Itselläni on jäykkä Dude ja tuolla ranne-ketjussa jo avauduin kuinka ajeluiden kävi.
Mutta talvella ihan loistava…
Printable View
Itselläni on jäykkä Dude ja tuolla ranne-ketjussa jo avauduin kuinka ajeluiden kävi.
Mutta talvella ihan loistava…
Kyllä läskin varsinkin alamäki vauhti kasvaa aika olennaisesti joustokeulalla vaikka kroppa on kuinka kunnossa. Ajotyylit ja maastot on niin erilaisia, että yleistys aika joutavaa. Vauhtia tiputtamalla toki pääsee jäykälläkin, mutta ei ole enään mulla ajossa edes talvella sen verran tykkään endurohenkisestä etenemisestä.
En tiedä. Ainakin valkoista ja mustaa. Eikä itseltäni ole irronnut nappuloita mutta joku täällä foorumilla sitä raportoi.
Bulldozerin nappulat on ihan eri kokoluokkaa joten en kuvittelisi tuota ongelmaa niille.
Silverbackilla ajellut noin 4-5tkm joista ensimmäisen 2tkm alkuperäiskumeilla ja nyt pitkästä aikaa testasin vakiokumeja kaveriltani ennen jumbojimejä on onhan niissä matalilla paineilla ihan hirveä seflstreering ominaisuus vrt. JJ 4.4, talvikäytössä alkuperäiset on yllättänyt postiivisesti ja keväällä polut mitkä on sulaneet jääksi ja siinä pieni loska päällä päivällä kun aurinko on sulattanut niin pito on kyllä aivan järkyttävän kova, en ikinä olisi uskonut moista!
Mitään en ole saanut vielä pyörästä rikki ja vanhalla pomminluotettavalla 2x10 Deorella paketti, on kyllä saanut "ränttätänttääkin" välillä kivikossa ja juurakossa. En voi kyllä laatua mennä haukkumaan ollenkaan.
Onko kenelläkään tiedossa saako noita vakiotuppeja (2018 mallinen siis) lukollisina mistään? On kyllä parhaat kahvatupit mitä on pyörissäni ollut.
Hienoa kuulla, että kilsoja tulee. Eipä noissa Silverbackeissä kauhean paljon moitittavaa ole, toki tosin runkoja menee välillä (aika yleistä tuntuu olevan muillakin merkeillä). 2016 vuosimallin takanapaa sai myös olla takuuseen korjaamassa, mutta muutenhan nuo on toiminut. Ootko tuolta katsonut grippejä? Alkuperäisiä saa, mutta lukkogripit on vähän erilaisia. Tosin Ergon tekee vielä parempia grippejä mun mielestä. https://speedlab.shop/search?page=1&q=Grip&type=product
Mun nykyinen Delight-runkoon kasattu setuppi (plussakeula, 27.5" 50mm vanteet+ Hodagit, keulaa loivennettu 2 astetta). https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...eec5830b4f.jpg
Itellä tuli viimeviikolla mulefutin heikkous vastaan omassa silverbackissä, kun hammaskehän kierre porsi eli takanapa entinen, muuta heikkoutta ei ole tullu vastaan vaikka on kyllä runtua saanu ja elopainoaki kuskilla n. 110kg. "kop kop puuta koputtaen".
Kumpikohan näistä kannattaisi hankkia?
Felt DD70:
FELT DD70 Gloss Charcoal Frost S 16" FATBIKE - Häijään Urheilutarvike verkkokauppa (haijaa.fi)
vai White 8FAT LTD:
https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx...178087_1_style
White tuntui kyllä kivalta kun parkkipaikalla kokeilin. Mutta onko merkkipyörä vielä parempi ajossa?
Jaaa-a oisko whitessä paremmat jarrut?
Käy ajaa felttiä.
Feltissä on niin kummalliset runkokoot ainaki mun kohdalla että joutunu sen jättää pois vaihtoehdoista
^ Joo, taitaa Whitessa olla paremmat osat ja tuo 17" koko oli kyllä kuin tehty mulle. Ja pääsee paremmin ylämäet ylös istualtaan (30-50 vs. 32-46).
Kai se sitten on joustokeulalla varustettu Silverback hankittava.
Mutta spekuloinnin ja arpomisen ilosta kysyn kuitenkin vielä muita ehdokkaita.
Etujousituksella varustettu läski, nostetaan hintaraja n 2500eur. Mitä ostaisitte?
Vaihtoehtona hankkiä pyörä ja siihen vaihtaa joustokeula?
Onko kellään kokemusta tällaisesta hinnat alkaen fatbikestä: https://www.helkamavelox.fi/tuotteet...e-21v-19-48cm/
Muutaman kerran ollut pohjoisessa fatbike vuokralla ja olisi kiva kokeilla onnistuuko näin kotiseudulla ajelemaan mutta ei viitsisi kovin paljoa rahaa laittaa kiinni. Eihän tämä kallista vastaa mutta olisiko tuosta johonkin?
