Miten niin liian kovaksi? Kyllä vaan ajetaan tänään. Mukaan sieltä.
Printable View
Aika hiljaista on yhteislenkeillä. Jo kahtena peräkkäisenä keskiviikkona olen ollut yksin. 20 asteen pakkaseen alkaa jo olla tottunut.
Koska varpaat ovat ongelma, kävin hakemassa Motonetin akkupohjalliset. Yleensä en näiden automiesten putiikkien tavaralaatuun ole luottanut, jossei kyseessä ole kulttuurivallankumouksen kiinalaisesta valuraudasta tehty kalu, jonka laadun voi omilla käsillään tuntea.
Pohjalliset tuottivat aika niukasti lämpöä ja niissä on osia, joiden kestävyyteen en ihan luota (johdot, itse pohjallisen liimaukset). Mittasin koelenkin jälkeen, kun en paljoa lämpöä tuntenut, lämpömittarilla täyden virran tuottamaa lämpöä.
Mittari pohjallisen pinnassa ja päällä taskukalenteri: lämpöä vain 25 astetta
Kaksi pohjallista vastakkain ja mittari välissä: lämpöä 32 astetta.
Vähän epäilyttää, riittääkö tuo mihinkään, kun jalassaon 36 astetta, mutta kengänpohjan toisella puolella -25 astetta.:seko:
viime torstaina ilman lämpöpohjallisia varpaat oli jäässä 30 min ajon jälkeen -20Cssa.
pe (-18C 50% teholla) ja la (-20C 75% teholla) ajelin kolmisen tuntia l-pohjallisten kanssa eikä varpaat jäätyneet, vähän vilpoiselta kyllä tuntui. 100 % tehoa en ole vielä pohjallisissa kokoellut mutta voisi riittää tuossa -25Cssa (jos semmoiseen on tarve lähteä).
onhan ne vähän hempulin tuntuiset mutta ohuet johdot ja keveys auttaa ainakin siinä ettei niitä ajossa edes huomaa.
mulla lämpöpohjallisten alla vielä huopa-alumiini pohjallinen joka estää kylmää tulemasta ylöspäin ja lämpöä menemästä alaspäin.
Kokeilemallahan totuuden vasta tietää. Varmasti tarvitsevat pohjallisen alleen, mulla vain alkaa sitten jo kenkä ahistaa, mikä taas heikentää lämpimyyttä. Oletko tehnyt havaintoja akun kestosta? Oletko ladannut joka lenkin jälkeen vai ajanut pidempään samalla latingilla?
Tietääkö joku suoraan vastauksen: Jos laittaisin pyörään, jossa nyt kippuratanko ja Ultegran 10-vaihteet, suoran tangon, niin toimisivatko mtb-10-kahvat maantievaihtajien kanssa?
nyt olen kokeillut pohjallisissa 100 %n tehoakin n 1,5 t. en kyllä huomaa juurikaan eroa onko päällä 50 vai 100 % tehot mutta sen eron huomaa että ilman niitä ei näillä pakkasilla tulisi lenkille lähdettyä.
akut kestää kyllä yli 3 tuntia. olen ladannut joka käytön jälkeen täyteen (= jatkuvasti palava vihreä valo laturissa). lataus kestänyt nn 4 t.
Tänään ajoin Helsinginstä kotiin. Pohjalliset oli täysillä, kyllä kylmyys rupesi Hyrylän kohdalla tuleen läpi. Mutta pystyi ajamaan, ilman näitä halpoja rimpuloita en olisi yrittänytkään. Ensi talveksi kyllä hommaan kunnon laatu pohjalliset. Sen verran hyvät kokemukset on noistakin..
Onko tänään porukkaa lähdössä maastoon ajelemmaan?
Kelit on ainakin nyt kohillaan. Missä kunnossa lienee polut?
Polut oli ainakin eilen mahtavassa kunnossa. Mulla olis ainakin tarkoitus päästä tänään poluille, ehkä joskus yhdentoista aikaan.
^Samoihin aikoihin minäkin pääsen.
Oisko treffit kaupalla?
