitä näköjään ylös päästiin [img]smile.gif[/img]
"kaikki syyt, mitkä estävät liikunnan ovat tekosyitä"
Paitsi oikein hyvä seura ja hyvät viinit edellisenä päivänä. :DLainaus:
"kaikki syyt, mitkä estävät liikunnan ovat tekosyitä"
Nyt on vähän niitä meininkejä, mutta kait sitä aamuksi selvitään. ;)
Nauti Hannu rauhassa molemmista :D
Lupailee huomisaamuks sen verta viileetä, että minä taidan jättäytyä pois ja lähteä kalalle :cool:
Jos te lähdette nii ei muuta kun HYVÄÄ LENKKIÄ :D
Eiköhän uhmata säidenhaltijaa, ajamalla nyt tämä Alapitkä-Kinnulanlahti lenkki!Lähtekää te Siilistä tännepäin, niin tuun vastaan, kun ehin.
Ja Esko lähtee myös maantieyörällä! ;)
Perk... mistä noille meteorologeille palkka maksetaan. Arska paistaa ja lämpöökin tuntuu olevan, joten taetaa pittää minunkin kaevaa pyörä tallista ja lähtee pyörittämään... :D
Toivottavasti ollaan vielä lähössä klo 10 ;)
Hannu, pirautappa Eskolle, niin ette tarvitse arvailla kuka tulee ja milloin! ;) Oli vasta heränny, joten voipi myöhästyä!
Kiitoksia taas. Tuli nyt sitten kevyen viikon kevyt lenkki.
Eskolle muistilista:
1. Vaijereita ja vaijerinkuoria
2. Keturuoska
3. Tankoteipit
4. Kaksi tuntia aikaa fillariremonttiin
:D
Mennään jossain ke-to taas lenkille jos ilmoja piisaa ja viimeistään launtaina.
Kiitokset samoin kaikille! 171 näkyi olevan max. syke. Se puoli on ok mutta hapenottokyky ja palautuminen ovat tasolla joka mulla oli ehkä neljä vuotta sitten. Askarruttaa se Tour de Vehmeri! Ja kun en taida saada sitä vaihtajaa siihen mennessä :confused: niin pahalta näyttää...
Kiitos myös omasta puolestani...90km tuli täyteen 24.8 keskarilla. [img]smile.gif[/img]
Harmi kun sykemittarin ranneke on rikki, niin ei voi seurata omia sykkeitä :(
Kyllä tuo lenkki ainakin tuntu kevyelle, tuuli toi oman haasteen peliin, mutta hyvällä mielellä vehmeriä oottelen :D
Kattokaapa sunnuntain sääennustetta:
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Kuopio
Ei näytä kovin aurinkoiselta... Toivottavasti arvauslaitos on väärässä.
Joo- taitaa mennä muuksi ajeluksi kuin maantie ja muuksi liikunnaksikin ehkä.
Siis metsään menen.
Huomenna _voi_ olla aamupäivällä aurikoa tai ei ainakaan sada. Jos tiet on kuivia niin noin kello 11 lähden jos seuraa löytyy.
Jos tihuuttelee niin samaan aikaan sitten maastolenkile kaikki joilla on maastopyörä ja sadevaatteet. :D
Jep! Saavat saksalaiset pitää takavaihtajan itsellään! Pitänee tilata lumikenkiä ja kanootteja Grönlannista! :D Taidan lopullisesti siirtyä tuohon keskikehon rakentajiin, ei nimittäin olis niin säiden armoilla! ;)
No tänään kävin 2,5 tuntia polkemassa maastopyörällä. Olis se kiva kun muutkin tajuaisivat, että se on kivaa :D
Vauhti ei päätä huimaa, mutta sadekaan ei haittaa.
Sunnuntaina sitten ei ole luvattu sadetta, joten toivossa on hyvä elää.
Ensi viikolla varmaan ne Saksan kamat tulevat, joten elähän Kari hättäile.
[ 20.05.2004, 20:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Tänään ei kyllä tosiaan ollut mikään mainioin maantiekeli... Törmäsin tuolla Puutossalmen lossin takamailla vastatuuleen ja vesisateeseen. Tuulta puuskutteli melkein koko ajan ja suurimman osan reilun sadan kilsan matkasta vastaista. :(
Hyvä että sunnuntain säätiedotuksesta on hävinnyt ainakin ne kaksi kissan kokoista pisaraa. Pikimusta pilvi on vielä jäljellä. Onkohan Vehmeriä muuten peruttu koskaan sään takia?
Ootko Hannu käyny missäpäin polokemassa mtb:tä :confused:
Ilimottele kun oot seuraavan kerran lähössä, nii minä yritän päästä mukaan :D
Kävin Kehvon takamailla etsimässä vaihtoehtoreittiä Käärmelahteen. Kartalta löytyy polkuja, mutta hakkuut ovat hukanneet ne niin, että sain raahata pyörää selässä pitkiä matkoja.
