Huominen kuulostaa hyvältä. Mä ajan aina täysillä, mutta en lujaa.
Printable View
Huominen kuulostaa hyvältä. Mä ajan aina täysillä, mutta en lujaa.
Tämänköhän takian mun jarrut on siedettävän hiljaiset, vaikka foorumin joidenkin kommenttien mukaan ne on niin halvat ja paskat, että niillä ei voi ajaa ilman kuulosuojaimia. Nimittäin mun jarrutteluista on ainakin työmatkan alikulkutunnelipujotteluissa liiallinen varovaisuus usein kaukana. No asian kääntöpuolena mun tarvii varmaan ostaa noita paloja useammin kuin joka kevät :D
Kannattaisko koittaa putsata levy ja palat ratillä ja jarrukliinerillä esim. CRC bräkleen ja sen jälkeen kunnon jarrutuksia muutama. Vaikka mahdollisimman isoon alamäkeen 50 km/h vauhtia ja siitä nopeus alas kohtuu tehokkaan jarrutuksen aikana 1 jarru kerrallaan lämpöiseksi?
Mikäköhän malliversio XT:stä? Centerlock vai kuuspulttilevyt?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kari kangassalo
Mulla oli 08-mallin pyörässä XT-jarrut, joista takasatula vuosi pakkasilla ja takalevyn (Centerlock) spiderin niittaus oli löysä. Kumpikin vika yksinään olisi riittänyt kakofoniaan, yhdistelmänä tuo oli melkolailla voittamaton... Nämä olivat takuun piirissä.
t. Pave, Ullan lomakoneelta
Tuli sitten käytyä katsomassa poroja, mutta en nähnyt mitään. Jotain 6 tuntia ja 64 km. Lähtö Riihisalosta ja ensin Poronpolku ja sitten Melkutin. Vauhdin huumassa Tammelan Kaitajärven jälkeen se viivottimella vedetty tie aiheutti karkean suunnistusvirheen (en tajunnut kartalta, että se on tie) ja pieni rantapolku vaihtui ajopolulla rullailuksi. Helppoa polkuahan tuolla oli kaikkinensa. Yksikseni siis ajelin. Nyt kun reitti osataan jo ulkoa, niin voitaisiin tehdä sama porukalla.
Reitti: http://goo.gl/maps/UJodr
Kuvia: http://kotisivu.dnainternet.net/tjok...ronpolku_2013/
Eipä näy poroja, mutta on komeat maisemat ilmankin.
http://sa-kuva.fi/static/39/08/133908_r500.jpg
SA-kuva-arkistoa selaillessa löytyy kaikenlaisia helmiä. Pyöriä ja pitkoksia jatkosodan ajalta.
Poronpolut hienoja, pari kertaa on oltu ja yritin silloin kehua niitä täällä. Riihisalossa on myös hyvää ruokaa ja hieno savusauna.
Oi ja voi niin on hienoja retkiä taas sakki vedelly että oikee ......aa!
Lentsu taitaa vesittää haaveet kauden toisesta torstailenkistä, ihme parantumiseen edelleen uskoen.
Ajattelin ilalla kokeilla kolmen v.n parantavaa vaikutusta, viina, vihta ja valkosipuli.
Kuinkahan noita tulisi käyttää, kaikkiko blenderiin ja stobellinen kiduksiin vai jotenkin yksitellen?
Ei torstaisin ole tommosta menoa. Itelläkin meinas usko loppua mut sinnittelin loppuun asti. Ehdottomasti tolpalle torstaina!
Olihan se rapsakkaa menoa. Onneksi aina helpottaa tunnin jälkeen, kaikki väsyvät ja tauot venyvät.
Kaksi säkillistä vettä sain menemään kahdessa tunnissa, ei auttanut menoon se toinen pussillinen vaikka oli oikein siunattua vettä ;)
Vihkivettä suoraan hanasta :rolleyes:
Ja täällä vaan jeesustellaan, vaikka ei pyöräilty edes Aurajoen yli, vaikka haaveiltiin.
Ensi kerralla näin siitä "kampiförin" kohdilta:
http://www.youtube.com/watch?v=9Naxl...ature=youtu.be
Juu ei torstailenkillä vauhtia kannata pelätä. Siellä mennään sen mukaan, mitä hitaimmat haluaa. Ihan viimevuoden referenssinä ajoin aloittelijana kaikki torstailenkit loppuun saakka pl. Yksi otb:n aikaansaaman kalustorikon aiheuttama keskeytys. Näillä ei erikseen hitaiksi mainostetuilla tais jäädä kaikki kesken viimeistään 2 tunnin kohdalla. Tänävuonna roikuin mukana jo pidemmänkin lenkin. Ei olis ilman noita viimevuotisia torstailenkkejä onnistunut
Komppaan marmar:ia täysin! Torstailenkeille mukaan vaan, terveisin nimimerkillä ei todellakaan se nopein ja paraskuntoisin kuski :-)
Muuten itsekkin olen jo muutaman kesän kokemuksella lenkit loppuun asti kunnialla ajanut, paitsi että viime elokuun alussa sitten tein Kaarinassa legendaarisen OTB:n ja mursin käteni ;-)
Torstaisin mennään ihan oikeasti hitaampien ehdoilla, eli mukaan vaan joukkoon "kirjavaan"!!!
No harmi, kun en ehtinyt eilen mukaan, jos vauhti oli noin rapsakkaa. Itse olin kiertämässä Kupittaan mustaa ovaalia ratapyörällä Aleucupin merkeissä.
Kuka vastasi eilisen lenkin vauhdinpidosta, Peippo, HAK, Krisse vai peräti Henkka? No yritetään itse sitten pitää sunnuntaina Korsossa vauhtia numerolappu pyörässä ihan koko rahan (96 km) edestä.
Vauhti yritettiin pitää leppoisana siihen asti kunnes kolmas kuski oli poistunut letkasta, sitten mentiin vähän reippaammin. Poistumisten syynä oli kai enemmän sairastelujen jälkeiset fiilikset ja maastoajoon soveltumaton (notkui ihan miten sattuu) pyörä kuin vauhti? Neljäs kuski jäi kyydistä sitten vähän myöhemmin, oltuaan mukana n. 50 metriä.
Onko jollain ylimääräisenä tankoa? 31.8mm ja 740mm tai leveempää. Ostaisin, jos ei löydy menen Tommille =)
Ymmärrän kyllä leppoisan sanailun ja hauskojen juttujen merkityksen kavereiden kesken, mutta edeltävä Peipon viesti ei erityisemmin kannusta osallistumaan yhteislenkeille, mitä varten olin yksinäni siellä Orikedon kuntoradan maastossa kokemusta ja ennen kaikkea uskallusta hankkimassa.
Se neljäs vauhdista pudonnut
Turha niitä torstailenkkejä on "pelätä" koska siellä mennään oikeesti hitaimman mukaan.. OlliR taisi lauantaina mainita että aloitti oman maastopyöräilyn juurikin torstailenkeillä, korjatkoon itse jos muistan väärin..