Mitä merkitystä TMT:ssä on keskinopeudella? Reitit kilpailijoiden kanssa ovat todella harvoin samat.
Ei pahemmin lämmitä kova keskinopeus määränpäässä jos jopoilija on päässyt ohittamaan.
Printable View
Mitä merkitystä TMT:ssä on keskinopeudella? Reitit kilpailijoiden kanssa ovat todella harvoin samat.
Ei pahemmin lämmitä kova keskinopeus määränpäässä jos jopoilija on päässyt ohittamaan.
Juu ei varsinaisesti ole tekemistä. Lähinnä tarkoitus oli kuvata, että hyöty ylämäissä ei pelkästään auta vaan tärkeämpää on päästä alamäissä ja tasaisilla lujaa. TMT:ssä tärkein tehtävä on olla tulematta ohitetuksi ja oikeahetkinen reitiltä poikkeaminen saatta auttaa takaa tulevan ohjuksen suhteen.
Strategian ja luuserina olemisen raja on veteen piirretty.:)
Pakko oikoa virheellisiä käsityksiä. Todellisuudessa sähkiksellä on oikein helppoa mennä yli 25 km/h alamäessä. Sattumoisin juuri eilen ajoin työmatkan vähän rivakammin, alamäessä meni hieman kovempaa kuin 25 km/h. Itse asiassa huiput oli 76 km/h ja keskari 32 km/h, kun joutui pysähtelemään ajoradan ylityksissä.
https://photos.smugmug.com/photos/i-...-PX8Cftb-L.png
Ja tosiaan vehje on Shimanon e8000 moottorilla (250W) oleva täysjousto, jossa oli alla karkeakuvioiset maastokumit. Ihan normisähkis siis.
^ ihan norminyppylä työmatkalla :D :D
Tota mä joudun hinkkaamaan joka päivä, jos on konttoripäivä. Tällä viikolla joka päivä.
Meillä on varmaan erilainen käsitys siitä mikä on alamäki. Faux plat descendant eli laskeva tasainen asfaltilla on maastosähkärille myrkkyä, mutta paremmassa alamäessä on melko sama onko moottoria vai ei, kun se ei avusta eikä jarruta. Lisäpaino on alamäessä vaan etu - ainakin mulle - mutta välitykset loppuu turhan aikaisin.
TMT-mielessä avustetut ja avuttomat fillarit on niin eri sarjoissa että niistä en ainakaan itse pisteitä tai tappioita laske.
Mitä pisteitä?-) TMT:ssä kun ei jaeta pisteitä. Kyllä mä samassa sarjassa niiden kanssa painin. Häviän ja päivä on pilalla, mutta useimmiten en. Muutamaa viritettyä (kilvellistä!) tapaan silloin tällöin. Niille ei voi mitään kuin todella hyvänä päivänä. Juu, vapaassa pudotuksessa varmaan kaikki tullaan yhtä lujaa alas sen jälkeen kun ilmanvastus on tasoissa potentiaalienergiasta muuttuneen kineettisen energian kanssa. Jotenkin olen ollut lukevinani, että 25 km/h tuolla puolen moottorin vaikutus olisi jossei jarruttava niin ahistava ainakin.
Jos häviää sähköpyörälle työmatkatempossa, niin olisi syytä lopettaa työt, työkyvyttömyyteen vedoten! Se on näin, eikä mitenkään muuten!
Pitänee erottaa sähköpyörät ja"sähköpyörät". TMT-Häviö on toki häviö ei siitä muuksi muutu, mutta ainakaan itse en muserru kun ohi pyyhkäisee 1kW:n moottorilla varustettu +40km/h ylämäkeen... En smuserru kun itsekin nyt työmatkat tuollaisella "hiukan steroideja syöneellä" taitan.
Sähköpyörähän on kuin hissi. Silläkin kannattaa ajaa vain vajaalla kuormalla ylöspäin ja täydellä kuormalla alaspäin, näin ollen moottori joutuu jatkuvasti jarruttamaan ja tästä syntyvä ylimääräinen energia voidaan hyödyntää :rolleyes:
Lähtökohtaisesti olet tietysti jo hävinnyt jos sinulla on jalkojen välissä jotain sähköllä toimivaa.
Kyllähän ainakin meikäläinen on sen verran elämän ikävillä asioilla masennettu, että sopii tappion tuottajaksi mikä tahansa kelvillä liikkuva. Aamu alkaa tutun ja turvallisen päähänpotkivasti kun ne pari vakiot polttomoottorilla ilmaa pilaavaa kansakunnan toivoa hurahtavat ohitse pysyviä kuulovaurioita vahvistaen.
Pitäisiköhän kohta jo perustaa eTMT-säie? Siinä kaikki "mulla-oli-isompi-kuin-sulla / hävisin-siksi-kun-sulla-on-laiton..."-neurootikot voisivat purkaa elämän epäoikeudenmukaisuutta :D tai onneaan kaverin nöyryyttämisestä...
^No nyt on äärimmäisyyksiin viritetty TMT-kulkine.
Inspiraatio tullee Zwiftin kalleimmasta pyörästä:
https://youtu.be/Q4B-RbvERBk?t=9
Tuokaan pyörä ei tuo yhtään voittoa tässä lajissa.:(
pari viikkoa sitten tuli häviö jo lähtöviivalla kun väistin väistämisvelvollista ja en päässyt lokarin kantaan kiinni, joutui sen verran jarruttaman että seisontalähtö ei ollut paras.....
Ihan kiva, mutta miksi ohitus alkumatkasta aiheutti peukutusta tai tuuletusta? Tmt:ssä pitää välttää ohitetuksi tulemista. Ohituksilla ei ole merkitystä.