Just ennen sateen alkamista sain talteen 2 ämpärillistä kypsiä & kuivia mustikoita melkeimpä "nurkalta." Eilen maasturilenkillä kartoitin parhaat ottipaikat niin ei menny aika turhankävelyyn.
Printable View
Just ennen sateen alkamista sain talteen 2 ämpärillistä kypsiä & kuivia mustikoita melkeimpä "nurkalta." Eilen maasturilenkillä kartoitin parhaat ottipaikat niin ei menny aika turhankävelyyn.
Lipstikassa asunut ritariperhosten jälkikasvu alkaa siirtyä yksi kerrallaan kotelovaiheeseen. Tavataan sitten ensi kesänä näiden kanssa uudestaan.
Kesäloma alkoi, taas
^^^^ :D joo hoituu. Tosin olen pari viiltohaavaa saanut kuriin pikaliimalla.
Vaikka harmittaakin pari juttua, niin oli kyllä niin hienoa kun näin tosi läheltä punarinnan ja mustarastaan, ja tunnistin lintujen ääniä. Tämä lintujen havannointi ja opettelu on ollut tosi kivaa ja mielenkiintoista. Metsän katveessa kun katselee ja kuuntelee eväshetken lomassa - on ollut kyllä tämän kevään ja kesän parasta :)
:) syksyn kututalkoo-nahkiaiskausi on avattu, ekat kututalkoot Kangasalan perukoilla. Löysin kyllä paikan, mutta sitten se viimenen 100metriä, missä? Onneksi näin että "moottoriajoneuvolla ajo kielletty"-merkin jälkeen oli autoja, ja siellähän ne talkoot oli.
Sai tehdä hommia, ja sain ( tätä olen odottanut koko ajan) kvvy:n hienon taimenpaidan, pääsin Kangasalan sanomien juttuukin. Aina kun talkoissa on joku toimittaja ollu tekemässä juttua, olen päässy haastateltavaksi ja kuviin. Olen nyt näin 26 talkoon jälkeen oppinut minne ne soraikot tulee suhteessa isoihin kiviin...
Talkoomakkarat maistui.
Aamulla hain yhden odotetun paketin, en ole vielä avannut että sitä jännitystä tässä vielä...
Jonkinlaisen kuudennen aistin vähän avittama onnistunut jarrutus tämänpäiväisen lenkin loppuvaiheessa..
Ajoin pientaloalueen pääkatua, ajoradalla ihan luvan kanssa koske kelviä ei ole. Vauhtia tasaisella 30 km/h tai pikkaisen päälle. Oikeassa laidassa kolme-neljä pysäköityä autoa, joiden kohdalla jalkakäytävällä ilmeisesti autosta noussut mies.
Samassa pysäköityjen autojen välistä juoksee kadulle pikkutyttö. Puolipaniikkijarrutus, joka melkein nostaa takarenkaan ilmaan. Jotenkin selkäytimestä lähtenyt klossin irrottaminen. Tässä vaiheessa isäkin on harpannut kadulle tytön perään, kuitenkaan ehtimättä napata tästä kiinni.
En ajanut päälle. En kaatunut kyljelleni. Enkä tehnyt sellaista väistöliikettä joka olisi johtanut törmäykseen.
Mutta hauskinta oli isän reaktio - tai se miten olin lukevinani hänen naamastaan miten tulossa oli jo automaattisesti syyte tuhatta ja sataa ajamisesta, mutta ennen kuin se oli saatu ulos sanoina, ajatus oli ehtinyt kulkea sen verran että hän vain nyökkäsi kiitokseksi ja jatkoi tytön perään kohti kotiovea.
Hra ja rva stenun kohtaaminen Läskiliskon terdellä. Olen vieläkin aivan ällistynyt.
On mullekin käynyt joskus aikalailla samanlainen tapaus. Äijä tosin väitti että oli ajanut neljääkymppiä. Ammattiautoilijana hän kuulemma osaa tilanteesta näkemänsä perusteella päätellä. Katkaisin Garminin harjoituksen ja kaivoin esiin tiedon joka näytti vauhdin olen kyseisellä kadunpätkällä 22km/h. Äijähän sutjakasti väitti että nuo vitun garminit näyttää tarkoituksella väärin jotta käräjähommilta vältyttäisiin. :)
Oli kyllä mainio yhteensattuma.
(Vähän jäi kaivelemaan sen yhden Läskiliskoroudarin kommentointi meidän rouvalle väärin parkeerattuihin polkupyöriin liittyen ja vielä toistamiseen, kun kävin hakemassa omani tolpan viereltä pois, mutta ehkä herralla oli vaan huono päivä.)
^ Mitä ihmettä?
Olen huippupyöräiijä, tuli ihan puskista.
Lainaus:
...huippupyöräilijä on hintelä...
No kyllä meni tämä 4 päivän "syyskauden avaus"-loma ihan täydellisesti.
Syksyn ekat talkoot ja oli hyvä sää, jaksoi tehdä töitä ja oli kaikin puolin mukavaa. Sain tehtyä myös vadelmapoiminta-eväslenkin hyvässä säässä. Yksi satasen lenkki ja löysin hyvät kiikarit, ja sitten tänään oli ~nahkiaiskauden avaus Nakkilassa~. Päivän askareitten päätteeksi vielä uinti :)
Vielä myöhemmin juhlavamman iltapäiväaterian laittelu.
lisää hyvää - kolmas nahkiaispaketti on tullut, nyt kun vain saisi saapumisilmoituksen kun en tiedä lähetystunnusta. Lisäveroa tuli maksettavaksi 15,32 euroa, eli meni hyvin sillä turha sitä veroa on liikaa maksaa että saa joskus takaisin, nyt olen saanut rahan käytettäväksi jos ja kun tarvetta on.
Tämä kommentti FB:ssä.Lainaus:
Hepo on pyöräilyn perseherpes. Sanon nyt tämän pyöräilijänä. Se alkoi aikoinaan hyvin ja perustaja / Pj koulutti ajamaan ryhmässä esim, mutta sinne pesiytyi juuri tuollaisia sekopäitä, jotka pitävät kaikkea autoilua murhana. Ei hyvä. Vieläkin hävettää Twitteriin ladattu video, jossa juuri tämän ryhmä edustaja haukkui työtään tekevän ka kuskin.
Heinäsirkat kuuluvat edelleenkin. Pystyin jopa paikallistamaan äänen tuottajan.
^ En oo kuullu heinäsirkkoja vuosiin. Luulin niiden kuolleen sukupuuttoon:)
^Sama. Samoin kimalaiset on siirtyneet silent-moodiin. Ulkomailla on helpompaa, kun kaskaat kyllä kuuluvat kuuroillekin.
54-v ja heinäsirkat kuuluvat, onneksi.
^ Onko siitä kuulumisesta enää muuta iloa kuin tieto siitä että sen ylipäätään vielä kuulee? Siis kun sen mikä lapsena ja vielä suhteeliisen nuorena aikuisena oli sirityksen keskeisin, tärkein ja omin piirre eli sen korkeataajuisuus on mennyttä?
Se että tarjoutuu tilaisuus antaa pientä jeesiä jollekin saa yleensä hyvälle tuulelle. Eilen autoin kukkalähetin joka oli pulassa väärän osoitteen kanssa - talonumero oli väärä - oikeaan paikkaan ja tänään päästin avaimensa pesutupaan unohtaneen asukkaan pälkähästä.
Mä kuulen heinäsirkat jatkuvasti, talvellakin. Vai mikä tuo ininä on?
Onhan siitä sirityksestä se ilo, että sirityksen perusteella niitä sirkkoja ON.
Onneksi palkka-asia ( elokuun puolenvälin palkka ei ole tullu...) selvisi, ja nyt on maksettu.
Sain ajettua ennen töitä satasen, ja ensi lauantain talkoopaikka muuttui Parkanosta ( yhdensuuntainen ajomatka 94km ) Hämeenkyrön Turkimusojan jatkotalkoisiin. Turkimusojalle on 40km. Luvattu aurinkoista keliäkin.
Onni on löytää lattialle pudonneet ykkös-silmälasit ( helpotuksen huokaus sentään )
:) pääsin Radio Suomen "lempieläin" lähetykseen heti ekana.
Kertomani jälkeen toimittaja totesi..." en olisi ikinä uskonut että nahkiainen avaa tämän lähetyksen" olivat iloisia siitä että nimenomaan Radio Suomen kautta löysin nahkiaisen, ja miten luonto yllättää.
Alexander Stubb tuli vastaan lenkillä ja tervehti melkein yhtä isosti kuin Robert Gesink konsanaan.
jipii, nahkiainen22-kansiossa pari kävijää, tästä se lähtee :D niin ja siis tämänpäiväiset talkoot.
Että sitä onkin elämäänsä löytänyt näin kivoja juttuja.
En lähtenyt lenkille vaan jäin sohvalle katsomaan leffaa. Olisi tullut pari tuntia vettä ja rakeita niskaan aika huolella.
Sade. .
^ Kieltämättä ensin oikeastaan kesän komeimman jyrinän ja sitten raekuurona alkaneen sateen kuuntelu.
Etenkin kun lenkin ei olisi tarvinnut venyä kuin puoli tuntia pitemmäksi, niin olisi vähintään joutunut hakeutumaan jonkun pysäkkikatoksen tai vastaavan alle suojaan ja joutunut ajamaan loppumatkan lainehtivan märkiä teitä (mikä ehkä voi olla tavallaan tunnelmallista sekin jollain eeppisellä gravel-lenkillä mutta täysin tarpeetonta ja mahdollisuuksien mukaan vältettävää maantiepyöräilyssä).
Helteet loppuivat!
Tällainen 15-20 astetta ja poutaa on kyllä erinomainen sää. Pienellä vaatetuksella voi säätää olon sopivaksi. Shortsit, t-paita ja sandaalit ilman sukkia tai tarvittaessa pitkähihainen päälle + sukat ja kengät. Jopa pitkälahkeiset housut pystyy laittamaan halutessaan jalkaan ekaa kertaa pariin kuukauteen jos nii haluaa :)
^ Missä tuommoinen melkeinpä ihannesää on? Täällä on ratkaisevasti kylmempää eikä tuuli paranna asiaa.
Minut sai hyvälle tuulelle eilen se että kun kauppareissulla poimin ylös roskaksi luulemani, se olikin pankkikortti - tai oikeastaan se että päähäni pälkähti käväistä kysymässä läheisen oppilaitoksen eteisvakseilta löytyisikö heidän koneestaan sen nimistä opiskelijaa - ja näkyihän siellä sen niminen olevan. Pieni vaiva minulta toivottavasti säästi huomattavasti suuremman vaivan korttinsa pudottaneelta (joka ehkei vielä ollut edes huomannut kadottaneensa sitä).
Harkimoita ei päästetä liigaan, jihuu!
Asteikolla 0-100 olen penkkiurheillijana lähellä nollaa, mutta tätä Jokerijossittelua on tullut hieman seurattua.
^:):):):):)
^^+1 ja penkkiurheilun puolelle munkin pelaaminen nykyään menee
Alkon täti kysyi henkkareita.