Aina kun on liian sateista tai tuulista mennä tielle tai soratielle menen maastoon.
Ilmoittelen sitten.
Pitää tässä joku kerta lähtee maastoon mukaan, kun sais vaan maastokengät...
Ootteko kukaan shoppaillu ET-sportissa (joensuussa) :confused:
Minä olen keskittänyt maastopyörään liittyvät ostot heidän butiikkiin ja kaikki on toiminut paremmin kuin hyvin ja alennusta on Jukka aina antanut :D :D :D Pitää lähteä käymään taas täss joku viikko joensuussa ja osta maastokenkulit ;)
Minä pahoin pelkään että joudun jättämään vehmerin ensvuoteen :( Mulla on ens viikolla vielä NELJÄ koetta ja kyllä tällä hetkellä opiskelu on se tärkein ;)
Olen pahoillani että en pääse nauttimaan teidän LOISTAVASTA seurasta, mutta elämä on laiffii :D
Näyttää Vehmeri jäävän minultakin tälläerää ajamatta, mutta katsotaan kesemmällä. Eävakainen sää näyttää jatkuvan viikonvaihteen yli. Pitäisköhän lähteä sauvojen kanssa Pataskille? Saishan sitä hien pintaan niinkin.
No katsotaan millainen sää on. Ehkä minäkin ajelen vain huvikseni.
Vaikka kai sitä pitäisi osallistua kun joku tuollaisen viitsii järjestää.
Tuli polokaastua satehella viisikybää. Vanhalla pyörällä. Totesin vaan että nämä axial carbonit on hyvät renkaat.
Pyörässä on 2,5 milliä lyhyemmät polkimet kuin uudessa. Ei uskoisi, että vaikuttaa tollenen kynnenvalkuaisen verta, mutta pyöritystyntuma oli aivan eri. Sensijaan Campan miraget ja centaurit eivät kyllä vaihtamistuntumassa toisistaan poikkea. Kovempi on 7005 alumiininen runko kuin tämä 7020 + hiilikuituiset takakolmion yläputket.
Ei kovin isoja eroja ole näillä pyörillä vaikka hinnaneroa on ainakin tonni. [img]smile.gif[/img] Onneksi kuitenkin uusi on vähän parempi. Muuten harmittaisi. Taidan kuitenkin pitää tämän vanhan Kinesiksen sadepyöränä.
Siis tämmöset renkaat on nannaa:
http://www.biketiresdirect.com/images/carbonyel120.jpg
[ 22.05.2004, 21:49: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Tämä muistuttaa taas yksinpuhelua, mutta siinä olen kyllä hyvä. :D
En tokeentunut Vehmeriä kiertämään. Ajoin sensijaan Varpaisjärven lenkin. 85 kilometriä ja kumma kyllä ei oikein nautinnolta tuntunut. [img]smile.gif[/img]
Selkää kivisti.
Ensi sunnuntaina paistaa sitten aurinko ja koko neljän jengillä on hyvät maantiepyörät alla ja ajetaan yli satasen lenkki kauniisti lyhyillä vedoilla. ;)
Mie menin. Ei satanut pisaraakaan. Tosin alkumatkasta oli hiivatin kylmä, varsinkin torilla ja lossilla odotellessa. Oli lystiä, keskivauhti 31,1 km/h (netto).
Päivän "Most combatitive rider" -palkinto olisi pitänyt antaa yhdelle vanhalle ukolle, joka ajoi ruosteisella yksivaihteisella pyörällä (>20kg?), jonka takaheijastin helisi ja takavanne lieppasi aavistuksen verran. Hiton kovaa se meni, vaikka välillä tippui "nopeimmasta" porukasta ja ajoi ypönä. Asennetta, sanon minä.
Jokos Ändig tekisi tuttavuutta livenä ensi sunnuntaina.
Viiden porukalla olisi kiva ajaa vaikka Pohjois-Kallaveden lenkki. Jos täältä lähdettäisiin Kuopioon päin niin letkaan voisit tulla vaikka
yliopistolta. Missä päin kaupunkia asustelet?
Intersportissa taitaa olla kenkiä kampanjamyynnissä. Kyllä minäkin olen sieltä ET-sportista saanut kaikki mitä olen tilannutkin.Lainaus:
.
Ootteko kukaan shoppaillu ET-sportissa (joensuussa) :confused:
Minä olen keskittänyt maastopyörään liittyvät ostot heidän butiikkiin ja kaikki on toiminut paremmin kuin hyvin ja alennusta on Jukka aina antanut :D :D :D Pitää lähteä käymään taas täss joku viikko joensuussa ja osta maastokenkulit ;)
Lähinnä rattaita ja ketjuja.
Pitää vain varmistaa, että tavarat ovat hyllyssä.