Ei se kyllä ole mitenkään varmaa, törmäyksessä voi aina käydä kummalle vaan hassusti.
Printable View
Jos lastaa kärryihin vaikka 648kg lyijyakkuja, on ainakin aika vahvoilla. Tuo myös kiistattoman edun alamäkiosuuksille.
Et nyt näe tätä tmt:n ja maailman kollisiota. Ryhmittäydyit paalulle rykelmäksi parhaaseen tmt-henkeen. Normojen näkökulmasta olit niitä pahimpia mulkkuja, jotka tukottaa valoristeykset ja vaarantaa kevlin päättömillä ohituksilla yms. Voit valita vain toisen, on vain tappioita.
Nyt on kyllä peräkärrymiestä tappio kirpaissut pahasti :)
Villin kortin TMT- juttu on jo vuoden vanha, mutta toimii edelleenkin oivana oppaana hyvän suorituksen saavuttamiseen:
https://areena.yle.fi/1-50007687
^Siis toihan on dokumentti. Ja klassikko.
Ja lasitkin väärin päässä.
--
Ei kurjuutta kummempaa
Hmmm... mulla on aina lasien sangat kypärän hihnojen alla. Muuten (metsässä) lasit lentää huitsin kuuseen kun kypärä ottaa hittiä. Mitä varsinaista etua (paitsi että on veljeskunnan koodekin mukaista) saa siitä, että sangat menee hihnojen päältä? Aerodynamiikka?
Jos nyt kuitenkin lasit on noin, niin kelpaako ajettu TMT-ennätys? Vai diskataanko virheellisten varusteiden vuoksi?
Sillä mitä sinä pidät edullisena ratkaisuna lasien sankojen suhteen, on yhtä vähän relevanssia kuin kammasta on hyötyä kaljulle. Jos nyt ensiksi tutustuisit velominatin sääntöön #37.
Sen jälkeen voisit kelata muutamia vuosia tätä säiettä taaksepäin ja kertaamisella valaistua TMTn kahdella olennaisella säännöllä; vältellä väistämätöntä tappiota ja kärsiä tappio. Ei tähän lajiin kuuluu mitkään ennätykset.
--
Ei kurjuutta kummempaa
Olen tainnut tietämättäni osallistua lajiin. Olen iloinen tämän keskustelun löytämisestä.
Tämä on hyvä laji johon osallistutaan sekä tieten että tietämättään. Kuten vastausten sävystä huomaa, osallistujat ovat avarasydämisiä, lämpimiä ja kannustavia ihmisiä. Onhan jokainen uusi tulokas potentiaalinen tappion tuottaja. [emoji51][emoji39]
--
Ei kurjuutta kummempaa
Uutena lajiin tutustuneena tulee alkuun mieleen kysymys salliiko säännöt ylipäänsä osallistua sähköavusteisella? Jos ei tälle ole estettä niin usein on työmatkalla pitkissä ylämäissä ollut näky kuin Raatteentiellä kun on saavuttanut huipun ja tarkistaa aiheutetut tappiot. Tuo tunne häviää vain yhtä nopeasti kuin on tullutkin kun tasaisella taas jokainen kuljettu metri on "askel" kohti vääjäämätöntä tappiota.
Tänään tuli ilmeisesti kohdattua TMT-veteraani sillä ei päästänyt millään ohi ja juuri kun veteraani oli kohtaamassa ylämäen mukanaan tuomaa todennäköistä tappiota, oli hän jo vartaloharhautuksen saattelemana kääntynyt oikealle alikulkutunneliin ja toiselle reitille, Respect. Harhautuksesta hämmästyneenä jouduin itse jatkamaan normaalia reittiä kohti auringonnousua ja seuraavaa tappiota.
pussies ride with electric, real winners go with Jopo :mad:
Dr Jones, tmt on herrasmiesten laji. Siinä ei aiheuteta kenellekään tappioita. Vajaasta polkemistehosta voi tappio kyllä itselle aiheutua.
Jos käsitin oikein niin ei muutenkaan voinut voittaa jolloin myönnetty tappio ei tunnu niin pahalta muiden tappioiden joukossa, niitähän on tulossa se on selvä. Täytyy selvästi vielä perehtyä lajin filosofiaan 😅
Huoh, eiköhän joku saa tämän valituksen siirrettyä tähänkin säikeeseen. TMTssä ei ole mitään sijaa haihattelulle ja spekuloinnille turvallisuudesta. Eikö enää saa edes henkeään vaarantaa turvallisesti, kun jotkut ottavat tämän natsi-kortin käyttöönsä.
--
Ei kurjuutta kummempaa
Surullista ja lajin hengen vastaista alkaa keksiä uusia sääntöjä tai tulkintoja.
TMT:ssä ei ole merkitystä, ajaako sähköavusteisena vai ilman. Vain yksi asia on merkityksellinen.
Sivusta seuranneena olen huomioinut tämän monesti. Aina tunnutaan valittavan että sähköllä ajo on lähtökohtainen tappio tai muut apuvälineet,
miten niin jos sääntöjä ei ole? Mikä tahansa apuväline on siis sallittu, jos muut odottaa valoja vedät niistä tylysti läpi, ei merkitystä. Älä siis häviä!
Annat reissille sikanautaa niin paljo ettei ohi tulla, aika helpohko sääntö?
Niin, ainahan sitä löytyy syitä jos ei pärjää. Milloin on enemmän matkaa jo takana kuin naapurin pekalla. Tai palaveri odottamassa, niin ei voi hikoilla. Tai pk-päivä.
Jos nyt oikein olen tulkinnut, TMT:ssä puhtaimmillaan voi vain hävitä, mutta ei koskaan voittaa? Jokainen voitto on ainoastaan kunkin henkilön päänsisäistä kuvitelmaa ja fantasiaa, jolle ei ole yhtymäkohtaa todellisuudessa.
TMT on (ehkä) urheilun kuninkuuslaji.