Kuinka vaijerinkuori asennetaan huonosti?
Kuori on viallista, kyllä niiden säikeiden pitäisi pysyä paikoillaan.
Printable View
Kuinka vaijerinkuori asennetaan huonosti?
Kuori on viallista, kyllä niiden säikeiden pitäisi pysyä paikoillaan.
Jotain leikkuujätettä tai oktomursketta vaijerissa. Sitten kuori nirhautuu rikki. En tiedä, voiko näin tapahtua.
Voihan se kuoren pää tosiaan turaantua katkaistaessa, mutta nuo oireet kertoo kyllä jostakin muusta. Jos ei se muovi ja sen sisällä oleva metallisysteemi pysy yhdessä/paikoillaan kun vaijeri liikkuu, niin kannattaa kyllä vaihtaa kuorta.
Hmm... Minkälaisia päätyholkkeja briellaux käyttää kuorissaan? Onhan ne napakasti paikallaan?
On napakasti paikallaan, ja jtn shimpan nippoja nekin. Eipä ole vastaavaa itsellekkään tullut aiemmin vastaan.
Kai mä olen sen sitten väärin asentanut, en kyllä tiedä kuinka sen voi tehdä. :D
Pistin tilaukseen.
Mites porukka on tuon yhtenäisen kuoren asentanut? Normikiinnikkeiden vierestä(kö)?
Ja kuinka onnistuu tuo viimeinen "oikea" mutkan säde X9:n vaihtajalle?
Voi vaikka havainnollistaa kuvin puupäälle.
^ vähemmän vettä talvella vaijeriin -> toimii yleensä paremmin. Kesällä sitten kuravesi...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Kokopitkä kuori toimii täpärissä (linkustosta riippuen) paremmin, esimerkiksi omaan Nomadiini ei edes saa pätkittyä vaijerinkuorta paikalleen.
Ot:n puolelle menee mutta... Jos on sellainen runko, tai siis tarkemmin rungossa sellaiset kiinteät kiinnikkeet vaijerille, jotka ei salli kokopaksua kokopitkää kuorta, niin esim. Nokonit on silloin hyvät. Siinä kiinnikkeiden "umpipäiden" välillä matkustaa pelkkä sisäkuori, missä muuten kulkisi paljas vaijeri, ja helmiä laitetaan siihen missä muuten olisi normaali musta kuori. Sekava selitys mutta toivottavasti idea tuli selväksi.
Hmm hmm. Näyttää siltä että kesällä tulee tosiaan shimanoitua pyörää vähäsen ja aiemmin ehdotettu Zee-takavaihtaja vaikuttaa hyvältä mutta sitä saa kahtena mallina, "DH spec - 28T Capacity" ja "Freeride spec - 36T Capacity" joista eka on ilmeisesti tarkoitettu 11-23/11-28 ja jälkimmäinen 11-32/11-36 pakoille.
Kaikella todennäköisyydellä käytän 11-28 pakkaa mutta eihän sitä tiedä jos jostain syystä haluaa heittää 11-36:n kiinni niin toimiikohan tuo "Freeride" malli myös pienemmällä suurella rattaalla? Toiseen pyörään vaihdoin viime kesänä 11-34:n tilalle 11-28:n tekemättä vaihtajalle muuta kuin sen B-tension tms. ruuvin löysäämistä eikä vaihtamisessa ole mitään valittamista eli onkohan tässä nyt joku ihan oikea ero vai vain yritys myydä eri osia eri ihmisille vaikka kaikki pärjäisi samalla.
En sit tiedä onko tossa "halpa"Saintissa sama systeemi kun "oikeessa"Saintissa, siinä käännetään yks palikka kahella pienellä ruuvilla, jolloin vaihtuu DH-FR-mode, eli kapasiteetti muuttuu.. oiskoha Zeestä sitten tehty muka kahta eri versioo, vai myydään vaan palikka valmiiksi eri asennossa eri versioo.. tiiä tuosta..
edit: tämä siis uudessa -14 mallin shadow+ 10v saintissa
Edit: olin väärässä, häkki molemmissa on yhtä lyhyt, eroa on vain kiinnikkeessä:
http://techdocs.shimano.com/media/te...9830801188.pdf
http://www.peterverdone.com/wp-conte...8/IMG_5793.jpg
Kas, niitä on tosissaa kahta mallia, Saintissa tuo eroava nystyrä on pidempi ja käännettävissä, jolloin tuo hangerin asento vaihtuu samallailla kuin tuossa erilaisella kiinnikkeellä.. Jos olisin harmaalakki, ostaisin nahkahousun tarjouksesta Saintin (omani kustansi 79€)
^ jos noita saa erikseen niin itse ostaisin sen Zeen mille pakalle ensin tähtäisin ja rauhassa tilaisin toiselle soppelin. Ei liene työläs vaihtaa. Ja tuurillahan tuohon vois passata kallimman jossa se säädettävyys.
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Tai sitten köyhän (ja laiskan) miehen ratkaisu, ostaa sen isommalle pakalle tarkoitetun ja toteaa että toimii se pienemmälläkin. Kuten varmasti toimiikin, pakkojen erot on kuitenkin aika pienet kunnes ollaan jossain kolmosrattaan tienoilla ja niitä isoja tulee muutenkin käytettyä niin vähän että pikkuvikoja jos miettii pari hammasta pidempään ennen kuin vaihtaa. Ylärissa saattaa jäädä vähän kauemmas rattasta mutta edelleen huomioiden että eihän noilla ns. tavallisilla vaihtajilla edes pakan minimikokoja yleensä kerrota niin mikähän tuossa on olevinaan se varsinainen homman nimi.
Toimii muuten yllättävän hyvin se one up 42 ratas. Laitoin sen XT-pakkaan ohjeiden mukaan.
Yks lenkki vasta takana ,mut olin silti yllättynyt ettei yhtään vaihde hassia tai muutakaan eroa entiseen. Edes vaihtamisen nopeudessa en huomannut eroa.
Set up oli X9 type2 medium gage takavaihtaja ja X9 liipasin . B-ruuvia ei tarvinnut ruuvata lähellekkään pohjaan. Edessä 32 ratas.
http://ep1.pinkbike.org/p3pb10639735/p3pb10639735.jpg
Wolftoothin 34-piikkinen ratas Cannondale Flash2:n Sram S2210 BB30 kammissa.
Ketjulinjaa joutui hieman säätämään ettei hampaat kosketa takahaarukan alaputkeen.
http://www.wolftoothcycling.com/prod...t-cog-for-sram
Tuollaisen tilasin täpäriin taakse. Edessä siinä on Race Facen 32t narrow wide ja takavaihteita roplaa Sram X.9 Type2. Saa nähdä miten toimii. Läskipyörässä mulla on ollut se General Leen hässäkkä käytössä.
Tullissa napsahtaa alvit päälle eli todellinen hinta pyörinee siellä jossain hitusen päälle 80 euron tuntumassa. (Jos muistan hinnan oikein. Oli kait 89 USD kun vilkaisin tuota sivua, nyt näyttää eioota eikä hintakaan ole näkyvillä.)
Samoin mun.
Mulla jäi (ihan muu) ~40€ ostos tullipostiin ja maksoin ~8€ alvit. Ei aina mene samallalailla, tuurit ja sillee :)
Taitaa olla tuurista kiinni. Mulla jäi Wolftoothin eturatas tulliin ja piti käydä lunastamassa se tullipostista.