Bike Planet ilmoittelee myyvänsä niitä. espoossa ja Vantaalla löytyy fb:n mukaan.
Printable View
^Tekispäs mieli oikeen kysästä On-onelta, että onko Bike Planet virallinen jälleen myyjä, sen verran haisee tietämättömän kuluttajan kusetukselta hinnat.
Krunikan BP liikkeestä kertoi Fattya saavan joltain isommalta maahantuojalta suoraan, hinnassa ei tinkivaraa. Ei muita On One malleja.
^Haisee sanokaa mun sanoneen.
Vähintään epämääräistä. Kun nimen omaan mainostavat, että ei ole välikäsiä hintojen minimoimiseksi.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti on one
On niitä muuallakin ollut. Mikäs siinä. Koeajomahdollisuus ja kaikki. Elekää vetäkö hernettä nenään jos joku myy pyöriä.
Jottei tämä fiilistely painuisi kokonaan synkkyyden puolelle, tässä on pari kuvaa eiliseltä retkeltä Pedrsöressä sijaitsevalle Saukonreitille:
http://img.tapatalk.com/d/14/04/13/baruve3e.jpg
Tauko ...olisikohan ollut Skjorsmossenilla?
http://img.tapatalk.com/d/14/04/13/taryzyny.jpg
Varikkopysähdys. Olimme liikkeellä neljän miehen voimin, kolme täpärillä ja minä Fat Bikella. Yhdestä täysnotkusta irtosi takajousituksen nivelen ruuvi, toisesta katkesi kaksi takavaihtajankorvaketta ja puhkesi yksi rengas ja kolmannesta katkesi takahaarukan alaputki! Fat Bike oli ainoa jossa ei esiintynyt yhtään teknistä murhetta koko päivän aikana. Kyllä kelpasi fiilistellä! :)
Saukonreitti on reilut 50km pitkä ja siirtymineen kokonaismatkaksi tuli 80,7km. Mukava alkukauden lenkki.
Sent from my iPad using Tapatalk
Erikoisuuden tavoittelu pitää paikkansa.Löydän itseni ajamassa T-Rexillä erinomaisen erikoisista paikoista metsän siimeksessä.Ei tapahtunut moista ilmiötä ikinä muilla fillareilla.
( Ja niitä on ollut melkoinen määrä)
Käyttökulut about puolittuneet ja fatbike huoltoon kuluu minimaalisesti aikaa vrt .täpäri.Esim.renkaat ei mene heti roskikseen vaikka suht isoja reikiä huonolla tuurilla saatu aikaiseksi
Suurin paikattu versio on 1,5cm kylkiviilto ja rengas on yhä ajossa.
Ei linkkulaakereita ,klappeja, vaimmenninhuoltoja.Voi vaan ajella ja jopa melkein missä vaan alustasta riippumatta.
Koko fatbikeajan on meitsillä ollut 29 verrokkina niin täpärinä kuin hardtailina.
Niner EMD AM tuneessa ainoana varafillarina.1 lenkin ajoin sllä vaikka juuri rakensin sen uusiksi kesää varten.Hukkaan heitettyä fyrkkaa,ei ole meitsin juttu.
47mm/80mm kehäkomboilla olevat takarengas 3.8-4 ja eturengas 4.5-4,8 kesäkeliajoille riittää mulle rullaavuuden puolesta.
Kaverilta kyselin tuosta f-vertailusta,se sano ettei tartte lukea koska 99% spessu on kuitenkin paras.
Meitsi:Siis häh?
Kaveri:F-lehden vertailujen/testien paras on aina Spessu.
Meitsi:Aha...
Ei se sinänsä minua haittaa, mutta tämä "luvaton" jälleenmyynti, kun yleistyy, niin voi käydä niin, että On-onella pian saatetaan todeta, että epäs myydä enään Suomeen. Siitä sit ainakin kärsii kuluttaja. 500€ lisähintaa on silti törkeää kusetusta, jos ei selkeästi kerrota koe ajon hintaa kivijalassa.
No ei tuo mitenkään hirveältä kusetukselta kuulosta, noin 30% katetta pitää olla, että saa kulut peittoon. Ja kaikki ei halua ostaa netin kautta, koska mm takuuasioiden hoito ei onnistu enää ensimmäisellä kotimaisella.
Joo siihen minä viittasin. Nythän siellä on Salsa. Taitaa olla yksi paikalla vielä.
Ai joo hyviä fiiliksiä lisää on myös oikiat lokarikiinnikeet.
Pikku modauksilla toimivat loksut eivät ole vain harras toive.
Voipi ajella märillä keleillä ja pysyä kuivana.
Jos Fatbike kiikarissa niin ennen ostopäätöstä kannataa ajaa maastossa hieman pitempi lenkki.
Ei paksurenkaiset kaikille sovi.
