Nastat voisi kiinnostaa jos sopivaan hintaan luovut :)
Printable View
Joku muistaakseni kirjoitti että huollon mukaan kuitusissa olis ollu jotain häikkää. Ja 4 alu olis saatu painoltaan samaan. Mulla ei oo kyllä ollu 3 keulan kans ongelmia. Mikä koko nelosessa ja missä päin?
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Saa mennä nyt näin. En saanut kalavakuumia oikein hyväksi, niin tein perinteisesti gorillalla tubeless konversion. JJ 4,8 tuntuu aika hämmentävältä leijaamiselta tällaiselle new-born fättimiehelle, joka vuosia ajellut nakeilla röllipolkujakin.
Penkki vaihtui omaan ahteriin sopivaan spooniin.
Aika pienenä ajattelin upgreidauksen pitää. Muihin pyöriin tullut hakattua rahaa sen suhteen liiaksikin.
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Kuva vielä.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7c4c1ad8da.jpg
Onko kukaan asentanut onnistuneesti White 3Fat Liten alkuperäisille 80mm Whiten kehille tubelessina renkaita tuon FattyStripperin kanssa? Mulla on renkaina Surlyn Budit ja ne istuu niin löysästi noilla kehillä, että vähän pelottaa tuo viritys niillä. FattyStrippereiden mukana saisi kyllä näköjään tilattua tuollaiset vaahtomuovirinkulat, mutta tarviiko niitä?
Moi. Kannattaako hommata noita whiten 5 sarjan pyöriä? Pro vs. Interceptor? Saako tuohon hintaan jotain parempaa?
Kanjoninlta Dudea äkkiä tilaukseen. Sitten kun niitä ei enää saa voi esittää muita kysymyksiä.
Kun näin kuvan 5Fat Interceptorista ekan kerran, luulin että runko olisi titaania ja se olisi ollut jo kunnon upgrade :)
Mutta ei, ovat menneet vaihtamaan parhaankin mallin rungon materiaaliksi alumiinin. Taitaa edelleen paras White -läski olla 3Fat Interceptor, sen jälkeen speksit ovat laskeneet tasaisesti.
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa vitos -sarjan geometriasta? Onko ainoa muutos oikaistu vaakaputki? Kyselen, koska jossakin ketjussa todettiin edellisten mallien runkokojen olleen melko pieniä ja tälläiselle (179 cm/n. 82+ cm) äijälle sopisi paremmin koko-oppaan M suosituksesta poiketen L.
En ole asentanut, mutta mahdollisesta epäonnistumisesta voisi olla kokemusta. Viime viikolla pullahti päällyrengas vanteelta n. 10-15cm:n matkalta. Onneksi huomattiin ajoissa ja korjattiin tilanne. Kyseessä oli alkup. snowshoe-kumekset. Eiks se kynnys noilla kehillä ole perin olematon tubeleksille.
Canyon Dude löytyy tällä hetkellä 1599 EUR hintaan hyvä pyörä, mutta itselläni se ei pääse jatkoon 4.0 tuuman levyisten renkaiden vuoksi.
Mitä tällä hetkellä olen internetin syövereitä perannut, niin en löydä White 5 Interceptorin hintaluokassa (XXL ennakkotilaus 1444 EUR) parempaa pyörää spekseillä:
- 4.8 tuuman leveät renkaat
- tubeless varaus
- hiilikuituhaarukka
- 1x11 voimansiirto
- hydrauliset levyjarrut
- paino alle 15 kg
Vinkkejä paremmasta pyörästä näillä spekseillä otetaan vastaan :)
^Dude nielee myös 4,8" JJ:t. Jos lisäät pyörän hintaan 50 euroa (uudet kumit - OE renkaiden myyntituotto), on kyseessä edelleenkin aikalailla lyömätön hinta.
^Tämä. Ja Dudessa on nuo listatut ominaisuudet paitsi että paremmat kiekot ja runko. Ja noi kaks ne tärkeimmät on ku kompliittia ostaa.
Canyonin sivuilta lainattu: as well as the clever rear dropouts that have two positions to allow for 4.0 and 4.8 inch tires.
Siis se 8.0 joka oli 1599€
Ja toimitus noin viikko vs white joskus syyskuussa.
