Suvivirsi.
Printable View
Suvivirsi.
Tytär sai nykymallisen oppivelvollisuutensa suoritettua.
Vaikeuksien kautta arvosanojen kohennuskin tuotti hedelmää.
Nyt sitten odotellaan yhteishaun tuloksia.
Vesan käärmeet ovat aivan lumoavia.
Pyöräilykauden avaus sujui odotettua paremmin, veti ihan suun hymyyn.
Huominen nykii poskipusseissa
Tänään, kuten muinakin päivinä, minut sai hyvälle mielelle hauvelit, jotka olivat häntä heiluen ikkunassa katsomassa kun iskä tulee kotiin. Voi sitä kiehnäämistä ja naaman nuolemista, kun oven avasin.
Evakossa ollessamme takapihan linnunpönttö oli saanut asukkaakseen pikkuvarpusparin.
Kova tirskunta kuuluu jo kasvavasta nuorisosta. Etupihan sinitiaisillakin piipitetään jo
kuuluvalla äänellä.
Remonttikin etenee, pahin on jo takana. Keittiö tosin on vielä kesken, kalusteet alkavat olla
jo paikoillaan.
Porvoon ajojen kasapannutuksen (63+km/h vauheista) jälkeen kävin pyörittelemässä crossarilla (pakosta, piti viedä/hakea auto huollosta) ja pystyy jo ajamaan jotenkin, vaikka ensihoitajien veikkaus oli aika paljon synkempi. Asiat vois olla paljon huonomminkin, tai itse asiassa ne on aika hyvin :)
Kokonaisuudessaan onnistunut HSH2019 brevetti. Mikko sanoi maalissa, että sille suunnalle, jonne reitti meni ei juuri rankempaa 600 km reittiä saa jos haluaa pysyä päällystetyillä teillä. Oli henkisesti palkitsevaa urakoida homma maaliin ja pitkästa aikaa ilman ylimääräisiä vaivoja. Yhtä lailla komeat maisemat ilahdutti kun ajoin yksinäni, samoin satunnaiset iloiset kohtaamiset tuntemattomien ohikulkijoiden kanssa. Kirsikkana kakun päällä vanhojen ja uusien brevet -tuttavuuksien kohtaaminen.
Pakko se on miettiä.....kuitenkin olen aika paljon saavuttanu sen jälkeen kun tänne Pirkkalaan 1992 muutin, noin 26-kiloisena rääpäleenä ja lääkäreitten puolesta kuolemaan jo tuomittuna. En olisi itekään uskonut siinä vaiheessa että 10 vuoden kuluttua olen tempoajon Suomen Mestari.
Vaikka ei se elämä mennyt kuten ajattelin ja nyt on hankala vaihe, niin silti.
Olen saanut nuorimman tyttäreni innostumaan lähtemään kävelylenkeille kanssani. Asuu nyt luonani 2 viikkoa kuukaudesta ja silloin käydään aina yhdessä kävelylenkillä. Pikkuhiljaa lisätään nopeutta ja matkan pituutta. Tyttö on ollut ylipainoinen jo pienestä pitäen eikä äitinsä ole millään lailla kannustanut liikkumaan kun ei halua lähteä mukaan mihinkään liikuntajuttuun. Erottiin kun tyttö oli 4 vuotias ja siitä asti on ollut minun luona vain joka toinen viikonloppu. 2 kuukautta sitten aloitettiin viikko viikko syteemi ihan tytön omasta toivomuksesta ja nyt on aloitettu sitten nämä kävelylenkit.
Tyttö sanoi tänäänkin että on ylpeä itsestään lenkin jälkeen.
^ kiva kuulla, tsemiä jatkossakin :)
^ 7,4 kilometriä tänään tuli matkaa kävelylenkille. 1 tunti ja 34 minuuttia meni aikaa.
Currywurst-annos kahteen kertaan Lahden kv-markkinoilla. On se hyvää.
Tytär sai haluamansa 2. asteen opiskelupaikan👍 Pikkuvarpuset saivat jälkikasvunsa ulos pöntöstä kolmelta aamulla. Miten noinkin pienistä lähtee noin paljon ääntä.
10.5 km kävelylenkki tyttären kanssa tänään.
