Tuossa on tosiaan sisäpyöräilyn kokeilijan dilemma: jos ostaa edullisen eli tyhmän trainerin, kokee etupäässä ne sisäpyöräilyn nurjat puolet eli on tylsää, hikistä ja yleensä melko kovaäänistäkin - ja voi tulla siihen päätelmään ettei ikinä tule viihtymään siinä puuhassa tai ettei se ole kuin masokisteja ja kovalla itsekurilla varustettuja tavoitteellisesti harjoittelevia varten.
Jos taas panostaa kolme-neljä kertaa enemmän ja hankkii smart trainerin ja mahdollisesti tarvittavat lisälaitteet ja pääsee kokeilemaan Zwiftin, Rouvyn, Bkoolin tai jonkun muun kanssa, todennäköisyys siihen että sisäpyöräily maistuukin kasvaa huomattavasti, mutta riski siihen ettei se lisääntyneestä viihdearvosta, harjoitusten monipuolistamis- ja tiedonseurantamahdollisuuksista huolimatta sittenkään ole se niin sanottu oma juttu on kuitenkin olemassa.
Olisin kuitenkin samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja: itse en enää ostaisi kuin aidon, vastusta automaagisesti säätävän älykkään harjoitusvastuksen. Sellaisen saattaisi vallan hyvin löytää vähän käytettynä, kun joku edelläkävijä on jo hankkinut uuden, entistäkin paremman trainerin. Mutta toisaalta jos itse ostaa uuden, mutta pettyy, voi ruveta itse myyjäksi, jolloin nettotappioksi jää tietenkin vain osto- ja myyntihinnan erotus:rolleyes: