Otat työntömitan karvaiseen/kauniiseen käteen, mittaat satulaputken ulkohalkaisijan ja hommaat pannan saadun mitan mukaan. :D
http://lh6.ggpht.com/_Ob-PRjgTPq8/TF..._project_5.jpg
Printable View
Otat työntömitan karvaiseen/kauniiseen käteen, mittaat satulaputken ulkohalkaisijan ja hommaat pannan saadun mitan mukaan. :D
http://lh6.ggpht.com/_Ob-PRjgTPq8/TF..._project_5.jpg
^ Ihastuttava tönäri.
Sompi# Jko väännät putkella kato et avain on hyvä ei väljä..tai sit annat nuijalla iskuja..kyl ne lähtee😊
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Niinjustiinsa, olin jotenkin päätynyt ajatusvirheeseen että tolpan halkaisija määrittää pannan koon! Seison oikaistuna! Kiitos.
Saako nopeusmittareihin varaosana niitä pinnaan kiinnitettäviä pampuloita? Taloudessamme olisi parikin mittaria, Bontrager ja Sigma, joista nuo ovat kadonneet mutta muuten mittarit olisivat uudenveroisia...
Pinnaan kiinnitettävä pampula on magneetti. Vaikka tuo http://www.bikeshop.fi/Sigma_magneet...90/&listpos=11 tai tämä http://www.bike-discount.de/en/buy/p...6027/wg_id-320
Merkillä ei ole väliä, noita löytyy varmaan paikallisista pyöräkaupoista.
Tai ihan mikä tahansa magneetti, jonka saa kiinni pinnaan. Ei tarvii olla fillarikaupasta ostettu fillaritavara.
Tuhannet kiitokset arctic biker ja JackOja! Pelastitte päiväni, kun olen tänään kissojen ja koirien kanssa niitä pompuloita etsinyt ja harmittelin, että näinköhän nuo mittarit on nyt sitten käyttökelvottomat... Enpä tajunnut, että ne on pelkät magneetit, aina oppii uutta :) Mies saa kysellä niitä huomenna sisurinhakumatkallaan ja jos ei Velosportissa ole hyllyssä niin pistänpä tuolta tilaten, fillarispesifissä pompulassa ei ole ainakaan kiinnitysongelmaa :)
Miten jarrupalojen kunto on helpoin tarkistaa levyjarruista? Miten jarrupalat irroitetaan jarrusatulan sisältä?
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Ja vielä toinen kysymys: olen ostamsssa maastopyörään uutta takavaihtajaa niin osaako sen itse kiinnittää/säätää kohdalleen?
D-A 7850 -navan säätöön (pikku klapista pitäisi päästä eroon) etsin ohjeita interwebistä. Kaikenlaista häilyvää löytyy (vapaarattaan rungon irroitusta ja räjäytyskuvaa jne.), mutta ei mitään konkreettista. Sekin on vielä hämärän peitossa, että millaisilla avaimilla pelataan säädön osalta. Ellen ymmärtänyt väärin, aikaisempi ja seuraava versio ovat molemmat näiltä osin erilaisia. Ehkä.
Jos aloittaisit linkkaamalla sen ohjeen joka parhaalta tuntui? Saattasit sitte saaha ohjeet savoksi.Lainaus:
D-A 7850 -navan säätöön (pikku klapista pitäisi päästä eroon) etsin ohjeita interwebistä.
Sori, kun ei kukaan muukaan oo vastannut niin veikkaan luultavasti!Lainaus:
a vielä toinen kysymys: olen ostamsssa maastopyörään uutta takavaihtajaa niin osaako sen itse kiinnittää/säätää kohdalleen?
No hitto, onko DA-7850 napa sitte niin hankala, luulis tottelevan 13/15 napa-avaimia ja 17 millin kiintoa. Koitan huomenna asiaan perehtyä, kiitokseksi omaan gps-kysymykseeni vastanneille.Lainaus:
Sehän tässä olikin, kun ei löytynyt yhtään ohjetta, joka olisi tuntunut miltään. Eikä tartte edes olla savoksi.
BTW,ostin foorumilaiselta semmoisen simppelin GPS-vehkeen, geokätköilyyn tarkoitetun Magellanin. Karttaa siinä ei oo eikä tuu mutten asiaa aateltuani kaipaakaan. Vehkeeseen saa tallennettua missä lupaavia puolukkakätköjä on ja ohjaa sitten muistini pettäessä takaisin. Sen verran luulen crossarilla pitäjää kiertäneeni etten aivan hukassa ole, mutta pirullakaan joka pikku aukkoa muista tai tule karttalehteen merkittyä aivan oikealle kohalle. Nimimerkillä pataljoonan suunnistusmestaruuskisan ylivoimainen ykkönen ennen viimeistä supparastia.
http://techdocs.shimano.com/media/te...9830688501.pdf ja techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/WH/EV-WH-7850-SL-R-2722D_v1_m56577569830688501.pdf ja noista left hand lock nut&cone.