Tämä kyllä tapahtui eilen aamulla. Olin herätessä hiukan kärttyisä, kun peiton alla nukkuessa oli tullut epämukavan hikinen olo. Tajusin tilanteen ja kerroin sen emännälle ääneen: varsinainen first world problem; "hotellihuoneessa tuli hiki peiton alla"! Ei meinannut tulla naurusta loppua
15 euron pyöräostos: Kierrätyskeskuksesta hankittu Crescent Fashion Line, josta katkaisin lukon, pumppasin ilmaa eturenkaaseen ja ajoin 6 km:n kauppareissun.
Pieni asia, iso ilo. Olin rannalla kuvaamassa ja järvessä näkyi polskintaa; no ahven siellä polski, ja toinen ihan pieni noin 5cm pituinen pikkukala. Voi että pikkukala oli suloinen, isot silmät. Seurailin hetken kalojen uintia, olipa kiva kokemus :)
^^^ kun tässä ei tiedä miten käy....niin olen yrittäny toteuttaa suunnitellut asiat NYT eikä "sitten kun" koska voipi hyvin olla että sitä "sitten kun" ei koskaan tule. Heti kun se aiottu asia on mahdollista tehdä, niin mä teen.
Minut sai kyllä se, että pääsin lenkille. Olikin ihan täydellinen keli ja mahtaa. Vähän sain nautiskella, kunnes jalkapöytä halusi kotiin. Hikiä tuli, kun näin kyyn.
Hieno keli rullailla bussipysäkille, vika työpäivä, hieno keli rullailla koko matka kotiin, loppuviikko lomaa.
Mukavan lämmin ilma, etätyöpäivä, lounas ravintolan terassilla (ja matkat fillarilla), iltapäiväkahvi omassa pihassa. Vielä olisi yksi palaveri tälle päivälle, sitten voisi keksiä puuhaa vaimon kanssa. Joskus pitää yrittää muistaa arvostaa näitä arjen asioita.
! no just tuli KVVY:ltä sähköpostia että 2018 käynnistetty VIRTA-hanke, on siis nelivuotinen hanke ja tavoitteena olisi saada yhteistyökumppaneita, joten ehkä kututalkoot jatkuu :) kiva että siellä on mun sähköpostiosoite ja varmasti infoa tulee jos talkoot jatkuu, toivottavasti jatkuu.
Taimenten vaellusta on tutkittu PIT-merkkimenetelmällä. Kas, kiitos nahkiaisten mä tiedän nyt osapuilleen mitä se(kin) on.
Mutta tosi kiva että sieltä tuli viestiä :)
Sinitiaisten katras lähti pöntöstä tänä iltana😀Vaviskaa kirvat👍
Tutut tavarat alkavat siirtyä uuteen keittiöön. Juhannuksen sisäruokinta sateen sattuessa on nyt mahdollinen. Korkkilattia räpylän alla tuntuu mukavalta. Kodinkoneetkin vaikuttavat vielä hyviltä hankinnoilta.
..tässä taas tuumin että onhan se kiva että on näitä harrastuksia, kivoja juttuja taas - ja nahkiaiskauden avaukseen on enää 1 kk 3 viikkoa, kyllä se tästä nahkeesti etenee....
nauratti aamulla kuvatessani kun (nuken) onkivavassa oleva kala se vaan heilui tuulen mukana ja aattelin saanko kalan kuvaan sopivasti....kuvaaminen on kyllä kivaa, vaikka ajoittain vaikeeta niin vaivannäkö aina jossain vaiheessa palkitaan. Ja kalat on kivoja, muodossa jos toisessakin....
Tämä ketju jossa suomennetaan fillereiden nimiä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-suomeksi-quot
Lähes kaikki on hyviä ja sitten on muutama huutonaurua aiheuttava.
Hyvä Jasper! "Jasper Pääkkönen iski rahat pöytään - Vihtijoella aloitettiin taimenten kutupaikkojen kunnostustalkoot" :D nyt tuli rahat hyvään tarkoitukseen...mä meinasin että jos voitan lotossa niin lähtee KVVY:lle hieman isompi tukisumma ja Nakkilaan samaten....mutta nyt olisi tarjolla vaan innokas talkoolainen...
^ Eikös Kutemajärvellä ole myös jotkut kututalkoot..?
^ ei ole, tää on vaan mun oma nimitys taimenten kutupaikkojen kunnostustalkoille, lyhyempi ja hauskempi ilmaus on ehdottomasti "kututalkoot" :D vai mitä...ja samallahan kunnostetut soraikot auttaa ehkä myös pikkunahkiaisia...ja me siis talkoillaan virtavesistöissä eli joki-puroalueilla.