Siis lyhyempi stemmi? Vaiko ohjaustanko isommalla nousulla?
Printable View
Tanko pitäisi saada ylemmäs. Netistä luettuna (satunnainen googleotos) sanoo usein, että tulee "klappia". Se kans mietityttää, josko jossain olis kestävä stemmi (säädettävä).
Ei tainnut myyjällä olla ps-renkaita varastossa, ku meni tilaukseen.
Nyt oon tässä pari viikkoo odotellut. Olikohan ensi viikolla ku pitäis olla haettavissa. Aika näyttää :)
Uusi Canyon neuron:on, kuva akusta. Kuuluuko tuossa rungon ja akun välissä olla noin iso rako? Akku on mielestäni hyvin paikallaan, pitäisikö tuossa olla joku tiiviste? Vesihän kaiketi pääsee tuossa akkuun sisään?
Edit: pyörä toki kuvassa väärin päin
?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8299b778ea.jpg
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Ei tuon tuolta liene kuuluisi näyttää, tässä kuva Canyonin sivuilta (oma vasta matkalla).
Ei kuulu olla mitään tiivistettä. Eikä tuosta vesi minnekään akkuun sisään kyllä pääse. Rungon sisään kylläkin, mutta niin se on suunniteltukin ja sitä varten siellä on vedenpoistoreiät alaosassa. Myös akun ja moottorin liitoksessa on tiivisteet sitä varten.
Jotakuinkin tuollainen rako mullakin on tuon akun päällä olevan paneelin ja rungon välissä.
Jos se akun paneelin ja rungon välinen rako ei ole sulla samanlevyinen koko matkalla, eli jos kiilaan ylös tai alaspäin mennessä niin sitä akun yläpään kiinnitystä voi vähän säätää. Ota akku irti ja siellä sen yläpään kiinnikkeessä on 5 ruuvia. Yhdellä niistä voi säätää lukkopesän etäisyyttä rungosta ja neljää muuta löysäämällä se yläpään kiinnike löystyy ja sitä voi vähän siirrellä, jolloin sitä akun yläpäätä voi saada menemään vähän syvemmälle runkoon.
Aikaisemmin viestittelin siitä että olisi 500km ajetussa neuronissa ketjut venynyt kun 10 vaihteen takarattaalta pomppii ketju yhden ylitse melko usein. Nyt ketjut vaihdettu eikä venymistä ollut kun 1-2mm uusiin ketjuihin verrattuna. Pomppimista tapahtuu edelleen. Onko tässä siis rattaat vaihtokunnossa? Hyppäys tapahtuu yleensä silloin kun rasitusta/vääntöä on enemmän.
Varmaankin pienin tai toiseksi pienin ratas kyseessä?
Olet ajanut boostilla ja lähtenyt suurellla vaihteella liikkeelle?
Noin nimittäin saa takapakan vaihtokuntoon 400-500km ajolla. Kokemusta on, kun poika ajoi 3pakkaa vaihtokuntoon alle 1500km matkalla. Itse ajoin samalla pyörällä 1500km samalla pakalla, eikä vieläkään ollut vaihtokunnossa.
Shimanon vaihtaja. Onko tässä jotain ruuvia tai muuta mitä tarkistaa?
Välikysymys tuosta Shimanon vaihtajasta, että mikä tämä harmaa vipu siinä on minkä voi kääntää ylös tai alas?
Se on kytkin.
On asennossa vaihtajan varsi on jäykkä ja kiristää ketjua, vähentäen ketjun hakkaamista ja ketju pysyy paremmin rattailla.
OFF -asennossa on helpompi ottaa kiekko pois, eli OFF on vain huoltotöitä varten. Ajaessa kytkin pidetään aina ON-asennossa.
Neuron 8 ja tarve kasata työ- ja talviajoa varten toiset kiekot. Pikkasen on huonosti osia tarjolla. Esimerkiksi kiekoissa hyllyssä olevat tuotteet laadukkaampia kuin 8 alkuperäiset. Ajattelinkin kasata toiset kiekot kovempaan menoon ja tehdä alkuperäisistä työmatka kiekot. Osaako joku neuvoa, että onko esimerkiksi uusien kiekkojen jarrulevyjen oltava sellaiset joissa magneetti. Perus levyjä kun on tarjolla paremmin. Ja muutenkin olisi mukava saada kommentteja millaisen setit jotkut toiset kasaisi?
Takana pitää olla magneetti jos semmonen sulla on nykylevyissäkin. Tai sitten käyttää 6-bolt levyihin tarkoitettua magneettia, esim https://www.bikester.fi/bosch-magnee...m-M921994.html. Toimii ainakin omassa spectral on:ssa DT 350 navan ja RT86 levyn kanssa.
Näyttää tämmönenkin olevan nykyään olemassa, en sitten tiiä miten toimii esim Canyonin rungossa. https://www.bike24.com/p2410846.html
"Aikaisemmin viestittelin siitä että olisi 500km ajetussa neuronissa ketjut venynyt kun 10 vaihteen takarattaalta pomppii ketju yhden ylitse melko usein. Nyt ketjut vaihdettu eikä venymistä ollut kun 1-2mm uusiin ketjuihin verrattuna. Pomppimista tapahtuu edelleen. Onko tässä siis rattaat vaihtokunnossa? Hyppäys tapahtuu yleensä silloin kun rasitusta/vääntöä on enemmän."
