Se on aika heikkoa alumiinia. Oman tolpan hammastus muuttui alumiini puruksi vaikka olikin tiukkaan väännetty kiinni. Samoin teki kaverin tolppa. Ehdin ajaa 150km pelkkää maastoa ennen uuden tolpan hankintaa.
Printable View
Mulla kyllä kestänyt puoltoista vuotta, reilun pari tonnia ajoa ja muutaman satulan vaihdonkin. 3lite siis mulla. Onko tolppa vaihtunut neloseen?
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
En tosiaan tiedä miten on muuttunut, 4 lite mulla. Kaverilla kävi ihan samalla tavalla.
Nyt on tilalla sitten kahden pultin versio ja se tuntuu toimivan ilman ongelmaa.
http://i.imgur.com/kbIwtyH.jpg
Täällä kans kokeiltu eri satuloita 3 liteen. Aina kiristänyt sen mitä kuusiokoloavain kestää... eikä ole löystynyt, vaikka rytyyttelen metsässäkin perse penkissä.
Käykää hakee uusi tolppa xxällästä menee takuuseen eikä tule samanlainen tilalle vaan toimiva
Kun kävin itse tuota näyttämässä, niin eipä ollut Turussa yhtään tolppaa antaa tilalle. Hankin muualta ja XXL antoi sitten lahjakortin :).
Tänään sain viimein aikaiseksi vaihtaa tuon samoxin paukkuvan keskiölaakerin shimanon halppikseen.
Juu, aika kulahtaneelta näyttivät munkin tolpan hampaat... Lähetin sähköpostia tänään XXL:llään, jos vaikka vastaisivat että mitä tehdään :) Toisaalta, vois ostaa tuohon laadukkaammankin, sen verran koville tuo ilmeisesti mun alla joutuu :P
Onko kukaan saanut 4 Fat Liten vapaaratasta irti, ja millä konstilla? Itsellä rohisee lupaavasti ja pitäis yrittää putsailla.
Huomasin tänä aamuna töihin lähtiessä, jotta 4liten kammet olivat kauhean jäykät. Nostin takarenkaan ilmaan ja polkaisin kampea, niin sitähän sai painaakkin ihan jonkin verran jotta liikkui. Olisikohan foorumin tietäväisemmillä ideoita mistä tämä johtunee? Olisiko mahdollista jotta vettä olisi päässyt kertymään ja olisi keskiö hiukan jäässä.
Vie sisälle lämpiään yön yli jos mahdollista niin tiiät ainakin oliko kyse jäätymisestä ?
Mulla kävi just vanhemmassa whitessä sama, keskiölaakerit olivat entiset. Jos sulattaminen auttaa, on laakereissa joka tapauksessa sen verran vettä, että kannattaa varmaan käyttää auki ja rasvata niin hyvin kuin voi. Ja tarvittaessa vaihtaa koko keskiö.
Ja keskiötä vaihtaessa vedenpoistoreiän poraus runkoon keskiömuhvin alle.
Täällä kanssa 4pro kammet pyörii todella huonosti,ajettu muutama satku.Takuu varmaan menee jos rupee poraa reikää keskiön alle.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Hommasin tytöllle Whiten 24-tuumaisen juniori fatin. Kiva peli, mutta jarrukahvat ovat aivan liian isot lasten käteen. Onko ehdotuksia hyvistä pienistä ja säädettävistä mekaanisista jarrukahvoista?
Moi, 4fat Liten vapari ei irtoa vetämällä vaikka päätykartio akseleineen pois eli mitä olen unohtanut?
hmm...pikalinkkuakseli ja varsinainen akseli on pois, vaparin päässä olevat laakerin kuulatkin pois eli mistä löytyy kuusiokolo?
Sen vaparin sisäpinta on varmaankin kuusiokolo.
Hetkinen. Onko noissa nykyään irtokuulalaakerit? Minkä valmistajan napa sitten lienee... 2 Fatin takanapoja olen kaksi purkanut ja niissä ei ollut irtokuulakereita ja vapari lähti kuusiokololla irti. 3 Fatissa oli samanlainen napa. Mikä lie tuossa sitten..
Tuota Moskan tarjoamaa vaihtoehtoa silmäilin ennen ku tänne tulin itkemään apuja ;) eli ei ole kuusiokolo sisäpintana, pyöreä ja kynsien "saranoiden" vaatimat ulokkeet näkyy sisäpinnalla...niihin vois tietysti tarjota isoa kuusiokoloa. Fat kolmosesta olen myöskin purkanut pari kertaa vaparin. Jos kukaan ei ole purkanut nelosesta niin olkoon tai voisihan varaosan kuvasta jotain näkyä/XXL-huollosta kysäistä. Kyseessä nuorison/vaimon kulkine, jotenka aika vähän tulee ajoa. Tubeleseeraus(FAT4Lite) onnistui kerta laakista, vanhat Barbit, hitsattava kalvo ja Maccin vinkkaamalla RK-monitoimitiivisteellä tein kumille "uran"/tuen. Valkoinen vaahtomuovi oli liikaa eli sitä ei tarvitse.