Eniten läskissä vrt. normimaasturi mua ärsyttää kaarrepito (ja sen puute/epämääräisyys)ja rengasrungon löysyys, keulaa kun yrittää painaa vauhdissa mutkiin niin alkaa taittumaan alle, mutta sellaista ajoa varten mulla on 'oikea' maasturi.
No joutuuhan sitä hiukan kattelemaan missä ajaa, taas toisaalta uralta lipsuminen, varsinkin talvella ei heti aiheuta muksahteluja. Mua taas haittaa enemmän röykkyiset alamäet, kun keula alkaa pomppimaan ja tärinässä alkaa näkö hiipumaan.
Ultimate fatbike rymistely onnistuu siis täpärillä, jossa leveillä 100mm vanteilla matalaprofiilirenkaat? Eiku ;-)
Tollaseen törmäsin. Mä en niin muovisista piittaa ja luulin ettei fattyt tartte joustojakaan, mutta jollekulle varmaan kelpais :) - vai oliko jo wanha ja tuttu..?
http://www.borealisbikes.com/media/B...o_Side_Web.jpg
http://www.borealisbikes.com/bikes/echo-frame/
Kaarrepidon epämääräisyys on varsin luonnollista, sikäli kun paineet pitää saada mahdollisimman alas pidon ja kantavuuden lisäämiseksi ja samalla laittaa alle sileähköä rengasta että rullaisi hyvin. Kompromissista saattaa muodostua täydellinen missi.
Tärinä ja pomppiminen vauhdikkaammassa ajossa on varmaan selvin miinusmerkki läskeilyssä. Tähänkin on ihan lähiaikoina saatu lääkettä. Jos siis pussi on kunnossa.
Ei läskeily kaikille ole. En kuitenkaan tuomitsisi erikoisuuden tavoitteluksi, ainakaan yhtään enempää kuin muitakaan pyöräilyilmiöitä. Minulle on aina tärkeää ajaa sellaisella kalustolla, että se miellyttää. Puhutaan sitten ulkonäöstä, toimivuudesta tai tarkoituksenmukaisuudesta.
Olihan se F-lehden juttu ihan ok, ainakin asiaa eli läskejä vähemmän tuntevalle. Ja Lumberin kullitettu Muklukki taisi viedä hiuksenhienon "voitonkin" ;)
Eieih nyt ne alkanut kirjottamaan Tuksusta sielläkin?
Mä en taakse kaipaa joustoa ollenkaan. Se on aivan riittävä minkä rengas tarjoaa, eikä takana löysähkö kumikaan niin haittaa. Eteen se joustokeula ja läski alkaa tosissaan haastamaan täpäreitä lenkkikäytössä omassa käytössä. Pystyis pikkasen lisäämään painetta joka jeesais kaarteissa ja muutenkin alaspäin hieman vauhdikkaammin tullessa. Ainoa syy miksi läski myynnissä on juuri tuo joustokeulan puute, tenniskyynärpää oireilee välittömästi nyt tuon kanssa.
Plussia läskistä tässä nyt on tullut mieleen todella paljon kun on 26" ja 29" täpäreillä ajellut pitkästä aikaa. Ei sitä niin tajunnutkaan siihen siirtyessä, mutta näinhän se yleensä menee, että ei osaa arvostaa vasta kun sen menettää. Läski ei lipsu ja sudi oikeastaan missään verrattuna laihoihin. Ajaminen on todellakin juhlaa, kun voit polulta poiketa mihin vain, mättäät kantaa jne. Jos yksi pyörä pitäisi talliin valita, niin kyllä se vaan olisi joustokeulalla varustettu läski.
Uusi Roxpoxin fatkeula rimpula liukuputkilla ei herätä suurta päivitysintoa vauhdikkaisiin kivikkojuurakkoalamäkiin.
Ei voi olla kovin kiertojäykkä fattikekon painoilla ja väännöillä.Klappia varmaan ilmestyy keulaan ennenkuin ekahuoltoväli on täynnä.
Melkoisen railakkaasti saa päästellä RD/Bud tubeless/ orkkiskeula combolla .Stongan ja grippien vaihdolla saa myös paljon ajomukavuutta lisää.
Oma setup on valmis,korkeitaan jotain kevennysjuttuja voisi hankkia.
antza sullahan alkaa olla noi vakuutusjutut kuin rollthrough:lla.... ;-)
Oookko käynyt nyt mettässä kuulin että olit teukkaa kurittanut jaalassa..
^Kyl täs on yritetty salaa harjotella ja pyöräilyn ilo sanomaa tartuttaa muihinkin.
Minun puolesta tämä On-one epä fiilistely saa riittää. Taidankin tästä lähteä hakemaan aiheeseen sopivaa materiaalia, kuitatakseni tämän off topic jauhannan.
Onko M koon Fatboyta hyllyssä missään pääkaupunkiseudeun tai tampereen liikkeessä? Pitäisi päästä testailemaan ennen kuin viitsii tilata.