Loistavaa. Minä lähden poluille siinä 11.30....12.00. Suuntaan pellonkulmaan ja sieltä lemmenlaaksoon.
Ainakin 2 tuntisen (siis ajoajaltaan). Soittelen jos en teitä tavoita ajamalla.
Pulkamäessä leikkimielinen ylämäkialamäki kilipailu :)
Koitan olla noin tasan 1100 kaupalla.
Harmi kun sukulaiset tulevat valtaaman kodin kohta, muuten oisin voinut tulla mukaan. Illalla sitten pitää lähtee ajelemaan ittekseen :D Onkos huomiselle yhteislenkille tulijoita jos änkeis mukaan ankkuriksi.
Keli oli loistava, seura mitä parhainta ja polut aivan upeassa kunnossa. Rautapellon kanssa kurvailtiin tälläinen: http://connect.garmin.com/activity/148689386
ARJ ja Heccu poimittiin matkaan Pellonkulmasta ja Heccu lähti vielä omille poluilleen, kun muut jo luovuttivat, joten heille tuli vähän erilaiset käppyrät.
tämmönen käppyrä tuli
http://www.sports-tracker.com/#/work...r9eida1aok5qr2
yllättäen toi jokiosuuskin oli hyvin ajettavissa Niittykulmantiestä etiäpäin Jokinotkontielle asti. viimeksi kun ajoin saman pätkän joskus vuosia sitten takapöörä
meni jäästä läpi vähän ennen Jokinotkontien siltaa, nyt sitä pelkoa ei ollut. jää kestäisi vielä ajamisen siitä eteenkin päin mutta taitaa olla risuja ja puita tukkeena.
kyllävaan on toi talvipyöräily kivaa sillonkun se on kivaa.
edit varmaan ois Kellokoskella suolenkki ja mutkin polut hyvässä kunnossa.;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...0&d=1328978336
Jep jee. Hauskaa oli. Mutta vaikeeta on tämä oikea "polokupyöräily" lähes kuukauden tauon jälkeen, mutta kyllä se tästä vielä lähtee.
Huominen näyttää kelien puolesta hyvälle sillä näyttää että keretään sen lumisateen "alta" poies.
Oli hieno yhteislenkki tänään. Se Terholan lenkki kruunasi koko kakun. Koko kroppa sai tehdä töitä että
siellä "melkein" ajokuntoisilla poluilla pääsi ajamaan. Tämä oli sitä oikeaa maastopyöräilyä:)
Viikolla hiihtoa, mutta viikonloppuna taas mettään könyämään.
Onko huomen aamusta/aamupäivästä lenkille lähtijöitä?
Hienosti käy. Mulla koko päivä aikaa, mutta ajetaan sen verran kun hyvältä tuntuu. Vois vaikka käydä sen Kellokosken suon tarkistamassa onko polkuja..
Onko Lauantai aamuna pyöräilijöitä vielä ajokunnossa siinä 9.00-9.30??
Tarkoitus olisi ajella lauantaina ja sunnuntaina.
Ajokuntoo löytyy, mut polut varmaan aika tukossa. Tänään joutui heittää cc lenkin..
Olipahan hiljaista maalikaupalla. Yksin sai kurvailla menemään lumisateessa. Polut olivat aika tukkeessa, mutta onneksi tätä tunkkausta ja kantamista on harjoiteltu ahkerasti joten se ei tuottanut ongelmaa :D
Polut tosiaan on surkeessa kunnossa. Kävin eilen koittamassa ja totesin että tästä hommasta ei tule paskaakaan :)
Tänään ne on vielä surkeemmassa kunnossa. Lunta kertakaikkiaan on jo liikaa.
No kohta tulee kevät.
Ei meinaa ajokeliä siunaantua. Kaikkihan on varmasti muistanut mtb-uhrilahjan viedä hiihtomajan kalliolle kivenkoloon (ylijääviä ketjunpätkiä,xtr kampisatseja(mulle pitää ilmoittaa)yms. yms.
OIkeesti tuntuu että alkuvuosi on mtb-vastainen. Vai onko ajelua tapahtunut hiihtolomaviikolla? Ei itsellä vaikka halua ja aikaa kyllä.