Onko muilla 190cm+ kuskeilla ollut koskaan fiilistä että whiten isoin runkokin on liian pieni? Olen vertaillut geometriataulukoita tässä ajokauden tauottua ja totesin että vaihdan isompaan...eli vaihdan merkkiä. Satulatolppaa ei enää voi kasvattaa tuosta mikä se on esim. 3pro:ssa. Toisen whiten möin kk sitten ja tämä viimeinen rakennettu pro pitää laittaa myyntiin kunhan ensi viikolla saan käytyä uuden ensin tilalle. Pro:ssa on vieläkin tuo hinta/laatusuhde voittamaton jos uusia pyöriä katellaan..sen olen todennut.
Onko Whiten läskeistä isompaa kokoa kuin L (19")? Koska se tuntuu olevan vähän siinä ja siinä jo tällaiselle 180-senttiselle. Reach saisi ainakin olla pidempi.
L (19")) on isoin whitellä. Saisi olla vielä tu0 21" malli markkinoilla niin varmaan löytyisi ostajia sillekkin koolle. No onneksi nykyään on mistä valita eri merkkisiä, mutta laatu maksaa ihmeen paljon.
Silverbackissa löytyy xl-kokokin, eikä imo hinta/osien taso jää yhtään Whitelle, joskin XXL:n tarjoukset tasoittaa peliä. (Hetki sitten Double Deluxea sai alle 1500 euroa, mutta siitä ei ole xl-kokoa.)
Joustokeula: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...mban-vihrea-XL
Hiilikuitukeula:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...lin-sininen-XL
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Tuo silverback on tehnyt fiksuja vehkeitä edukkaasti. Noissakin on hyvät kiekot, vaihteet ja keulat jo valmiiksi. Jarrutkin deoret. En sillä sano että olisin tuollaisen ostanut, mutta kun nyt speksejä katoin noista linkeistä. Feltistä tein kaupat..
Termos vaihoin kesäksi jumbo jimit 4.8" whiten 4fat proohon jopas alko rullaan ja yllättävän hyvin piti kun tuolla märällä mutasella pelolla,metsässä ajelin :-)
tossa ylempänä kun runko koosta puhuttiin niin mulla toimii tosi hyvin tuo L olen 184cm.
Mulla oli samanlainen jyrkällä nousulla oleva Hopen stemmi paikallaan. Pituus oli ohjaamossa ok, mutta tuo rungon muotoilu teki sen että satulatolppa pitäis olla 450mm tms. inseam 92.
Mikä on isoin takaratas jonka voi laittaa ton white 3 liten takavaihtajan kanssa?
Alkp on 11-32, aattelin tilalle 12-36 vai tyydynkö 11-34?
Laita vaan 12-36. Siinähän on pitkähäkkinen vaihtaja ja 12-36 toimisi mediumillakin (tai lyhyellä ellei oo etuvaihtajaa)
Ulottuvuutta voi korjata Stemmillä. Whitessahan tulee oletuksena mukana melko lyhyt stemmi. Rungon koko on mielestäni juuri se tärkein, sillä mennään perse edellä puuhun jos pallit on lähelläkään vaakaputkea tai satulaa ei saa stemmin kanssa samalle tasolle niin, että jalat ei yltä polkimiin kunnolla jne.
Nimimerkillä, 176cm hukkapätkä tietämättömyyttään ja raha-ahneuksissa 52cm pitkän pyörän selässä (siis minä).
Otin tänään 3 proon tallista ja kävin kylän raitilla ajelulla. Takana JJ 4.8 tubelessina ja uudemmalla jalcon 90mm vanteella. Kyllä nyt surahteli rengas runkoon aina välillä. Prkeles...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Mulla on 4,8 colossus takana samalla kehällö 3litessä ja hyvin pelaa. Ehkä noin 5-7mm jää väliä per puoli.
Mulla mahtu budi ja toi JJ 4.8 sisurilla kyllä pyöriin. Nyt toi JJ on ollu tubelessina tallissa lepäämässä reilun pari viikkoo ja turvotusta on. Pitikin tänään juuri jopolta kysellä tuosta colossuksesta. Kuinkas levee se on tuolla 90mm jalcolla? Ja on se sulla tubelessi?
Kyllä se sisurilla pyörii vielä. Pitää mitata illemmalla ku meen kotiin.
Se tuo tubeless viritys vissii hieman tosiaan turvottaa. Mullaki rupes scoopissa budin karvat hinkuttaan mutasuojaa. Piti veistää pois
Mulla on sisurilla 3Fat Litessä alkuperäisellä 80mm vanteella Bud edessä ja takana. Takaa piti tosiaan nyppiä reunanappuloista nuo karvat pois, koska mutakeleillä keräsivät kakkaa niihin ja sitten kolisi ikävästi takahaarukkaan. Muuten mahtuu kyllä ihan hyvin pyörimään. Takana Sunracen 11-46 11-pakka ja alkuperäisissä Samoxin kammissa isoimman rattaan kohdalla 104BCD 30t Racefacen Narrow Wide.