Lukkomutterille 17mm kiinto-avain ja kartiolle edessä 13- takana 15millinen napa-avain. Aivan satavarma en ole avainten milleistä mutta nuo on ne yleisimmät
http://sheldonbrown.com/cone-adjustment.html ja haulla how to adjust cup and cone hubs löytyy paljon lisää.
Toivotaan TuplaO:lle oikein sateista päivää... Sitten kun olet navan saanut mielestäsi oikealle kireydelle niin ota akselin päistä kiinni ja kiekko pyörimään, se ei saa jurista. Jos jurisee niin liian tiukalla. Kun laitat kiekon haarukkaan takasin niin fillari katollaan pikalukko auki taas kiekko pyörimään. Kiristä pikalukko kunnolla ja seuraa kiekon pyörimistä. Jos vauhti heti hidastuu niin pikkasen liika tiukalle laitoit navan. Näitä vanhan koulukunnan oppeja.
Mistä johtuu kun maastopyöräni etuvaihtaja ei "pudota" ketjua tarpeeksi nopeasti? Saattaa keretä polkea viisikin kammenkierrosta ennenkuin ketju putoaa vaihteelle. Onko vika siis vaijerin kireydessä/löysyydessä vaiko H ja L ruuvien säädöissä? Ylöspäin vaihtaa niinkuin pitääkin!
Kiitän. Täällä taidetaan olla oikeilla jäljillä: https://www.youtube.com/watch?v=uQJm43eCpWo
Ei paha ollenkaan. Itse monesti laitan sinne vetopuolen akselin päähän lukkopihdit roikkumaan, koen homman helpommaksi silviisiin. Mun koulukunnan opilla just pikkupikkuriikkisen on napa löysällä operaation jälkeen. Oikeaoppisen tiukalla oleva pikalukko tiukentaa sitten lopun.
Samalla vaivalla sitten puhdistat ja uudelleen rasvaat laakerit. Levyjarrucleaneri ynnä CRC-yleisspray on keittiömekaanikolle mukavat puhdistusaineet.
Edit. Itse en halua koskea ollenkaan vetopuolen kartioon tai lukkomutteriin, säilyy akselin keskitys varmasti kohdallaan.
^eiköhän oikeat kuulat ja kartion kaverina olevat mutteri ja mahdollinen prikka huolehdi siitä...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Joo, huomasit helander varmaan varovaisen sananvalintani "itse en halua...":D
Mistä saisi tilattua 29x2.1" renkaille sopivat kiinteät lokarit? Bike-discountissa ei ollut muita kuin noita majavavhäntä-x-bladeja, sellaisia en halua. CRC:ssä oli kiinteitä 60-65mm lokareita mutta vain 26" pyörille.
Elektrogeeli tai vastaavaa sykemittauksen tai sen vyön kontaktin parantamiseen? Mistä ja mitä maksaa? Oma kyläapteekki ei löytäny tiedostoistansa ja Garmin huolto suositteli urheilukauppoja. Onko kokemuksia kellään? T. Kuivahko Setäkö?
Omalla kohdalla ei auttanut ultraäänigeeli. Uuden vyön jouduin ostamaan, niin häiröt hävis.
Onko sulla uusi vyö, vai vanha, joka on alkanut temppuilemaan?
Mitä mallia? vanha premium (pehmeä) uusi malli tästä vai se kova malli?
^mulla tuppaa vanhan mallinen kova Garmin-vyö valumaan maastossa ryskäessä, etenkin takaa. Löystyy ja jos kampetta on sopivan vähän alkaa mittaus tökkiä.
Ratkaisu vanhalle on kiristää vyötä ja pukiessa kostuttaa kunnolla. Uusi pehmovyö pysyy paremmin ja mittaa varmemmin. Voi myös olla ajatusta pestä vyön elektrodipinnat...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Terve
Talvisten harrasteiden jäljiltä on alaselkä sellaisessa jamassa, että pyörän ohjaamo tuntuu olevan kovin kaukana. Nykysellään stemminä on 120 mm 7-asteinen Oval Concepts. Olisin kovin kiitollinen, jos ennen uuden hankkimista saisin kokeilla saanko 100 mm stemmillä ajoasentoni paremmaksi. Jos asut Helsingissä ja sinulla on ylimääräinen 100 mm stemmi lyhyeen lainaan, niin olisin kiitollinen. Minut tavoittaa yv:llä,
Kiitos ja kumarrus,
Matti
Jo toinen Garminin uusi pehmyt vyö. Ongelmat alkaa että syke tippuu pitkin matkaa ja sitten häviää kokonaan. Mittarin saa paritettua mutta pyörällä ei kerkeä ku kilsa ajaa niin kaput. No. Sunnuntaina 70 kilsaa mutta taas loppu yhteys. Tämän ja edellisen uuden toiminta-aika noin puoli vuotta. Paristo vaihdettu. Aina puhdistettu lenkin jälkeen. Joka 10 kerta kone pesu (7suositus). Garmin suositteli kokeilla tälläistä geeliä.