Ps. Kannattaa kiirehtiä tilauksessa ku tais olla viiminen päivä alessa.
Lähetetty minun G8231 laitteesta Tapatalkilla
Kiekot ja runko on huomattavasti laadukkaampia canyonissa...se on huima etu. Noissa whiten uusimmissa kiekoissa on melkoinen suunnitteluvirhe takanavassa, kun on 12mm läpiakseli kiekko aptereilla laitettu 9qr pikalinkulla runkoon. Ohutseinämäinen alumiiniakseli taipuu kieroksi kun sen sisällä ei ole tukemassa sitä 12mm akselia... Helppo tapa korjata tuo ominaisuus olisi ajoissa lyödä 12mm putki sisälle tukemaan tuota.
Itselläni on toinen takakiekko tulossa takuuseen tuon takia. Kummatkin on antautuneen samassa tilanteessa, eli pitkä jyrkkä mäki jossa annetaan watteja oikeasti takanavan suuntaan. Luulin että ensimmäisessä oli joku valmistusvika, mutta ei... No pitää tuo tukiholkki laittaa uuteen kiekkoon kiinni heti. White menee joka tapauksessa myyntiin ja väistyy vähän laadukkaamman paksupyörän tieltä.
dt swissin kiekkosetti maksaa yli 600€. Vaihteistojen eroa tuskin huomaa..
Halvimmassa Dudessa on kuitenkin BR2300 kiekkosetti eikä BR2250 mitä myydään erikseen. Ero on navoissa eli tuossa BR2300 setissä on 370 vastaava napa ja kynsivapari kun BR2250:ssa on 350 vastaava ja ratchet. Enpä silti miettisi kahta kertaa Whiteä tuohon Dudeen verrattuna vaikka kuinka olisi pykälää parempi osasatsi. Canyonilla on kuitenkin myös jonkinlainen takuu.
Takuu on kyllä Canyonin huonoin puoli, sillä takuutapauksissa Canyon pitää lähettää pahvilaatikossa Saksaan kun taas Whiten voi taluttaa lähimpään XXL:n. Ja tuleehan Whitessä lisäksi ensihuolto sekä kaksi perushuoltoa kaupan päälle. Itellä on yksi Canyon eikä sitä ihan pikkuvian takia lähtisi takuuseen viemään, mutta Whiteä voi käydä näyttämässä jos jokin askarruttaa.
Maailma muuttuu Eskoseni ja takuutapaukset pitää lähettää nykyisin Suomen Turkuun. En tiedä mitä kaikkea pyörälle tehdään siellä ja lähteekö haastavimmat tapaukset kuitenkin edelleen nahkahousumaahan. Jotakin Turkkusessakin korjataan.
..joiden laatu erinäisten postauksien mukaan heikon ja luokattoman välissä. Lisäksi jonon pituutta mitataan jopa kuukausissa, eli kaupanpäälisen reaaliarvo jää vähintään kyseenalaiseksi.
Kiitoksia neuvoista. White jäi ja Dude CF 8.0 lähti tilaukseen :)
Minä näen nämä halvemman pään Whitet paljon parempina vaihtoehtoina Mad Croc yms. markettifateille (ei ne mulle ollut vaihtoehto). Tuskin tulisi Interceptoria ostettua, kun niissä hinnoissa on jo muutakin tarjontaa.
Ainakin oman tänä kesänä ostetun uudenkarhean Canyonin esteettisen vian osalta pyörä olisi pitänyt lähettää suoraan Saksaan jos tilanteeseen olisi halunnut korjausta. Sinänsä Canyonin suomenkielinen asiakaspalvelu kyllä toimi hyvin kun heihin jouduin olemaan yhteydessä.
Itellä Whiten huollot ovat onnistuneet viikossa eikä jäljessä ole ollut moittimista. Kun vielä XXL sattuu olemaan lähistöllä, tuo on ollut selkeä etu.
Itse en ole näitä ilmaisia huoltoja (pl. ensihuollot) saanut yhteenkään XXL pyörään (viisi niitä jo ostanut) kun aikaa ei ole yli kuukautta odottaa huoltoa. Sitten kun maksaa niin huolto yhtäkkiä järjestyy seuraavaksi päiväksi.
Eli silkkaa huijaustahan nuo huoltolupaukset ovat. Ja esim. laakerin hajoaminen 2v ajolla navasta on XXL:n huollon mielestä normaalia kulumista ja siksi siitä piti maksaa työ+osat. Toki hinta oli kympeissä, mutta silti - piti maksaa.
Kuukauden kuluttua olisi saanut huollon jossa ei olisi tarvinnut maksaa kuin osat. Takuu ja huollot on siis aika huono vitsi XXL:n tapauksessa. Aiempien pyörien kanssa on saanut kaikki ei kuluvat (siis 2v käytössä, esim. laakerit) osat uusittua 2v takuun aikana, mutta ne oli ostettu muista liikkeistä.
Maksettaessa huolloista tekevät kyllä hyvää työtä ei siinä mitään. Mutta takuusta ja ilmaisista huolloista en puhuisi - käytännössä niitä ei saa jos ei oikeasti varaudu aina kaikkeen kuukausia ennen ja ole käyttämättä pyörää takuuajan. Muutoinhan takuuaikana voi saada jotain osia kulumaan joista pitää maksaa :(
Itse ostanut XXL:stä pyörän eikä silloin mistään ilmaisista huolloista mitään puhuttukaan :seko:
Xxl:n sivuilla sanotaan:
"Huoltopalvelu myönnetään alkuperäiselle omistajalle. Palvelu sisältää kolme kausihuoltoa. Ensimmäinen kausihuolto n. 100−250 km jälkeen, viimeistään kolme kuukautta ostopäivästä. Seuraavat kaksi kausihuoltoa vuoden välein. Huollot on suoritettava edellä mainitussa aikataulussa, jotta pyörätakuu on voimassa. Huollot suoritetaan XXL-tavarataloissa."
Jos myyn pyörän eteenpäin, käyttämättömät ilmaiset huollot ei ilmeisesti siirry uudelle omistajalle: onko tästä kokemuksia?
Tarkoittaako tuo lisäksi takuun raukeamista jos maksulliset vuosihuollot jää välistä uudelta omistajalta?
Vai pitääkö uuden omistajan esiintyä minuna viedessään pyörää huoltoon???
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Minulla on erittäin hyvät kokemukset XXL Oulun huollosta. Siellä on virkeä nokkamies Paavo, jolla tuntuu olevan tärkeää että asiakkaiden pyörät on ajossa. Esimerkiksi vapaarattaasta soittaessani hän pyysi käymään ja vein pyörän liikkeeseen heti kun ehdin. Tunti myöhemmin soi puhelin, että pyörä on kunnossa.
Tuo lause ei päde Suomessa. Lisätakuu annetaan pyörälle eikä ostajalle näin sanoo laki ja asetus ja koskee myös XXLlää vaikka voivat jotain muuta yrittää kitistä.
Kuluttajavirasto sanoo asiasta seuraavaa.
"Takuu on tuotekohtainen
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti."
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita...a-virhevastuu/
Jyri
Jos on ostokuitti pyörästä niin millä se tarkistetaan että monesko omistaja on. Itse en ainakaan ole yhdestäkään pyörästä mitään takuukortteja täyttänyt nimelläni ja lähettänyt liikkeelle/valmistajalle.
Koska XXL ei ole varsinainen pyöräliike, niin on ymmärrettävää että pyörähuollon taso ei ole normi pyöräliikkeen huollon tasoa. Samat kaverit käsittääkseni huoltaa suksia talvella. Siellä huollossa voi olla ehkä yksi pyöristä enemmän tietävä, mutta eihän se kaikkien pyöriä ehdi huoltaa vaan sitten ehkä ohjeistaa muita. En ole itsekkään käyttänyt ilmaisia huoltoja. Sitten kun liike tuli Ouluun, niin en saanut enää viedä pyörää huoltoon, koska en ollut aiempia huoltoja siellä tehnyt. Empä siis paljoa anna arvoa ilmaisille huolloille.
Taas Canyonilla (yksi edellinen maastopyörä), kun oli jotain epäilystä keskiöstä, niin käskivät viedä paikalliseen pyöräliikkeeseen ja laskuttaa heitä. Ongelma tosin olikin taka-akselissa vaan kuulosti tulevan keskiöstä (en ollut tarpeeksi kireälle laittanut tai rasvannut), niin tein samalla perushuollon ja maksoin itse.