Itsellä samanmoista ominaisuutta. Se "korjaantui/parani" sillä, ku pesi ketjun ja hammasrattaat hieman puhtaammaksi :seko:
Miten porukka ollut tyytyväisiä laatuun?
Esim. ohjain laakerin tasopinta on näkyviltä osin maalilla?ainakin mitä pyöriä nähny.
Koneistus jäljet näkymättömissä,outlet pyörät erikseen.
Itsellä tullut nyt kasiin n 750 kilsaa kesän aikana. Käyttö on ollut pääasiassa poluilla ja syksyllä olosuhteiden pakosta myös parkissa.
Hinta/laatu tuossa on ok, tietysti keula ja levyt sekä palat lähtevät vaihtoon jossain välissä. Geo on sopiva tuohon mihin se on tarkoitettukin. Parkissa tuli joitain punaisia ajeltua, mutta ei siitä enää nauti. Ei tuota tietysti niihin hommiin ole ajateltukaan.
Maaliin tuntuu tulevan herkästi kiveniskemiä, yksi pyöristäni on Strive, jossa tuntuu olevan kovempi lakka päällä. Tiedä sitten vaikuttaako tuo mattapinta tuohon kestävyyteen, ei ole tullut selvitettyä sen enempää. Lisäksi jotain pientä, kuten akun lukkopesää ei ole keskitetyy yms, mutta pääasiassa tuo on sitä mitä ajattelinkin saavani.
Säädöt viel hakusessa,onko iskareiden suhteen hyviä vinkkejä?
Mitä nastarenkaita näihin uudenmpiin -20/21 malleihin on taakse saatu mahtumaan? Piikkisiat suunnitelmissa, mutta ei taida ainakaan viime vuoden 2.6 leveä rengas taakse mahtua. Onko joku päässyt kokeilemaan jo tämän kauden 2.6"? Ilmeisesti pienempää kokoa?
Uudella Neuronilla ajettu n. 100 km, ongelmana ollut alusta asti hissitolpan kiinnitys. Ei pysy asetetussa korkeudessa vaan valuu ”pohjaan” 10-20km ajon jälkeen. Tolppaan laitettu pyörän mukana tullutta asennuspastaa ja kiristetty momenttiin, kokeiltu kiristää myös vähän annetun momentin yli n. 6nm, Enempää ei uskalla kiristää. Aina kun tolppa valunut alas on myös kiristyspultti löystynyt. Onko muilla ollut vastaavaa ja kuinka saanut korjattua?
Muuten pyörä toiminut moitteettomasti mutta turhauttava ongelma jatkuvasti säätää ja kiristää hissitolppaa
Kiristyspulttiin lukitetta?
Mulla valui myös tuo satulatolppa, poistin rasvanpoistajalla satulaputkesta rasvat ja laitoin Muc-Offin carbon gripperiä ja suositeltuun momenttiin, on pysynyt.
Tuossa kiristys systeemissä on tainnut olla osassa neuron:on pyöriä ongelmia. Omani joutui takuuhuoltoon tuon takia.
Kokeile tolpan puhdistamista ja rasvaamista. Auttoin mun tolppaan jossa sama ongelma. Kun kiristi niin ettei valunut se ei enää noussut ylös asti.
Puhutaanko tässä nyt koko tolpan vajoamisesta satulaputkessa vai hissitolpan oman liikeradan vajoamisesta?
Minulla valui koko tolppa alaspäin kunnes kiristi ruuvin tarpeeksi. Sen jälkeen hissi ei noussut ylös asti kunnes puhdistin ja rasvasin hissiosan.
Itellä ainakin koko tolpan vajoamisesta, hissiosuus toimii kuten pitää. Täytyy ottaa tolppa irti, putsata ja laittaa uudet mömmöt väliin jos sillä alkaisi pysymään.
Onnistuin rikkomaan pimeässä piilossa olleeseen kantoon takavaihtajan. Korvake pysyi ehjänä, mutta vaihtaja menee uusiksi. Pyöränä Neuron:ON 8 ja 2021 malli. Canyonin sivut sanoo, että pyörässä on Shimano Deore XT, 12. Onko näistä kuitenkin jotain useampia eri malleja 12-vaihteiselle, että osuisi varmasti oikeaan ? Esim. Bikesterista löytyi tällainen: https://www.bikester.fi/shimano-deor...744&cgid=36939
Voikohan olla oikeanlainen ? Jos joku viitsii heittää infoa varmasti oikeasta mallista niin arvostaisin kovasti ja saa laitettua heti tilaukseen :)
Itse juuri vaihdoin -21 neuron:ONiin vaihtajan mutkille menneen tilalle.
https://www.ridemore.fi/takavaihtaja...o-xt-m8100-sgs
Tämä sinne meni. Ilmeisesti näitä on gs ja sgs malleja. Sgs pidemmällä häkillä. Alkuperäinen oli juuri tälläinen sgs.