Jos on yhtään kipinää tullut lapin lomamatkoilla fatbikellä ajeluun, niin väittäisin, että tuolla sen saa sammutettua aika nopeasti.
Suosittelen katsomaan tori.fi ja fillaritorista.
Joo,mieluummin käytetty vaikka fillaritorista.
Entä Cube Nutrail? Alle 2k hintaluokassa; sisältää joustokeulan ja hissitolpan vakiona. Ainakin omaani olen ollut tyytyväinen. Saatavuus on varmaankin todella heikkoa mutta niinhän se kaikissa
CUBE Nutrail fatbike 2020 - Rtech
Eiköhän Cube lopettanut läskin teon kokonaan..
Perhana, pari viikko odotellut jos Verkkokauppaan olisi tullut myyntiin Silverback Bluto L koossa mutta eipä näytä tulevan tarjolle.
^Joo ei kannata hirveesti toiveita tässä vaiheesa laittaa.
Läskien sesonki on talvella. SIlverbackillä on yleensä tullu myöhään syksystä ennakkotilattavaksi (uusia malleja). Niitä on saanu sit odotella alkuvuoteen.
Kesällä myydään vaa varastoja tyhjäksi
Tosin nyt on komponenttipula koko pyöräteollisuudella joten mitään ei voi arvailla.
Ite kyselin silverback slade trailia keväällä ja lupailtiin uutta mallia. Ei oo vielä näkyny
Itellä L runkonen vm2018 fatty, geo ei oo tuosta juurikaan muuttunu, ite oon 180cm ja 82cm inseam, paikollaan vakio 60 stemmi ja 35mm risellä stonga niin on itelle ajoasento aikalailla makimmoilleen. Niin ja 120mm dropperi menisi nippanappa, nyt on 80mm kun halvalla sai, aika hyvin tuollaki saa penkin haitolta.
Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
Maastopyöräilyn aloittaminen on houkuttanut aloittaa jo monta vuotta ja nyt tänä keväänä päätin että maastopyörä pitää hommata. Tätä forumia olen lueskellut ja päätynyt ostamaan ensimmäiseksi pyöräksi läskipyörän. Päädyin Kona Wo läski pyörään ja kävin sellaista koeajamassa, joka oli XL kokoinen eli minulle liian iso. Tykkäsin kovasti pyörästä ja hintakin sopiva mun budjetille mutta oikeaa kokoa ei vaan saanut Suomesta mistään. Kuulin että tänä syksynä tulisi lisäerä tätä pyörää ja jäin odottelee. Noh, erään pyöräliikkeen sivuilta olikin tässä viime päivinä himoitsemani Kona Wo läskipyörä kullan värisenä poistunut valkoimasta ja tilalle tullut vuoden 2022 malli oranssin värisenä :eek:
Nyt meni suunnitelmat uusiksi tuon värin vaihtumisen takia ja hintakin näytti nousseen ja alan miettimään jotain toista merkkiä. Muita merkkejä tässä alkanut katselemaan ja hintakin alkaa menemään jo yli 2000 euron paremmissa merkeissä. Mitä suosittelisitte ja kuinka paljon noille elinikäisille runkotakuille kannattaa antaa valinnassa painoarvoa?
Runkotakuusta en tiedä juuri sanoa, mutta Trek Farley 5 vaikuttaa kyllä ihan kelpo peliltä tuossa hintaluokassa. Sellaisella olen itse ajellut tyytyväisenä.
Hintahaarukka on 2000 euroa ja Kona Wo sopi vielä aikaisemmin hyvin mun budjetille, olisi jäänyt varaa hankkia vielä jotain varusteita. Kullan värinen Wo oli kyllä luonnossa paljon tummempi kuin tuotekuvissa ja ehkä oranssin värisen kanssa on sama juttu, pitää käydä liikkeessää katsomassa sitten kun niitä saapuu.
Trekillä on todella hyvä runkotakuu. Kaverilta meni runko poikki, ilmoitus ostoliikkeeseen, pyörä sinne, uusi runko vanhoilla kilkkeillä alle noin viikossa. Voiko mennä juuri paremmin?
Eli varteenotettava vaihtoehto Farley 5.
Konalla ollut ongelmia, joista siis vain kuullut, en nähnyt itse
Cuben kohdalla toinen kaveri ei saanut enää Cubea ollenkaan pyörän takahaarukan rikkouduttua, vaan Saksasta lähettivät aivan muun merkkisen pyörän korvaavaksi, koska Cubea ei enää tehty. Tämä viime vuonna.